مدیریت و رهبری

مدیریت زمان Time management

Time-management

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مدیریت زمان Time management”

مدیریت زمان Time management

اسلاید 1: مدیریت زمانTime management

اسلاید 2: عنوانمدیریت زماننوعابزارمراحل استفادهتجزیه و تحلیل / برنامه ریزی / اجراموضوعاستراتژیسطحفردی / گروهی / سازمانی پیچیدگیکم

اسلاید 3: استفاده بهینه از زمان و دستیابی به بهره‌وری بیشینه یکی از اهداف بزرگ افراد، سازمان‌ها، و بلکه دولت‌ها و دیگر نهادهای فعال اجتماعی است. در این میان، آیزنهاور یکی از سیاستمدارانی است که توانست بهترین استفاده را از زندگی و فرصت‌های پیش روی خود کند، او بطور حتم استاد مسلم مدیریت زمان به‌شمار می‌رود.آیزنهاور یکی از افرادی بود که در زمان جنگ جهانی دوم فرماندهی عالی قوای متفقین در اروپا را عهده‌دار و مسئول برنامه‌ریزی و اجرای عملیات در آفریقا، فرانسه و آلمان بود. آیزنهاور، تعالیم و همچنین نام تجاری خود را به منظور مواجه با تمامی شیوه‌های تصمیم‌گیری و مدیریت زمان، در مدلی به نام ماتریس آیزنهاور جای داده است. ماتریس آیزنهاور یک استراتژی بهره‌وری محسوب می‌شود که ابزاری ساده برای تصمیم‌گیری است. بکارگیری ماتریس آیزنهاور نحوه ایجاد تمایز بین مسائل مهم و اضطراری را می‌آموزد.با استفاده از ماتریس آیزنهاور، که در اینجا به تصویر کشیده شده است، شما می‌توانید تمام تصمیم‌گیری‌ها در مورد چگونگی مدیریت زمان خود را بر اساس دو سؤال ابتدایی ارزیابی کنید: ۱) چقدر مهم است؟ و ۲) چقدر فوری و ضروری است؟چرا از ماتریس مدیریت زمان استفاده کنیم؟ممکن است بسیار برایتان پیش آمده باشد که زمانی که پشت میز کارتان می‌نشینید ناگهان با حجم زیادی از کارها و پروژه‌ها مواجه گردید. ممکن است در نگاه اول ، همه اینها مهم به نظر رسند و اغلب اوقات بسیار دشوار است تشخیص دهیم که کدام فوری و کدام بدون فوریت است. ماتریس آیزنهاور این فرآیند را فرموله کرده است و به شما کمک می‌کند که فعالیت های خود را به لحاظ اهمیت و فوریت دسته بدی کنید و برای اجرای آنان پاسخ لازم را اتخاذ نمایید. همچنین این ماتریس شما را وادار می‌کند که کارهایی که همواره در پس ذهن شما بوده و تاکنون به آنها نیندیشیده‌اید را بر روی کاغذ آورده و زمانی را جهت انجام آن اختصاص دهید.چگونه با ماتریس آیزنهاور بهره وری خود را افزایش دهیم؟

اسلاید 4: اولویت‌بندی در کلیه امور، کمک بسیاری در انتخاب فعالیت‌های مناسب و اخذ تصمیم‌های درست می‌نماید و نیز؛ کلید طلائی در تعیین تقدم و تأخر انجام درست فعالیت‌هاست. استراتژی آیزنهاور جهت سازماندهی فعالیت نیز از این تکنیک بهره گرفته است. هر كاري كه روي ميز كار شما قرار دارد،‌ با شكستن آن مطابق روش آيزنهاور شروع كنيد و سپس براي زمان انجام آن تصمیم‌گیری كنيد. شما با بهره‌گیری از ماتریس تصمیم‌گیری ذیل ، فعالیت های خود را بر اساس 4 احتمال ، دسته‌بندی می‌کنید.1- فوری و مهم (کارهایی که باید فوراً انجام دهید)2- مهم اما بدون فوریت (کارهایی که می‌توانید به بعد موکول کنید.)3- فوری و اما غیر مهم (کارهایی که می‌توانید به فرد دیگری واگذار کنید.)4- بدون فوریت و غیر مهم (کارهایی که باید حذفشان کنید.)تفاوت میان اهمیت و ضرورت :اهمیت: تصمیم‌ها و کارهایی که نتایجشان به طور صریح با هدف‌ها و ارزش‌های خودتان مرتبط هستند و بدون انجامشان، تحقق هدف‌ها ممکن نیست!ضرورت: تصمیم‌ها و کارهایی که نیازمند توجه بی‌درنگ هستند و در بیشتر موارد، ربط مستقیمی به هدف‌های شما ندارند، اما انجام می‌شوند و بیشتر نفعشان نصیب دیگران می‌شود!مثال عینی:این سؤال مطرح می‌گردد که آیا آیزنهاور از این مدل در کارهایش بهره می‌گرفت؟ آیا حتی از زمان رئیس‌جمهوری همه کارها برای وی فوری و ضروری نبود؟ همه کارها مطابق ماتریس درجه‌بندی می‌شد. شخصی به نام Mary Burtzloff که تاریخ‌دان موزه و کتابخانه ریاست جمهوری آیزنهاور در کانزاس است کارهای وی را تقسیم‌بندی کرده است:مهم و فوری:در سال ۱۹۵۷ آیزنهاور ارتش ملی آرکانزاس را فدرالیزه کرد و دسته‌های ارتش ۱۰۱ Airborne را برای همراه کردن یک دبیرستان در آرکانزاس با بقیه پس از آنکه استاندار در مقابل دستور او ایستاد، فراخواند.

اسلاید 5: فوری ولی نه خیلی مهم:در سال ۱۹۵۳ آیزنهاور تصمیم گرفت تا سنت را کنار گذاشته و در مراسم معارفه‌اش کلاه به سر نگذارد. او بایستی تا تاریخ معارفه تصمیمش را می‌گرفت ولی این تصمیم خیلی تصمیم بااهمیت و تأثیرگذاری نبود.مهم ولی نه خیلی فوری:در سال ۱۹۵۶، آیزنهاور لایحه قانون فدرال بزرگراه‌ها را امضا کرد. دو سال بعد او «برنامه بزرگ» خود برای ساماندهی و بهبود بزرگراه‌های آمریکا را اعلام کرد. این ایده در سال ۱۹۱۹ وقتی کلنلی در ارتش بود و در مانور سخت و سراسری نظامی شرکت کرده بود به ذهنش رسید. در طی این اردو بود که او برای اولین بار وضعیت ناگوار راه‌های آمریکا را مشاهده کرد.نه مهم و نه فوری:تصمیم‌گیری برای جواب دهی به نامه‌های شهروندان مشکل‌دار در این قسمت قرار می‌گیرد. ده‌ها هزار نامه به کاخ سفید می‌رسید و بیشتر آن‌ها را پرسنل زیردست جواب می‌دادند ولی گاهی اوقات یکی از آن‌ها به دست رئیس‌جمهور می‌رسید و او تصمیم می‌گرفت که شخصاً به آن جواب دهد.

اسلاید 6: ابزارهای مرتبطفهرست انجام کارها To-Do Listsزمان بندی اثربخش Effective Schedulingغلبه بر به تعویق انداختن کارها Beating Procrastinationمزایابا رعایت این قانون مدیریت زمان می‌توانید کارهای واقعا فوری‌تان را همزمان با کارهای مهم و هدف‌های بلندمدت‍تان پیش ببرید. حذف امور و کارهای زائد، نظم یافتن امور، الگو شدن برای دیگران، رفع حواس پرتی و کمک به حافظه، امکان پیشرفت و بهره بردن از روش های جدید از دیگر فواید استفاده از مدیریت زمان می باشد. کاربردهاماتریس آیزنهاور ابزاری ساده برای تصمیم گیری و مدیریت زمان است که به واسطه آن می توان کارها را اولویت بندی نمود و بیشترین بهره وری را از قبال این تقسیم بندی به دست آورد.معایب

اسلاید 7: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 8: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت Mgtools.ir مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان