مدیریت و رهبری

مدیریت نوآوری Innovation management

Innovation-management

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مدیریت نوآوری Innovation management”

مدیریت نوآوری Innovation management

اسلاید 1: مدیریت نوآوریInnovation management

اسلاید 2: عنوانمدیریت نوآورینوعابزارمراحل استفادهطراحی / اجراموضوعرهبری و مدیریتسطحسازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: نوآوری، مفهوم کلیدی است كه امروزه از آن به عنوان محور دستاوردهای تجارت در قرن بیست و یکم یاد می شود. سازمانهای، کوچک و بزرگ، اقدام به ارزیابی مجدد محصولات، خدمات و عملیات خود كرده اند تا فرهنگ نوآوری را به وجود آورند. این بازبینی مجدد اهداف سازمانی، بد ین دلیل صورت می گیرد که پرورش فرهنگ نوآوری در درون سازمان، بهتربن ی تضمینی است که یک سازمان بتواند در محیطی که بازارهای آن به سرعت به پیش می روند، پایدار بماند. همچنبن پرورش فرهنگ نوآوری بهترین تضمین (اگرچه که هیچ چیز تضمین ندارد) برای بقا و پایداری طولانی مدت در اقتصاد دانش – محرك امروزین است.مدیریت نوآوری یا مدیریت خلاقیت و نوآوری یک رشتهٔ علمی میان رشته‌ای است و یکی از گرایش‌های تخصصی علم خلاقیت نوآوری شناسی تحت عنوان خلاقیت نوآوری شناسی سازمانی مدیریتی محسوب می‌گردد. مدیریت نوآوری مدیریت فرآیندهای نواوری می باشد. این حالت به نوآوری محصولی و سازمانی اشاره دارد. موضوع این رشته مدیریت فرایندها و پدیده‌های خلاقیت و نوآوری در سازمان‌ها می‌باشد. مدیریت خلاقیت نوآوری به دلیل ماهیت موضوعی حوزهٔ دانشی میان رشته‌ای و چند تخصصی بسیار گسترده‌ای را شامل می‌گردد و با دیگر مفاهیم و رویکردهای سازمانی و مدیریتی مانند مدیریت دانش، یادگیری سازمانی، مدیریت سرمایه‌های فکری، مدیریت فناوری، مدیریت تحقیق و توسعه، مدیریت ارزش، مهندسی محصول جدید، مهندسی نوآوری، مهندسی سیستم، مدیریت پروژه، کارآفرینی، مدیریت کیفیت و تعالی سازمانی ارتباط زیادی دارد.هدف از مدیریت نوآوری در یک شرکت یا سازمان، پرورش محیطی مناسب برای تشویق نوآوری است. محیط مناسب کمک خواهد کرد تا شرکتها پروژه های همکاری بیشتر و حتی پیشنهادهایی برای سرمایه گذاریهای کسب و کار دریافت کنند. پشتیبانی مدیریت ارشد برای نوآوری موفق بسیار مهم است. جهتدهی روشن، تاییدات و حمایت از حرفه و پیشه نوآوری ضروری می باشد. در قیاس با مدیریت سنتی و ماشینی ، مدیریت نوآوری، مستلزم تغییر بنیادی در درک استراتژیک سازمان است که پس از آن باید چالش های مدیریتی زیر را مورد توجه قرار دهد:

اسلاید 4: الف) مدیریت کردن شایستگی های انسانی و انفرادی از دیدگاهی استراتژیک :مدیریت مدرن باید با چالش قرار دادن هميشگي انسانها در راس تمامی عملیات، دست و پنجه نرم کند و (مدیران) باید دریابند که یک سازمان مجموعه ای از انسانهای متفاوت است.ب) کار گروهی و شبکه ای با شرکای داخلی و خارجی :افراد تمایلات گوناگون، عادتهاي مختلف و پس زمینه حرفه ای متفاوتی دارند. مدیریت باید تمرکز خود را بر روی یکپارچه ساختن شبکه ای از روابط رسمی و غیررسمی، چه در داخل و چه در خارج از شركت قرار دهد .ج) ایجاد ساختارهای سازمانی سازگار و تعاملی:اگر سازمانی بخواهد به تغییرات خارجی پاسخ بدهد، وجود یک ساختار سازمانی انعطاف پذیر و مناسب ضروری به نظر می رسد.د) ایجاد توازن میان نظم و آشوب:افزایش دادن کارآمدی در برابر نوآوری تخریب کننده. همچنین می توان با ایجاد دید استراتژیکی در زمینه نوآوری، انگیزه های فردی و گروهی را افزایش داد.

اسلاید 5: ابزارهای مرتبطشاخص های نوآوری سازمان Corporate Innovation Indicatorsمدیر ارشد فناوری Chief Technology Officerتکنیک TRIZ TRIZ مدل های سازمانی برای نوآوری Organizational Models For Innovation طوفان فکری Brainstorming مدیریت پروژه تعریف شده Project Management Defined چرخه عمر محصول Product Life Cycle (PLC) مزایانوآوری و مدیریت آن پیش نیاز لازم برای تداوم بقا و توسعه شرکت است. این مدیریت نقش مهمی در ترویج نواوری های تکنولوژیکی و سازمانی ایفا می کند. مدیریت نوآوری کمک می کند تا سازمان فرصت درک و استفاده از آن برای ایجاد و معرفی ایده های جدید، فرایندها و محصولات صنایعی را داشته باشد. کاربردهابا استفاده از ابزارهای مدیریت نوآوری، مدیریت می تواند دلیل ایجاد و استقرار قابلیت های خلاق نیروی کار برای توسعه مداوم شرکت باشد. ابزار های متداول عبارتند از طوفان مغزی، نمونه سازی مجازی، مدیریت چرخه عمر محصول، مدیریت ایده،تکینیک TRIZ، مدل فاز گیت (دروازه فاز)، مدیریت پروژه، برنامه ریزی خط تولید و مدیریت سبد سهام. فرایند می تواند به عنوان یکپارچگی تکاملی سازمان، تکنولوژی و بازار با تکرار مجموعه ای از فعالیتها، مشاهده شده باشدمعایب

اسلاید 6: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 7: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت Mgtools.ir مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان