مدیریت کار به صورت تیمی
در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونتها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.
- جزئیات
- امتیاز و نظرات
- متن پاورپوینت
امتیاز
مدیریت کار به صورت تیمی
اسلاید 1: مدیریت کار به صورت تیمی دکتر عبدالرضا بابامحمودی1/14/20181
اسلاید 2: هدف آموزشی:تعریف کار تیمیانواع کار تیمیتفاوت گروه و تیمویژگی های تیم خوباصول و ضوابط کارتیمیمراحل شکل گیری تیممدیریت جلسات تیمی1/14/20182
اسلاید 3: با هم همكاري ؛ مذاكره ؛ كار تيمي ؛ حل مسئله 1/14/20183
اسلاید 4: داستانی قدیمی با کاربرد مدیریتی!خرگوش و لاکپشت نام حکایتی است که به ازوپ نسبت داده میشود و درباره خرگوشی است که به علت سرعت خود لاکپشتی را مسخره میکند و یک مسابقه دو انجام میدهند چون به بردن خود اطمینان داشته در وسط مسابقه یک چرت کوتاه میزند و هنگامی که بیدار میشود میبیند که لاکپشت چون آهسته و پیوسته مسیر را طی کرده از او برده است. این داستان به عنوان یک داستان عامیانه و کودکانه در همه جای جهان و طی قرنهای مختلف گفته شدهاست.1/14/20184
اسلاید 5: داستان جديدي از مسابقه خرگوش و لاک پشت1/14/20185
اسلاید 6: خرگوشي و لاک پشتي بر سر اينکه کدام سريع ترند بحث داشتند1/14/2018I’m the fastestrunner.That’s not true.The fastest runner isme!6
اسلاید 7: Ok, let’s havea race.Fine!و قرار شد براي اثبات آن در يک مسيرمسابقه بدهند1/14/20187
اسلاید 8: خرگوش به سرعت مدتي دويد و ديد لاک پشت هنوز نرسيده تصميم گرفت زير درختي استراحت کند و بعد به مسابقه ادامه دهد1/14/2018Poor guy! Even if I take a nap, he could not catch up with me.8
اسلاید 9: بزودي زير درخت خوابش برد ولي لاک پشت آمد و از او سبقت گرفت و مسابقه را برد1/14/20189
اسلاید 10: خرگوش بيدار شد و متوجه شد که مسابقه را باخته . نتیجه اين داستان اين است که آهسته و پيوسته رفتن سبب پيروزي در مسابقه مي شوداين داستاني است که ما با آن بزرگ شده ايم و با آن مانوسيم1/14/201810
اسلاید 11: نتیجه اين داستان این است که که : سريع و نا پیوسته رفتن بهتر از آهسته و پيوسته رفتن نیست1/14/201811
اسلاید 12: البته خوب است بدانیم!آهسته و پيوسته کار کردن خوب است ولي بهتر است سريع و قابل اعتماد و متعهد به هدف باشیم1/14/201812
اسلاید 13: داستان اینجا تمام نشد ادامه اين قصه چنين است 1/14/201813
اسلاید 14: خرگوش از باختن در مسابقه غمگین شد و به تفکر پس از عمل پرداخت(يعني به ريشه يابي علّي پرداخت) و فهميد که مسابقه را فقط به اين دليل باخته است که بيش از حد مطمئن ، بي دقت و سهل انگارانه برخورد کرده است اگر خرگوش همه چيز را براي خودش بديهي فرض نمي کرد ، لاک پشت مسابقه را از او نمي برد. 1/14/2018Why did I lose the race?14
اسلاید 15: Can we have another race?Ok.بنابراين با لاک پشت قرار گذاشت که مسابقه ديگري بدهد. لاک پشت هم قبول کرد 1/14/201815
اسلاید 16: اما این بار خرگوش پیشنهاد داد از راه دیگزی برویم و مسیر مسابقه را عوض کنیم1/14/2018Sure!Can we have another race? This time we’ll go through a different route.16
اسلاید 17: اين بار خرگوش بدون توقف از شروع تا پايان مسابقه دويد و چند مايل هم بيشتر رفت1/14/201817
اسلاید 18: مسابقه را شروع کردند. خرگوش با حفظ آن سرعت و چالاکي پايدارانه خود، با سرعت بسيار از جا کنده شد تا اينکه به رودخانه عريضي رسيد1/14/2018Goal18
اسلاید 19: خط پايان مسابقه دو کيلو متر آن طرف تر بودخرگوش آنجا نشست و فکري کرد که چه کند. در اين ضمن لاک پشت آهسته رسيد و داخل رودخانه شد و شناکنان خود را به آنطرف رودخانه رساند و به پيشروي ادامه داد تا مسابقه را بردWhat should I do?1/14/201819
اسلاید 20: اين داستان به ما مي گويد اول توان خود را بشناس و بعد زمين بازي را طوري عوض کن که با آن توان تناسب داشته باشد1/14/201820
اسلاید 21: اگر سخن گوي خوبي در سازمان هستید تلاش کنید که فرصتهايي خلق کنيد تا با نشان دادن توان خود مديران پايين تر را قادر سازيد که به شما توجه کنند1/14/201821
اسلاید 22: اگر قدرت تجزيه و تحليل داري ، قدري تحقيق کن ، گزارش تنظيم کن و به سلسله مراتب بالا بفرست. کار کردن براساس قدرت و توانائيت نه فقط باعث مي شود که به تو توجه کنند بلکه فرصتهايي را براي رشد و ترقي ايجاد مي کند.1/14/201822
اسلاید 23: هنوز قصه تمام نشده1/14/201823
اسلاید 24: مسابقه سوم اين بار خرگوش و لاک پشت که تا اندازه اي با هم دوست شده بودند نشستند و قدري با هم فکر کردند. هر دو متوجه شدند که مسابقه آخر مي تواند بهتر برگزار شود1/14/201824
اسلاید 25: بنا بر اين تصميم گرفتند مسابقه آخر را تکرار کنند و اين بار به صورت تيمي حرکت کنند1/14/2018بیا توی مسابقه به هم کمک کنیم با هم رقابت نکنیم با مسیر رقابت کنیمبه نظرت مسابقه آخر رو چطور برگزار کنیم؟25
اسلاید 26: آنها شروع کردند. اين بار خرگوش لاک پشت را تا رودخانه بر پشتش حمل کرد1/14/201826
اسلاید 27: و در رودخانه لاک پشت شنا کنان خرگوش را به آن سو رساند.1/14/201827
اسلاید 28: در آن طرف رودخانه خرگوش دوباره لاک پشت را بر پشتش سوار کرد و با هم به خط پايان رسيدند. هر دو از نتيجه مسابقه خيلي راضي تر از قبل به نظر مي رسيدند . 1/14/201828
اسلاید 29: نتيجه اخلاقي اينکه : بطور انفرادي از توان برخوردار بودن و يا بطور انفرادي درخشيدن خوبست اما اگر بطور تيمي کار نکنيد و توان دروني خود را با توان فرد ديگر پیوند ندهید، هميشه زير سطح متوسط، عمل مي کنيد. زيرا هميشه موقعيتهايي پيش مي آيد که شما کار را درست انجام نمي دهيد ولي در کار گروهي همکار ديگر تان مي تواند کار را به خوبي تمام کند 1/14/201829
اسلاید 30: در کار تیمی زمانی برای رهبر شدن همه وجود دارداساساً کار تیمی در رهبري موقعيتي است و به فرد اجازه مي دهد که از توانش دروني اش براي کسب فرصتي به منظور رهبر شدن برخوردار شود1/14/201830
اسلاید 31: از اين قصه درسهاي بيشتري مي توان گرفت1/14/201831
اسلاید 32: توجه داشته باشيد که نه خرگوش و نه لاک پشت ، پس از شکست دست از تلاش بر نمي داشتند. خرگوش تصميم گرفت سخت تر کار کند و پس از هر شکست به ميزان تلاشش بيفزايد.1/14/201832
اسلاید 33: لاک پشت با تحلیل درست استراتژي خود را تغيير داد زيرا او تا آنجا که در توان داشت سخت تر کار مي کرد و برای پیشگیری از شکست گاهي اوقات لازم بود سخت تر کار کند و بر تلاشش بيفزايد.1/14/201833
اسلاید 34: گاهي بهتر است استراتژي را عوض کنيم و گاهی خودمان را گاهي هم بهتر است از هر دو بهره ببريم.1/14/201834
اسلاید 35: تغییر رقیب!خرگوش و لاک پشت درس حياتي ديگري نيز گرفتند. وقتي رقابت عليه رقيب را متوقف مي کنيم و در عوض سعی می کنیم موقعیت دشوار را شکست دهیم خيلي بهتر کار را اجرا مي کنيم. 1/14/201835
اسلاید 36: درسی درباره تغییر رقیب وقتي روبرتو گويزتا در دهه 1980 مديريت کوکاکولا را به عهده گرفت با قدرت و توان با پپسي که رشد کوکاکولا را تهدید می کرد روبرو شد.1/14/201836
اسلاید 37: مديران اجرائي او، بیش از اندازه بر پپسي متمرکز شده بودند و تصميم گرفتند که نرخ سهام را هر بار يک دهم درصد نسبت به سهام پپسی بالا ببرند1/14/201837
اسلاید 38: گويزتا تصميم گرفت که از رقابت با پپسي دست بردارد و در عوض با افزايش رشد يک درصدي سهام، رقابت کند.1/14/201838
اسلاید 39: ؟گويزتا از مديران اجرائيش پرسيد که متوسط مصرف هر آمريکايي در هر روز چقدر است پاسخ دادند 14 انس. چقدر آن سهم کوکاکولاست؟ پاسخ دادند 2 انس. گويزتا گفت که کوکاکولا به سهم بزرگتري از اين بازار نياز دارد. 1/14/201839
اسلاید 40: او گفت رقیب ما پپسی نیست بلکه آب و سایر نوشیدنی ها هستند که 12 اونس بیش از ما در دسترس مردم هستند باید ما در دسترس تر باشیم و ایده Vending machine برای در دسترس بودن کوکا در همه جا را مطرح کرد1/14/201840
اسلاید 41: در پايان کوکاکولا ، ماشين هاي فروش آب ميوه و ديگر نوشيدنيها را در گوشه و کنار خيابانها نصب کرد. از آن زمان پپسي دیگر نتوانست با کوکا رقابت کند1/14/201841
اسلاید 42: خلاصه اينکه داستان خرگوش و لاک پشت مطالب زيادي را به ما آموزش دادند1/14/201842
اسلاید 43: درسهایی به یاد ماندنیرهرو آن نیست گهی تند و گهی خسته رود// رهرو آناست که آهسته و پیوسته رودگوهر خود را هویدا کن کمال این است و بس//خویش را در خویش پیدا کن کمال این است و بساز منابع موجود با کار تيمي بهره گيري کنيد زيرا هميشه تک روي و کار فردي منجر به شکست است. در نهايت با موقعيت ها مقابله کنيد نه اينکه با یکدیگر 1/14/201843
اسلاید 44: یدالله مع الجماعهتاريخ کشتارگاه اراده فردي انسانهاست 1/14/201844
اسلاید 45: 1/14/201845
اسلاید 46: 1/14/201846
اسلاید 47: 1/14/201847
اسلاید 48: 1/14/201848
اسلاید 49: 1/14/201849
اسلاید 50: 1/14/201850
اسلاید 51: مفهوم کار تیمیمفهوم کار تیمی در حقیقت آنقدر ساده است که اغلب مردم فهم آن را بسیار عادی میپندارند. و همین مسئله که آنها با این فرض، کار تیمی را انجام میدهند مشکلساز است چرا که آنها در اصل کار گروهی انجام میدهندبه طور معمول هر کس تجربهی حضور در یک جلسه و ایفای نقش در آن و یا مواجهه با یک گروه جدید از همکاران و انجام کار جمعی را داشته است اما اینها صرفاً مثالهایی از گروههای کاریاند1/14/201851
اسلاید 52: تیمواژهی تیم برای افراد مختلف معانی گوناگونی دارد. ذهن برخی از شنیدن این واژه به ورزش، مربیگری، و تمرینهای سخت برای پیروزی و قهرمانی در یک رشتهی خاص کشیده میشود. برخی نیز به ارزشهای کار تیمی همچون مشارکت، همکاری، و کمک به یکدیگر توجه میکنند.برخی دیگر فکر میکنند هر گروهی که با یکدیگر کار میکنند، یک تیم هستند و ذهن بعضیها هم در وهلهی اول به مشارکت دو نفر همچون ازدواج و یا شراکتهای کاری معطوف میگردد. 1/14/201852
اسلاید 53: تعریف تیمتعریف تیم آسان است. به افرادی که با یکدیگر کار میکنند یک تیم گفته میشود. تیم میتواند یک تیم هاکی باشد که از خود بازی قدرتمندی نشان میدهدیا یک تیم پژوهشی که سرگرم گرهگشایی و حل یک معمای عقلی استو یا یک تیم نجات که سرگرم نجات کودکی از زیر آوار میباشدو یا خانوادهای که در حال سازندگی زندگی خود است. نکته مهمی که تیم را میسازد همین بخش با هم بودن آن است.1/14/201853
اسلاید 54: امروزه سازمان هاي مختلف اعم از صنعتي، بازرگاني، غير انتفاعي و دولتي براي بقاء و دوام حيات نيازمند تجديد نظر در تحول سازماندهي كارها و تقسيم وظايف ميان اعضا و كاركنان خود هستند. براي برخورد مؤثر با اوضاع و احوال متغير محيطي، لزوم بسيج توان، دانش، مهارت و تخصص تمامي كاركنان بيش از پيش احساس مي شود. از اين رو ساختارهاي تيمي و سازمانهايي كه محور اصلي فعاليت خود را بر مبناي كارهاي تيمي قرار داده اند ظهور كرده اند. سازماندهي كارها به شكل تيمي، مستلزم شناخت و آگاهي از اصول و مباني كار تيمي است. 1/14/201854
اسلاید 55: تعریف تيم گروهي از افراد كه در جهت رسيدن به هدفي مشترك با يكديگر همكاري ميكنند دو يا چند نفره از افراد است كه به طور مستقيم با يكديگر تعامل برقرار نموده و به منظور رسيدن به اهداف، كارها را همآهنگ مي كنندگروه كوچكي از افراد است كه داراي مهارت هاي مكمل هستند و به هدف مشترك، اهداف، عملكرد و رويكردي كه خود را در مقابل آن پاسخگو مي دانند، متعهد هستنديك گروه دو يا چند نفره از افراد كه به طور مستقيــــم با يكديگـــر تعامل برقرار كرده و به منظور رسيدن به هدف، كارها را هماهنگ می كنند.در تعريف فوق سه نكته وجود دارد:حداقل دونفر بايستی در تيم حضور داشته باشنداعضا بايد بطور منظم تعامل برقرار كنند تا كارهايشان را به صورت هماهنگ انجام دهنداعضا بايد دارای هدف مشترک باشند.1/14/201855
اسلاید 56: تعریف گروهمجموعه ای از دو یا چند نفر را که بطور مرتب با هم برای کسب یک یا چند هدف مشترک کار می کنند انواع گروه : گروه رسمی: مانند:گروه کاری، گروه پروژه، انواع شوراها، انجمن دانشجویی، بسیج دانشگاهگروه غیر رسمی: مانند:گروه دوستی، گروه ذینفع، گروه همشهريان سازمان1/14/201856
اسلاید 57: تفاوت تیم و گروهبین یک تیم واقعی و گروه تفاوت وجود دارد یک تیم به تعداد کمی از افراد گفته میشود که دارای مهارتهای تکمیلکنندهی یکدیگر بوده و دارای مقاصد، اهداف، و رویکردی مشترک و مهارت های مکمل هستند که بر مبنای آنها به هم پیوند میخورند و به یکدیگر تکیه میکنند.اعضای تیم به یکدیگر وابستهاند و این بدین معنی است که عدم فعالیت یک عضو از تیم باعث عدم انجام کار تیمی میشود. در واقع کار آنها اثر متقابل بر یکدیگر میگذارد.اما به عکس، گروه دو یا چند نفر که دور هم گرد آمده اند تا هدف های معینی بدست آورند. عملکرد آنها صرفا نتیجه ی مشارکت انفرادی اعضای گروه است. گروههای کاری، گروهی از افراد هستند که با یکدیگر کار میکنند و از راهنمایی یک نفر بهره میبرند. کار شخصی در آنها بیشتر نمود دارد، مانند کار حرفهای وکلا1/14/201857
اسلاید 58: تيم يا گروه 1/14/201858
اسلاید 59: گروهتيم1/14/201859
اسلاید 60: انرژي ها هدر ميروند.تاثير گذاري كاهش مي يابد.انرژي ها هم جهت مي شوند.تاثير گذاري افزايش مي يابد.1/14/201860
اسلاید 61: تيمگروهنيروي پيوند دهنده بيروني:مانند نيازهاي مشترك بقا و امنيت، ترس از دشمن بيروني يا قدرت مافوقتركيبي از نيروهاي پيوند دهنده بيروني و دروني، مانند احساس تعلق، اهداف مشترك و ارتباط كاريعمدتاً نيروهاي پيوند دهنده دروني مانند :اصول, ارزشها، باورها و آرمان مشترك 1/14/201861
اسلاید 62: TEAMWORK1/14/201862
اسلاید 63: انواع تیم تیم هایی که به وجود آورنده و انجام دهنده کار هستند تیم هایی که پیشنهاد دهنده کار هستند تیم هایی که مدیریت و هدایت کار را به عهده دارند 1/14/201863
اسلاید 64: توان بالقوه ی تیم:نسبت به افرادی که به تنهایی کار میکنند، از نتایج مطلوب تری بهره مند میشوند.نسبت به گروه های بزرگتر، از انعطاف بیشتری برخوردارند.بیشتر از افراد منفرد خطر تقبل میکنند و در مسائل بیشتری کند و کاو می کنند.دامنه ی افکارشان نسبت به تک تک افراد وسیع تر است.در رشد مهارتها و اعتماد به یکدیگرکمک میکنند.نه تنها در برابر کارشان، بلکه در برابر یکدیگر متعهدند.موجب ترغیب خودشان میشوند1/14/201864
اسلاید 65: چه زمانی نیاز به تیم داریم؟ در مشکلاتی که کسی به تنهایی برای آن راه حلی نمی شناسدبی ثباتی در کار تجربه تحول سریع نیاز به همکاری از نزدیک1/14/201865
اسلاید 66: -. موفق دربرقراری ارتباط. سختكوش، ثابت قدم ومطلع -آموزش مستمر وانتقال نتایج آن به دیگران -حفظ احترام میان اعضا -صبر و انتقاد پذیری -دعوت ازمتخصصین .شركت در سمینارها، نمایشگاهها. -ورود در عرصه پژوهش .انتقال افكار نو -حفظ انضباطمسوول گروه 1/14/201866
اسلاید 67: تفاوت تیم با گروه 1/14/201867
اسلاید 68: مراحل تکامل تیمی 1/14/201868
اسلاید 69: مقایسه گروه های کاری و تیم های کاری1/14/201869
اسلاید 70: VirtualمجازیSelf-managedخودگردانCross-functionalچند وظیفه ای (متخصص)Problem solvingحل کننده مسائلFunctionalوظیفه ایtechnology انواع تیم های کاری1/14/201870
اسلاید 71: انواع تیم های کاریتیم وظیفه ای: یک تیم کاری است که مرکب از یک مدیر و کارکنان او در واحدش می باشد و در تلاش جهت بهبود فعالیت های کاری یا حل مسائل ویژه یک واحد وظیفه ای خاص می باشد.تیم حل کننده ی مسائل: تیمی است که متشکل از پنج تا دوازده تن از کارکنان ساعتی از همان بخش است که هفته ای چند ساعت گرد هم می آیند تا در مورد راه های بهبود کیفیت , بازده و محیط کار بحث کنندحلقه ی کیفیت: تیمی متشکل از هشت تا ده نفر از کارکنان وسرپرستان که مسئولیتی را به طور مشترک به عهده دارند و مرتباً برای بحث در مورد مسائل مربوط به کیفیت ، جستجوی منشأ مشکلات ، ارائه راه حل و تعیین روش های بهبود کار گرد هم می آیند اما کسی قدرتی ندارد.تیم خودگردان: گروهی رسمی متشکل از کارکنانی است که مدیر ندارند و مسئولیت کامل یک فرایند کاری یا قسمتی از آن را به عهده دارند که فراورده ای را به مشتریان درونی یا بیرونی تحویل می دهد.تیم چند وظیفه ای: تیمی است مرکب از کارکنانی که سطح یکسانی (در سلسله مراتب سازمانی) دارند اما حوزه کاری آنها متفاوت است و برای انجام یک کار تخصصی گرد هم می آیند.تیم مجازی: تیمی است که اعضای تیم یه صرت الکترونیکی گرد هم می آیند؛به گروه ها اجازه می دهد که بدون داشتن دغدغه مکان و زمان گرد هم بیایند.1/14/201871
اسلاید 72: تیم کاریبعضی از ما از بعضی ديگر تواناترند اما هيچ يک از ما از همه ی ما تواناتر نيست.(هری ترومن)آنچه که همين حالا انجام می دهی حساب است نه آنچه که می خواهی انجام دهی.(جان ماکسول) انسانی که دارای باور است برابر 99 انسان علاقه مند است.(استوارت ميل)1/14/201872
اسلاید 73: 1/14/201873
اسلاید 74: تیم کاریافرادي با مهارت و تجربيات مكملدستيابی به هدف مشتركبا سطح دانش متفاوت متعهد و مسئوليت پذيرهمسويي و يكپارچگي افزايش چشمگير بهرهوريياران تيم را بالا می کشند.افراد تيم را در تعيين اهداف و استانداردها درگير نماييد1/14/201874
اسلاید 75: گروه كاريهدف مشترك از پيش تعيين شدههماهنگي اعضا بوسيله هماهنگكنندهعملكرد شخصيهرج و مرج كلي تا موفقيت چشمگير1/14/201875
اسلاید 76: 1/14/201876
اسلاید 77: مزایای تیم1/14/201877
اسلاید 78: 1/14/201878
اسلاید 79: «همه»، «كسي»، «هركسي» و «هيچ كس»چهار نفر به نامهاي «همه»، «كسي»، «هركسي» و «هيچ كس» بودند:يك كار مهم بايستي انجام ميشد و از «همه» خواسته شد تا آن را انجام دهد. «همه» مطمئن بود كه «كسي» آن را انجام خواهد داد. «هر كسي» مي توانست آنرا انجام دهد ولي «هيچ كس» آنرا انجام نداد.«كسي» در اين مورد عصباني شد زيرا آن وظيفه «همه» بود. «همه» فكر كرد كه «هركسي» مي تواند آنرا انجام دهد. اما «هيچ كس» نفهميد كه «همه» آنرا انجام نخواهد داد. نتيجه اين شد زماني كه «هيچ كس» آنچه را كه «هر كسي» ميتوانست انجام دهد، انجام نداد «همه»، «كسي» را سرزنش نمود.1/14/201879
اسلاید 80: 1/14/201880
اسلاید 81: اصول و ضوابط کار تيمي 1/14/201881
اسلاید 82: صاحبنظران يكي از عوامل توسعه نيافتگي ايــــران را فقـدان فرهنگ كار تيمي در امور مي دانند.براساس نتايج يك كار تحقيقاتي در سال 1987، حدود 28 % از بزرگترين شركتها كارهايشان را براساس تيمي انجام مي دادند. در حالي كه در سال 1996 اين رقم به 78 % ودرسال 2008به بیش از91% افزايش يافته است. مزیت های تیم ها:تيم ها نسبت به سازمانهاي سنتي داراي قدرت انعطاف بيشتر بوده و در برابر محيط در حال تغيير بهتر پاسخگو هستند.تيم هاي كاري موجب بهبود كيفيت زندگي كاري مي شونددر تيم هاي كاري اثربخش اعضا نسبت به اهداف تيم متعهدندافراد باعضويت در تيم ها دانش و بينش خود را افزايش مي دهند و در نتيجه اين امر موجب افزايش خلاقيت در سازمان مي گردد.1/14/201882
اسلاید 83: اجزاي يك فرايندمشتريتدارك كنندهفرايند( كار )نيازها و انتظارات مشتريالزامات تدارك كنندهبرون داددرون دادپس خوراندپس خوراند1/14/201883
اسلاید 84: تدارك كنندهتدارك كنندهتدارك كنندهمشتريمشتريمشتريمشتريتدارك كنندهحلقه هاي مشتري و تدارك كننده1/14/201884
اسلاید 85: کدام کار تیمی است؟1/14/201885
اسلاید 86: 1/14/2018تیم تیم کاری متشکل از افرادی با مهارتها وتجربیات مکمل یکدیگر است که برای رسیدن به هدف مشترک با یکدیگر کارمی کنند1/14/201886
اسلاید 87: گروه:متشکل از افرادی است که رابطه متقابل با هم دارد و برای رسیدن به هدفی مشترک گرد هم می آیند وجه تمایز: تیم ساختار دارد و متشکل از افرادی با مهارتهای مکمل است.1/14/201887
اسلاید 88: چرا افراد به گروهها می پیوندند؟ امنیتپایگاه یا مقاماحساس ارزش شخصی وابستگی قدرتتأمین هدف1/14/201888
اسلاید 89: 17 اصل كار تيمي1/14/201889
اسلاید 90: 1/14/201890
اسلاید 91: انعطافپذيرندكار تيمي با خشكي و انعطافناپذيري سازگار نيست. اگر بخواهيد با ديگران كار كنيد و در تيم عضوي مؤثر باشيد بايد از انطباق بر تيم ابايي نداشته باشيد. بازيگران سازگار و انعطافپذير تيم :الف - آموختن را دوست دارند. ب - احساس امنيت ميكنندپ - خلاق هستندت - خدمت به مردم را دوست دارند1/14/201891
اسلاید 92: هم دست و هم داستانند اول بايد با يكديگر كار كرد، بعد با يكديگر برنده شد. همكاري توآم با همدلي يعني اينكه با دل و جان با يكديگر كار كنيم. تحول در برداشت و بينش: به اعضاي تيم به چشم همكاراني همدل و مکمل بنگريد نه به چشم رقيب. 1/14/201892
اسلاید 93: مسئولیت پذيرند لحظهاي كه خود را به انجام كاري متعهد مي سازيد، دستهايي به ياري ميآيند كه اگر تعهدي نداشتيد نميآمدند.تعهد معمولاً درگير و دار سختي خود را نشان ميدهد. تعهد به استعداد و توانايي بستگي ندارد. تعهد بر اثر انتخاب ايجاد ميشود، نه بر اثر شرايط تعهدي ميماند كه مبتني بر ارزشها باشد. پذيرش تعهد يك چيز است و پايبندي به آن چيز ديگر1/14/201893
اسلاید 94: ارتباط برقرار ميكنند مثل خردمندان فكر كنيد، اما با مردم به زبان خودشان حرف بزنيد. کار تيمي نميتوان كرد، مگر اينكه بازيكنان با يكديگر ارتباط برقرار كنند. اگر ارتباط نباشد تيمي در كار نيست، بلكه جمعي از افراد هستند كه پيوندي با يكديگر ندارند.ارتباط باز پايههاي اعتماد را محكم ميسازد. داشتن مقاصد پنهان، و ايجاد ارتباط از طريق شخص ثالث مناسبات تيم را تضعيف ميكند. 1/14/201894
اسلاید 95: صافي هايي كه بر چگونگي گوش كردن ما تاثير ميگذارندعلائقارزشهاخاطراتتجارب گذشته مفروضات نحوه نگرشتوقعاتاحساساتباورهاتصوير از گذشته،حال وآينده محيط فيزيكيتعصب1/14/201895
اسلاید 96: سيستم های فکری پايه هاي سيستم تفکر / دستگاه انديشه منطقرويکردجهان بينیداده های خاماطلاعاتدانشدرکخردContext / Container افكار / باورها / مدل هاي ذهني ظرف / زمينهمظروف / محتوا Content1/14/201896
اسلاید 97: لايق و باكفايت هستند آدمهاي لايق و با كفايت تعالي طلب هستند. آدمهاي با كفايت به متوسط قانع نميشوند. نيروي خود را بر كار خويش متمركز ميسازند و در طبق اخلاص ميگذارند. آدمهاي با كفايت، كيفيت كار خود را پايين نميآورند1/14/201897
اسلاید 98: قابل اعتماد هستند از آنهايي كه بحث و استدلال ميكنند نترسيد، از كساني بترسيد كه در بحث و گفتگو طفره ميرونداگر نتوان بر ياران تيمي هميشه اعتماد كرد، هيچگاه به آنها اعتماد نكنيد زیرا پايداري مهمتر از استعداد است. 1/14/201898
اسلاید 99: انضباط دارند در كوره انضباط است كه استعداد به توانايي تبديل ميشود. اشخاص بايد در سه زمينه انضباط ايجاد كنند تا براي تيم مفيد باشند الف - انضباط انديشيدن : اگر ذهن خود را فعال نگاه داريد پيوسته به چالشهايي ذهني روي ميآوريد و همواره به چيزهاي خير ميانديشيد؛ب - انضباط احساسات: نگذاريد احساسات شما را از كاري كه بايد بكنيد باز دارد يا به كاري كه نبايد بكنيد وا دارد. پ - انضباط لازم براي اقدام و عمل: تفاوت برنده يا بازنده در عمل و بيعملي است1/14/201899
اسلاید 100: ياران، تيم را بالا ميكشند بيشتر مردم وقتي كه به وضع موجود راضي ميشوند از صعود به قلههاي بالاتر باز ميمانند. اعضاي تيم، كسي را كه بتواند آنان را بالا ببرد و بر توان و ظرفيت آنها بيفزايد دوست دارند و ميستايند. كساني كه ياران تيمي خود را پر و بال ميدهند چند ويژگي مشترك دارند :الف - قدر ياران تيمي خود را ميشناسندب -قدر و منزلت ياران تيمي را بالا مي برندت-به ديگران بال و پر ميدهند قبل از آنكه خود بال و پر گشايند.1/14/2018100
اسلاید 101: مشتاقندتيمي كه محفل مشتاقان باشد نيرويي شگرف مييابد، و چنين نيرويي منشاء قدرت ميشود. آدمهاي موفق ميدانند كه نگرش انسان دست خود اوست و اشتياق بخشي از آن است. اگر بازي را آغاز نكنيد برنده نميشويد. بر ترس غلبه كنيد. 1/14/2018101
اسلاید 102: قصدي و هدفي دارند تيمي موفق ميشود كه اعضاي آن براي رسيدن به مقصد مصمم باشند و هوش و حواسشان به كارشان باشد. ”ويتني“رئيس پژوهشي جنرال الكتريك گفته است : بعضي از مردم هزاران دليل ميآورند كه چرا كاري را كه مي خواهند انجام دهند نميتوانند در صورتي كه فقط يك دليل نياز دارند كه چرا ميتوانند؟؟؟“1/14/2018102
اسلاید 103: احساس رسالت ميكنندراز كاميابي، پايداري در راه است. كسي كه چرايي دارد كه براي آن زندگي ميكند چگونه اي را تحمل ميكند. ياران تيمي كه رسالتي را بر دوش خود احساس ميكنند و خود را نسبت به تيم متعهد ساخته و ميگذارند كه رهبر تيم وظيفه رهبري خود را انجام دهد.آنان كه احساس رسالت ميكنند چهار ويژگي دارند:الف - مقصد تيم را ميدانندب - مي گذارند كه رهبر تيم، رهبري كندپ - اول توفيق تيم را ميخواهند بعد توفيق خود رات - به هر كاري كه لازم باشد دست ميزنند تا رسالت خود را انجام دهند1/14/2018103
اسلاید 104: آمادهاندآمادگي، تفاوت بين برد و باخت است. آمادگي از آنجا آغاز مي شود كه بدانيد براي چه چيزي آماده ميشويد. بايد به خود، به تيم خود و به شرايط موقعيتي كه در آن هستيد نيز نگرشي مثبت داشته باشيد. هنري فورد عقيده داشته است: ”راز كاميابي بيش از هر چيز ديگر در آمادگي است. آمادگي ايجاب ميكند كه به سير حركت آينده بينديشيم به طوري كه اكنون در يابيم كه بعدها چه نيازي داريم. ”1/14/2018104
اسلاید 105: با ياران تيم ميجوشند كسانی كه عقايد خويش را بيشتر از ياران تيم دوست دارند و عقيدههاي خود را پيش ميبرند، تيم را از حركت باز مي دارند. شاعر اسكاتلندي عقيده دارد :”كسي كه به من اعتماد ميكند از كسي كه مرا دوست دارد گامي فراتر نهاده است“1/14/2018105
اسلاید 106: در پي ارتقاء تیم اند ارتقاي تيم ارتقاي شما است. استراتژي مديرعامل جوان نوكيا دو خط را دنبال ميكرد: نخست تصميم گرفت كه تلاشهاي سازمان را در فناوري اطلاعات متمركز سازد.كار مهم ديگر اين بود كه به آدمها توجه كند. زيرا او تشخيص داد كه ارزش شركت به منابع انساني است و نه به منابع طبيعي. او ميگويد : آموزش مدام حق هر كسي است كه در آن شركت كار ميكند1/14/2018106
اسلاید 107: از خود گذشتهاند جايي كه تيم باشد، مني در كار نيست. هيچ تيمي توفيق نمييابد، مگر اينكه هر كس ديگري را بر خود مقدم بدارد.از خود گذشتگي آسان نيست. اما لازم است. بذر از خودگذشتگي را چگونه ميپاشيد ؟؟؟؟الف - بخشنده و گشاده دست باشيدب - سياست بازي را كنار بگذاريدپ - وفادار باشيدت - به وابستگي متقابل بيش از استقلال ارج نهيد1/14/2018107
اسلاید 108: مشكل گشايند دنبال درد نگرديد، درمان را پيدا كنيد. تيپ شخصيتي ما ، تربيت ، و تاريخچه زندگي شخص ما تعيين مي كند كه تا چه حد مشكلگشا هستيم:الف - مشكلات، تصويرهاي ذهني ما هستندب - همه مشكلات قابل حل هستندپ - مشكلات، آن چنان را آن چنانتر ميكننددر رويارويي با مشكلات چهار راه در پيش داريد : فرار از مشكل، مبارزه با مشكل، فراموش كردن مشكل با رويارويي با آن ، انتخاب شما كدام است1/14/2018108
اسلاید 109: پيگير و پرتلاشندهرگز ميدان را ترك نكنيد. دور را ديدن يك چيز است و رفتن به آنجا چيز ديگري. افراد پرتلاش به بخت، سرنوشت يا قضا و قدر متكي نيستند و وقتي كه شرايط دشوار ميشود، از كار دست نميكشند. توماس اديسون ميگفت : ”من از جايي آغاز ميكنم كه آخرين نفر رها كرده است.“1/14/2018109
اسلاید 110: تیم موفقسیستم عادلانه تقسیم سوددهیهدف مشخصوجود حسابرسی کارهاتعهد به هدفاعتماد متقابل اعضاءنقش و مسئولیتهای عادلانهارتباطات خوبرهبری مشخصحمایت بیرونی و درونی 1/14/2018110
اسلاید 111: تعداد تيم بهتر است 5 تا 7 نفر باشند. نقش اعضاي تيم بايد مشخص شود تيمها بايد اهداف روشني داشته باشند. تيم نيازمند منابع اوليه ميباشد. لازم است تيم محدوده پاسخگويي و حدود اختيارات خود را بداند. تيم نياز به برنامه دارد. تيم نيازمند قواعد است. تيم مؤثر .1/14/2018111
اسلاید 112: آغاز كردن بحثها جستجوي اطلاعات و ديدگاههاي اعضاي تيم . ارائه روشهايي براي دستيابي به اهداف . روشن نمودن عقايد و ديدگاهها خلاصه كردن ارزيابي موضوع از نظر وجود اتفاق آرا بين اعضاي به عنوان دربان عمل كردن: هدايت بحثها، اجتناب از بحثهاي پيش بيني نشده، جلوگيري از غلبه افرادي كه زياد صحبت ميكنند، مهيا نمودن فرصت براي اظهار نظر ساير اعضا و دور نگهداشتن بحثها از عدم توافقرفتار های سودمند تيمی1/14/2018112
اسلاید 113: تلاش به بر طرف كردن تنشها در گروه و كار بر روي موضوعات دشوار. بيان احساسات گروه و در خواست ارزيابي گروه توسط ديگران. خواستن از گروه كه روي استانداردها توافق كنند مراجعه به مستندات و دادهها. تمجيد از ديگران و اصلاح عادلانه گفتههاي آنان، قبول تمجيد و شكايت.رفتار های سودمند تيمی:(ادامه)1/14/2018113
اسلاید 114: مراحل شکل گیری یک تیم کاری1/14/2018114
اسلاید 115: در تعریف فوق سه نکته وجود دارد-حداقل دو نفر بایستی حضور داشته باشند-اعضا باید به طور منظم تعامل برقرار کنند تا کارهایشان به صورت هماهنگ انجام شود-دارای هدف مشترک باشندتعریف تیم :یک گروه یا دو یا چند نفر که به طور مستقیم با یکدیگر تعامل کرده و برای رسیدن به هدف ، کارها را هماهنگ می کنند1/14/2018115
اسلاید 116: بر اساس مدل توکمن ودیدگاههای رابینز یک تیم پنج مرحله را طی می کند 1/14/2018116
اسلاید 117: مرحله شکل گیری تیمForming1/14/2018117
اسلاید 118: Formingمرحله شکل گیری تیمافراد به دور هم جمع شده اند و بسیار مشتاقند تا اطلاعات کسب کنند 1/14/2018118
اسلاید 119: Formingمرحله شکل گیری تیمبسیاری از گفت و گوها با مباحث سطحی جریان می یابد 1/14/2018119
اسلاید 120: Formingمرحله شکل گیری تیمافراد در این مرحله با احتیاط سخن می گویند و مراقبند تا گفته های آنان باعث آزردگی خاطر نشود 1/14/2018120
اسلاید 121: Formingمرحله شکل گیری تیمدر این مرحله سوالات زیادی در مورد علت شکل گیری تیم مطرح می شود و افراد می پرسند که شکل گیری این تیم چه فوایدی برای آنان دارد و از طرفی ممکن است با چه مشکلاتی روبرو شوند ؟www.fekreno.orgHamid Mirzaaghaie1/14/2018121
اسلاید 122: Formingمرحله شکل گیری تیمرهبر تیم نقش بسیار حساس و مهمی دارد و باید با اقتدار به سوالات پاسخ دهد و اعضای تیم را به گونه ای راهنمایی کند که آنان نقش خود را در داخل تیم باز یابند درغیراینصورت تیم در این مرحله باقی مانده و موفق به ورود به مرحله بعدی نخواهد بود www.fekreno.orgHamid Mirzaaghaie1/14/2018122
اسلاید 123: Stormingمرحله توفانی تیم www.fekreno.orgHamid Mirzaaghaie1/14/2018123
اسلاید 124: Stormingمرحله توفانی تیم هنگامی که تیم ، مرحله شکل گیری را سپری می کند وارد مرحله بعدی شده و در این مرحله تیم شاهد اتفاقاتی است که رهبر تیم باید با درایت خویش آنها را مدیریت کرده و به تیم کمک کند که وارد مرحله بعدی شود و نقش رهبر تیم از اهمیت زیادی برخوردارست و اگر رهبر تیم نتواند اعضا رابه خوبی هدایتکند ، در یک کلاف سردرگم ،گیر خواهد کردwww.fekreno.orgHamid Mirzaaghaie1/14/2018124
اسلاید 125: Stormingمرحله توفانی تیم در این مرحله اعضای تیم کمی احساس راحتی می کنند و به راحتی می توانند با صراحت عدم موافقت خویش را با موضوعاتی که قبول ندارند بیان کنند و حتی در این مرحله با رهبر تیم نیز مخالفت می شودHamid Mirzaaghaiewww.fekreno.org1/14/2018125
اسلاید 126: Stormingمرحله توفانی تیم در این مرحله مبارزه طلبی و سرزنش کردن در تیم جریان می یابد و می توان گفت ارتباطات در تیم ضعیف است www.fekreno.orgHamid Mirzaaghaie1/14/2018126
اسلاید 127: Stormingمرحله توفانی تیم در خصوص مسوولیت ها ، تصمیم گیریها و این که چه اقداماتی باید انجام شود سوالات زیادی در تیم مطرح می شود www.fekreno.orgHamid Mirzaaghaie???????????1/14/2018127
اسلاید 128: Stormingمرحله توفانی تیم در این مرحله رهبر تیم باید با توانمندی حدود وظایف را مشخص کرده ، پیشنهادات لازم را مطرح و تلاش نماید تا تیم از این مرحله حساس عبور نماید ،در غیر اینصورت ، در مرحله توفانی باقی مانده و سرانجام پس از مدتی تیم از هم پاشیده خواهد شد. 1/14/2018128
اسلاید 129: Normingمرحله ضابطه مندی1/14/2018129
اسلاید 130: Normingمرحله ضابطه مندی در این مرحله اعضای تیم تا حدی یکدیگر را شناخته اند و از کنار هم بودن احساس راحتی می کنند www.fekreno.orgHamid Mirzaaghaie1/14/2018130
اسلاید 131: www.fekreno.orgمرحله ضابطه مندی Normingاعضای تیم علاقمند به حل مشکلات هستند و با یکدیگر به بحث و تبادل نظر می پردازند و نتایج ارزشمندی را به یکدیگر منتقل می کنند Hamid Mirzaaghaie1/14/2018131
اسلاید 132: مرحله ضابطه مندی Normingwww.fekreno.orgدر این مرحله اعضای گروه به دنبال آن هستند که دریابند چه چیزهای در گروه قابل پذیرش است و چه چیزهای نیست ؟و علاقمند به شناخت در مورد استانداردهای کار هستند ؟ Hamid Mirzaaghaie1/14/2018132
اسلاید 133: مرحله ضابطه مندی Normingwww.fekreno.orgدر این مرحله شناخت و تعیین هدف ها بسیار اهمیت داردHamid Mirzaaghaie1/14/2018133
اسلاید 134: مرحله ضابطه مندی Normingwww.fekreno.orgتیم به مرحله ای قدم گذاشته است که به آرامی نقش رهبر تیم ، کم رنگ تر شده و این رهبری در میان اعضای تیم پخش می شود Hamid Mirzaaghaie1/14/2018134
اسلاید 135: Performingمرحله کار و تلاشwww.fekreno.orgHamid Mirzaaghaie1/14/2018135
اسلاید 136: مرحله کار و تلاش Performingwww.fekreno.orgتیم در این مرحله بسیار فعال است و علاقمندی در بین اعضا برای کسب اطلاعات و پیشرفت بسیار بالاست 1/14/2018136
اسلاید 137: مرحله کار و تلاش Performingاشتیاق برای همکاری کردن بسیار افزایش می یابدو انگیزش های درونی رشد می کند1/14/2018137
اسلاید 138: مرحله کار و تلاش Performingدر این مرحله اعتماد و اطمینان به یکدیگر افزایش می یابدو افراد به علت اعتماد و علاقمندی که به یکدیگر دارند درجهت رشد یکدیگر تلاش می کنند 1/14/2018138
اسلاید 139: مرحله کار و تلاش Performingاعضای تیم علاقمند به ارتقاء امور در تیم بوده و همه در فکر افزایش کیفیت کار هستند و از یکدیگر سوال می کنند از حالا به بعد برای پیشرفت کارچکار باید بکنیم ؟ Hamid Mirzaaghaie1/14/2018139
اسلاید 140: مرحله کار و تلاش Performingwww.fekreno.orgدر این مرحله رهبری تیم به افراد درون تیم بستگی داشته و هر کسی می تواند با تفکر و اندیشه خویش تیم را به سوی اهداف هدایت نماید 1/14/2018140
اسلاید 141: Adjourningمرحله فروپاشیwww.fekreno.org1/14/2018141
اسلاید 142: مرحله فروپاشی Adjourningبا گذر زمان تیم رشد یافته و تکامل می یابد و ممکن است ماموریت آن به اتمام برسد و یا نیاز پیدا کردهفعالیت خویش را با شیوه ای جدید تر به پیش ببرد در این میان تیم از هم فرو پاشیده و با یک سازماندهی جدید شروع به کار می کند و اینجا مرحله ای است که یک تیم موفقبه یک جایگاه ویژه رسیده و زمینه برای آغاز یک کار بزرگتر فراهم می شودواین یک موفقیت بزرگ برای تیم محسوب می شود 1/14/2018142
اسلاید 143: www.fekreno.orgHamid Mirzaaghaie1/14/2018143
اسلاید 144: چرا ما کار تیمی را دوست نداریم؟1/14/2018144
اسلاید 145: موانع كار تيمي اصطكاك در تقسيم كار و تصميمگيري كاهش بازدهي، بخصوص در ابتداي شكلگيري تيمها مشكل همسو كردن اهداف فردي، گروهي و سازماني به تعويق افتادن اجراي كار به بهانه نظرخواهي و مشاركت سازش و گروه سالاري تحت عنوان اجماع توجيه سوء مديريت و نبود رهبري عدم استفاده بهينه از تخصصها و درگير شدن همه در كاري كه تخصص آنرا ندارند از اين شاخه به آن شاخه پريدن، اتلاف وقت در جلسات بينتيجه1/14/2018145
اسلاید 146: پنج دشمن کار تیمی 1/14/2018146
اسلاید 147: طيف فضا هاي ارتباطي در تيمارائه مطلب/ سخن رانی(نه خطابه)مناظره(نه مناقشه)بحث سازنده(نه جدل)مذاکره(نه مشاجره)گفتگو/ شنود و گفت(نه بگو مگو)1/14/2018147
اسلاید 148: آفت هاي جلسات:flight of idea: پرش افکاربحث ها بايد هم آزاد باشند و هم متعادلافراد بايد از حملات فردي مصون باشند: بايد فرد را از تاپيک جدا کنيم افراد در طي جلسه و قبل و بعد از آن يک سري وظايف دارند1/14/2018148
اسلاید 149: facilitatorfacilitator: کسي که کنترل فرايند بحث ها را انجام مي دهد در خدمت جمع است ولي ايده جانبدارانه اي ندارد. نقش محتوايي ندارد.روشها و روالها را پيشنهاد مي کند. بايد با روشهاي گرفتن و طبقه بندي و اولويت گذاري ايده ها آشنا باشد . بتواند يک اتفاق نظر و اجماع ايجاد کند.حفاظت از افراد در مقابل حملات شخصي (حق دارد که جلسات را کات کند)مطمئن شود که همه فرصت کافي براي اظهار نظر دارند1/14/2018149
اسلاید 150: chair personchair person: کسي که نظر نهايي را اعلام مي کند و تصميم نهايي و نتيجه را مشخص مي کندفعال است و حق اظهار نظر دارد (بر عکس رکوردر و فسيلاتور)معمولا دستور جلسه را مشخص مي کندبراي اينکه افراد سرخورده نشوند بهتر است رئسا(خودسانسوري) در جلسات شرکت نکنند1/14/2018150
اسلاید 151: RecorderRecorder: ثبت ايده هابايد فردي باشد که نه ايده بيان مي کند و نه ايده ها را ارزيابي کند. بايد فرد بي طرفي باشد و نه يکي از افراد گروهثبت مي کند و در غالب صورتجلسه رپرزنت مي کندمي توان صحبتهاي جلسه را ضبط کرد1/14/2018151
اسلاید 152: Group MemberGroup Member: بايد در بحثها شرکت کنندداده هاي اصلي جلسه را مي دهند1/14/2018152
اسلاید 153: قواعدهيچ کس وسط حرف کس ديگه نمي آيدبيش از 5 دقيقه صحبت نمي کندهمه قبل از اظهار نظر دست بالا مي کنند و از فسيلاتور اجازه مي گيرندافراد حق نقد دارند ولي حق توهين ندارندهمه دستور جلسه را بداننداگر در يک فاز فقط مي خواهيم بارش افکار کنيم ، فقط همان کار را مي کنيم و نقد ايده ها را به زمان خودش موکول مي کنيم1/14/2018153
اسلاید 154: راهکارهاي تصميم گيري گروهي در جلسات:جر و بحث نمي کنيم و فقط نظر را اعلام مي کنيمدنبال برنده و بازنده در جلسه نيستيممفهومي که در ذهنمون هست را ساده بيان کنيمبه سادگي نبايد نظرات خود را سانسور کنيمهميشه راي اکثريت درست نيست بلکه آخرين راه حل استدر جلسات تفاوت ديدگاهها کاملا عادي استبايد دستورجلسات را به اجزاي ساده بشکانيمرعايت زمانکساني که دائما زمان جلسات را با صحبت زياد مي گيرند، در جمع نبايد با آنها برخورد کرد ولي حتما بايد بصورت خصوصي با انها صحبت کرد.حدود و صغور اختيارات گروه را بدانيم و فکر نکنيم که چون دور هم جمع شده اين و تصميم گرفته ايم پس قدرت کامل در دست ما است1/14/2018154
اسلاید 155: اول بايد پرسش ها درمورد خود مسئله يکي شود.احساس افراد درمورد مسئله: چقدر مسئله از نظر افراد مهم استمسئله رانقطه شروع ندانيم بلکه بايد علل ريشه اي را ببينيممسئله يک طيف است که يک سر آن علل هستند و سر ديگر آن موانع و نهايتا راهکارها هستند1/14/2018155
اسلاید 156: براي 2 برابر تعدا افرادي که مي خواهيم در جلسه شرکت کنند دعوتنامه مي فرستيم و از انها مي خواهيم که availablity plan خود را بفرستند تا ما بر اساس آنها بهترين زمان را انتخاب کنيمزمان کاري جلسه، زمان مفيد است که توسط زمان غير مفيد جلسه احاطه مي شود.preloading: قبل از شروع بحث در جلسه، يک نفر با هماهنگي قبلي متني را جهت اطلاع رساني ارائه مي دهد يا سخنراني مي کندتسهيل گر نقش ميزبان را دارد به يک فرد خاص نبايد بيش از حد توجه کندجملاتي را در حين ورود افراد مي توان به آنها گفت تا هم آنها بدانند که شما تسهيل گر هستيد و هم اينکه شما به آنها خوش آمد گويي کرده باشيد1/14/2018156
اسلاید 157: در آغاز جلسه time limit ها را مي گوييم و مي گوييم که هر فاز جلسه چقدر زمان داردبحث هايي که در جلسه مي شوند جزئ دانش سازمان محسوب مي شوند ولي نتيجه جلسه نيستند بلکه 2 چيز نتيجه جلسه هستند:تصميم هايي که گرفته ميشوند concensuse ItemsAction Itemsهر دوي اين موارد بايد در انتهاي جلسه براي افراد خوانده شوند و اجماع حاصل شود بعدا جهت امضا به دستشان برسدبهتر است صورتجلسه در همان روز تهيه شودsticky notes: براي بارش افکار کاربرد دارند. مزيت ان اين است که به راحتي جابجا مي شوند1/14/2018157
اسلاید 158: موفق باشيد1/14/2018158
خرید پاورپوینت توسط کلیه کارتهای شتاب امکانپذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.
در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.
- پاورپوینتهای مشابه
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.