پزشکی و سلامت مراقبت‌های بهداشتی

مروری بر فرآیند مدیریت جامع بیماران

modiriyate_jame_bimaran

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مروری بر فرآیند مدیریت جامع بیماران”

مروری بر فرآیند مدیریت جامع بیماران

اسلاید 1: مروری بر فرآیند مديريت جامع بيماراندكتر سيد احمد محموديان1390به نام خالق هستى

اسلاید 2: اهداف آموزشیتفکیک و تبیین اجزاء فرآیند مراقبت از بیماراننحوه مدیریت هر یک از اجزاء مراقبت بیماراهمیت دادن به ارزیابی بیوسیکوسوشیال و باورهای بیمارانتوجه به شبکه علیت بیماری در نظر گرفتن اصول مراقبت (5a) در مدیریت بیماراناصول و محتوای آموزش به بیماران در مراقبت روش مشارکت در مدیریت بیماران در عرصه

اسلاید 3: برخی از منابعCHRONIC CARE, General Principles of Good Chronic Care. WHO J Annals of Family Medicine: http://www.annfammed.org/J. Family practice management: http://www.aafp.org/online/en/home/publications/journals/fpm.htmlBooks : Patient-centered method, آموزش بیمارو.....پایان نامه ها پیرامون مراقبت جامع بیماران، نگرش بیماران به عملکرد بالینی و...

اسلاید 4: توجه به اصول مراقبت 5 Aیاد آوریپاسخ به سوالات

اسلاید 5: به نظر شما فرآیند مراقبت بیمار سرپایی با چه فعالیتی شروع می شود؟ تهیه مکان مناسب؟ورود بیمار؟شرح حال؟جریان فکری و احساسی پزشک؟انگیزه مراقبت از بیماران

اسلاید 6: مدیریت انگیزه ها و پیشگیری از فرسودگی شغلی (Burnout Syndrome) پزشکی حرفه ای است با مسئولیت بالادوران تحصیل پر استرس استتماس با مشکلات جامعه سبب ناراحتی در پزشک می شودبرخورد با بیماران و بار منفی آن بی اثر نیستمشکلات اقتصادی مزید بر علت استچه می توان کرد؟

اسلاید 7: انگیزه های درونی دانشعلاقه (عشق)تعهد سازمانیتعهد اخلاقیتعهد مذهبیانگیزه اجتماعی (برای بهبود شرایط جامعه)(جذابیت) ترکیب کار و بازیمشارکت در تصمیم گیری

اسلاید 8: انگیزه های برونی درآمدشهرتارتقاء درجهتشویق رسمیتشویق کلامیامنیت شغلیرقابت

اسلاید 9:

اسلاید 10: راهکارهاتقویت انگیزه هاهم راستا کردن انگیزه هااستفاده از انواع انگیزهاستفاده از علم پزشکی و علم سبک زندگیسالم زیستنتنوع در کارکسب مهارت های زندگی و مدیریت استرس

اسلاید 11: مدیریت انگیزه مراقبت از بیمارانبا مدیریت صحیح، انگیزه ها اولویت بندی ، منظم و هم راستا می شود و برای همه آنها تلاش می شود.طوری از انگیزه مان استفاده کنیم که با گذشت زمان خسته کننده نباشد. (برای جلوگیری از فرسودگی شغلی برنامه ریزی کنیم) طوری عمل کنیم که اگر به هدفی کمتر دست یافتیم، اهداف دیگر را از دست ندهیم.به آنچه می گوییم عمل کنیم (سالم زیستن)

اسلاید 12: مدیریت مکان ویزیت بیمارانفضای کافینور مناسبکمترین مزاحمت صوتیامنیت برای گفتگوی خصوصیامنیت برای معاینه تزئین و چیدمان مناسبسیرکولاسیون مناسب هوا

اسلاید 13: مدیریت زمان ویزیت بیمارانبرنامه ریزی پذیرش بیماران با توجه به میانگین مراجعات روزانه مدیریت پذیرش بیمار (و ارائه نوبت قبلی)کاهش زمان انتظار و بهره وری از آن (Waiting time)برنامه ریزی توزیع اجزاء مراقبت در هر ویزیت (اجزاء فرآیند)انعطاف و تناسب زمان ویزیت هر بیمار با وضعیت بالینی و اجتماعی ویبرنامه ریزی نحوه ارائه خدمات مختلف به بیمار در چند ویزیت

اسلاید 14:

اسلاید 15: مدیرت تجهیزات مراقبت از بیمارتامین تجهیزات معاینه و درمانآزمودن سلامت و دقت دستگاه هاتعمیرات به موقع ابزار پزشکیمحل مناسب نگهداری و مسئولیت به انهاکامل بودن وسائل احیاء

اسلاید 16: Communicationمدیریت ارتباط

اسلاید 17: اجزاء ارتباط پزشک و بیمارگوش كردنتوجه به بیماربازگو كردنزبان بدن (حرکت سر و دست)آشنايي با فرهنگ بیمارهم دلي با بیمار ایجاد نگرش مثبتاحوال پرسینگاه چشميزاويه نشستنمعرفی خودهدایت بیمار برای نشستن در وضعیت مناسببیان هدف از سوال یا معاینه

اسلاید 18: شرح حال پزشکیHistory taking

اسلاید 19: تهيه شرح حال از ابعاد بیولوژیک – رواني - اجتماعي- محيطي- فرهنگي و مذهبی بدون ایجاد احساس ناخوشایند در بیمار(مثل روابط با خانواده، مصرف الکل و مواد مخدر ، وضعیت اعتقادی و تکالیف مذهبی) سوالات خانوادگی یا در ارتباط با شکایت بیمار سوال گردد یا علت پرسش بیان شود . با تمرین می توان در زمان کوتاه شرح حال جامع گرفتشرح حال جامع

اسلاید 20: منم بیمار و تو ما را طبیبی بپرس آخر که ای بیمار چونیمولوی

اسلاید 21: اجازه دهیم بیمار صحبت های اولیه اش را به راحتی بگوید.از کلمات بیمار برای یبان شکایت خود به مترادف ترمينولوژي پزشکی برسیممثل: دل ضعفه، ضعف بدن، منگی سر، سرگیجهسازماندهي كردن صحبتهاي بيمار طبق الگوي شرح حال Chief complaint and present illnessشكايت اصلي و توصيف شكايت

اسلاید 22: توجه به چهره و وضعیت ارتباط و حرکتی بیمارمعاینه محل ناراحتیمعاینات بیشتر بر اساس فرضیاتمعاینات غربال گری (شامل فشارخون، قد و وزن، قلب و ریه)توجه به فرهنگ و اعتقادات مذهبی بیمارعادت وشناخت نرمال های معاینهمعاینه بالینی

اسلاید 23:

اسلاید 24: تحليل !Clinical reasoning

اسلاید 25: روش های استدلال بالینیScoringAlgorithmicHypotheticامتیاز دهیمرحله ایاستقرائی (فرضیه سازی)

اسلاید 26: Scoring Methodیافته ها در ستون عمودیتشخیص های افتراقی در ردیف افقیامتیاز -4 تا +4 به هر یافته برای هر تشخیصمعیار امتیاز: اهمیت علامت در بیماریشدت علامت در بیمار

اسلاید 27: جدول مثالی تحليل امتيازي بيمار با گلودرد

اسلاید 28:

اسلاید 29: آلگوريتم تشخيصي بيمار آنميك با اندكس هاي گلبول قرمز (Algorithmic method)MCVبالانرمالپایینآهن و TIBCطبیعیالکتروفورز هموگلوبینغیر طبیعیتجویز آهن بررسی اوره و کراتینینبررسی تیروئیدطبیعیغیر طبیعیتجویز ب 12

اسلاید 30: Hypothetic Methodاستقرایی

اسلاید 31: باز بینی باز بینی

اسلاید 32:

اسلاید 33: تعیین علت بیماریپس از تشخیص نیاز داریم اتیولوژی را بدانیمدرمان علمی و موفق با رفع علت حاصل می شوددر عمل تفاوتی بین ریسک فاکتور و اتیولوژی نیستعلت ها نیز بیوسیکوسوشیال هستندعلت ها اهمیت متفاوتی دارند. بعضی نیز قابل رفع نیستندعلت ها یک شبکه علیتی تشکیل می دهندبعضی از علل مستقیم و بعضی غیر مستقیم هستند

اسلاید 34: بی نظمی زندگیاشکال ارتباطیمهم دیدن مسائل کوچکعدم مدیریت اقتصادیمصرف زیاد چایی

اسلاید 35: آموزش بیمارTeaching

اسلاید 36: معنای دکتر؟Docere (latin) = To teachShare information with colleagues , students, profession and and with their patients

اسلاید 37: چند اصل کلی در آموزشارزیابی اولیه از آگاهی بیمار و توانایی استفاده از اینترنتارزیابی باورهای بیمار در باره بیماری و فرآیند مراقبت ارائه راهکارها و دستورات پزشکی با توافق بیمارارائه آموزش قبل از تجویز دارو – تاکید بعد از آنفیدبک گرفتن از بیمار در انتهای آموزش

اسلاید 38: محتوای آموزش شناختيتشخیص بیماری به زبان ساده (در موارد خاص نام انگلیسی)محدوده طبیعی شاخص های بیماری (مثل فشار خون، افسردگی، چربی خون ...)علت یا علل بیماری راه های انتقال بیماری به دیگران (در موارد واگیردار)مکانیسم اصلی بیماری به زبان ساده عوارض بیماری و اهمیت کنترل آناصلاح باورهای موجود پیرامون بیماری و درمان آن

اسلاید 39: تشخیص بیماری یا وضعیت تشخیص بیماربیان شفاف تشخیص بیماری به زبان ساده (در موارد خاص نام انگلیسی) مثال نادرست: ناراحتی معده، بیماری قلبی، کم خونی ارثی، بیان وضعیت ها:مظنون ، مشکوک، قطعی تشخیص احتمالی است و برای قطعی شدن در حال بررسی هستیم در حیطه دانش یا تخصص من نیستاختلال عملکردی است ولی بیماری در کار نیست یا بیماری عملکردی است

اسلاید 40: محدوده طبیعی علائم و آزمایشاتمیزان طبیعی ، بینابینی و ایده ال فشارخونمیزان قند خون در شرایط کنترل وجود افسردگی در بیمار نسبت به خلق مورد انتظارمیزان هموگلوبین برای تشخیص کم خونی

اسلاید 41: آموزش شناختي (Cognitional) علت بیماریعوامل واقعی و علمی بیان شودوقتی نمی دانیم نگوییم عصبی است (مثال ضعف)ریسک فاکتورها توضیح داده شودبعضی از عواملی که در تحقیقات مطرح شده را بهتر است بداند (امتناع کند)

اسلاید 42: عوارض بیماریبر حسب بیماری با تاکید کم یا زیاد بیان شودپیش آگهی با تعیین زمان گفته نشودبه صورت مخاطب عوارض را به بیمار نسبت ندهیمدر مورد عوامل خطر لیست عوارض در زمین ههای مختلف ارائه شودبر عوارضی که بر کیفیت زندگی تاثیر می گذارد تاکید شود

اسلاید 43: ویژگی های آموزش رفتاری شفاف (بدون ابهام) و حتی الامکان قابل اندازه گیری باشدمبتنی بر شواهد علمي (مثلا پرهیزها)فوائد رفتار مورد نظر را ارائه کند

اسلاید 44: امام علي (ع):    إن هذه القلوب تمل كما تمل الأبدان ، فابتغوا لها طرائف الحكمة   

اسلاید 45:    دلها مانند بدنها خسته ميشوند پس (براي رفع خستگي آنها) حكمت هاي تازه بجوييدنهج البلاغه - حکمت 91   

اسلاید 46: آموزش شناختي (Cognitional) علت بیماریعوامل واقعی و علمی بیان شودریسک فاکتورها مهم است گاهی عواملی که در تحقیقات احتمالی است بهتر است بداند (امتناع کند)وقتی نمی دانیم نگوییم عصبی است

اسلاید 47: ویژگی های آموزش رفتاری واقع بینانه و با شرايط فرهنگی، اقتصادی و مذهبی بيمار هم خواني داشته باشدمشارکت اطرافیان در نظر گرفته شودبا توافق بیمار به فعالیت مشخصی منتهی شودسلسله وار ادامه یابد (جلسات بعدي تكراري نباشد)

اسلاید 48: Paraclinicآزمايش

اسلاید 49: Research مطالعه و تحقيق

اسلاید 50: بعضی از موضوعات نیازمند مطالعهمشاوره در باره سیر بیماریپاسخ به سوالات برای انتخاب نوع درماناطلاع از مبانی روش های مکملاطلاع از اثربخشی روش های مکمل و جایگزین بر نوع بیماری یا علامتآَشنایی با طب سنتی و درمان های محلی و سود و ضرر آنیافته های جدید پزشکی در باره بیماریداروهای جدید و کم عارضه تر

اسلاید 51: درمان داروييTreatment

اسلاید 52: انتخاب دارو با تحليل علمي دوز مناسب و كافيتعداد مناسب داروآموزش ضرورت مصرفآموزش عوارض با توجه به حساسيت فردآموزش نحوه مصرفآموزش درباره باورها و نگراني هاي بيمار

اسلاید 53: بررسي عوارضجسميروانياجتماعي و خانوادهشغلياقتصادي معنويComplication

اسلاید 54:

اسلاید 55: بازتوانيRehabilitation

اسلاید 56: اقدامات اجرایی Doing ثبت نام بیماران در دفتر (افراد های ریسک و نیازمند پیگیری با قلم رنگی و ثبت ش تلفن)تکمیل پرونده و فرم هاي مربوط به بیمارجلب مشاركت خانواده و گروه های مردمي (مددکاری)ارجاع به سازمان های دیگر برای استفاده از خدمات انان یا پوشش بیمهتقسيم فعاليت ها بين پرسنل ارائه جزوات اموزشی و فرم های کمکی برای مراقبت ها (نظیر فرم دارویی، فرم علائم)گزارش كتبي يا شفاهي به مراكز بالاتر ارجاع به سطوح دیگر ( و پس خوراند ارجاعات پذیرش شده)

اسلاید 57: ارجاع فوریاقدامات اولیه بالینیمعرفی نامه ثبت وضعیت بالینی و علائم حیاتیتعیین محل ارجاع و احتمالا هماهنگی تلفنیتعیین نحوه صحیح انتقال بیماراستفاده از وسیله نقلیه مناسب و اعزام کادر همراه

اسلاید 58: مراقبت مستمر Continuity of care ثبت اطلاعات بیمار از گذشته تا حالمراقبت با در نظر گرفتن تغییر نیازهای بیمارارتباط مداوم بین بیمار و ارائه دهندگان خدمتفرهنگ سازی برای مراجعات و حمایت مالی آن

اسلاید 59: مهمترین عامل در مراقبت مستمر، پیگیری بیمار است پیگیری کاری تیمی است که محور اصلی آن خود بیمار است. مهمترین ها:شفاف سازی علت مراجعه مجددانضباط حضور پزشک در درمانگاهتهیه فرم پیگیری (لیست و تاریخ)

اسلاید 60: پیگیری بیماران شاملتعیین زمان مراجعه بعدی مکان، چه چیزهایی با خودش بیاورد، چه کسی همراهش بیایدهدف از مراجعه بعدی (ارائه برگه مراجعات)فوریت ها (در چه صورت زودتر بیاید)در چه مواردی با تلفن با پزشک یا کادر صحبت کند (آیا مواردی نیاز به تلفن همراه است؟)در چه موارد و چه فاصله زمانی توسط پرسنل با تلفن پیگری شود؟ (تلفن بیمار ثبت شود)چه مواردی پیگیری حضوری یا ویزیت منزل لازم می شود؟چه مواردی توسط پرسنل پیگیری شود؟ (تلفنی یا از طرق دیگر)

اسلاید 61: اختتامای درد کهن گشته بخ بخ که شفا امد وی قفل فرو بسته بگشا که کلید آمدمولانا – دیوان شمس

اسلاید 62: مدیریت اقتصادی مراقبت از بیمارانکیفیت را فدای کمیت نکنیمارائه خدمت خوب سبب افزایش تعداد بیمار می شودخدمت علمی و صادقانه باعث برکت درآمد می شودبا توجه به نوع شغل بهتر است قانع باشیمبرای خدمت در حد امکان به اندازه فعالیت وزمان (و پیش نیازهای آن) حق ویزیت تعیین کنیمبه بیماران نیازمند تخفیف دهیماز رفت و آمد اضافی بیمار بکاهیم (راهنمایی بیشتر ...)

15,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید