صفحه 1:
صفحه 2:
9 nese ees
Tees ne Reet ts) Romine ee eles)
۰۲ ۰. ا 00 ل ل
0 نتایج کلی ا ا
سس م م
۱1۳ pees )rorst ey
صفحه 3:
۱
دانش آموزان» معلم ها ومدرسه حاصل جند ماه تلاش خود را محك مي زنند ٠
ال ا را
110000 1
00 peso)
صفحه 4:
به نظر کارشناسی شما
نيازمندم
صفحه 5:
صفحه 6:
صفحه 7:
pre Pee ۲
|
9
i
2 ( اما وه مین نوصیی م۰۰
۱۰ رح
oo Gedo |
Peal:
eee
020000
0 |
کال
ear
. -. . اقيانوس. ١
صفحه 8:
صفحه 9:
بخشي از همان برگه سوال
صفحه 10:
سر
AP aa سک nt د ركب 26 foie LG ال يرون |
۳
أت كلمير راب تععاد فب قب ب معام ف حقاب لين ازررها ردك ١ اص ل اكد ار ty
کید آی در .ا رن چتراسست ۰ رای
صفحه 11:
سوال كمي قديمي است
صفحه 12:
۰ ول دوره کاردانی
سال 1383
رشته برنامه ريزي
صفحه 13:
Fly pole lee DE SelB شيج ده ون دن نز آذ الک
'-برهان امکان وجوب را به اختصار توضیح دهید
۱- دیدگاههای سه گانه در خصوص معانی ارصاف الهی را به اختصار بنویسید
!-مقصود از قدرت الهی چیست بیان کنید
»- دوصفت از ليت و ابلديت خداوند تعالى را توضيح دهيد
“-معانى مختلف حكمت را به اختصار بنويسيد
۱- گرایشهای معنوی انسان را به اختصار توضیح دهید
/-مهمترین ویزگیهای انسان کامل راز دیدگاه اسلا بنویسید
*-دلایل دو بعدی انسان را ذکر کنید
۱-عوامل ترس از مرگ را نوشته و را حل دین را در خصوص این عوامل بنویسید
۲-نظربه رستاخیز بدنی را در خصوص جاودانگی انسان بیان کنپد
صفحه 14:
راز
صفحه 15:
دوره متوسطه سال 1384
ه)بلوغ زودرس براى
صفحه 16:
ی
and oy
ers
مرت ما در
2
babe رن ره
تور نورق
ی Sepp Sale
Ae
صفحه 17:
77 دوهی زاوها با تزیترسال دارم :له ودک و GAY
wally فد
صفحه 18:
نشانه گیری اهداف
۱
صفحه 19:
1
هم سوال باید یک هدف مهم را نشانه بگیررد. ۰
دمن پنوتید سرا از زرط ید درس امد 1 21017 إن يك بركه استخراج شده
5 3
9
دب
۱ Peli
صفحه 20:
ea ete See nee BS Wee rer BT iP Fe
۱ هيجكاه دو سوال هم
5 ۱ Pier Siete were Foe
نمونه زيس يك شاهكار است . سوال اول ودوم بركه !!؟
بركه اولين اسلايد نير نمونه اى دارد ٠
Ly
سب سس بت لیا .
(©)-ابراد دییرهیر رز عم
Doren’
GSI ay ~
a
جودضاع ما
صفحه 21:
i bor یکمک
q : وی تاد BE last age اش
Hl Ae tensive | IIE " :
/ Me cs,
است .
ان متو جنا قا نبت ۱
اه te ae مق د
own
felis ol
|| Nestle gta Hi = وا واه ty Hy BaD i
i
Fhe) این ح9زز مکی ناس یار f
Ht
اله
ANGEL Us فى يه اد جرف ES)
gible on abel Shae ae ge gpl
صفحه 22:
ال م در
کرده اي ! تفکر موقوف . اگر غیر
۱
rere cn ters
صفحه 23:
ع وان امرس ارت
أ
صفحه 24:
صفحه 25:
نوع سوال
پاسخ سوال زیر "بلي" است با "خیر "!؟
یلص ۱
و ۱
ع م ۱
صفحه 26:
يافته هایی کلی
MI eA) VS شود . اين ام در دروس رايانه وجود دارد . تا جايى كه
ay
صفحه 27:
وقتي بجه دارد مي نويسد به او وقت نمي دهيم !
Ui red eee Me Eee LIC ID)
ee ee Cre ee ene ee ed رن
است ؟
واقعاً هدفمان از امتحان چیست !1
صفحه 28:
3
این شما هستید که چند سال است که در این درس مانده اید !
أكر سوال براى شما كهنه و دكر| 82 طلا الك ؛ براى كودى جنين نيست !
ol بر اك لاس اماف راد تا 25002
تن مر ترا سس ار FE
بازار را در جلسه آمنتحان پس بدهد !
صفحه 29:
Baca
fede
صفحه 30:
Sly sl ails 29> 0955 52
ل مشكلات ناشى از
ا ا ا ار
بدهيد .
1
تا چه اندازه با عبارات زير موافقيد ؟
امتحان داراي اضطراب است و اضطراب زياد موجب کاهش عملکرد مي شود .
هر معلم عالقمند است بهترين نتيجه از امتحان حاصل شود .
نتايج كلي دانش آموزان ،نتايج فعاليت معلم و مدرسه نيز هست .
هم دانش آموز و هم عوامل مدرسه عالقه دارند تا بهترين نتيجه را از امتحان بگيرند.
واقعًا غير از اين است !!؟
2
تا چه اندازه با عبارات زير موافقيد ؟
گاهي اوقات سوال امتحاني مشکل ساز مي شود .
هر معلم عالقمند است بهترين سوال امتحاني را ارائه کند .
دانش آموزان ،معلم ها و مدرسه حاصل چند ماه تالش خود را محک مي زنند .
هم دانش آموز و هم عوامل مدرسه بيشترين تالش خود را در امتحانات به خرج مي
دهند .
آيا اين درست است که کودکان اولين بار است با درسي که ما خواهيم داد
مواجه مي شوند !؟.
واقعًا غير از اين است !!؟
3
در اساليد های بعدی مواردی
تقديم می شود
به نظر کارشناسی شما
نيازمندم
4
سوال مربوط
به سال 1383و
دوره کاردانی
است .
5
دانش آموزان ،بايد خوانا و کامل و تميز بنويسند ! معلم هر جور صالح
دانست !؟
6
سوال جغرافيا
دوره راهنمايي
7
سوال امتحان
نهايي خرداد
1382تهران
8
بخشي از همان برگه سوال
9
10
سوال کمي قديمي است
11
سوال دوره کاردانی
سال 1383
رشته برنامه ريزي
12
حجم سوال
كلي بودن سوال .در حدي
كه پاسخ هر سوال مي
تواند يك مدرك دكترا را
در پي داشته باشد 0
به خاطر داشته باشيم:
سوال تشريحي ،يعني
نمونه کمتر از محتوا .
13
نوع سوال
سوال امتحان نهايي سال 1381
14
دوره متوسطه سال 1384
15
نقطه
!
امال
انشاء
نوع
سوال
16
نمايش عدد اعشاري !!؟
عدم توجه به معني عبارت .غلطي در حد
يک دانش آموز ضعيف !!!
17
ضريب همبستگي
بين -1و 1
است !!؟ در
مساله 11جواب
2است !!
نشانه گيري اهداف
نمونه زير ،سوالي از درس تنظيم خانواده است .
18
نشانه گيري اهداف -همخواني با عنوان
هر سوال بايد يك هدف مهم را نشانه بگيرد .
حدس بزنيد سوالهاي زير مربوط به چه درسي است ؟ هر سه از يك برگه استخراج شده اند
.
• حضرت داوود چه كسي بود و چه معجزاتي داشت ؟
• فرشتگان مقرب خدا را نام ببريد و بنويسيد ميكائيل چه وظيفه اي دارد ؟
• سخن گفتن سنگ ري زه ها مربوط به كدام پيامبر است ؟
19
سوال انتخابي
سوال انتخابي ،ارفاق به دانشجوي كم كار و مشكل ساز براي دانشجوي ساعي است .
هيچگاه دو سوال هم ارزش نمي توان ساخت .
مي تواند نشانه عدم تدريس بخشي از محتواي آموزشي باشد .
نمونه زير يك شاهكار است .سوال اول و دوم برگه !!؟
برگه اولين اساليد نيز نمونه اي دارد .
20
سوال منطقه ای و
مربوط به 10سال پيش
است .
21
سوال - 1واقعا کدام وظيفه
مجلس کمتر اهميت دارد ؟
سوال -2سوال چند گزينه اي ،
پاسخ درست چيست ؟
پاسخ سوال ب 3-چيست ؟
سوال ج 3-پرسيدن دارد ؟
جواب ”د“ را بلدم :شما معلم
هستيد !
پيام برگه :فقط آن چه که حفظ
کرده اي ! تفکر موقوف ،اگر غير
از آن باشد ،با نمره تنبيه مي
شوی ! سوال هاي بند ”هـ“
22
نوشتن سوال چند گزينه اي
موارد تکراري را به ساقه منتقل کنيد .
در سوال 4کلمه خاورميانه ،بي حاصل شده است ،گزينه ” ترکيه ” بديهي
است .گزينه هاي انحرافي بايد برای دانش آموز ضعيف گول زننده باشد .
ايرادی ندارد سوال سه گزينه اي باشد .گزينه ”ج“ در سوال 5زائد است .
23
سوال جور کردني
24
نوع سوال
از فعل منفي پرهيز کنيد ،شما توانايي رمز گرداني کودک را اندازه
نمي گيريد .
پاسخ سوال زير ”بلي“ است يا ”خير“ !؟
شما ترجيح نمي دهيد از گرانفروش خريد نکنيد ؟
جمله زير ”درست“ است يا ”نادرست“ !؟
هيچ نقطه واقع در داخل دايره برمحيط آن واقع نيست .
25
يافته هايي كلي
عدم رعايت سرفصل ها مشاهده مي شود .اين امر در دروس رايانه وجود دارد .تا جايي كه
اگر عنوان درس نباشد ،نمي توان عنوان را حدس زد .
تعدادي از سوالها به معناي واقعي فاقد هرگونه هويتي هستند .
سوالهاي دروسي مانند حسابداري ،گاهي از سوال دبيرستان كم حجم تر و ساده تر است .
اگر سوال درسهايي مانند رياضي و يا فيزيك وجود نداشت ،سوالها به ندرت عنايتي به
سطوح عميق تر يادگيري دارند .اين امر لطمه جدي به كيفيت فارغ التحصيالن خواهد زد .
اين يعني لطمه ديدن اعتبار واحد و دانشگاه در بلند مدت .
سوالي كه روي كاغذ خط دار نوشته و تكثير شود ،مساله دار خواهد شد .
درس رياضي از نظر ارتباط افقي نيازمند بازنگري است .
متاسفانه برخي از طراحان سوال احتماًال اصًال معلم نيستند .
26
پس چرا
وقتي بچه دارد مي نويسد به او وقت نمي دهيم !
اضطراب بچه را افزايش مي دهيم !.
راه مي رويم ،حرف مزنيم ،پرخاش مي کنيم !
مطالباتمان را در جلسه وصول مي کنيم !
چرا فکر مي کنيم سوالي که براي ما کهنه شده است ،براي کودک نيز کهنه
است ؟
واقعًا هدفمان از امتحان چيست !!؟
27
28
بيانديشيم ::
ها بيانديشيم
سوال ها
اين سوال
به اين
ديگر به
بار ديگر
بار
گيريم ؟؟
مي گيريم
امتحان مي
چرا امتحان
چرا
گذاريم ؟؟
مي گذاريم
جلسه مي
جلسه
كنيم ؟؟
مي كنيم
هماهنگي مي
هماهنگي
كنيم ؟؟
مي كنيم
تعطيل مي
تعطيل
دهيم ؟؟
مي دهيم
برنامه مي
برنامه
كنيم ؟؟
مي كنيم
نيرو مي
بسيج نيرو
بسيج
كنيم ؟؟
مي كنيم
هزينه مي
هزينه
دهيم ؟؟
مي دهيم
باش مي
كور باش
باش ،،كور
دور باش
دور
29
!!؟
چه !!؟
براي چه
واقعًاًا براي
ديگر .. .. ..واقع
تدبير ديگر
ها تدبير
ده ها
وو ده
در گروه خود بیانیه ای برای
کاهش مشکالت ناشی از
برگه سوال تهیه کنید.
بیانیه خود را جهت نقد به گروه دیگر
بدهید .
30