معماری به سبک فولدینگ
اسلاید 1: معماری به سبک فولدینگ
اسلاید 2: معماری فولدینگ فولد یعنی چین و لایه های هزار تو ، یعنی هر لایه در کنار لایه دیگر ، همه چیز در کنار هم است ، هیچ اندیشه ای بر دیگری ارجحیت ندارد ، تفسیری بالاتر و فراتر از دیگری نیست ، همه چیز افقی است . به عبارت دیگر فولدینگ می خواهد منطق دو ارزشی را دیکانستراکت کند و کثرت و تباین را جایگزین آن کند . فولدینگ هم مانند دیکانستراکشن در پی از بین بردن مبناهای فکری تمدن غرب و بالاخص منطق مطلق و ریاضی گونه مدرن است . فولدینگ یعنی تلفیق نمودن عوامل نامربوط در یک مخلوط به هم پیوسته
اسلاید 3: فولدینگ ، عمودگرایی ، طبقه بندی و سلسله مراتب مردود می داند و به جای آن افقی گرایی رامطرح می کند.را مطرح می کند
اسلاید 4: معماری فولدینگ
اسلاید 5:
اسلاید 6: فلسفه دلوز ، یک فلسفه افلاطون ستیز و دکارت ستیز است . به عبارت دیگر می توان بیان نمود که فولدینگ یک طرح ضد دکارتی است . از نظر دلوز ، هستی از زیر بناهای عقل ریاضی استخراج نشده است . وی در کتاب معروف خود ، ضد ادیپ سرمایه داری و اسکیزوفرنی ( 1972) خرد مدرن را مورد پرسش قرار داد . از نظر دلوز ، خرد هر جایی است . معماری فولدینگ یکی از سبک های مطرح در دهه پایانی قرن گذشته بود . فلسفه فولدینگ برای نخستین بار توسط فیلسوف فقید فرانسوی ، ژیل دلوز مطرح شد . وی همچون ژاک دریدا از جمله فلاسفه مکتب پسا ساختارگرایی محسوب می شود . دلوز نیز مانند دریدا اساس اندیشه خود را بر زیر سوال بردن بینش مدرن و مکتب ساختارگرایی قرار داد .
اسلاید 7:
اسلاید 8:
اسلاید 9: فلسفه فولدینگ منطق ارسطویی را نیز زیر سوال می برد . از نظر این فلسفه ، هیچ ارجحیتی در جهان وجود ندارد . زیر بنا و روبنا وجود ندارد . فولدینگ به دنبال تعدد است و می خواهد سلسله مراتب را از بین ببرد . این فلسفه در پی از بین بردن دو گانگی هاست .
اسلاید 10: فولد یعنی چین و لایه های هزار تو ، یعنی هر لایه در کنار لایه دیگر ، همه چیز در کنار هم است ، هیچ اندیشه ای بر دیگری ارجحیت ندارد ، تفسیری بالاتر و فراتر از دیگری نیست ، همه چیز افقی است . به عبارت دیگر فولدینگ می خواهد منطق دو ارزشی را دیکانستراکت کند و کثرت و تباین را جایگزین آن کند . فولدینگ هم مانند دیکانستراکشن در پی از بین بردن مبناهای فکری تمدن غرب و بالاخص منطق مطلق و ریاضی گونه مدرن است .
اسلاید 11:
اسلاید 12: فولدینگ ، عمودگرایی ، طبقه بندی و سلسله مراتب مردود می داند و به جای آن افقی گرایی را مطرح می کند . از نظر فولدینگ همه چیز همسطح یکدیگر است . دلوز در کتاب خود به نام ، فولد ، لایبنیتز و باروک ( 1982 ) جهان را چنین تبیین می کند : " جهان به عنوان کالبدی از فولدها و سطوح بی نهایت که از طریق فضا ، زمان فشرده شده ، در هم پیچ و تاب خورده و پیچیده شده است . " دلوز هستی و اجزاء آن را همواره در حال شدن می بیند .
اسلاید 13: یکی از موارد کلیدی در مباحث مطرح شده توسط دلوز ، افقی گرایی است . دلوز به همراه یار همفکر خود ، فیلیکس گاتاری ، مقاله ای به نام " ریزوم " در سال 1976 در پاریس منتشر کرد . این موضوع در کتاب هزار سطح صاف ( 1980) به صورت کامل تر توسط این دو مطرح گردید . رزیوم گیاهی است بر خلاف سایر
اسلاید 14:
اسلاید 15: گیاهان ، ساقه آن به صورت افقی و در زیر خاک رشد می کند . برگ های آن خارج از خاک است . با قطع بخشی از ساقه آن ، این گیاه از بین نمی رود ، بلکه از همانجا در زیر خاک گسترش می یابد و جوانه های تازه ایجاد می کند . این دو متفکر با مطرح نمودن بحث ریزوم ، سعی در بنیان فکنی اندیشه غرب کردند و اصول اولیه آن را زیر سوال بردند . از نظر آنها ، عقلانیت غرب به صورت سلسله مراتب عمودوار ، درخت گونه و مرکز مدار است . شد و به تدریج اکثر معماران نامدار سبک بحث فولدینگ در معماری از اوایل دهه 1990 مطرح
اسلاید 16: دیکانستراکشن مانند پیتر آیزنمن ، فرانک گهری ، زاها حدید و حتی معماران مدرنیست فیلیپ جانسون به این سمت گرایش پیدا کردند . از دیگر معماران و نظریه پردازان سبک فولدینگ می توان از بهرام شیردل ، جفری کیپینز ، گرگ لین و چارلز جنکز نام برد . همانند
اسلاید 17:
اسلاید 18:
اسلاید 19: دیکانستراکشن ، خواستگاه فلسفه فولدینگ در فرانسه و معماری فولدینگ در آمریکا بوده است. این معماران در کارهای جدید خود پیچیدگی را با وحدت یا تقابل نشان نمی دهند بلکه به صورت نرم و انعطاف پذیر ، پیچیدگی ها و گوناگونی های مختلف را در هم می آمیزند . این کار باعث از بین بردن تفاوت ها نمی شود . باعث ایجاد یک پدیده همگون یکپارچه نیز نمی گردد ، بلکه این عوامل و نیروها به صورت نرم و انعطاف پذیر در هم می آمیزد . هویت و خصوصیت هر یک از این عوامل در نهایت حفظ می شود مانند لایه های درونی زمین که تحت فشارهای خارجی تغییر شکل می دهند ، در عین این که خصوصیات خود را حفظ می کنند .
اسلاید 20:
اسلاید 21:
اسلاید 22: نظریه دیکانستراکشن جهان را به عنوان زمینه هایی از تفاوت ها می دید و این تضاد ها را در معماری شکل می داد . این منطق تضاد گونه در حال نرم شدن است تا خصوصیات بافت شهری و فرهنگی را به گونه ای بهتر مورد استفاده قرار دهد . دیکانستراکشنیست ها عدم هماهنگی های درون پروژه را در ساختمان و سایت نمایش می دادند و این نقطه آغاز پروژه آنها بود . ولی آنها هم اکنون این تفاوت ها را در تقابل نشان نمی دهند ، بلکه آنها را به صورت انعطاف پذیری در هم می آمیزند و یک منطق سیال و مرتبط را دنبال می کنند . اگر در گذشته پیچیدگی ها و تضاد از دل تقابل های درونی پروژه بیرون می آمد ، در حال حاضر خصوصیات مکانی ، مصالح و برنامه به
اسلاید 23: صورت انعطاف پذیری روی همدیگر تا می شوند ، در حالی که هویت هر یک حفظ می شوند .
اسلاید 24:
اسلاید 25: معماری فولدینگ در مقیاس شهری در جایی بین زمینه گرایی و بیان گرایی قرار دارد . فرم های انعطاف پذیر نه به صورت کامل هندسی هستند و نه به شکل دلبخواهی . در مقیاس شهر ، این لایه های تا شده و انعطاف پذیر نه نسبت به بافت مجاور خود بی تفاوت اند و نه مطابق با آنند ، بلکه از شرایط محیطی بهره می جویند و آنها را در منطق پیچ خورده و منحنی خود جای می دهند . گرگ لین در تعریف معماری فولدینگ می گوید : " فولدینگ یعنی تلفیق نمودن عوامل نامربوط در یک مخلوط به هم پیوسته . " در این رابطه می توان لایه های رسوبی در کوه ها را مثال زد که در اثر فشارهای درونی زمین روی یکدیگر خم شده و پیچ و تاب خورده اند . در عین این که هر لایه خصوصیات درونی خود را حفظ کرده است ، ولی با لایه مجاور خود
اسلاید 26: درگیر شده و لایه ها به صورت انعطاف پذیری در کنار یکدیگر انحناء پیدا کرده اند .
اسلاید 27: معماری فولدینگ معماری نئو باروک نیز نامیده می شود . در معماری باروک ، سبک های یونانی ، رومی ، شرقی ، رومانسک ، گوتیک و کلاسیک روی یکدیگر تا می شوند و کالبد بنا و سطوح مواج دیوارها نسبت به شرایط انعطاف پذیرند . همانگونه که در معماری فولدینگ انعطاف پذیری احجام و سطوح مختلف توسط تکنولوژی جدید ، که همان رایانه است ، انجام می شود . تکنولوژی رایانه قادر است بین دو شکل ، شکل های میانی را برای انتقال نرم یکی به دیگری انجام دهد
اسلاید 28: . این انتقال نرم مدت ها است که در فیلم های تبلیغاتی ، فیلم های ویدیویی و فیلم های سینمایی انجام می شود . در فیلم ویدیویی مایکل جکسون به نام سیاه و سفید ، تصویر صورت چند فرد مختلف که از نژادها ، رنگ ها ، جنسیت و سنین مختلف بودند گرفته شده بود و در مقابل چشمان حیرت زده تماشاگران تلویزیون ، تصویر یکی به دیگری تبدیل می شد ، بدون اینکه بیننده احساس کند که این لایه های بین دو صورت کاملا متفاوت به صورت تصنعی و یا ناهمگون به یکدیگر تبدیل می شوند . در فیلم پایان گر 2 ( Terminator 2 ) نیز هنر پیشه ای که نقش منفی داشت می توانست کالبد خود را به صورت جیوه در بیاورد و همانند جیوه در هر شرایطی تغییر حالت دهد . در روی کف زمین به صورت یک کف پوش پهن شود و سپس از
اسلاید 29:
اسلاید 30: پیتر آیزنمن به عنوان بانی طرح فلسفه فولدینگ در حوزه معماری واژه " Weak Form " یا " فرم ضعیف " را مطرح کرده است . فرمی که قابل انعطاف است و خود را با شرایط محیطی وفق دهد .همانطور که ژله با شکل ظرف خود تطبیق می یابد . در این رابطه بهرام شیردل در مصاحبه خود در مجله آبادی می گوید : " فکر من و همکارانم در معماری و شهر سازی ، قابل انعطاف کردن فضاها است به گونه ای که جوابگوی تفاوت های بی شماری باشد ،... همیشه معتقد بوده ام باید معماری جدیدی به وجود آید که با افکار و زندگی زمان خود انطباق داشته باشد و فرهنگ و تمدن موجود را غنی تر کند ... انسان با گذشت زمان افکار و خصوصیاتش تغییر می کند - بر عکس سایر جانداران - معماری هم باید تبع آن تغییر کند . "
اسلاید 31: لذا فرم ها یا لایه های معماری فولدینگ ، در مجاور و همتراز یکدیگر به صورت انعطاف پذیر و در انطباق با شرایط کالبدی ، اجتماعی و تاریخی محیط در سایت قرار می گیرند. آیزنمن در طرح خود برای مرکز گردهمایی کلمبوس ( 92-1990) موضوع اشاره شده ، در فوق را به صورت کالبد معماری نشان داده است . به طور کلی در اکثر شهرهای بزرگ آمریکا ساختمانی به نام مرکز گردهمایی وجود دارد
اسلاید 32: مرکز گردهمایی کلمبوس
اسلاید 33:
اسلاید 34: در این نوع ساختمان ها به صورت مستمر جلسات ، سخنرانی ها و نمایشگاهای مختلف از طرف اصناف ، سازمان ها و نهادها گوناگون که موقعیت محلی ، ملی و یابین المللی دارند برگزار می شود مرکز گردهمایی کلمبوس در شمال مرکز شهر کلمبوس و در واقع در مرز بین مرکز شهر و قسمت شمالی شهر قرار دارد . در سمت غرب ساختمان ،های استریت که یکی از دو خیابان اصلی شهر است عبور می کند و از جنوب تا شمال و مرکز شهر را به یکدیگر متصل می کند . از سه طرف دیگر سایت ، بزرگراههای سرتاسری و خطوط راه آهن عبور می کنند و پل های چند طبقه متعدد در اطراف سایت این خطوط را به یکدیگر متصل کرده است
اسلاید 35: . به عبارتی در غرب سایت مهم ترین مسیر ارتباطی محلی و داخل شهری ، و در سه طرف دیگر سایت خطوط ارتباطی داخل و بین شهری قرار دارد . تصمیمات اتخاذ شده و یا اطلاعات کسب شده در گردهمایی های داخل این ساختمان از طریق خطوط تلفن ، فاکس و اینترنت و همچنین مطبوعات و رسانه های مختلف به سراسر کشور منتقل می شود . لذا از یک طرف این ساختمان مرکز تبادل اطلاعات است و لایه های مختلف از این مرکز این اطلاعات را به مناطق مختلف منتقل می کنند
اسلاید 36: . از طرف دیگر این مکان مرکز خطوط ارتباطی محلی و بین شهری است و لایه های مختلف راه های ارتباطی از چهار طرف این ساختمان عبور می کنند .
اسلاید 37: آیزنمن این جند لایگی خطوط اطلاعاتی و راه های ارتباطی در عصر ابر رسانه ها را در ساختمان خود به صورت کالبدی به نمایش گذارده است . لایه های مختلف ساختمان خود به صورت کالبدی به نمایش گذارده است . لایه های مختلف ساختمان در حالت افقی ، به صورت همتراز و با موقعیت همسان در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و مجموع این لایه ها کلیت واحدی را به نام مرکز گردهمایی کلمبوس تشکیل داده اند
اسلاید 38: نکته حائز اهمیت دیگر در طرح آیزنمن این است که ساختمان دارای یک دوگانگی در مقیاس است که به هر دو آنها بدون ارجحیت یکی بر دیگری توجه شده است . یکی مقیاس بزرگ شهر است و از دید داخل برج های مرتفع مرکز شهر ، این ساختمان مقیاسی در حد بزرگراههای اطراف خود دارد . همچنین از دید عابر پیاده در مجاور خیابان اصلی شهر ، مقیاس ساختمان خرد شده و مقیاس آن در حد مقیاس نسبتا کوچک ساختمان های محلی اطراف خیابان است یکی دیگر از پروژه های جالب توجه در این سبک ، سرنگون ساختن برج سیرز در شهر شیکاگو توسط گرگ لین است . برج سیرز ، به ارتفاع 110 طبقه مرتفع ترین ساختمان ساخته شده به سبک مدرن است . این ساختمان توسط شرکت معتبر S.O.M بین.
اسلاید 39: سالهای 74-1970 ساخته شد . مهندس معمار آن بروس گراهام و مهندس سازه آن فضلور خان - پاکستانی تبار - بود این ساختمان نماد و نمودی کامل از سبک مدرن و اندیشه مدرن است . نمای خارجی برج تماما با شیشه هایی به رنگ برنز و آلومینیوم سیاه رنگ پوشش شده است و می توان آنرا دنباله شیوه میس وندروهه و شعار کمتر بیشتر است دانست . این برج از نه
اسلاید 40: مکعب مستطیل چسبیده به هم تشکیل شده که به صورت سلسله وار هر کدام تا ارتفاع معینی بالا می روند . دو مکعب مستطیل آخر به ارتفاع 443 متر می رسند . فضلور خان برای هر مکعب مستطیل 25 ستون فلزی در نظر گرفت . لزا برج سیزر از نه لایه - مکعب مستطیل - و هر لایه از 25 لایه - سیستم سازه - تشکیل شده است
اسلاید 41: گرگ لین در پروژه خود - به صورت نمادین - با تبر ، تیشه به ریشه این نماد مدرنیته و معماری مدرن زد و عمود گرایی را به افقی گرایی تبدیل کرد . پس از انداختن برج به روی زمین ، لین لایه های هندسی طویل و قائم الزاویه آن را برطبق شرایط سایت در بین رودخانه ، خیابان و ساختمان های مجاور ، همانند نوارهای خمیری شکل ، در کنار هم قرار داد . این لایه ها در عین این که هر یک خصوصیات خود را حفظ کردند ، ولی با توجه به شرایط موجود در سایت به حالت نرم و انعطاف پذیر ، به صورت افقی و بدون هیچ گونه ارجحیتی در بین عوامل موجود در سایت قرار گرفتند .
اسلاید 42:
اسلاید 43: . فولدينگ يك روند شكلي است كه براي ربط عناصر ناهمخوان و مختلف در يك ناحيه يا ساختمان در يك تركيب چند لايه اي و پيوسته صورت مي گيرد.اين شيوه يك طرح نظري نيست.در سطح عملي ،فولدينگ ميتواند در مورد مسائل گوناگون طراحي به كار رود.از جمله مواردي كه در آن عناصر مختلف براي متصل شدن به هم به روشي نيازمند هستند كه در آن درز يا شكاف وجود نداشته باشد.فولدينگ به دو دليل عمده مي تواند سبك قابل قبول باشد:نخست آنكه مبتني بر علم گرافيك جديد است و زيبا شناسي دكانستراكتيويست نتايج شكلي جديدي به دست مي دهد و همچنين عمليات گرافيكي را با هم تركيب كرده و به صورت تركيب هاي غير قائم در مي آورد.
اسلاید 44:
اسلاید 45: فولدينگ به عنوان يك چهار چوب فلسفي ماهيت معماري را روشن و آشكار مي كند.اين نه به عنوان پديدهاي كاملا تصميم گرفته شده و اتفاقي،بلكه خود امري بديهي است همانگونه كه امور بي نظم و بي هدف با پديدهاي اتفاقي تفاوت دارد.معماري فولدينگ با شكلهاي كاملا اتفاقي متفاوت است.شرايط معماري به صورتي است كه نه شكل به صورت كامل تصادفي است و نه به طور ذاتي داراي معناست بلكه اين نوع معماري را مي توان اساسا به عنوان (شبه تصادف)تلقي كرد.
اسلاید 46:
اسلاید 47:
اسلاید 48: معماران zaha Hadidمركز هنرهاي معاصر Cagliariهدف پروژه ايجاد گره تبادلات فرهنگي است كه همزمان به عنوان ويژگي برجسته اي به كار مي رود كه ورود به cagliari را از طريق دريا اعلام داشته و به پنج چاشني كه مختصرا مطرح شده است پاسخ مي دهد . به واسطه اتصال مياني گردش داخلي يا مسيرهاي عمومي و تناوب فضاي باز و حفره ها ( شكفت ها ) ساختمان بعد عمومي خود را با شهر به اشتراك مي گذارد . علاوه بر اين از لحاظ هندسي نيز در امتداد محور دريا قرار دارد و شاخه ها (بازوان ) خود را به سمت يك چهارم و استوديوي S. Elia توسعه مي دهد ، خود را به مكان همانند سازي كرده و متصل مي كند . موزه جديد شبيه سخت دانه مرجاني رنگ – درون خالي ، سخت ،
اسلاید 49: متخلخل در سطح خارجي مي باشد قادر به تطبيق در يك تبادل پيوسته اعضاي بويايي با جو خارجي ، فعاليتهاي فرهنگي در يك محيط متغير و پرنشاط مي باشد . گاهي اوقات به زمين تشبيه سازي شده و چشم انداز جديدي ايجاد مي كند در حاليكه در بعضي مواقع توده قوي را حاصل مي كند كه افق مريي جديد را تعيين مي كند .
اسلاید 50: كيفيت پويا و باز شكل همچنين در داخل بنا ادامه دارد ، جائيكه گردش بازديد كنندگان از ميان نمايشگاه مسيرهاي تجاري و اطلاعات ، هندسه فضاها را تعيين مي كند . فرسايش كه حفره خيلي بزرگي را در داخل بنا ايجاد مي كند ، حجم را در يك توالي فضاهاي باز براي نمايشگاه ، مكانهاي تجمع و موقعيتهاي نصب هنر معاصر مفصل دار مي كند . چنين فضاهايي كه از چشم اندازهاي مختلف قابل روئيت هستند ، چشم انداز ( منتظره ) و هنر كلام زيبايي شناسي را بين هنر معاصر و Nurgic نمايان مي كند . فضا و حفره داخلي امكان پيدايش دو پوسته پيوسته رامي دهد كه يكي ديگري را در بر دارد . برنامه موزه بين پوسته خارجي سيستم نما قرار مي گيرد و پوسته دروني به يك سيستم سريالي قابل انعطاف تكيه گاه و برق رساني مجهز است كه امكان استفاده هاي متعدد سطوح و ديوارها را براي نصب ها يا تصاوير ويدئويي فراهم مي كند .
اسلاید 51: نمايشگاههاي معاصر و Nuagic ارتباط و مسيرهاي عمومي كه از ساختمان عبور كرده و همديگر را قطع مي كنند و ساختار سيالي از انبار را خلق مي كنند كه امكان كاربردها و پيكربندي ( شكل بنديهاي ) متنوع را مي دهد . اجزاي عمومي و دوران ، مناطق داخل و آشفتگي را ايجاد مي كند كه پيوستگي بصري بينا بخشهاي مختلف بنا را ايجاد مي كند . نماي حياتي كه بر موزه حاكم است در مرحله بندي طرح ها مشخص مي گردد : همراه با ارگانيسم هاي زنده و رشد موزه خود ساماندهي خواهد شد . اين زماني به طور طبيعي اتفاق مي افتد كه شرايط توازن كامل بين جو اقتصادي و محيط بشر دوستانه و فرهنگي بدست آيد .
اسلاید 52:
اسلاید 53: فاز دوم تقريبا 50 درصد از مركز فرهنگي جديد را تشكيل مي دهد كه در ادراك و تحقق فضاي رويداد را كه در حفره مركزي واقع شده است ، در بر دارد . حفره بيروني و طاق براي نصب مورد استفاده قرار گرفته و تمامي فعاليتهاي مربوط به ارتباط به جز تالار كنفرانس تمامي ادارات ، با هدف شروع كليه فعاليتهاي ضروري ، مديريت و بازاريابي بخش هاي مختلف موزه ( كتابخانه ، تحقيق و تحكيم ، نمايشگاه و غيره ) بخش كوچك اما مهم فضاهاي نمايشگاه را در بر دارد تا علاقه بيشتر را در ايجاد مكاني براي گفتگوي بين هنرها با گذشت زمان به وجود آورد .
اسلاید 54: استحكام و تحكيم پيچيدگي موزه در هر فاز جديد چشم انداز را تغيير شكل مي دهد . فاز دوم با تكميل فضاهاي نمايشگاه با ساير فضاهاي مربوطه از جمله كتابخانه و سالن كنفرانس .... مي يابد . اين ها در كشش سطحي با ساختمان فاز اول ، از سيستم توزيع موجود ، تكميل آن ، بكارگيري يك نماي جديد در حياط ورودي استفاده مي كند . فاز 3 متشكل از بسط و توسعه فاز 2 به سمت شهر Cagliari مي باشد . فاز 3 ساختمان مجزايي مي باشد كه ازمايشگاههاي تحقيق را در بر دارد . از طريق فرش متصل به بقيه موزه وصل مي باشد تا مكان ممتازي را كنار دريا براي عملكرد و ايجاد آزمايشگاههاي مجاور تحقيق فراهم كند .
اسلاید 55:
اسلاید 56: فرانك گيري و همكارانپل موزه حيات شهر پاناما ، پاناماپاناما مكان مناسبي براي نمايش تنوع زيستي مي باشد . سرمايه حيات طبيعي آن تنوع محيط هاي زيست و اقليمي و فراواني آب همگي با هم شدت و كثرت بي نظيري را در هر مقياس از زنجيره زندگي به وجود مي آورد . به منظور اينكه تنوع زندگي را در پاناما به بهترين وجه نمايش دهيم پل موزه حيات در يك محيط پارك مانند قرار داده شده است كه تنوع طبيعي پاناما را در فضايي كه به راحتي قابل دسترسي و رويت باشد برجسته و مشخص مي كند . منظره طبيعي پارك توسط طراح معروف جهاني منظره ادوين و ناگال و شركاء وي طراحي شده است . خانم وان گال و تيم وي مناظري را طراحي مي كنند كه به روشني و وضوح ساختار بندي
اسلاید 57: مسير هدف ورودي آرام به كانال پاناما ساخته شده است . اين مكان ممتاز و عالي چند بلوك دورتر از بندر اصلي كشتي تفريحي در پاناما و چند دقيقه دورتر از پارك ملي سوبرانيان پاناما واقع شده است . حفظ جنگل باران باشكوهي كه درست مجاور شهر پاناما واقع شده است . اين فضا از تاريخ غني برخودار است و ... در اصل متشكل از يك سري از جزايري مي باشد توسط يك مسير هدف و رابط كه از سنگهاي كنده شده در تاسيس پل پاناما درست شده بودند به اين بنا متصل مي باشد موسسه تحقيقي گرمسيري اسميت سيناي (STRI). يك ايستگاه تحقيقي دريايي را در يكي از جزاير تاسيس كرده است كه تفرجگاههاي ساحلي و مغازه هاي زيبا و رستورانهاي زيبا در آن وجود دارد. گري پارتنرز ، LLP بناي Louis vuittonپاريس ، فرانسه :
اسلاید 58: پل بين jurdin Daccliatation , Bois de Boulongeبناي Jardin d’Acclimatation مجاور Bios de Boulonge در ضلع غربي پاريس واقع شده است . بنابر عنوان دروازه اي به jardin استفاده مي شود همراه باساني ورودي كه در سطح زميني واقع شده كه هم به عنوان ورودي به موزه و هم ورودي به jardin به كار مي رود . اين تالار مركزي براي اينكه فضاي اجتماعي فعالي باشد طراحي شده است ف رستوران ( كافه ) و يك مركز مستندسازي تعاملي را مشخص كرده و در خود دارد. يك فضاي بزرگ چند منظوره كه مستقيما مجاور سالن ورودي واقع شده است ، براي عموم قابل دسترسي بوده و ممكن است به عنوان سالن كنفرانسي كه 340 نفر گنجايش دارد فضاي نمايشگاه و يا فضاي رويداد به كار بردهن مي شود . ساختمان LV شامل مجموعه اي از تسهيلات آموزشي براي فرزندان مي باشند كه براي تكميل فعاليتهاي موجود براي بچه ها و خانواده هايي كه در jardin واقع شده اند ، ترتيب داده شده است .
اسلاید 59: فضاي موزه بنا شامل مجموعه اي از گالري ها است كه براي نمايش مجموعه هاي دائمي و همچنين نمايشگاههاي موقتي ايجاد شده است . همچنين موزه شامل تعدادي از كليساهاي كوچك هست كه هر كدام به نصب مكان خاصي اختصاص يافته است كه توسط هنرمندان فردي طراحي شده است . همانطور كه بازديدكنندگان از يك گالري به گالري ديگر در موزه مي روند ، توسعه هاي بزرگ شيعه ، مناظر مهيجي را ايجاد مي كند كه چشم اندازه را به تجربه موزه و ايجاد رابطه قوي بين موزه و jardin فراهم مي كند آثار هنري خاص مكاني كه در jardin مجاور موزه واقع شده است اين رابطه با بيشتر تقويت مي كند . استفاده از شيشه به عنوان مواد خارجي اصلي ، نقش عمده و اصلي را در معماري بناي LV ايفاءمي كند . شفافيت آن تضمين مي دهد كه بنا محيط طبيعي اطراف آن را تكميل مي كند . بناي LV به عنوان پلي بين Bios de Boulonge پارك گسترده
اسلاید 60: اي در ضلع غربي پاريس ، و jardin d, Acclimatation پارك سرگرمي بچه ها كه در داخل Bios de Boulonge واقع شده است ، به كار مي رود . فضاي طراحي بناي LV در GPAmador به بازديد كنندگان پاناما فرصت بي نظيري را پيشنهاد مي كند تا بهترين چيزي را كه اين كشور در اختيار آنها قرار مي دهد را تجربه كنند . با ايجاد پل موزه حيات ، همچنين دريچه مهيجي به زندگي طبيعي و غني پاناما گشوده خواهد شد.تكميل طرح تا سال 2007كارفرما : موزه حيات تنوع زيستي معمار :فرانك گري و همكاران
اسلاید 61:
اسلاید 62:
اسلاید 63: پایان
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.