کسب و کار برنامه‌ریزی

مهندسی ارزش Value Engineering Miles

Value-Engineering-Miles

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مهندسی ارزش Value Engineering Miles”

مهندسی ارزش Value Engineering Miles

اسلاید 1: مهندسی ارزشValue Engineering Miles

اسلاید 2: عنوانمهندسی ارزشنوعابزارمراحل استفادهتجزیه و تحلیل / طراحی / برنامه ریزی/ اجراموضوعتصمیم گیری و حل مساله / زنجیره تامینسطحسازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: تحلیل ارزش به صورت یک روش فنی ویژه، در سال‌های پس از جنگ جهانی دوم صورت گرفت. کار طراحی و تدوین این روش به دستور هنری ارلیچر معاون فنی بخش خریدهای شرکت جنرال الکتریک آغاز شد. وی معتقد بود که برخی از مواد و مصالح و طرحهای جایگزین، که به طور ضروری و به علت کمبودهای زمان جنگ به کار گرفته می‌شدند دارای عملکرد بهتر با هزینه کمتر هستند. به دستور او در داخل شرکت و به منظور ارتقای کارایی تولید از طریق تأمین مواد، مصالح و روشهای جایگزین برای مواد و مصالح پرهزینه، کوشش همه‌جانبه‌ای به عمل آمد. در سال ۱۹۴۷ این وظیفه برعهده لارنس مایلز مهندس ارشد شرکت جنرال الکتریک نهاده شد. مایلز در مورد روش‌ها و فنون موجود به پژوهش پرداخت و از برخی روش‌های مرسوم به صورت تلفیقی با روش مرحله به مرحله خویش برای تحلیل ارزش بهره گرفت. مایلز که مبتکر و بنیانگذار مهندسی ارزش به‌شمار می‌رود، یک روش رسمی رابه اجرا درآورد که در جریان آن چندین گروه از کارکنان شرکت، عملکرد محصولات تولیدی شرکت جنرال الکتریک را بررسی می‌کردند. آنان به اتکای روش‌های خلاق گروهی و بدون افت کارایی محصول، تغییراتی در محصولات شرکت بوجود آوردند و هزینه‌های تولید را کاهش دادند. روش «تحلیل ارزش» به عنوان یک استاندارد در شرکت جنرال الکتریک پذیرفته شد و به تدریج شرکت‌های دیگر و برخی سازمان‌های دولتی نیز این رو ش جدید را به عنوان ابزاری برای کاستن از هزینه‌های خود به کار بستند. نتیجه این شدکه روش و تکنیک «مهندس ارزش» به وجودآمد.مهندسی ارزش، تلاشی است سازمان یافته که با هدف بررسی و تحلیل تمام فعالیت‌های یک طرح، (از زمان شکل‌گیری تفکر اولیه تا مرحله طراحی و اجرا و سپس راه اندازی و بهره‌برداری) انجام می‌شود و به عنوان یکی از کارآمدترین و مهم‌ترین روش‌های اقتصادی در عرصه فعالیت‌های مهندسی، شناخته شده‌است.مهندسی ارزش یک فن نظام یافته در رویکرد ارزش است و در چهارچوب مدیریت پروژه، ضمن اینکه به تمام اجزای طرح توجه می‌کند، هیچ بخشی از کار را قطعی و مسلم نمی‌داند. هدف مهندسی ارزش، زمان کمتر برای رسیدن به مرحله بهره‌برداری بدون افزودن بر هزینه‌ها یا کاستن از کیفیت کار است.برنامه کاری مهندسی ارزش ارایه‌ای از رویکردها وعملکرد لازم برای بدست آوردن جواب بهتر و موثرتر برای مسئله می‌باشد. برنامه مهندسی ارزش شامل شش فاز می‌باشد. البته به دلیل اینکه اگر نتایج یک مطالعه مهندسی ارزش اجرا نگردد، عملاً هیچ فایده‌ای نداشته است، بعضی افراد فاز اجرا را نیز جزو فازهای برنامه کاری می‌دانند.

اسلاید 4: 1- آماده سازی2- فاز اطلاعات3- فاز تحلیل کارکرد4- فاز خلاقیت5- فاز ارزیابی6- فاز توسعه7- فاز ارائه8- فاز اجراآنچه از تجربیات اجرای مهندسی ارزش تا کنون حاصل شده است، کشف و تدوین برخی مفاهیم و اصول بنیادی است که اساس رشد و تکامل روشهای مهندسی ارزش قرار گرفته است. این اصول بنیادی عبارتند از:1- بهره‌گیری از کارشناسان چند تخصصی برای اعمال تغییرات2- تکمیل تدریجی تغییرات از طریق مطالعه و بررسی عینی کار3- بهره‌گیری از یک منطق اساسی برای طرح پرسش‌ها4- برنامه‌ریزی انجام کار.فرایند مهندسی ارزش، فرایندی منطقی و ساختار یافته است که در آن از یک گروه کارشناس چند تخصصی برای هدفهای زیر استفاده می‌شود:1- انتخاب پروژه یا محصول مناسب برای تحلیل با توجه به زمان صرف شده برای مطالعه.2- مشخص کردن و اندازه‌گیری کردن ارزش جاری یک پروژه و محصول یا اجزای تشکیل دهنده آن با توجه به عملکردهایی که نیازها، هدفها و خواستهای یک پروژه را برآورد می‌سازد.3- تدوین و ارزیابی گزینه‌های جدید برای تخمین یا ارتقای کیفیت بخشهای وابسته با هزینه کمتر.4- انطباق گزینه جدید با بهترین راه عملی کردن آن.

اسلاید 5: ● چه شرایطی انجام مهندسی ارزش را ضروری می نماید : در حدود ۹۵% اقدامهای صرفه جویانه در مهندسی ارزش معلول علت های زیر بوده اند : - کمبود اطلاعات اولیه – پیشرفت تکنولوژی و بهبود استانداردها – تغییر قوانین، ضوابط و مقررات – تغییر مشخصات فنی – استفاده از اندیشه ها و مهارت های رشد یافته – خلاقیت ها – تغییرات در نیازهای کارفرما – تغییرات کیفی و کمی منابع – تغییر شرایط محیطی ، عادتها و رفتارها – کمبود ارتباطات و هماهنگی های اولیه بین طرف های ذینفع – باورهای صادقانه و نادرست اولیه .

اسلاید 6: ابزارهای مرتبطتحلیل زنجیره ای ارزش Value Chain Analysisمدیریت مبتنی بر ارزش Value Based Managementمزایابا آنکه روش مهندسی ارزش را می‌توان در تمام مراحل یک پروژه اجرایی به کاربست، بیشترین مزایای آن زمانی حاصل می‌شود که در نخستین مراحل برنامه‌ریزی و طراحی به کار گرفته شود. نوآوری و جنبه‌های کاربردی مهندسی ارزش، این روش را از روشهای سنتی و متعارف کاهش هزینه‌ها، متمایز می‌گرداند. روشهای سنتی کاهش هزینه‌ها، عموماً از تجربیات گذشته، نگرشها و عاداتی که جنبه تکرار به خود گرفته است، تبعیت می‌کند و اثری از خلاقیت در آنها دیده نمی‌شود. مهندسی ارزش برعکس، گردآوری اطلاعات، شناسایی عرصه‌های مشکل دار، پیشنهاد و تدوین روشها و طرحهای ابتکاری، پرورش اندیشه‌های نو و دقیق همه‌جانبه دیدگاه‌هایی را که قرار است توصیه شود، مطرح می‌سازد. همچنین انجام اقدامات صرفه جویانه یکی از مهمترین مزایای استفاده از مهندسی ارزش می باشد. معایبمحدویت های مهندسی ارزش : این رویکرد بستگی به کار تیمی و مفاهیم خلاقیت دارد. مهندسی ارزش باید تا حد ممکن زودتر و قبل از تعهد بودجه انجام شود.مطابق قانون پارتو 80% تعداد مسائل نشاندهنده 20% از مقداری است که باید به آن پرداخته شود. بنابراین زمانبندی بهینه برای مطالعه مهندسی ارزش در طول فاز طراحی می باشد.

اسلاید 7: کاربردهاامروزه از مهندسی ارزش به طور موثر در موارد بسیاری مانند : برنامه ریزی استراتژیک ، خدمات ، صنایع ، کشاورزی ، طرحهای عمرانی ، راه و ترابری ، مهندسی محیط زیست ، مراقبت های بهداشتی و خدمات درمانی ، ساختمان های مسکونی ، اداری ، تجاری ، درمانی ، عمومی ، مدیریت منابع ، مهندسی مجدد ، تصمیم سازی و تصمیم گیری های مدیریتی و حتی تصمیم گیری فردی ، استفاده می شود و بر اساس گزارش های ارائه شده ، در خدمات دولتی و اداری موجب روانی گردش کارها و صرفه جویی در هزینه ها با بازگشت سرمایه به هزینه ها با بازگشت سرمایه به هزینه بیش از ۲۰:۱ شده است . استفاده از روش مهندسی ارزش مغایرتی با سایر ابزارهای مدیریتی مانند مهندسی مجدد ، مدیریت کیفیت فراگیر ،مهندسی همزمان ، مدیریت پروژه ، گسترش کیفیت کارکرد ، ندارد و می تواند موجب تشدید نتایج کاربرد آنها شود . انجام مطالعات یکپارچه ای مدیریت /مهندسی ارزش با تحلیل و مدیریت ریسک ، تحلیل و مدیریت کیفیت ، و مهندسی همزمان ، موجب دستیابی به نتایج دقیق تر ، مطمئن تر و بهتری می شود . لذا بطور خاصتر می توان موارد ذیل را نام برد :مهندسی: طراحی، بهبود محصول.ساخت و تولید : جابجایی مواد، طراحی ابزار و تولید.خرید: پیشنهادهای جایگزین فروش ساخته ها؛ اطلاعات مربوط به محصول جدید.فروش: فروش آهسته و پیوسته محصولات.سیستم ها و روشها : تشریفات اداری، شکل دهی فرایندها و خدمات بازتولیدی.تعمیر و نگهداری: روشها، مواد، برنامه ریزی کار.تبدیل انرژی: رویه ها، تجزیه و تحلیل هزینه چرخه زندگی.ساخت و ساز: برنامه ریزی، زمان بندی، نیروی کار، مواد مصرفی. استفاده از مازادها.

اسلاید 8: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 9: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان