کسب و کار فروش و بازاریابی

تحلیل خوشه‌ای – Cluster Analysis

28-Cluster-Analysis

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تحلیل خوشه‌ای – Cluster Analysis”

تحلیل خوشه‌ای – Cluster Analysis

اسلاید 1: تحلیل خوشه ایCluster AnalysisMGTools.ir

اسلاید 2: عنوانتحلیل خوشه اینوعابزارمراحل استفادهتجزیه و تحلیلموضوعبازاریابی، فروش و تبلیغاتسطحگروهیپیچیدگیکم

اسلاید 3: اصطلاح تحلیل خوشه ای (کلاستر) که اولین بار توسط تریون در سال 1939 استفاده شد، در بردارنده الگوریتم‌ها و روش‌هایی برای گروه‌بندی موردهای مشابه (شامل افراد، اشیاء، رویدادها و ...) درون طبقات مختلف می‌باشد. سؤالی که معمولاً محققان با آن روبرو می‌شوند این است که چگونه داده‌های مشاهده شده را درون ساختاری بامعنی سازماندهی کنند؟. تحلیل کلاستر موارد را بر اساس میزان ارتباطشان دسته‌بندی می‌کند. بنابراین افراد یک کلاستر دارای بیشترین میزان ارتباط با یکدیگر و کمترین میزان ارتباط با اعضای دیگر کلاسترها می‌باشند. از آنچه گفته شد می‌توان فهمید که تحلیل کلاستر بدون آن‌که به تشریح چرایی وجود داده‌ها بپردازد، برای کشف ساختار داده‌ها بکار می‌رود.بنابراین تحلیل کلاستر ابزاری اکتشافی است که می‌تواند ارتباطات و ساختار بین داده‌ها را که قبلاً مشهود و محسوس نبودند را آشکار نماید.در این روش هیچ فرضی در مورد تعداد گروه‌ها یا ساختمان آن‌ها در نظر گرفته نمی‌شود. دسته‌بندی کردن بر اساس مشابهت‌ها و یا فواصل انجام می‌شود.ابزار تحليل خوشه اي بهترين روش براي سازماندهي داده ها به وسيله تقسيم ايده هاي متفاوت، آيتم ها يا مشخصات گروه هاي متشابه كه هریک تحت يك عنوان بوده، بعد از يك جلسه طوفان فكري مي باشد. ابزارهاي اصلي اكتشاف، غالبا تحت تاثير قراردادن مفاهيم آيتم ها يا همبستگي و فضاي جواب هايي كه به طور طبيعي متعلق به يكديگربوده، مي باشند.فرایند اجرای تحلیل خوشه ای به شرح ذیل می باشد : 1- سرپرست تيم، فليپ چارتي كه با داده هايي از طوفان هاي فكري قبلي به دست آمده را نمايش مي دهد.2- تيم به بررسي تمامي آيتم ها پرداخته و عناوين عمومي و موضوعي را براي ايتم هاي مشابه پيشنهاد مي دهد. اينها ، خوشه ناميده مي شوند.3- سرپرست نام هاي پيشنهادي تمامي خوشه ها را ثبت كرده و از شركت كنندگان درخواست مي نمايد كه به سازماندهي و مرتب كردن ايتم ها در خوشه هاي مربوط به خودشان بپردازند. در حاليكه شركت كنندگان آيتم ها را اعلام مي كنند، سرپرست جاي آيتم ها را بر روي فليپ چارت با اولين حرف نام خوشه مربوطه مشخص مي كند.4- بعد از آنكه تمامي آيتم ها مشخص شدند، چارت نهايي متشكل از خوشه ها، كشيده مي شود.5- چارت نهايي خوشه ها تاريخ گذاري شده و به عنوان مرجع در دسترس قرار داده مي شود.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطروش 5-3-66-3-5 Brainwriting مخزن تفکرات مکتوبBrain writing pool معکوس دوگانهDouble Reversal طوفان فکریBrainstorming تحلیل پارتوPareto Analysis مزایاساده و قابل اجراامکان ارزیابی در چند بعدکاربردها•طبقه بندي داده ها در گروه هاي طبيعي بر اساس ويژگي هاي مشابه و مرتبط.•تعيين مهم ترين ويژگي ها براي بهبود تشخيص يك مشكل.•ايجاد چندگروه متشابه ايتم ها از يك فهرست بزرگ آيتم هاي نا¬متشابه .•تعيين تفاوت هاي ما بين مشتريان، كارمندان يا فروشندگان نسبت به درك كليفي و عمل هاي اجرايي.معایبزمان بر بودن تکنیکنیاز به آموزش قبل از استفاده از تکنیک

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان