علوم مهندسی تکنولوژی

نانو مدیا و روابط عمومی مجازی

nano_media_va_ravabete_omoomi_majazi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نانو مدیا و روابط عمومی مجازی”

نانو مدیا و روابط عمومی مجازی

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیمعنوان : نانو مديا و روابط عمومي مجازي نويسندگان : دكتر نسيم مجيدي قهرودي ،عضو هيئت علمي دانشگاه ازاد اسلامي واحد تهران مركزي كبري گلستاني ، كارشناس ارشد تحقيق در ارتباطات اجتماعي Email:k.golestani@yahoo.com

اسلاید 2: چكيده .پيتر دراكر در سال 1993 در كتاب جامعه پساسرمايه داري اظهار مي دارد كه توليد ،توزيع و مصرف دانش ، عامل اصلي رقابت در دنياي آينده خواهد بود . جان نايس بيت درسال 1982 در كتاب روندهاي غول اسا سرچشمه قدرت را نه در پول بلكه در اطلاعات مي شمرد و مانوئل كاستلز در كتاب اطلاعات و دگرگوني شهر مي گويد : شبكه هاي اطلاعاتي مسلما از ويژگي هاي تعيين كننده آخر قرن بيستم است و مي افزايد انقلاب اطلاعات شيوه زندگي ما را دگرگون مي كند .

اسلاید 3: كليد واژگان : نانو مديا ،ابزارهاي نوين ارتباطي و اطلاعاتي ، پيامدهاي نانومديا ،تاريخچه روابط عمومي ، روابط عمومي، انواع روابط عمومي الكترونيك، روابط عمومي مجازي ،مزايا و موانع

اسلاید 4: تعريف نانو مديا تيم جايگر :نانو مديا ،سيستم ارتباطي نوين در شكل هاي مختلف مي باشد كه متن ،تصويرو صدا در آن به حد كمال رسيده اند . و هر چيزي را بصورت بيولوژيك تبديل مي كند و ما تاثير اين اختراعات ديجيتال را در ميان انبوه فراوان استعارات مي توانيم ببينيم . هم چنين وي معتقد استنانو مديا رسانه اي فوق پيشرفته است كه توانايي توليد ، پردازش و بازسازي اطلاعات را به مانند يك شبكه داراست .وي بيان مي كند كه نانو مديا يك شيوه و روش مدرن اطلاع رساني است كه در دهه 1990 توسعه يافته اند و سايبرنتيك انجار و اوج آن مي باشد . نانو مديا يك فرا رسانه است كه بر پايه ديجيتال و سايبر بنانهاده شده است و قابليت آماده سازي اطلاعات در حجم بسيار و پردازش آن به كوچكتريت صورت را دارد و سايبر هايپ انفجار آن مي باشد و روشي جديد است كه افراد كار مي كنند و به يكديگر تكيه مي كنند و خودشان زندگي روزانه شان را مجسم مي كنند .( جايگر ،2006

اسلاید 5: عوامل موثر بر نانو مديا الف) cpuها با قدرت محاسباتي فوق العاده ب)حافظه با حجم فوق العاده زيادج)ابزار انتقال داده با سرعت فوق العاده زيادد)هوشمنديه)فناوري نانوخ)برخورداري از امكانات چند رسانه اي ها (مولتي مديا )چ)برخورداري از ويژگي سيستم هاي دوسويه (تعاملي)ح) انعطاف پذيري  

اسلاید 6: خ) برخورداري از ويژگيهاي رسانه هاي ديجيتال د) برخورداري از رسانه هاي چند محيطي ذ)برخورداري از ويژگي هاي سايبرنتيكر)قابليت استفاده در فواصل بسيار طولاني (فواصل نوري)

اسلاید 7: نانو مديا و نقش آن در زندگي نانومديا قابليت توليد داده درحجم بسيار زياد و پردازش به كوچكترين صورت را دارد و مخاطب با استفاده از آن مي تواند در توليد و نتيجه موضوع سهيم باشد.هم چنين مي توان از صوت و تصوير به صورت طبيعي استفاده نمود و حتي به دلخواه خود تغيير دادبهره گيري از نانومديا موجب تغييرات اساسي در امور بشر مي شود و تمام اموري كه امروزه با پيشوند e (الكترونيكي) مطرح مي شوند، داراي پسوند «مجازي» خواهند شد از قبيل : آموزش مجازي، دولت مجازي، شهر مجازي و ... نانومديا امكان امور افراد بشر را در فضاي سه بعدي و به صورت هوشمند ميسّر مي سازد.

اسلاید 8: وسائل و ابزاري از قبيل تلفنهاي همراه ،تلويزيونهاي ديجيتالي،اينترنت پر سرعت ،راديو ديجيتال ،ويدئو درخواستي ،وب تي وي ،راديو اينترنتي ،دستكش داده ها واتوماسيون و شبيه سازي، همچنين پيدايش و ظهور عصر مجازي كه روابط انساني را تحت تاثير شديد خويش قرار مي دهد وجود شهرهاي مجازي در شبكه هاي نت ،شهروند شبكه اي و تجارت و آموزش و روابط عمومي مجازي و دولت مجازي و ..... همه از آثار و پيامدهاي اين رسانه هاي نوين مي باشند

اسلاید 9: فناوري هاي برتر اطلاعاتي الف)جمع آوري ب)فناوري هاي پردازشج)فناوري هاي نمايش و انتشار

اسلاید 10: پيامدهاي نانو مديا آلوين تافلر، در کتابهاي خود از جمله کتاب موج سوم پيشرفت بشر را در سه عصر: کشاورزي، صنعت و فراصنعتي تعيين نموده است. چهارمين موج با عصر مجازي شرايط جديدي را خلق خواهد کرد که بيشتر امور روزانه زندگي بشر مجازي خواهد شد. عصر مجازي مانند چتري هرکس را در هر زمان وهرجا زير پوشش خواهد گرفت و محدوديت هاي زماني، جغرافيايي و فضايي که بشر امروزي با آن در ستيز است را از بين خواهد بود

اسلاید 11: اين وسايل موجود در يك سالن همايش مجازي را مي توان به صورت فردي يا جمعي در دست نگه داشت تا بررسي كرده و تغيير داد.بدين ترتيب افراد در سرتاسر دنيا مي توانند در يك محيط مجازي با هم ملاقات كنند و با هم همكاري و ارتباط داشته باشند .تمامي موارد فوق نشان مي دهد ،مجازي سازي يك امر اجتناب ناپذير بوده و تاثير آن بر تمامي سازمانها و محيط هاي تجاري و اجتماعي بسيار عميق و بنيادين است . محيط هاي مجازي مي توانند موانعي كه همواره انسان و فناوري از هم دور نگه داشته است را از ميان بردارندوسايل ارتباطي در داخل بدن ما جاي خواهند گرفت و خواهيم توانست از هر جاي گيتي به صورت ديداري و شنيداري با همديگر ارتباط برقرار كنيم ،ما خواهيم توانست در اثر اين فناوري هاي جديد با جراحي در مغز سرعت پردازش آن را بالا برده و ظرفيت ان را افزايش دهيم

اسلاید 12: جوامع شبکه ايجوامع مجازيدولت مجازيگروههاي مجازي خريد مجازي شهروند مجازي سازمان هاي مجازي ادارات مجازیروابط عمومی مجازی و....

اسلاید 13: شرائط لازم براي يك سازمان مجازي عبارت است از فناوري اطلاعات پيشرفته كه واحدهاي مستقل را به هم مرتبط مي سازد.- اعتماد متقابل كامل ميان اعضاء -وجود قابليت هاي محوري در هر يك از اعضاء - توانايي تركيب و ادغام قابليت هاي محوري هم فزاينده بدون رقابت ظاهري - توانايي خودساماندهي در افراد

اسلاید 14: ويژگي هاي كلي سازمان هاي مجازي همكاري بر پايه قابليت هاي محوري و تركيب اين قابليت ها تشكيل سازمان از بهترين چيزها - شبكه سازمان هاي مستقل ، مجموعه اي از سازمان هاي مستقل كه با روابط نيمه پايدار با يكديگر مرتبط اند يك هويتيمحوريت فناوري اطلاعات عدم سلسله مراتب تمايز ميان سطح استراتژيك و عملياتي ، در سطح مديريتي

اسلاید 15: شركاي كوچك مرزهاي سيال يا غير مشخص مرزهاي سيال يا غير مشخص ، همكاري هاي بيشتر ميان رقبا ، مشتريان ، عرضه كنندگان ، طراحان و غيره روابط نيمه پايدار وابستگي به فرصت هاتسهيم ريسك ها - محوريت اعتماد - مالكيت مشترك رهبري مشترك وفاداري مشترك

اسلاید 16: شبكه پويا - وابستگي به نوآوريپراكندگي جغرافيايي عدم وجود نمودار سازماني رسمي مشتري محوري و توليد گروهي ويژه طول عمر همكاري ، همكاري موقت در مقابل همكاري دائمي ؛ برخي از محققين موقتي بودن و برخي دائمي بودن سازمان مجازي را مطرح مي كنند - توازن قدرت : ( تساوي شركاءدر مقابل شركاي محوري ) ؛ وابستگي زياد ميان شركا ي درون سازمان مجازي منجر به روابط مساوي بين آنها مي شودهمپوشاني ماموريت ها: ( همپوشاني جزيي در مقابل همپوشاني كامل )

اسلاید 17: ميزان مجازي بودن امروزه درجات مختلفي از مجازي بودن مشاهده مي شود موسسات كاملا اينترنتي مانند Amazon.comموسسات هاله اي

اسلاید 18: ادارات مجازي ادارات مجازي به مفهوم اين است كه كار را مي توان به صورت مجازي در هر محل جغرافيايي كه در ارتباط الكترونيكي با موسسه داشته باشد ، انجام داد. ادارات مجازي با برقراري ارتباط الكترونيكي بين افراد ، راهي نو براي انجام امور اداري ارائه داده اندادارات مجازي با توسعه فناوري يارانه ، توليد رايانه هاي كوچك و ارزان قيمت و شبكه هاي ارتباطي به واقعيت پيوست

اسلاید 19: مزاياي ادارات مجازي كاهش هزينه هاي امكاناتكاهش هزينه هاي وسايل و تجهيزات شبكه رسمي ارتباطات كاهش توقف هاي كاريمشاركت اجتماعي محدوديت هاي ادارات مجازي احساس عدم تعلق ترس از دست دادن شغل روحيه پايين تنش خانوادگي

اسلاید 20: راهبردهاي پيشنهادي در ادارات مجازي تامين امكانات يارانه اي دسترسي به منابع پشتيباني غير رايانه اي - تدابيري براي مديريت ارتباطات دسترسي به كنفرانس صوتي جلسات رسمي برنامه ريزي شده انجام كار به صورت رايانه اي راهبرد نهايي اين است كه فرد بايد تلاش كند

اسلاید 21: - روابط عمومي مجازي روابط عمومي مجازي را مي توان نوعي از روابط عمومي دانست كه وجود خارجي ندارد . هرچند ممكن است سازمان اصلي متبوع آن در جهان واقعي وجود داشته باشدامور ان توسط متخصصان هر فن با استفاده از تازه ترين تكنولوژي ها صورت مي گيرد و نتايج آن در اختيار سازمان قرار مي گيرد

اسلاید 22: تاريخچه روابط عمومي تاريخچه روابط عمومي به دو گروه تقسيم مي شود : الف – تاريخچه روابط عمومي در جهانبراي اولين بار در سال 1906 م اي.يو.لي كه خبرنگار روزنامه بود ، اولين دفتر روابط عمومي را درنيويورك تاسيس كرد. وي در نخستين اقدام خود با صدور اعلاميه اي بنام اعلاميه اصول هدف عمده روابط عمومي را اطلاع رساني به مردم عنوان كرد و تاكيد كرد كه هدف آن تبليغات تجاري نيستادوارد برنيز يكي از مولفان روابط عمومي ، چهار مرحله براي توسعه و پيشرفت روابط عمومي در ايالات متحده امريكا قائل است

اسلاید 23: مرحله اول : از 1914-1900 م بوده است مرحله دوم : از 1918-1914 م بوده استمرحله سوم : از 1924-1918 بوده است ، در اين دوره موسسات صنعتي براي معرض ديد قراردادن خود به جامعه دست به تبليغات وسيع و پردامنه زدندمرحله چهارم :از سال 1929 تاكنون فعاليت هاي روابط عمومي در امريكا اين بوده است كه بين منافع خصوصي و مسائل عمومي و اجتماعي وفاق و سازگاري ايجاد كند

اسلاید 24: تاريخچه روابط عمومي در ايران نخستين واحد روابط عمومي در كشور ما در سال 1330 توسط دكتر حميد نطقي 0 پدر روابط عمومي ايران 9 در شركت نفت راه اندازي شددر سال 1345 مسئولان شركت ملي نفت ايران ، موسسه مطبوعاتي كيهان ، دانشگاه تهران و وزارت اطلاعات و جهانگردي وقت به فكر تاسيس يك مركز اموزش عالي براي رشته روابط عمومي افتادندبا برگزاري سميناري توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در سال 1363 گام نخست براي ايجاد تحول در روابط عمومي در ايران برداشته شدكه در سال 1368 به بعد اقداماتي نظير انتشار نشريات تخصصي هنر هشتم و روابط عمومي و تصويب مقرراتي

اسلاید 25: تعريف روابط عمومي انجمن بين المللي روابط عمومي بخشي از وظائف مديريت سازمان و عملي ممتد، مداوم و طرح ريزي شده است كه از طريق ان ، افراد و سازمان ها مي كوشند تا تفاهم و پشتيباني كساني را كه با آن سروكار دارند، به دست آورند . (سفيدي ،1371:11 ) كنگره جهاني روابط عمومي : روابط عمومي كاربردي عبارت است از هنر و دانش اجتماعي تجزيه و تحليل گرايشها ، پيش بيني آثار آنها ، مشورت با روساي موسسات و تهيه و اجراي برنامه هاي عملي كه هم در جهت منافع موسسه و هم همگان باشد

اسلاید 26: روابط عمومي ، مجموعه اي از عمليات ارتباطي آگاهانه مبتني بر برنامه و تحقيق است كه با استفاده از شيوه هاي علمي و هنري به دنبال ارتباط با مردم و اطلاع يابي از نظرهاي آنان ، تجزيه و تحليل گرايش هاي مخاطبان و افكار عمومي به منظور گفتگو با آنان براي رسيدن به تفاهم با كاربرد و روشها و ابزارهاي ارتباطي است . (سفيدي ،1377: 14 )

اسلاید 27: اركان روابط عمومي منظورازاركان روابط عمومي ، فعاليت هايي هستند كه بدون توجه به آنان ، روابط عمومي فاقد جوهره اصلي خود بوده و اساس آن متزلزل خواهد بود كه شامل برنامه ريزي ، تحقيق ، برقراري ارتباط دوسويه بين مخاطبان و سازمان ، گفتگوبا مخاطب براي رسيدن به هم فهمي .

اسلاید 28: ويژگي هاي روابط عمومي ويژگي هاي مهم روابط عمومي را مي توان سعي در رسيدن به تفاهم با مخاطب ، تاكيد بر اطلاع يابي در كنار اطلاع رساني ، مخاطب گرايي ، عمل به اصول اخلاقي ، انتخاب الگوي ارتباطي دوسويه ، تاثير پذيري از افكار عمومي در كنار تاثير گذاري بر ان ، تاكيد بررسيدن به تفاهم از طريق گفتگو ، وجود موازنه بين منبع و مخاطب در فرايند ارتباط و مشاركت گرايي ذكر كرد . (ويندال :35-33 )

اسلاید 29: وظائف روابط عمومي مهمترين وظيفه روابط عمومي ، شناخت افكار عمومي و نفوذ در ان براي جلب رضايت افكار عمومي از سازمان كه هم در درون سازمان و هم در بيرون سازمان دنبال مي شود . اين وظيفه در قالب مجموعه اي از فعاليت هاي ارتباطي نظير ارتباطات ، امور فرهنگي و نمايشگاهها ، انتشارات ، سنجش افكار ، آموزش ، پژوهش وبرنامه ريزي تحقق مي يابد.(سفيدي ،1377:82-78 )

اسلاید 30: روابط عمومي و اطلاع رساني نوين اطلاع رساني علمي است كه پس از جنگ جهاني دوم پديدار گشت و در اندك مدتي روبه گسترش سريع نهاد و به تدريج سازمان هايي كه براي بهبود كارهاي خود در زمينه هاي علمي ، فني ؛ پژوهشي ، صنعتي ، اقتصادي ، فرهنگي ، سياسي و .... به اطلاعات نياز داشتند از اين پديده استقبال كردندخدمات اطلاع رساني با اين هدف كه بايد در كمترين مدت بيشترين اطلاعات را در اختيار پژوهشگران و ساير كاربران قرار دهد ، در جامعه جهاني ، روابط انسانها با يكديگر شكل گرفته و براساس تنوع نيازها به خود داريم و به اصلاح و تغيير و تحول در آمده است

اسلاید 31: روابط عمومي اطلاع مدار عبارت است از يك روابط عمومي بر پايه الف – اطلاع ياب ، ب- اطلاع شناش و اطلاع رسان

اسلاید 32: فناوري نوين در روابط عمومي امروزه روابط عمومي ها نيازمند نوآوري ها و بازنگري هاي نويني در روشهاي ارسال اطلاعات به مخاطبان و رسانه ها مي باشند . در اين حيطه بايد ابزارهاي ارتباطي مدرن را در خدمت اطلاع رساني و ايجاد يك ارتباط موفق به مخاطبان را مد نظر گرفت به كار گيري تكنولوژي نانو در ساخت وسائل ارتباطي و اطلاعاتي منجر به ساخت رسانه هايي تحت عنوان نانو مديا گرديده نوع جديدي از روابط عمومي را بخصوص در چند سال اينده همگاني مي سازد كه مي توان به آن روابط عمومي مجازي نام نهاد

اسلاید 33: تعاريف روابط عمومي الكترونيك روابط عمومي الكترونيك نوعي از روابط عمومي است كه در آن از ابزارهاي الكترونيك نظير سيستم پاسخگويي الكترونيك راديو ، voice و نظائر آن براي انجام ماموريت هاي روابط عمومي استفاده مي شود . قرار دادن متون انتشاراتي توليد شده در روابط عمومي با همان شكل و فرمت مثلا در قالب pdf نيز در چارچوب روابط عمومي الكترونيك قرار مي گيرد

اسلاید 34: روابط عمومي ديجيتال در روابط عمومي ديجيتال متون توليدي و محتواي مورد نظر contents از فرمت معمولي چاپي printed به فرمت صفر و يك تنبديل و به عبارت ديگر در اين حالت ، صفحات pdf تبديل به صفحاتhtmlمي شوند

اسلاید 35: روابط عمومي آنلاين انلاين شدن روابط عمومي ، خدمات به صورت شبانه روزي در اختيار مخاطب و مشتري قرار مي گيرد .براي رسانه هاي مبتني بر وب اعتبار قائل مي شود ، خبر دهي و خبريابي مبتني بر فضاي وب مرسوم مي شود

اسلاید 36: روابط عمومي سايبر منظور از روابط عمومي سايبر ف فرايندي است كه در ان روابط عمومي به صورت كاملا انلاين در مي آيد ، به طوري كه ويژگي تعاملي و مشاركت پذيري آن بسيار برجسته و بارز مي شود . داشتن تخصص هاي ويژه ، تسلط به نرم افزار ها و مهارت هاي ديجيتالي از جمله ضرورت هاي نيروهاي روابط عمومي سايبر استاستفاده از تازه ترين تكنولوژي هاي اطلاعاتي همچون پادكستينگ ف خبر خوان ، ويكي پديا ، كانترينگ ، سرچ كردن ، مانيتوركردن ف تالارهاي گفتگو ف خبرنامه هاي الكترونيكي ، گروه هاي ايميلي ف چت رومها ، مسنجرها ، وبلاگ سازماني ، و ابزارهاي مشاركتي ، وب 2 ؛ از ديگر ويژگي هاي روابط عمومي سايبر است

اسلاید 37: روابط عمومي اينترنتي برخي سازمان ها اصولا بر بستر اينترنت متولد شده اند و در همان فضا فعاليت مي كنند و حيات و ممات انها وابسته به جايگاه شان در اينترنت است . مهم ترين فعاليت اين سازمان ها در عرصه اينترنت براي بقا و رشد و توسعه ، در چارچوب روابط عمومي اينترنتي انجام مي شود

اسلاید 38: روابط عمومي مجازيروابط عمومي مجازي را مي توان نوعي از روابط عمومي دانست كه وجود خارجي ندارد . هرچند ممكن است سازمان اصلي متبوع آن در جهان واقعي وجود داشته باشد . اين فرايند اشاره به نوعي از فعاليت روابط عمومي دارد كه فعاليت هاي ان در چارچوب سازمان بروكراتيك نيست و هريك از ماموريت هاي آن توسط بخش خصوصي يا اشخاص منفرد در خارج از سازمان انجام مي شود . روابط عمومي در اين شكل ، به صنعت تبديل مي شود و امور ان توسط متخصصان هر فن با استفاده از تازه ترين تكنولوژي ها صورت مي گيرد و نتايج آن در اختيار سازمان قرار مي گيرد .(ضيايي پرور ،1387: 12 )

اسلاید 39: هدفهدف از راه اندازي روابط عمومي مجازي رسيدن به روزي است كه بتوان تمام خدمات يك سازمان را به طور شبانه روزي و بدون مراجعه فيزيكي مخاطبان به ان سازمان و تنها با اتصال به پايگاههاي اينترنتي آن نهاد عرضه داشت

اسلاید 40: ويژگي هاي روابط عمومي مجازي روابط عمومي مجازي همان ويژگي هاي سازمان ها و ادارات مجازي را نظير : محوريت و اعتماد ووفاداري مشترك ،ريسك پذيري ، وابستگي به نوآوري ، مرزهاي نامشخص ، عدم سلسله مراتب ، مشتري محوري ، همپوشاني ماموريت ها ،و...رادارا مي باشد علاوه برآنها اين سبك نيازمند بكارگيري وسائل فوق مدرن با ويژگي هاي نانو مي باشد نوع از روابط عمومي قدرت بسيار بالاي پردازش و سرعت بسيار بالا و همزماني با ساير نقاط جهان و تعامل و مشاركت آنلاين و استفاده از فضاي سه بعدي توامان مي باشد . ارائه تبليغات سه بعدي محصولات به مشتريان به صورت انلاين و تعامل لحظه اي و فوري با او موفقيت زيادي در جلب نظر و خريدمحصولات مي باشداستفاده از تكنولوژي ترجمه همزمان

اسلاید 41: استفاده از تكنولوژي ترجمه همزماندكتر يورگن مارلو نويسنده كتاب روابط عمومي الكترونيك معتقد است كه روابط عمومي الكترونيك به طور كلي اين ويژگي ها را داراست : رسانه هاي الكترونيك ، مفهوم رايج بازاريابي ، مخاطب قراردادن جمع را منسوخ و نوع جديدي از بازاريابي محكم و منسب را دنبال مي كند . روابط عمومي الكترونيك با سرعت بسيار در حال گسترش است . نياز به اطلاعيه هاي خبري الكترونيك استفاده ازحد اقل كاغذكنند بدون نياز مستقيم به تخصص مديريت روابط عمومي به عنوان يك ضربه گير اطلاعاتي روابط بين سازمان و روزنامه نگاران متحول خواهد شد . با شكل گيري موسسات مشاور روابط عمومي

اسلاید 42: و روابط عمومي شكل نيمه رسمي - كاركنان روابط عمومي هاي اينده (از لحاظ علمي و حرفه اي ) با كاركنان روابط عمومي هاي فعلي متفاوت خواهند بود . ( مومني نورآبادي ، 1383 : 33 ) با توجه به مطالب فوق مي توان ويژگي هاي فوق را منتسب به روابط عمومي مجازي نيز دانست

اسلاید 43: مزاياي روابط عمومي مجازي نظير تعامل بين مشتري و سازمان بيشتر شده عدم وجود مرزهاي زماني و مكاني ،مشتري هر لحظه اجازه بهره منديبهره وري اقتصادي و صرفه جويي در انرژي و زماننوعي تعادل بين توليد ومصرف بدليل فرامرزي بودن بازاريابي به شكل بسيار وسيع و بين المللي انجام مي گيرد توان رقابتي خود را با ديگر سازمان ها بالا ببريمصرفه جویی در كاغذ بدليل حذف چاپ و انتشارسنتي ، صرفه جويي در انرژي بدليل كاهش رفت و آمد و كمك به توسعه پايدار جامعه ، و و صرفه جويي در هزينه اياب و ذهاب براي فروشنده و مشتري و صرف انرژي و سرمايه درجهت بالابردن كيفيت و امكانات رفاهي كارمندان و مشتريان از ويژگي ها و مزاياي روابط عمومي مجازي مي باشد .دكتر صرافي نژاد مزايايي را جهت كار از دور بيان مي كند كه مي توان آن ويژگي هارا نيز در مورد روابط عمومي مجازي بيان نمود

اسلاید 44: مزاياي فردي نظير :استرس كمتربهبود زندگي خانوادگي صرفه جويي در هزينه ها مانند لباس ، غذا ، اياب و ذهاب ، تعميرات و.. - صرفه جويي در زمان كار روزانه - توانايي كنترل برنامه هاي روزانه و مديريت بهتر زمان - فرصت هاي شغلي براي افراد خانه نشين ( معلولين ، مجردين ، افراد مسن و.. ) - بروز خلاقيت و نوآوري در فضاي مجازي *مزاياي سازماني نظير : - رشد بهره وري (از 15 تا 50 درصد )- كاهش هزينه مكان و محل استقرار- توانايي جذب مشتريان با پيشنهاد خريد بالا بصورت برگزاري يك مزايده مجازي - توانايي استفاده بيشتر از بازار كار ، انعطاف پذيري بيشتر در امور كاركنان و مشتريان - هزينه هاي پايين تر در منابع انساني و ترك كار ( با توجه به اين كه برخي از افراد حقوق كمتري به دليل كار بصورت مجازي دريافت مي كنند . ) - بهبود تعامل كاركنان با مشتريان و تامين كنندگان - كاهش هزينه هاي چاپ و نشر به دليل حذف جزوات و نشريات كاغذي و..-* مزاياي اجتماعي - كاهش استفاده از سوخت هاي فسيلي - مشكلات كمتر در ترافيك و كاهش آلودگي هوا - انجام فعاليت در نقاط دور افتاده و روستايي (صرافي زاده ، 1386: 210 )- تبليغات فرامرزي و فراملي - ورود و دسترسي به بازار جهاني

اسلاید 45: موانع و محدوديت هاي روابط عمومي مجازي نظير ترس از دست دادن شغل براي كاركنان ، احساس عدم تعلق و...( رجوع به توضيح ادارات مجازي) ؛ هم چنين بهره مندي از امكانات و تكنولوژي هاي برتر اطلاعاتي يكي از نيازهاي اساسي اين روابط عمومي مي باشدو عدم دسترسي همگان به اين وسائل يكي از مشكلات عمده مي باشد ، عدم زير ساخت هاي توسعه يافته مخابراتي نظير تقويت پهناي باند و كاهش ضريب نفوذ اينترنت ، پايين بودن سواد ارتباطي و اطلاعاتي بدليل پيچيدگي كار با اين وسائل ،بالابودن هزينه هاي خطوط تلفن و اينتزنت براي مصرف كنندگان ، نبود انتقادپذيري مناسب مديران سازمانها ، عدم قوانين حقوقي به دليل بروز جرم هاي اخلاقي و مجازي در فضاي مجازي ، عدم فرهنگ عمومي مناسب در جهت استفاده از امكانات مجازي ، عدم اعتماد و امنيت در فضاي مجازي

اسلاید 46: تنها معيار توسعه يافتگي كشورها بهره مندي آنها از وسائل ارتباطي و اطلاعاتي نوين مي باشد به طوري كه در اينده نزديك ملل عقب مانده آنهايي هستند كه دير وارد انقلاب اطلاعاتي شده اند

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید