کسب و کار فروش و بازاریابی

نحوه تهیه طرح‌ های کسب و کار در پروژه‌ های نانوتکنولوژی

nahve_tahie_tarhe_kasb_va_kar_dar_projehaye_nano_technology

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نحوه تهیه طرح‌ های کسب و کار در پروژه‌ های نانوتکنولوژی”

نحوه تهیه طرح‌ های کسب و کار در پروژه‌ های نانوتکنولوژی

اسلاید 1: نحوه تهيه طرح‌هاي کسب و کار در پروژه‌هاي نانوتكنولوژيشرکت سنجش طرح خاورمیانهمسعود حافظيSBPDCompany@gmail.com

اسلاید 2: انگيزه از ايجاد يك كسب و كار جديدنياز به پول (کارآفرينان اقليت)نياز به موفقيت (نیاز روانی)نياز به چالش (اداره زدگي)نياز به استقلال (آدم خود بودن)سوال: آيا صرف انگيزه براي ورود به دنياي کسب و کار کافي است؟داشتن ويژگيهاي فردي:ريسک پذيريتحمل ابهامبينش رشدآمادگي براي تغيير سبک زندگي

اسلاید 3: از کجا آغاز کنيم؟ يا از كجا آغاز شد؟فرآيند کسب و کار با فرصت آغاز مي‌شود.سوال: فرصت چيست؟پاسخ: شکاف بين عرضه و تقاضاسوال: ايده چيست؟جواب: راه‌هاي بهره‌برداري از فرصت

اسلاید 4: غربال ايدهغربال ايده: نگاهي گذرا به ايده هاي شناسايي شده و کنار گذاشتن ايده هايي که در نگاه اول امکان اجرا ندارند.روشهاي غربال ايده:پارامترهاي مهم:عدم محدوديت منابع توليد (گزلین)ميزان سرمايه منطقي (خارج نبودن از گليم فرد)عدم ممنوعيت دولتي (کیت نیترات)عدم وجود انحصار (دارو / آفتکش)توليد دوسه تاكسلفرمولاسيون دوسه تاكسلساخت فرم نانو دوسه تاكسل

اسلاید 5: غربال ايده (ادامه)عدم وجود موانع مهم در بازاريابي محصول (آب الکترولیز)عدم مغايرت با برنامه هاي شرکت (براي کسب و کارهاي موجود)استفاده از مشورت نخبگان/ كارشناسانانتخاب دقيق مشاورغربال ايده‌ها توسط مشاور، ذکر دلايل و معيارهابه شور گذاشتن معيارها و انتخاب معيارهاي مشترکغربال مجدد ايده‌ها با توجه به معيارهاي مشترک

اسلاید 6: اولويت بندي ايدهاولويت بندي ايده: مشخص نمودن اولويت ايده هاي انتخابيمهمترين مساله: شاخص جذابيت بازاراندازه بازار (سهم ما)نرخ رشد مناسب بازار (منحني عمر- صفحه بعد)ميزان رقابت در بازار (قيمت محصولات مشابه/ انواع آنها/ كيفيت آنها)حاشيه سود صنعتتقاضاي فصلي/ دائمي (اثربخشي روش فروش و مزاياي جغرافيايي)ساختار صنعت (ريسک و خطرات محصول)نکته: اگر ايده اي در يکي از حوزه ها رتبه پاييني داشته باشد با وجود نمره کل بالا، از ريسك بالايي برخوردار است.نتيجه: انتخاب ايده با اطمينان

اسلاید 7: منحني عمر محصول

اسلاید 8: چرا نانوتكنولوژي؟تقاضاي جهاني براي مواد نانو، وسايل و ابزارهاي نانومقياس در سال 2008 به بيش از 28 ميليارد دلار رسيد.تنها بازار محصولات نانوتكنولوژي در آمريكا تا سال 2013 به بيش از 19.8 ميليارد دلار خواهد رسيد.فايل نمودن Patentها در اين حوزه به عنوان كليدي‌ترين عامل به شدت در حال افزايش است. بخصوص در حوزه داروها

اسلاید 9: وضعيت فعلي Patentهاي حوزه نانوتكنولوژيSource: Nanotechnology Researchers Network of JapanNanoelectronics 31%Instrumentation 26%Medical 11%Chemical 21%9%2%Instrumentation, Tools, Metrology, StandardsEnvironmental ScienceMedicalNanoscale Science in MaterialsChemicalNanoelectronics

اسلاید 10: امکانسنجي اوليه (PFS)آيا ايده مورد نظر ارزش اجرا را دارد يا خير؟منابع کتابخانه هااينترنتمراکز دولتيمرکز آمار ايرانپژوهشکده هاي دولتيسازمان هاي مرتبط با طرح (گمرك/ وزارت صنايع/ وزارت بهداشت)گزارشهاي جهانيWHO/ FAO / UN

اسلاید 11: سرفصل های (PFS)فصل اول- مشخصات محصولمعرفي محصول (مشخصات عمومی و فنی)موارد کاربرد محصول و آینده کاربرد آن كالاي جايگزين و مشابهقیمت داخلی و جهانی محصولروند تغییرات برای تکنولوژی تولید در دنیا

اسلاید 12: سرفصل های (PFS)فصل دوم- بررسی بازاربررسي ظرفيت بهره برداري در كشور برآورد ظرفيت هاي بالقوه (در دست اجرا)برآورد كلي عرضه براي سالهاي آتي بررسي واردات و تهيه آمارهاي كلي بررسي كلي امكان صادرات (بازارهاي هدف)بررسي امكان تقاضا و برآورد كلي آن براي سالهاي آتي مقايسه عرضه و تقاضا و تعيين ميزان نياز به توليدات جديد براي سالهاي آتي

اسلاید 13: سرفصل های (PFS)فصل سوم- بررسی فنی و اقتصادیبررسي تکنولوژی تولید و برآورد نحوه تأمین دانش فنی مورد نیازبرآورد ظرفیت طرحبرآورد میزان سرمایه ثابت برآورد میزان سرمایه در گردشبرآورد فرصت های شغلیبرآورد انرژی مورد نیازبرآورد کلی هزینه تولید و قیمت تمام شدهبرآورد میزان سود و شاخص های اقتصادینتیجه نهایی

اسلاید 14: شاخصهاي اقتصادينرخ بازگشت سرمايهنقطه سر به سري توليدNPV و IRR

اسلاید 15: مفهوم سود ده بودن از منظر NPVيك شركت قصد دارد خط توليد محصولي نو را ايجاد كند. توليد محصول هزينه هاي احداث كارخانه (هزينه)، راه اندازي (هزينه)، توليد و سپس برگشت سرمايه (درآمد) طي 6 سال را دارد. در شروع كار (t=0) شركت 100 هزار دلار هزينه خريد ماشين آلات ميكند. طي 6 سال آتي نيز شركت 5000 دلار در هر سال هزينه جاري دارد و 30000 دلار در آمد. بنابراين جريان نقدينگي طي سالهاي مختلف به شرح جدول زير است. نرخ سود مدنظر 10% است.مجموع همه جريانهاي نقدي NPV است. اگر بزرگتر از صفر بود، يعني هزينه هاي سرمايه گذاري برميگردد. اگر صفر شد يعني نه سود داده نه زيان و فقط اشتغالزايي كرده است. اگر منفي شد پروژه زيان ده است.

اسلاید 16: رابطه ارزش دانش فني با NPVخالص جريان نقدي به روز شده در سال مرجع بهره برداري سقف قيمت دانش فني است.در محاسبات با نرم افزار بازار واقعي فروش محصول محاسبه مي‌شود. قيمت دانش فني از هزينه هاي سرمايه گذاري حذف مي‌گردد. سپس بر اين اساس كل جريان نقدي در سال مرجع حساب مي‌شود. اين عدد سقف دانش فني است. با احتساب ريسك سرمايه گذاري در مقاطع مختلف دانش فني (آزمايشگاهي60%، پايلوت 40% و نمونه صنعتي 20%) قيمت دانش فني تعيين مي‌شود.روش هزينه تمام شدهروش ارزيابي دانشهاي مشابهروش تركيبي هزينه تمام شده و خالص جريان نقديبحث Royalty (حق الاختراع)

اسلاید 17: طرح کسب و کاردر اين مرحله براي ايده تثبيت شده، طرحي جامع و کامل نوشته مي شود.دورنماي استراتژيکدورنماي سازمانيدورنماي بازار (تقسيم بندي بازار، هدف قرار دادن): جنس/سن/رفتار/دانشدورنماي عملياتي (ايجاد پايگاه در بازار): تعيين قيمت/ روش تبليغدورنماي ماليدورنماي توسعه

اسلاید 18: مذاکره و تامين مالي اوليهدر اين مرحله مقدمات و مذاکرات براي تامين مالي اوليه جهت اجراي کسب و کار انجام مي شود.شناسايي فرد (گروه) مخاطبشناسايي علاقه مندي هاي فرد (گروه) مخاطببازنگري طرح کسب و کار جهت انطباق بر علاقه منديهاي فرد (گروه) مخاطبارائه طرح به فرد (گروه) مخاطب با رعايت اصول مذاکره علمي

اسلاید 19: ساخت يا اجراي نمونه اوليهدر اين مرحله محصول اوليه ساخته يا عرضه مي شود.کالا (محصول توليدي): براي محصولات توليدي نمونه اوليه در حجم آزمايشگاهي توليد مي شود.خدمت (محصول خدماتي): براي محصولات خدماتي پروزه به صورت آزمايشي يا پايلوت در اشل کوچک اجرا مي شود.معمولا تامين مالي اوليه براي اين منظور و توسط فرد، دوستان يا فرشتگان سرمايه گذار (Angle Investors) انجام مي شود.در ايران: ستاد توسعه نانو/ صندوق حمايت از پژوهشگران/ دفتر طرح تحقيقات اساسي وزارت صنايع/ سازمان گسترش و نوسازي/ ...

اسلاید 20: آزمايش بازاردر اين مرحله رفتار بازار در مقابل محصول يا خدمت ارائه شده مورد سنجش قرار مي گيرد.در اين مرحله دو نتيجه کلي حاصل مي شود:محصول مورد پذيرش بازار قرار مي گيرد.محصول با انجام اصلاحات مورد پذيرش بازار قرا خواهد گرفت.نکته: محصول در اين مرحله مردود نمي شود، مگر اينکه مراحل قبل انجام نشده باشد يا پنجره فرصت بسته شده باشد.

اسلاید 21: آزمايش بازار (ادامه)مراحل آزمايش بازارانتخاب مکان هدف مناسباستفاده از تکنيک هاي آزمايش بازارمشاهدهمصاحبهپرسشنامهترکيبجمع آوري داده ها و تحليل

اسلاید 22: مذاکره و تامين مالي ثانويهدر اين مرحله مقدمات و مذاکرات براي اجراي نهايي يا توليد انبوه انجام مي شود.ابزارهاي اين مرحله عبارتند از:طرح کسب و کارگزارش آزمايش بازارنمونه اوليه محصولدر اين مرحله، سرمايه گذاران مخاطره پذير (Venture Capitals)، بانک ها، موسسات دولتي و گاهي کسب و کارهاي فعال در ان حوزه اقدام به سرمايه گذاري مي کنند.

اسلاید 23: اجراي نهايي يا توليد انبوهدر اين مرحله محصول به صورت انبوه توليد شده و يا در جامع هدف اجرا مي گردد.ابزارهاي مورد نظرطرح پروژه عمليات اجراييطرح سازماني نهاييبرنامه مدون ورود به بازاربرنامه استراتژيک عمليمدل عملي کسب و کار

اسلاید 24: انواع طرح هاپروپوزال (Proposal)طرح پروژه (Project Plan)مطالعه امکانسنجي (Feasibility Study)طرح کسب و کار (Business Plan)

اسلاید 25: PROECT PLANچرا؟ مشكل كجاست و چرا بايد تامين مالي شود؟چه؟ كاري بايد در پروژه انجام شود چيست؟ و خروجي‌ها چيست؟چه كسي؟ چه كساني چه مسئوليتي در قبال كارها دارند؟ چگونه بايد آنها را برنامه‌ريزي و سازمان‌دهي كرد؟چه وقت؟ محدوده‌هاي زماني پروژه كجاست؟ گلوگاه‌ها و تنگناها كجاست؟

اسلاید 26: عناصر طرح کسب و کار (FS و BP)1) اهداف و سوابق پروژه 2) بررسی بازار:تعریف محصول و محدوده آن (انواع یا مدلهایی از محصول که مورد نظر در تولید می باشند، تعریف شوند.)موارد کاربرد محصول و مشخصات فنی آنبررسی صنعت یا محصول مورد نیاز در ارتباط با اهداف شركتبررسی واردات و قیمتهای مربوطه در 5 سال گذشتهمقایسه محصولات طرح با محصولات مشابه یا جایگزین داخلی و خارجی از نظر ویژگیهای کارکردی و قابلیت ها و همچنین انجام مقایسه بر مبنای قیمتبررسی امکانات تولید داخلی در 5 سال گذشته با ذکر قیمتها، بررسسی امکانات تولیدی فعلی و آتی محصول (واحدهای موجود طرحهای در دست اجرا و طرحهای مطالعاتی کشور)تعیین بازارهای هدف و برآورد عرضه محصول در آن در حداقل 5 سال گذشتهبرآورد تقاضای فعلی و آتی بازار

اسلاید 27: عناصر طرح کسب و کار (FS و BP)مقایسه عرضه و تقاضای محصول «در دو وضعیت فعلی و آینده» و برآورد کمبود/مازاد محصول و برآورد سهم قابل کسب از بازاربررسی بازارجهانی و منطقه ای محصول (عرضه، تقاضا، قیمت، صادرات و واردات حتی الامکان به تفکیک کشورها و مناطق در حداقل 5 سال گذشته و پیش بینی آینده)بررسی وضعیت گذشته و فعلی صادرات محصول (در حداقل 5 سال گذشته و پیش بینی آینده)بررسی بازارهای صادراتی (بازار مقصد صدور میزان فعلی و بالقوه قابل صدور)شناسایی و تحلیل عوامل اصلی رقابتی محصول/محصولات طرح در مقایسه با رقبا رویکرد قیمت گذاری، بازاریابی و تبلیغاتجمع بندی و تدوین برنامه تولید 5 يا 10 ساله طرح

اسلاید 28: عناصر طرح کسب و کار (FS و BP)3) انتخاب محل طرح:توجیه محل طرح شامل شرایط مختلف امکانات زیر بنایی، وضعیت جغرافیایی، اقتصادی، اجتماعی، منطقه، دسترسی به نیروی انسانی متخصص، دسترسی به تأمین مواد اولیه و بازار فروش و تأثیر حمل و نقل4) بررسی فنی و تکنولوژی:ارائه مشخصات فنی محصولات پیش بینی شده در برنامه تولید و استانداردهای الزامی محصولاتبررسی روشهای مختلف تولید و انتخاب تکنولوژی مورد نظر (کلیات روش تولید، نمودار کلی گردش مواد و نحوه کنترل کیفی)ارائه وضعیت فعلی دانش فنی و تکنولوژی روز تولید محصول در دنیامنحنی عمر مفید تکنولوژی تولید و محصولبررسی مسائل زیست محیطی و ایمنی درخصوص فرایند تولید، محصول و مواد اولیهالزامات و ضرورتهای مرتبط با دانش فنی (تستها، علائم تجاری، حق ثبت،...)مطالعه مقدماتی دارندگان دانش فنی و چگونگی انتقال تکنولوژی (مشخصات امتیاز دهنده، سوابق و مدت قرارداد) و بررسی و ارزیابی امکان اکتساب تکنولوژی

اسلاید 29: عناصر طرح کسب و کار (FS و BP)برآورد ماشین آلات و تجهیزات اصلی و جانبی مورد نیاز به همراه طرح استقرار (Layout) و منابع تأمین آنها از داخل و خارج از کشور به همراه پروفروما و پیشنهاد قیمت از تأمین کنندگان داخلی و خارجیبرآورد وسائل نقلیه و تجهیزات اداری مورد نیازبرآورد مشخصات، میزان مصرف، قیمت و منابع تأمین مواد اولیه، قطعات محصول و قطعات مصرفیبرآورد مصارف تأسیساتی مورد نیاز طرحبرآورد زیربنای ساختمانهای تولیدی و کمکی، طرح استقرار (Layout) ساختمان ها و محوطه و تأسیسات زیربنایی مورد نیازبرآورد نیروی انسانی (داخلی و خارجی) مورد نیاز به تفکیک تخصص و نمودار کلی سازمان و تشکیلات مورد نیاز طرحارائه برنامه زمانی اجرای طرح (به صورت گانت چارت حداقل در سطح یک) وقتي در يك FS ميزان و نحوه مشاركت و ساماندهي و توافقات و وضعيت دانش فني و ... كه ارائه شود، FS تبديل به BP ميشود.

اسلاید 30: تعيين قيمت محصول نومحصول نو:متعلق به يك شركت گمنام متعلق به كمپاني بزرگ (كاله/ دوغ كفير)انواع سياست قيمتگذاري:قيمت گذاري با هدف عصاره كشي از بازار (INTEL و CPU جديد در هر سال)قيمت گذاري با هدف نفوذ در بازارقيمت گذاري بر اساس عوامل روانيچالشهاي خاص در تهيه BP

اسلاید 31: قيمت گذاري با هدف عصاره كشي از بازارسياست كمپانيهاي بزرگكيفيت و تصوير عالي از كمپاني در ذهن مشتري استحجم توليد و متقاضي كم است.شركتهاي رقيب نمي‌توانند به راحتي وارد بازار شوند.چالشهاي خاص در تهيه BP

اسلاید 32: قيمت گذاري با هدف نفوذ در بازارقيمت پايين (كيفيت قابل قبول) باعث جذب سريع مشتري مي‌شود.سيستمهاي توزيع مستقيم است.بازار نسبت به قيمت بالاي محصولات مشابه حساس شده استهزينه توليد و توزيع با افزايش تعداد فروش به سوددهي منجر مي‌شود.رقبا توان رقابت ندارند.چالشهاي خاص در تهيه BP

اسلاید 33: قيمت گذاري بر اساس عوامل روانيبسياري از مصرف كنندگان قيمت را معياري از كيفيت مي پندارندتنها اگر كيفيت بالا باشد، محصول دوام خواهد داشت.استفاده از قيمت مرجع (محصول نو در كنار محصولات مشابه با قيمت بالاتر)در فروشگاه كالا در قفسه هاي محصولات لوكس ارائه ميشودقيمت ضبط 300 دلاري و 299 دلاري (ذهن مشتري دومي را در سبد 200 دلاري ها قرار ميدهد)چالشهاي خاص در تهيه BP

اسلاید 34: اندازه گيري تقاضا براي محصولتقاضاي بالفعل (واردات، مشكلات منطقه اي مگس مديترانه)تقاضاي بالقوهتقاضاي جغرافيايي:تقاضاي كل بازار = تعداد خريدار * متوسط مقدار خريد * متوسط قيمت مثال گزلين ، CD سرانه مصرف كل/ شناسايي دهك هاي جامعه (غذاي فراويژه پاشا)

اسلاید 35: پيش بيني تقاضاي آيندهبر اساس روند واردات (الكل چرب)بر اساس روند افزايش جمعيت يا توليد (روغن/ مكمل دامي)بر اساس روند توسعه تكنولوژي (موبايل/LCD)بر اساس نرخ شيوع منطقه و كشورروش كمپانيهاي بزرگ: عوامل محيطي (نرخ تورم، بيكاري، نرخ بهره، سرمايه گذاريهاي داخلي و خارجي، نحوه مشاركت دولت و ارائه تسهيلات و ...)تحقيق پيمايشي (تمايلات خريداران، جمع‌اوري نظر فروشندگان، ديدگاه كارشناسان)بازاريابي آزمايشيچالشهاي خاص در تهيه BP

اسلاید 36: روش مطالعه بازار محرمانه شركتهاي موجودكسب اطلاع از طريق مديران داخلي/ مهندسان/ كارشناسان آزمايشگاه (خ طاهري)عرضه كنندگان مواد اوليه/ واسطه ها/ مشتريان/ فروشگاه ها (پتروشيمي اراك/ الكل چرب)گزارشهاي سالانه/ مصاحبه ها/ نشريات/ نمايشگاه هاعضويت در پايگاه هاي اينترنتي/ كاتالوگها/ فعاليتهاي بخش R&D (ITN خوراك دام و طيور)دعوت به مشاوره كاركنان شركتهاي رقيب (ليدكو/ خريد NBT)CD وزارت صنايع/ روزنامه رسمي/ شركتهاي مشاوره طرح توجيهيگرفتن اطلاعات از شركتهاي رقيب ثانويه(NBT از MABCO سرمايه گذاري بر كود گرانوله)/ PENG و استعلام از چينشمارش افرادي كه روزانه از يك فروشگاه زنجيره اي خريد مي‌كنند(سرمايه گذاري ياس)چالشهاي خاص در تهيه BP

اسلاید 37: چند مثال در مورد تقاضاپني سيلين (واردات/ سرانه)الكل چرب (الگوي مصرف/ سرانه/ واردات)گزلين (نرخ شيوع ديابت/ نرخ رشد بيماري)ليزين (توليد گوشت طيور كشور/ دوز مصرفي)ايزوله سويا (دهك مرفه/ ورزشكاران بدنسازي)چالشهاي خاص در تهيه BP

اسلاید 38: نحوه تعيين درصد صحيح از تقاضاي بازارمطالعات ميداني بازار محصول در مقايسه با رقباQuestionsAbout the market size:1. How often do you buy this product?2. Do you buy different amounts at different times of the year?3. When are the times that you buy the most?4. How much do you buy each time?5. When are the times you buy the least?6. How much do you buy each time?7. What is the amount of food in the pack?About the market value:8. How much do you pay for a pack of the food?9. What is the price difference for larger or smaller packs?10. Does the price change at different times of the year?11. When is the price highest?12. When is the price lowest?14. In which age group do you belong?14. In which age group do you belong? 1-20 21-40 41-60 Male/FemaleAbout sales outlets:About sales outlets:15. Where do you usually buy this food:15. Where do you usually buy this food: Market stall Local shop Kiosk Directly from producer OtherType of customerNumber in each category*Amount of chutney bought per month (kg**)Amount of chutney bought each time (kg**)Low income18,4300.40.1Medium income5,4851.20.15High income1922.250.45

اسلاید 39: نحوه تعيين درصد تخميني از تقاضاي بازار

اسلاید 40: مقايسه محصول با محصولات مشابه

اسلاید 41: دوره‌هاي آموزشي:مديريت مذاكرات در قراردادهاروش‌هاي تامين مالي پروژه‌هاي تحقيقاتي در مراكز دانشگاهي و پژوهشي ايراننحوه تدوين گزارش‌هاي امكان‌سنجي و طرح‌هاي توجيهيبا تشکر از توجه شماSBPDCompany@Gmail.com

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید