صفحه 1:
صفحه 2:
تظربه آرتباط كرابي
&
صفحه 3:
ممر مه ظهور و توسعه فنآورى اطلاعات
في ۴ 3 و تغيير راهبررهاى ياركبرى و نظام اموزشى )
۳
صفحه 4:
* به موازات تفولات همه پانبه در عرصه فناوری اطلاعات و
ارتباطات,نقام های آموزشی مطالبات بریری را طل ب كررئر
(اسلثرری و سباری۱۳۹۷) که این فور منجر به ظهور نظریه
جریری تفت عنوان ارتبا طگرایی شد . نظریه ارتبا طگرایی
اولین بار توسط جورج زیمنس (۲۰۰۵)و استفن راون( ۲۰۶)
مطر حگررید (فررانش» (PAP
صفحه 5:
جورج زیمنس
(George Siemens.
(Peo)
صفحه 6:
از نظر ارتباط گرایی؛ یادگیری عبارت است از فرایند خلق گره ها و ارتباط های جدید
5 وم
Rite?
۱ Tet
7 ۳
به زبان ساره تر ايجار لررن 4
©» كره هاء ارتباط رارن كره ها با 4
£2 |.4, 4
پلریلر و تشلیل شبله ای از
کره ها و ارتباط هاء یارگیری را
ee
ايجار مى لننر
صفحه 7:
به نظر جورج زیمنس (۲۰۴) رفترگرایی «شناف تگرایی و سازنر هگرایی سه نظریه وسیع یار
هستت رکه اغلب در ate Syl های آموزشی مورر استفاره قرار ه یگیرند.
این نقریه ها . توجهى به یارگیری ای که بیرون از افرار اتفاق می افتر نرارند (یعنی یارگیری ا یگه
لیر ی
پوسیله گلنولوزی زفیره شره و هورر أرسكلارى قرار ه ىكيرر). آن ها همهنین در مورر اي نگه
اژگیری در سازمان ها به وقیغ هی aig ملست فورره انم (زیمنس, ۳۰۴) . این :8
زنر(زیمنس عصر ریهیتالی معروریت رارنه ونمی توا ۱
۳ زيرا رفت ركرايى بر عینی تگرایی» شناف تگرایی بر اصال تگرایی۶۰ .) (PoP ay
یی برتعبیرگرایی لیر رارنم این نظریه ها نه تنها معروريت رارنرء بلله هنوز نيازمنر مميط بولق
مبتنی بر سافتار آموزشی هستتر (زیمنس ,۲۰۰۶
صفحه 8:
7... ی
ha
0 ۳ دانش ارتباطی
connective knowledge
رانشی وظهو رکه از ار تباطها ماصل میشور.
رائشى ررباردى اي كه هلونه نظامهای مفتلف ارتباطی
فلق میشونر و چه تاثیری به جايى م ىكزارئد.
رانشی دربارهی Seu! پلونه ما اطلاعات را به هم
مرتب طکرره و به فهم یک زمینه فاص نائل میشویم.
صفحه 9:
7
ما .@
1
Scant
1
ا رتباطكرايى
fs 5
بر ارزش شلهها رر اثركزارى بر
ی بارگیری لير مى شور.
ياوكيرى شللرارن به اين شلهها
و ارتباط رارن اطلاعات جرير با
رائش) موجور است.
رائش و ياوليرى توزيعى است.
رانش از ز تعامل با اجتماع رانش)
ل onl
صفحه 10:
((۱6 شب كين ع كسب نید
ee ات
صفحه 11:
ارتباط
“60006110
0
۳ Understanding is an Emergent
a Entity of a Network
Wan / ۳
+S
صفحه 12:
A 4 شر
Ney) ا
(0) ارتباط رار نكرءها با بلریگر و تلیل شبله,یارگیری را اهار مر
بارگیری حاصل ارتبافها نیست, بکله فور ارتبافها است.
بارگیری فرآيذر است. نه مصول.
ييونرها نقطدى شروع ياركيرى را تشّليل مى رهذر. نه مدتوا.
حرف یاوگیری, رش درک عمیق,توانایی جذب سریع و سارّاری با تفییرات است
یارگیری تهربهای از ترگیپ و اتعا لگرههای چرای رانش است.
صفحه 13:
0 یاوگیری و دانش بر تنوع وگثرت ایرهها و نظرات استوار است
cal JOU gta tobe, ab jal ل بکیری فراندتگلیل
oa رائش ور شبلهها قرار a
5 دانش معلن است در تهویزات غیر انسانی وپور راشته باشد.
توانایی یاوگیری بيشتر هوم تر است إز آنه هله النون رر خزائه رائش
ها وهور رارر.
ميول نظريه ار دای
صفحه 14:
یارگیری و «انش فرآینری مراو و پیوستهانر.
تغویت و گلهراری ارتبافات برای پازگیری مستمر مورر نیاز است.
تواثابى ريرن ارتباطهاء شناسايى اللوهاء و هعنايابى بين زهينههاء
ايرهها و مفاهيع: مهارت اصلى براى افرار امروزى است.
جارى بورن هرف تمام فعاليتهاى ارتباطكرا است.
تصمي مكيرى غور يك فرآينر ياركيرى است.
etl bus) مول. زظربه
صفحه 15:
a
صفحه 16:
نوسازی آموزش از دور در موسسات آموزش عالی بر
مبنای نظریه های چریر توچه پسیاری از انریشمنران را
۳ 4 577
به فور پل بکرره است . در دیدگاه ان انریشمنران
استفاره از فرصت های آموزشی مهازی و آموزش از
دور به رانش آموزان اجازه هى رهئر به تعامل با
همسالان و مربيان صرفا از طريق استفاره از گلنولوژی
>
صفحه 17:
TR.
نظریه ارتباگرایی یک نظریهی نوپا است و هنوز مسیر طولانی در پیش
رارر قا به كلامل فور برسر. بريهى اس تكله بلاركيرى اصول و قواعر
چنین نظریعی نوبایی نیازمند پژوهشها و پرنامهریزیهای پسیار است.
با اين هال ارتباطكرايى هجموعه مباهثى براى توصیف یلرلیری در عصر
bam فراهم كرره است أكه هىتواثر جراغ رله مررسان و
PUR Ol Uj sil تموزشى باشر.
صفحه 18:
با تفلر از توبه شما