مناسب جهت ارایه درکلیه مقاطع کارشناسی تا دکترا در رشته هایی چون روان شناسی

پیغون

64 صفحه
537 بازدید
06 فروردین 1401

برچسب‌ها

صفحه 1:

صفحه 2:

صفحه 3:

صفحه 4:
ا ان ارت ريق ‎YG ages COO ON‏ 0 تت ل الال وت 1 ‎OE eel Oey‏ ال ال كرديد. لوين در جنك جهانى اول در ‎RAN‏ ا ا ‎SND Oy‏ ا ل الاك ‎tas‏ ار ورن سب ال تسد ‎P| 205) fm, 1S pal 50 9 9,5 by de VATY‏ ۷ - در دانشگاه های استنفورد و کرنل و جز آن اوقات خود را به ‎CE De‏ گذراند. تحقیقات و نوشته های او در توسعه ی روان ۰ شناسی تأثیری انکارناپذیر داشته اند.

صفحه 5:

صفحه 6:
۱ oo wun eet as 00 0 oes ee ‎ee aR REE‏ ف لكان فين رياضى و هندسى الكويى شبه رياضى براى رفتار ارائه

صفحه 7:

صفحه 8:
ی رح 58 “لمين.به شرليط تاربخى و دلايلى كه فرد براى رفتار احود ذارد اهميت نمى دهد بلكه براى وى مهم لين است كه تعيين كتنذكان كنونى رفتار را معلوم 52007 را ‎eI as sore Sree‏ و زمينه اظهارنظر نكرده است. ‎eer ‏ا‎ wet oes ‏مجموع موقعیت ها را عد نظر قرار داد بنا برلین هربخش از میدان ۰ بخش‎ ‏دیگررا فعال میکند.‎

صفحه 9:
» علاقه به صابون و تمیزی

صفحه 10:

صفحه 11:

صفحه 12:
درنظریه میدانی لوین فضای زندگی متشکل از فرد و محیط اسب ۶ ۱۱۳ فضاى زندكى ی ‎ears‏ ا 50 به عبارت ديكر فضاى زندكى توصيف كنئدة اتخيطى أست كه فرك اذراكا مى كند. ‎Sees‏ ل ا ا ل ا ا ا اا ‎eters‏ 5010000 ‏محیط ادراک شده می تواند فرد را تحت تثیر قراردهد. ‎Dee le SEE‏ رت ‎Cy err‏ ی رس

صفحه 13:
طبق نظریه لوین چنانچه بخواهیم رفتاری را توصیف کنونی فرد و محیط توجه داشته باشیم چرا که ترکیب و شدن رفتار می گردد.

صفحه 14:

صفحه 15:
a سازه هاى ساختارى : ل ا ل اا ام yee) ly dSees 2 CERI ERISe Caer Cera ا 0 خرده مناطق ‏ تال 28 ديوار مرزى مناطق مجاور

صفحه 16:
مناطق درون فردى مانند ظرف ار ‎TORE‏ ‏خاصيت نفوذيذيرى متفاوتى برخوردار است . / ۱ ۱ aS erees)

صفحه 17:
See ae ‏دا‎ SOBRE IESE SIE CIEL TV Cg ee npeny IS en) ‏در صورت وجود نیاز یک منطقه درحالت تثش قرار می گیرد.‎ فشار و مقدار اين تنش ( فشار مايع ) تابعى ری ‎Case‏ ا ا ل ا ا ا ‎PED St se‏ كند تنش خود را با منطقه مجاور خود متعادل شسازد.

صفحه 18:
براى فهم بهترسازه تنش مى بعنوان ظروفی پرازملیع درنظر گ قراردارند دراين صورت جند < میزان و مقدار این تدش ( فشار ما چنانچه درون یک منطقه تدش خود را با منطقه مجاور - ی رد چنانچه دیواره ظروف مرتبط بر اساس نفوذ پذیری متفاوت عمل ‎rer Ope eS‏ را بوجود می آید.

صفحه 19:
3 در صورتيكه مناطق يك ديواره نفوذ يذيرى ‎ans ent‏ ل ا ال منطقه بينابينى به منطقه ديكر جريان بيد منطقه می تواند نیازی را در منطقه د: به لحاظ ارتباط بین ماه ۱۳۱ ‎eect cesarean‏ دستيابى به هدف . سطح تنش را در درون ‎sali yal Gal aes‏ ا ‎battle abl. gc‏ ‎Se eat mee ae eae)‏ گردد.

صفحه 20:
تمايز جنبه هاى ساختارى و يويشى : ‎Reng‏ ا ا ل عدم تعادل وتوازن تنش بين مناطق سبب مى شود كه نش از ‎oe Ree)‏ ل ا 11 رم ‎ee Meee Dade eS‏ دص نیز بستگی دارد. ‏چنانچه دیواره تفکیک کاملا نفوذ‌پنیر نباشد ۰ منطقه در یک ‎ror Fa ese eg eee |‏ ل الى مطل ‏يس ازجلب رضليت كامل تنش از ‎ee‏ و بين مناطق ‎ee Be Sead‏

صفحه 21:

صفحه 22:
ia ۳ ‏سازه های‎ SS Sh SCI ‏ا و‎ bene OE FO OS eS IS Cea eS eo اا ا 11010117 شا ‎bo‏ ل ل ا ل اللي ‎

صفحه 23:
* درحالت دوه ؟

صفحه 24:
ا اك حرکت آزاد را بو ا ا 0 فضاى حركت آزاد مجموع مناطقى ‎١‏ 7 لین فضا هم توسط تحریم های بیرونی ( محدودیت های هم توسط محدودیت های فردی مانند نقصان توانابی د 7 فضاى حركت آزاد مى تواند بسته يا باز باشد.

صفحه 25:
۳ مثال لا 1 ‎ROCCE Cen‏ لا و( نتواند به هدف دست يابد. :2 ‏سثال‎ ۲ Pee eee ae yee Ne ee ar Cane Seek) ‏دریافت کرده باشد.‎ ۳ بنابر این باز بودن فضای حرکت آزاد الزاما با نیست.

صفحه 26:

صفحه 27:
ee Cen ‏ل و‎ 7 برای مثال: ازدواج كردن يا قبولى در ل كما * گاهی جهت روان شناختی با جهت فبزیکی مغایرت مثالة TS ge ‏ا‎ ‏دهد.‎

صفحه 28:

صفحه 29:
جهت در فضاى زندكى : * جهت در فضاى زندكى بعنوان مناطق تلقى مى شود. ‎٩‏ ال ‏1 منطقه (الف) به منطقه (ب) م اخَوَاهَذا بروذ ) القاطباق ‎ROOD NC eee)‏ ل ا ا ا ‎ ‎ ‏ل ا ال ‎SS en Eee‏ - ه) ويا (و -ج - د - ه) مى تواند راه ارارتباطى برقرار شود

صفحه 30:
* فضای زندگی هم بعنوان رفتارهای وسیله ای 7 ی انط لس كس رت رت ا ا 0 پیدا کند بلید برای رسیدن به لین هدف تحصیل کند شغل مورد نظر را بصورت تجربی یاد بگیرد (مسیر وه ج ‎cept ren‏ ا

صفحه 31:
* طبقه بندی جهت : . به سوی هدف . گریز از هدف . تعداد مناطق شرکت کننده ا ا ل ا 0 ” درلين جدول جهار طبقه از دو بعددء جهت رف که عبارتند از : جهت رفتار به سوی هدف از منطقه (للف) به سوی من منطقه (للف) به سوى (للف) است . مانند اينكه فرد ه ا ل ا ا ل

صفحه 32:
جهت رفتار ‎gana‏ به سوی هدف گریز از هدف رفتار مصرفی (الف ‏ الف) رفتار فرار (الف : الف) رفتاز وسیله ای (لف » ب) رفتار اجتتابی (ب » الف) ‎ince np ean rca‏ ار لا و ماندن دارد. ‎PS el |, Gost Gan 9,8 FE 6b, : cl alg LS,” ‏رت ا‎ od ‏با شود. ا ا ا ال ا رت و

صفحه 33:
سازه هاى يويشى : بين سازه هاى رس[ و انجه در منطقه درون فردى حللت وسیله ای برای ارضا یا نیاز تلقی شود یا بطور غیر مس نياز رابطه داشته باشد. شدت ارزش يا جذابيت م ا ل ۱ محیطی و نیازهای فرد همبستگی وجود دارد.

صفحه 34:
۳ متا * ‎ROSS NC Ce eee ce See)‏ ا ‎ ‎Ag eRe 2), TRI ‏م‎ ‎Te Ce ee ie Ie Cg neces an ‏ارزش يا جذابيت در محيط باشد.‎ ‎

صفحه 35:
‎ead‏ ليل تقل كار مناطق دیگر نیز افزایش می یابد. 17191071131 ۳۲ ۲ ۲ ‎NO pnp)‏ ا ل ا ‎row‏ ل ا ‏مانند كفش كه در فيلم براى جارلى جاا )5 و ‎

صفحه 36:
* بطور خلاصه وقتى جذابيت هست » بابق ی ا لا ا مر الي ‎Cove Me eve‏ ا _ شدت ارزش يكموضوع به شدت نياز ب ارزش موضوع وابسته به ويزكى بدین ترتیب ارزش پا جذابیت موضوع هدف. (موضوع هدف و تنش ) تابعى > ارزش موذ )د رهء»

صفحه 37:
٠ ال اب 4 كشورهاى دور براى ما جالب به نظر مى رسند. تن ‎eM ho‏ فاصله نسبی فرد از هدف لوین معتقداست . نیرو با گاهش فاصله فرد از يلبد كه اين امر هميشه اتفاق نمى افتد . جنانكة موجب افزايش مى كردد. مثال :

صفحه 38:
۲ که با ارزشا مثبت راابطه دارد. شدت نيروابة طول بردار بستگی دارد. به فرد نيرو وارد مى شود و در جهت هدف تاثير دارد.

صفحه 39:
لویی نیرویی را که در لین ‎fee eee oe‏ Ream rere cp) Vest Senn pp OW epee Tun eee ” طبق اين فرمول مى توان نيروى هر منطقه از فضاى زندكى را مث ا 11 ا ” نيرويى كه به فرد وارد مى شود در جهت دستيابى به هدف انلك ا ا ا و موجود در منطقه درون فردى از بين مى رود و جون در فرذا؛ ديكر تنشى وج ندارد ؛ موضوع هدف ۰ ارزش خود را از دست می دهد و در نتیجه نیرویی که به فرد وارد می شود مدت زمان زیادی طول نخواهد کشید.

صفحه 40:
ارتباط نظریه لوین و ان 9و

صفحه 41:
SS NG 1 ‎eee‏ تس دا نظام رفتارى هال : ‏ی اس نیازهای فردی ( کشاننده ۰ کش ) ویژگی هدف ( مشوق ‎Cube Erte tp rer pee ney‏ ‎Nera Pat)‏ رس و مفاهیم نظام رفتاری هال : ‏علاوه بر موارد فوق الذکر. در نظام لوین تنش به نیاز ا* هدف به تنش وابسته است و فاصله رولنی معرف جد است که بیانگر ادرای فاصاه ۰ ۰۰ ۱

صفحه 42:
0 جعبه کلمبیا : ه تشابه دو نظریه را می توان در آزمایش ‎ae‏ ‎elas eal) a en eee Meer‏ نیروی روانی است.

صفحه 43:
در مقلبل نیرویی که دستیا بازدارنده شوك الكتريكى (8) ‎BPE Fc‏ انتظار مى رود حيوان هنكامى به سوى هدف حرکت کند که در جعبه آغاز (( و نیروی سوق دهنده وی به سوی نیروی بازدارنده (شوک الکتریکی -8) باشد. ۱ به عبارت ديكر حركت وقتى ايجاد مى شود كه نيروى سوق دهنده © >1 ‎UTS eBE AN‏ 0 نزدیکی 7 دوری است.

صفحه 44:
— بنا براين وقتى نيرويى از (4) به سمت (©) ‎Ses‏ ‏میدان ل ا براى اينكه جنين ارزشى را براى حيوان ايجاد محروم مى كنند و طى دوره آموزش » او را هدف می سازند. 7 iam SSDS ne RCS URC Ee x 10 ‏ا ی‎ ‏داشت.‎ ۱ ‏ا ا ا‎ eles eco oer meale ce ‏دونیروی مخالف مواجه باشد.‎

صفحه 45:

صفحه 46:
لوین معتقد است در هر لحظه نیروهای شود و وی را به جهات مختلفی سوق می دهد. بنا برلین بین نیروهای میدان در فضای زندگی * ا ل لان ‎ales‏ 0 ‎aaa a‏ اه تعارض زدیکی ‎on‏ ‏تعارض نزدیکی - دوری ۱

صفحه 47:
تعارض ( نزديكى - نزديكى ) : فرد خودرا در مقابل دوهدف يا دوانتخاب ليد يروك ‎TS‏ ‏ا ل ل ل و مثال 1: لف سرویس دو را مشاهده می کنید » کیک ‎doe ee‏ و سر کر وا و را باشد (2 < 6 .در این صورت نیروی حاصل در هر یک از دو موقعیت عبار 2" ۲ ac ‎a ١ 1‏ زب ‎re iad ee‏ را ار ی ‎ ‎

صفحه 48:
” متال 2 ‎ee nats See eed‏ ا اا ل 50 ‎ceed‏ ل ان ‎lob Cnty ol 9‏ روانی ل ]۳ كيكشكلاتى به ‎(e=3‏ ‏فرد به سود کیک خامه ای ‏کیک خامه ای 12-< ‎ ‎34 ‏و‎ F 2 ‏“در جنين موقعيتى جون نيروى وارده به شما در جهت كيك تراست» به سمت آن حرکت می کنید و تعارض موجود برطرف می شود. ‏ل ل ل ا 00 » تعادل بر قرارمی گردد.

صفحه 49:
2 تعارض ( دورى - دورى)) : ‎nee es‏ ا 0 ‎eee)‏ لت ال 1 ‎mane‏ را دو تفنكدار از جب و راست دوری جوا فنکداریه طورساوی تتتراگ ۳ ۳۱ فاصله روانی پلیس از ن دو مساوی باشد ( فاصله روانی 2 < تت ‎ ‎ ‎ ‎ ‏تنگدار سمت راست رات ‎oe ee‏ ‏ی ‏تواند تعارض را حل كند.

صفحه 50:
” .مثال 2 ۱ در ‎a‏ يا ترسوست . در اين ‎elle‏ Sve pec ee eS reed تفنكدار سمت راست رات ۴ و تنگار ست چب

صفحه 51:
Se ak ‏ا‎ eed ‏ات ا‎ اكرجه تيرهاى تفنكدارسمت جب كمتراست ا ا ‎SEF‏ ‏بنابرلين در تعارض ( دورى - دورى ) » ات اكرجه تعارض ( دورى - دور ا ا ‎SS Ses eRe re‏ در جنين تعارضى راهى بر مى كزيند كه فاصله رولنى أو از 5355 تفنكدار سمت راست بت ۴ و تنگار ست چب

صفحه 52:
ا ‎ECS)‏ ‏* در این تعارض فرد خود را در مقابل یک هدق مطبوع می بیند و فرد بین دو میدان نیروی مثبت مثال 1: کسی که می خواهد به سینما برود .اما ث ‎By) aja‏ ‎ER cers‏ ‎epee nee eee‏ سا conn erp omy ‏ا‎ > هنال 01 اينكه دراثركذشت زمان ترس فرد كمترمى شوديا جذابيت هف ‎٩‏

صفحه 53:

صفحه 54:
‎ne Ee COON INE Seen RSC)‏ ا ‎TEENS Si rue aC Reece ery ee Eee‏ وسیله ای موفق پاداش داد. ‏پاولف : مجاورت را شرط اساسی تحقق ‎Real‏ ل ‎SF‏ ‎ees ieee ase‏ ‏وابسته است و بدين جهت در آرَفيِسَ هاى يادكيزى بينشى به كونه اى تنظيم مى كنتد كه موجب تشكل ادراكى جديد راه دستيابى به هدف را كشف كند. ‎ACHES Peae§ aecsears Oe Pen‏ ا ب و 4 محققان که تحت ‎rece acm | ara‏ ار ال ا کشاننده و نیروی عادت مرتبط می دانستند. ‎

صفحه 55:
eS Se er eee Ree red ‏اى دست يابد.‎ وى تحت تاثير نظريه فرويد قرار داشت برخی از عقلید اصولی فروید . از آزمايش قرار داد. ۱ ‎eee‏ ل ا ا اي ا( ‎re ad‏ د وی معتقد است که تحول . درجه تمایز درون فردی و ‎eae‏ ‎NS real‏ ا ‎ese oe er Bent Ne‏ ۱ ‎kere pers Rone Pc ee ee RES ced‏ 0 است.

صفحه 56:
۲ همچنین بر این باور است که در چنین حالتی پتانسیل در و مر سر وتا عدم تمايز يديد مى آيد. ( عدم تمايز بدين ما ات ۰ ۳ تمايزى قائل شود و به الكوى رفتار نخسة يكى از روش هاى افزليش يتاذ از ٩ Cec ge Cay eee kU or Vp DORR IP Joc Cn Or St ee ee ie ee rad ‏ف لحي‎ 2

صفحه 57:

صفحه 58:
۰ 7 eS te 00 ‏ا‎ oe ie a Eee cane PES eee ra een oer er cence ‏تا زرد‎ لوین از این مسئله چنین نتیجه گرفت که در یادآوری وظایف ا باید تفاوت اساسی وجود داشته باشد.

صفحه 59:
ا 01 ‎KUO EE Pe‏ ا ا ل ل 20 وش 9 2 ل 0 * فرضیه اول : قصد دستیابی به هدف معین با ایساد ۰ ۰ ۲ و *# فرضیه دوم : هنكامى كه فرد به هدف دست ال ‎٩‏ ‎ene‏ 000 ES ee See tenes ek eee ee ees ‏و‎ ‎: ‏فرضیه چهارم‎ * CCS ‏اس‎ Serre Pee Rese rere Sa es fom Pec | eae Ce or aoe De ae ont: Ease acd a cel el ce a CO Seas

صفحه 60:
۱ ‎tere‏ ل 00 به اتمام رسیده . بیشتر است.

صفحه 61:
هه Sy ee iesy ee reese ۹ Beals donee nent Sy [Ege Cpr oor peo Cnr eS ee eS ‏ریاضی پاسخ دهند.‎ ل ا د وقت آزمون برای پاسخ دادن به 0 ازمون » اوراق را جمع ‎COCK Ce ey‏ ل ال ا ال ا ا ل ل ال 1 ا ل ‎٩‏ ‏ين كرايش اركانيزم به ياد آورى درصد بالايى از مسائل حل نشذه به اثر زاكار نيت دروف ال

صفحه 62:
0 eee ee re tee seers ‏آزمایشگر کار بعضی از کودکان را هد‎ ۱ ‏1ك‎ ‏در فاصله غيبت آز‎ زمايشكر » مشاهده كرديد ‎٠‏ از متوقف كرده بودند » مجددا شروع به فعاليت كردند. ‎eae Se rere sneer‏ ۱

صفحه 63:
‎Sewn ts Moet‏ د زیربستگی دارد : ‎See sere CRO nL ERO Der alee aS eBid ‏مرحله وقفه تکلیف : معمولا احتمال با‎ ‏آزمودنی در مرحله نزدیک تری به هلف قرار داشته باشد.‎ ‏زمان وقفه : گرلیش بازشناسی تکلیف با افزلیش زمان بین مره‎ eV Ee er Caen cee iC SRC Sy ‏ویژگی و قصد افراد : بر اساس نظر لوین در کودکلنی که شدت تحت نظر قرار دارند » کمتر گرایش اسی مشاهده این مسئله به 5 در این کودکان انگیزه درونی برای انجام تکلیف وجود ندارد و به همین دلیل + 0 ‎ ‎ ‏د تعيد آنان ارتاط ۱

صفحه 64:

40,000 تومان