علوم انسانی و علوم اجتماعی علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی

نظریه هم‌خوانی – Congruity Theory Osgood Tannenbaum

Congruity-Theory-Osgood-Tannebaum

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نظریه هم‌خوانی – Congruity Theory Osgood Tannenbaum”

نظریه هم‌خوانی – Congruity Theory Osgood Tannenbaum

اسلاید 1: نظریه هم‌خوانیCongruity Theory Osgood TannebaumMGTools.ir

اسلاید 2: عنواننظریه هم‌خوانینوعنظریهمراحل استفادهطراحیموضوعتغییرات و سازمانسطحفردیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: نظریه همخوانی مدلی است که تغییر نگرش برخی الگوهای روابط بین دو یا چند بعد توصیف می‌کند. اصول اساسی این مفهوم بسیار شبیه به نظریه تعادل هایدر می‌باشد. مدل همخوانی مورد ویژه‌ای از نظریه تعادل هایدر است که به نگرش شخص نسبت به منابع اطلاعات و موضوعات مورد تائید منبع می‌پردازد. همخوانی هنگامی است که نگرش‌های شخص نسبت به منبع اطلاعات و موضوع مورد نظر مشابه است اما اظهار نظر مطرح شده در منبع اطلاعات، مخالف نظر شخص است. یا هنگامی که نگرش شخص نسبت به موضوع و منبع مختلف، اما اظهار منبع نسبت به موضوع مثبت است. در حالت نامتعادل، یک رابطه یا تمام روابط منفی است الگوی آزگود: شخصی(p) تاییدی از یک منبع s راجع به یک موضوع o می‌گیرد که نسبت به هردو آنها (o s) نگرشی دارد، میزان علاقه pبه o s تعیین‌کننده است که همخوانی وجود دارد یا نه. مطابق با نظریه همخوانی وقتی تغییری روی می‌دهد، این تغییر همیشه به سمت همخوانی بیشتر با مبانی داوری مسلط است. نظریه همخوانی یک فرمول برای پیش‌بینی جهت و مقدار تغییر نگراش افراد ارائه می‌دهد. نکته اصلی در اینجا این است که نظریه همخوانی فرمول پیش‌بینی جهت تغییر و مقدار تغییر نگرش بر اساس نگرش مخاطب به سمت منبع و نگرش مخاطبان نسبت به این مفهوم است. نظریه همخوانی با استفاده از موقعیت‌های فرضی مختلفی مورد آزمایش قرار گرفت, به افراد یک لیست طولانی از افراد ( با منابع پیام بالقوه، مانند پرزیدنت آیزنهاور یا رهبر اتحاد جماهیر شوروی ) و مفاهیم ( کمونیسم و دموکراسی ) داده شد و از آنها خواستند تا نگرش خود را نسبت به هر یک از افراد بیان کنند. پس از خواندن این پیام‌ها نگرش افراد نسبت به منابع و مفاهیم اولیه مجدد اندازه گیری شد. نگرش ایجاد شده در افراد پس از خواندن پیام‌ها با نگرش پیش‌بینی شده مقایسه شد که نتایج حاصل شده نشان‌دهنده صحت نظریه همخوانی بود.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطنظریه تعادل Balance Theory (Heider)مزایایکی از مزایای مهم نظریه همخوانی اینست که باعث می‌شود پیش‌بینی‌های خاصی در مورد جهت و مقدار تغییر نگرش که از ارتباط اقناعی رخ خواهد داد را انجام دهد. همچنین این نظریه مزایای غیرمنتظره‌ای نیز به همراه دارد. طبق پیش‌بینی عدم همخوانی می‌تواند نگرش مخاطبان نسبت به مفهوم و نگرش آنها را در مورد منبع تغییر دهد که هیچ نظریه‌ای تا این حد را پیش‌بینی نکرده است.کاربردهااین نظریه جهت تقویت ارتباطات و اقناع می‌باشد.معایبهمانند تمام نظریه‌های ثبات این نظریه نیز محدودیت‌هایی دارد که یکی نادیده گرفتن محتوای پیام است و چیزی در خصوص ماهیت ان ارائه نمی‌دهد. اصلاحات پیشنهادی بدان معنی است که این نظریه ناقص می‌باشد. این نظریه توضیح نمی‌دهد که چرا پیام‌هایی که بنظر واقعی نمی‌رسند، نادیده گرفته شده یا قانع‌کننده نمی‌باشد.

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان