کسب و کار مدیریت و رهبری

نظریه E و نظریه O – Theory E and Theory O Beer Nohria

26-Theory-E-and-Theory-O-Beer-Nohria

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نظریه E و نظریه O – Theory E and Theory O Beer Nohria”

نظریه E و نظریه O – Theory E and Theory O Beer Nohria

اسلاید 1: نظریه E و نظریه OTheory E and Theory O Beer NohriaMGTools.ir

اسلاید 2: عنواننظریه E و نظریه Oنوعنظریهمراحل استفادهطراحیموضوعتغییرات و سازمانسطحفردیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: مدیران هنگام شروع کار، اغلب با روش‌های مختلف پیاده سازی تغییر و تحول در سازمان مواجه می‌شوند و معمولا در دريای انواع توصیه‌های ضد و نقیض مدیریتي غرق می‌شوند. گاهی اوقات برخی شرکت‌ها سعی می‌کنند با کنار گذاشتن یک اسلوب خاص تغییر که پیش‌تر توفیقی در آن به دست نیاورده‌اند، روش دیگری را امتحان کنند. این روش نیز خسارت بار است و تحمیل هزینه‌های هنگفت انسانی و مالی به سازمان، یکی از معایب آن به شمار می‌رود. برای اجرا و پیاده سازی یک تغییر موفق، ابتدا باید دو نظریه اصلی تغییر را درک کرد: ۱. نظریه E این نظریه بر ارزش‌های اقتصادی تمرکز دارد و میزان موفقیت آن، فقط بر اساس ارزش سهام شرکت اندازه گیری می‌شود. در این رویکرد «سخت» با استفاده از مشوق‌های اقتصادی، اصلاح و تجدید ساختار سازمان و اخراج بی‌محابای کارکنان، بازده کاری افزایش می‌یابد. شرکت دانلوپ، یک نمونه شاخص در این زمینه به شمار می‌رود که با اخراج ۱۱ هزار تن از کارمندان و فروش چندین واحد کسب و کار خود، ارزش سهامش را سه برابر کرد و به ۹ میلیارد دلار رساند. ۲. نظریه Oاین نظریه رویکردی «نرم» به شمار می‌رود و بر توسعه فرهنگ سازمانی و ارتقای سطح توانایی‌های نیروی انسانی تمرکز دارد. در این روش، از طریق ارتباطات و کار گروهی، به تدریج در نیرو‌ها اعتماد و «تعهد عاطفی» به سازمان ایجاد می‌شود. ایجاد توازنی بین این دو رویکرد کاملاً متفاوت، کار آسانی نیست چرا که معمولاً کارمندان به آن دسته از مدیرانی که گاهی به رشد و پرورش نیرو‌ها روی می‌آورند و گاهی به اقدامات خشن و سختگیرانه، چندان اعتمادی ندارند. اما در صورت پیاده سازی موفقیت آمیز، سازمان هم شاهد افزایش سود و بهره‌وری خواهد بود و هم از مزیت رقابتی پایدار، که پیش افتادن از رقبا را به دنبال دارد، بهره‌مند خواهد شد. نظریه E بر اساس ارزش‌های اقتصادی تغییر استوار است و نظریه Oبه توانمندی‌های سازمانی نظر دارد. هر دو مدل، معتبر هستند. در نظریه تغییر E که رویکردی «سخت» به شمار می‌رود، ارزش سهام تنها معیار رسمی برای سنجش میزان موفقیت شرکت است. در این روش، تحولات سازمانی عموماً با استفاده گسترده از مشوق‌های اقتصادی، اخراج بی‌محابای کارکنان، اصلاح و تجدید ساختار سازمان و نیز کوچک سازی همراه است مدیرانی که تابع نظریه O هستند بر این باورند که اگر آن‌ها تمرکز خود را فقط به ارزش سهام شرکت معطوف کنند (آن گونه که در روش‌های نظریه E مرسوم است)، چه بسا شرکت با آسیب‌ها و مشکلاتی مواجه شود. هدف اصلی در این رویکرد «نرم» عبارت است از توسعه فرهنگ سازمانی و ارتقای سطح توانایی‌های نیروی انسانی، از طریق ارائه آموزش‌های فردی و گروهی.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطعناصر چهارگانه تغییر Change quadrantsویژگی‌های تغییر Change Factors Pettigrew Whipp رویکردهای تغییر Change Approaches Kotterمدیریت تغییر Change Management Icebergمزایاشرکت‌هایی که هر دو رویکرد سخت و نرم را به گونه‌ای موثر و کارا، با هم به کار می‌برند، می‌تواند به سود مالی فراوان و بهره وری قابل ملاحظه‌ای دست یابند. از سوی دیگر احتمال اینکه چنین شرکت‌هایی به یک مزیت رقابتی پایدار برسند، بیشتر است.کاربردهااین نظریه درخصوص اجرای تغییر و تحول سازمانی کاربرد دارد.معایبنظریه‌های E و O به حدی با یکدیگر تفاوت دارند که مدیریت همزمان آن‌ها کار دشوار و پیچیده‌ای است. از سوی دیگر معمولاً کارمندان به مدیرانی که گاهی به رشد و پرورش نیرو‌ها روی می‌آورند و گاهی به مقررات خشن و سختگیرانه، بی‌اعتماد می‌شوند.

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان