panseman-novin

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “پانسمان های نوین”

پانسمان های نوین

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2:

اسلاید 3: درمان زخمهای بسترعوامل متعددی در بروز زخم بستر دخیل هستند که در میان بی حرکتی و متعاقب آن ایجاد فشار بر پوستت و سایش آن نقش عمده تری دارند.پیشگیری همواره بهتر از درمان است و در اینجا نیز توجه ویژه به بیماران بی حرکتی و تغییر وضعیت بدنی و استفاده از تجهیزات کم کننده فشار ،مانند تشکهای مخصوص اهمیتی حیاتی دارد.در درمان زخمهای زمانی موفق هستیم که عامل ایجاد کننده را بر طرف ساخته و همزمان به درمان عوارض ایجاد شده بپردازیم.در درمان موثر زخم انتخاب پانسمان مناسب در کنار سایر درمانها از اهمیت ویژه ای بر خوردار است.

اسلاید 4: پانسمان انسانها همواره در جستجوی مرهمی برای درمان بهینه زخم بوده اند و در این راه ضمادها و ترکیبان گوناگونی را آزموده اند.مصریان باستان از ترکیبات مختلفی که منشا طبیعی داشته اند مانند چربی حیوانات عسل و الیاف گیاهان استفاده نموده ان سایرین از پوست برگ درختان و ترکیبات گیاهی گل و خاشاک الیاف پارچه و سایر ترکیبات صناعی و غیر صناعی استفاده کرده اند که برخی موثر و برخی دیگر غیر موثر و حتی گاهی سمی و کشنده بوده اند.بر خلاف عقیده رایج در خصوص خشک نگه داشتن زخم برای التیام سریعتر، دکتروینتر در سال 1962ثابت نمود که التیام و ترمیم زخم زمانی که از یک پانسمان نگه دارنده رطوبت استفاده می شود(محیط مرطوب) بسیار سریعتر از زمانی که زخم در معرض هوای خشک شود.

اسلاید 5: بعد ها صدها بررسی و تحقیق دیگر این نکته را تائید نمودند و امروز این یک اصل بدیهی د ردرمان زخم محسوب می شود.مکانیسمهای زیادی در این میان دخیل هستند که از آن جمله میتوان به تسهیل مهاجرت سلولی تحریک فیبرو بلستها برای ترشح کلاژن تشکیل بستر مناسب برای انتقال آنزیمها و هورمونها مانند هورمون رشد تحریک ماکرو فاژها تسهیل دبریدمان اتولیتیک اشاره نمود.

اسلاید 6: پانسمان ایده آل پانسمان ماده ای است که مستقیما در تماس با سطح زخم قرار می گیرد یک پانسمان باید به نحوی طراحی گردد که برای انواع زخم ها ومراحل مختلف درمان زخم مناسب باشد برای پانسمان ایده آل ویژگی هایی ذکرشده که به بعضی ازآنها اشاره می شود.

اسلاید 7: بهترین شرایط را برای التیام زخم فراهم سازد. برای ایجاد شرایط مناسب برای التیام زخم به طور اصولی باید عواملی را که باعث کند شدن روند التیام می گردد حذف نمود.زخمی که در مجاورت هوا قرار می گیرد دهیدراته و خشک می گردد و بر روی آن پوست دلمه تشکیل شده در نهایت بافت جوشگاه ایجاد می شود و جای زخم باقی می ماندپوست روی زخم علاوه بر اینکه یک سد مکانیکی در برابر مهاجرت سلولهای اپیتلیال بوده و آنها را به عمق زخم هدایت می کند محل مناسبی برای رشد میکروارگانیسم هانیز می باشد .برای داشتن بافتهای مرده و نکروتیک اولین قدم برای شروع التیام است.

اسلاید 8: زیر پانسمان محیط مرطوب حفظ شود.همانگونه که قبلا ذکر شد محیط مرطوب بهترین محیط برای ترمیم زخم است.

39,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید