علوم مهندسی

پاورپوینت ترمودینامیک ( شامل ۱۸ اسلاید )

termo_dynamic

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “پاورپوینت ترمودینامیک ( شامل ۱۸ اسلاید )”

پاورپوینت ترمودینامیک ( شامل ۱۸ اسلاید )

اسلاید 1: ترمودینامیک

اسلاید 2: هدف ترموديناميكعبارتست از جستجوي روابط بين متغيرهاي ترموديناميكي (كميت‌هاي ماكروسكوپي) با استفاده از اصول ترموديناميك.در ترموديناميك آنچه كه مورد مطالعه است يك سيستم بصورت مجموعه‌اي از مواد مي‌باشد كه تحول فيزيكي، شيميايي، بيولوژيكي مي‌يابند و نتيجه‌گيري‌هاي ما در مورد وضعيت ترموديناميكي آن سيستم براساس اندازه‌گيري گرمايي كه از محيط خارج به سيستم يا از سيستم به محيط خارج جريان مي‌يابد و همچنين اندازه‌گيري مقدار كاري كه سيستم انجام مي‌دهد يا بر روي سيستم انجام مي‌گيرد قرار دارد .

اسلاید 3: سيستم ترموديناميكيمنظور از سيستم ترموديناميك جسم يا مجموعه‌اي از اجسام با جرم معين و سطح مرزي مشخص است آنچه كه خارج از اين سيستم قرار دارد بنام خارج از سيستم معروف است.

اسلاید 4: سيستم همگنسيستمي كه در آن تمام نقاط داراي تركيب شيميايي و خواص فيزيكي واحدي است. يا بعبارت ديگر از يك فاز تشكيل شده است.سيستم همگن ممكن است از يك جسم تشكيل شده باشد مانند آب و يا ممكن است متشكل از چندين جسم باشد كه فاز واحدي را تشكيل مي‌دهند مانند مخلوط همگن گازها، آلياژها. وقتي سيستم از چندين قسمت همگن با خواص مختلف تشكيل مي‌شود هر يك از قسمت‌ها را يك فاز مي‌نامند. مثلاً مخلوط آب و يخ از دو فاز مايع و جامد تشكيل شده است.

اسلاید 5: تعادل سيستم يك سيستم هنگامي در حال تعادل است كه هيچگونه تغييري در آن ايجاد نشود و در مورد جامدات تعادل مكانيكي بدان معني است كه مجموع نيروهاي وارده بر سيستم صفر است. در مورد مايعات و گازها هنگام تعادل فشار در هر نقطه در داخل سيستم يكسان است.هنگام تعادل حرارتي دماي سيستم در تمام نقاط آن يكي است.

اسلاید 6: تحول سيستمحالت هر سيستم توسط پارامترهايي مانند فشار، حجم، دما مشخص مي‌شود. وقتي كه يك يا چند پارامتر سيستم تغيير يابد مي‌گوييم كه سيستم تحول يافته است. مثلاً گازي را متراكم مي‌كنند فشار درون افزايش مي‌يابد و حجم آن كم مي‌شود. در اينصورت گاز از حالت اول به حالت دوم رسيده است.اگر تحول در حجم ثابت باشد آنرا ايزوكر و اگر در فشار ثابت باشد آنرا ايزوبار و اگر در دماي ثابت باشد آن را ايزوترم مي‌نامند.

8,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید