5W2H

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “پنچ W دو H”

پنچ W دو H

اسلاید 1: پنچ Wدو H5W2HMGTools.ir

اسلاید 2: عنوانپنچ Wدو Hنوعابزارمراحل استفادهبازنگریموضوعتصمیم گیری و حل مساله / رهبری و مدیریتسطحگروهیپیچیدگیکم

اسلاید 3: روش5 W2H يك ابزار بسيار ساختار يافته مولد فكر مي‌باشد كه سوالاتي را در رابطه با مشكلات از قبل بوجود آمده يا فرصت هاي پيشرو را عنوان مي‌نمايد. اين ابزار تيم را موظف به بررسي و طراحي سوال بر روي كليه جوانب فرصت هاي از دست رفته مي نمايد. تکنیک ۵ W2H یکی از تکنیک های کارآمدی که در طراحی، تدوین و نگارش سناریو مورد استفاده قرارمی گیرد تا متن تهیه شده جامع و مانع باشد، تکنیک ۵ W2H است، که در ادامه توضیح داده می شود. برای اینکه بتوانیم همه جوانب را در سناریوی مورد بحث در نظر بگیریم، می بایست به موضوعاتی از جمله اهداف/ضرورت ها، فعالیت ها و اقدامات، زمان، مکان، افراد اقدام کننده (حقیقی/ حقوقی)، روش/متدولوژی و هزینه/ارزش توجّه نماییم. برای این کار ۷ سؤال مطرح می گردد که با پاسخ به آنها سناریوی مورد نظر تکمیل می گردد.این هفت سؤال شامل چرا، چه، کی، کِی، کجا، چگونه و چقدر است که در زیر مثال هایی از این سوالات برای نمونه آمده است : چرا به این فعالیت نیاز هست؟ هدف از انجام این مأموریت چیست؟ چه اقداماتی برای کاهش آسیب ها باید به انجام رساند؟ چه فعالیت هایی برای کاهش آسیب ها در اولویت انجام است؟ مکان انجام فعالیت ها کجاست؟ در چه مکانی باید اقدامات مقابله ای را به انجام رسانید؟ چه کسی این فعالیت ها را به انجام می رساند؟ چه کسی نیاز به ارائه این خدمات دارد؟ چه زمانی باید این فعالیت ها را به انجام رسانید؟ چه زمانی این فعالیت به اتمام می رسد؟ چگونه آسیب های ناشی از زلزله کاهش می یابد؟ چگونه و با چه روشی برنامه ریزی کاهش آسیب ها انجام شود؟ هزینه انجام این مأموریت چقدر است؟ در انجام این مأموریت چقدر می توان کاهش هزینه نمود؟ فرایند اجرای این تکنیک شامل موارد زیر می باشد : 1- شناسايي مشكلات موجود پنهان يا بيان فرصت ها به تيم. به عنوان مثال كاهش زمان چرخهHiring براي مهندسين. 2- توصيف نمودار 5 W2H و در راس قرار دادن مشكلات 5W2H، طرح سوال ها و بررسي. 3- پاسخ دهي به شركت كنندگان با طرح سوال و اقدام متقابل براي تكميل جدول. استفاده از برگه هاي اضافي flip-chart براي ثبت تعداد زيادي از پاسخ ها. 4- بازبيني و تاريخ گذاري نمودار تكميل شده.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطبرگ ثبت داده هاCheck sheet جدول ثبت وقایعEvents log طوفان فکریBrainstorming تحلیل پارتوPareto Analysis مزایاساده و قابل اجرا امکان ارزیابی در چند بعدمعایبمشکلات ناشی از دخالت تصمیمات انسانی زمان بر بودن تکنیک•بررسي و طرح پرسش از يك فرايند يا فراورده به قصد دست يابي به ايده هاي بهتر.•شناخت مشكلات بالقوه و فرصت هاي موجود.•كمك به تيم در خصوص طراحي سوالات جديد•كشف مسايل و مشكلات ناديده گرفته شده.کاربردها

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان