علوم انسانی و علوم اجتماعیروانشناسی و روانپزشکی

چگونه خبر بد را به والدين بدهیم

صفحه 1:
چگونه خبر بد را به والدین بدهیم

صفحه 2:

صفحه 3:
"خبر بد به هر كونه اطلاعاتى اطلاق مى ل ‎Pee Bree‏ ‎eyes Ee ne Ce‏ ا 7

صفحه 4:
دادن خبر بد یک تکلیف

صفحه 5:
Fer (en pce rey een cg ome rae Pe ‏ناخوشايند راجع به بيمارى را به بيمار و اطرافيان مى‎ ‏دهند.‎ 0 ‏ا ال‎ Uy) his ‏اكراه وجود دارد.‎ * زمانی که درمانگرباتجربه نباشد. در بیماران جوان و يا مواردى كه اميدهايى براى موفقيت وجود دارد دادن خبر بد استرس زااست

صفحه 6:
"از دهه ‎١97٠١‏ به بعد درمانكران در مورد دادن خبر بد به افراد بازتر عمل كرده اند. " با اين حال مطالعات نشان داده اند كه افراد/بیماران خواهان اطلاعات بیشتر هستند.

صفحه 7:
۳ ‎re ee See‏ 1 بر موارد زیر تأثی رگذار باشد: 50 " رضايت بيمار از مراقبت هاى يزشكى * سطح امیدواری CREE SC SETS Se

صفحه 8:
" پزشکانی که در بیان اخبار بد مشکل دارند ‎ngcee)‏ 7 0 ‎ne‏ ا ‎eee‏ باشد اين درمان جه اندازه مفيد است و بدون آن که بیمار آمادگی پذیرش این درمان را داشته باشد.

صفحه 9:
ا 000 يزشكى از نظر روانى براى بيمار آسيب زاست صحیح نیست. 7 els peste pers ea ‏مورد شرايط /بيمارى هستند تا بتوانند تصميمات‎ ‏مهمى در خصوص كيفيت زندكى و اينده بكيرند.‎

صفحه 10:
موانع دادن خبر بد "اضطراب "بار ناشی از پذیرش مسئولیت خبر "ترس از ارزیابی منفی

صفحه 11:
مراحل گفتن خبر بد ‎OP te *‏ 8-0۳ :) 6/۳66 وتا " تمرين ذهنى روش مناسب آمادكى براى انجام ‎Caer ror hierar re w Ce)‏ 00 ا ‎eC‏ ‎ACERS [Roe Men) Or ae WNT Ty‏

صفحه 12:
* قابل انتظار است که فرد گوینده خبر بد ‎Vie Poe‏ 5000 ل ا ۱ ۰ 1 ‏سل‎ Lela ROLES BL aCe اطلاعات به آنها کمک می کند که برای آینده 1

صفحه 13:
5 زمانی ‎4S‏ لازم است در مورد موضوعات حساس ‎I pe Renee pe ROTO Spey oer)‏ است ۱ ‏از‎ CEC) nD Yeas aa ot ‏ا‎ ‎۱ Saw Me ne eas ORO ed

صفحه 14:
مسرت ماه " اتاق مصاحبه برای این منظور مناسب است و در صورت فراهم نمودن می تواند گوشه اى از فضاى بخش را با ياراوان جدا نموده وبه اين امر اختصاص داد

صفحه 15:
ا ا لك ا ا ‎awe Fe‏ " جنانجه افراد زيادى از خانواده حضور دارند از والد بخواهید یک یا دو نفر را انتخاب نمايد.

صفحه 16:
"در وذ ‎a oes‏ ته به طورى كه وسیله ای نظیر میز بین شما و والد را

صفحه 17:
۴ب والد ارتباط برقرار کنید " تماس چشمی را ادامه دهید. هرچند ادامه ا ۱ اما روشی برای حفظ ارتباط است.

صفحه 18:
" كزشت زمان را مديريت كنيد و اجازه ا 20 00 ‏اا‎ pee wae) ie ‏همکارانتان بخواهید به آن پاسخ دهند.‎

صفحه 19:
" GTER 8: P—OCCECGC1WE THE POMEDT'S ‎PERCEPMOOD *‏ ‎i‏ 0510 0 5 قبل از ارائه اطلاعات يزشكى با طرح سوّالات باز ‏مشخص کنید که والد چه درکی از وضعیت طبی دارد و جقدر ان را جدى مى داند.

صفحه 20:
“بر اشاس ابن اطلاعات شما فى تواتك ‎mera pe semcnray0|‏ 00 ‎RSE EC eel)‏ ا ‎Br‏

صفحه 21:
می توانید مشخص کنید که: گچه آندازه ولد در انکار به سر می برد "جه اندازه اميدوارى دارد ۴چه انتظارات غیر واقعی دارد

صفحه 22:
اير 0 را ۳0۵" ۵۹0 "هرچند بسیاری از والدین مایلند ل کافی در مورد بیماری داشته ‎e‏ ا ل 2

صفحه 23:
وقتی درمانگر از میزان تمایل والد برای دریافت اطلاعات آ گاه شود اضطرابش براى بيام خبر بد كاهش مى يابد

صفحه 24:
00000 ne Tree mel bee See 1۳ eS eae)

صفحه 25:
"اكر دادن اطلاعات در زمان درخواست تست هاى تشخيصى با يك توالى مشخص باشد مى تواند کمک کند که درمانگر برای مرحله بعدى درمان برنامه ريزى كند

صفحه 26:
PORE RUN pores] ۱۱۱ OCS De Figen Epp tow BGCOe ee CANES) 9 PASE ee Peewee expe perder) ‏بستكان يا دوستانش صحبت كنيد‎

صفحه 27:
= GTERP ‏کرک‎ ‎IMPOROGMOD TO TLE POTIEOT ل ‎Camp) gear bone)‏ ا ‎Peep‏ ‏بدهيد اين مسئله شوى بعدى را كاهش مى دهد. 1 ‏ا‎ oye SPH Co pre Sed ‏ا‎ 7)

صفحه 28:
نکاتی که باید رعابت شود: " در سطح درك بيمار صحبت كنيد Reece Fo BSP ee " رى صحبت نكنيد ”مثلا فرزند شما توده بزركى دارد و اكر ا ا Rp 0 2 ia ۱ ‏و‎ " اكر يبش آكَهى ضعيف است از عباراتى مثل اين كه ديكر کاری نمی توان انجام داد اجتناب کنید.

صفحه 29:
عا يري لل الال 0 از 0 ‏ري‎ 8 REGPOOCGEG " مواجه شدن و ياسخ به هيجانات والد يك مسئله مهم دشوار در دادن خبر بد است " والد ممكن است انواعى از واكنش ها را داشته باشد از سكوت تا كريه و خشم

صفحه 30:
Bec ae ecard eres ‏های شوک ,انز وا و سوگ را نشان می دهد.‎ 8 ۱ همدلى به والد كمك كند

صفحه 31:
يك ياسخ همدلانه جهار مرحله دارد: ا ل ا ا 020 سکوت و شوک * هیجانات را شناسایی کنید: اگر والد/والدین در سکوت فرو ۰ كت ۱ است جنانجه مطمئن نيستيد سؤال كنيد 0 ‏ل ا‎ one a Re dled Ore SRO ‏ا ل ا‎ Eee) Ree Dee red MES ord ROLE CLL eres

صفحه 32:
ا 0 026۳( " افرادى كه براى آينده شان برنامه هاى مشخصى 1 ا ل ۳۱ ۲ آمادكى براى جنين كفتكويى دارد.

صفحه 33:
" انتخاب هاى درمانى را با والدين مطرح كنيد eC ‏ا‎ ne ‏نماييد‎

صفحه 34:
و تعبیرهای ت۳۳ ۳ در ‎cab ۳‏ شده مشخص و اصلاح نمایید

صفحه 35:
توجهات لازم 52 " برخورد صادقانه " ارزیابی به موقع " حمايت ra PSP Her we sa ‏د‎

صفحه 36:

صفحه 37:

29,000 تومان