کسب و کار مدیریت و رهبری

گروه کانونی – Focus Group

102-Focus-Group

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “گروه کانونی – Focus Group”

گروه کانونی – Focus Group

اسلاید 1: گروه کانونیFocus GroupMGTools.ir

اسلاید 2: عنوانگروه کانونینوعابزارمراحل استفادهتجزیه و تحلیلموضوعتصمیم گیری و حل مساله / مدیریت دانش و اطلاعات / رهبری و مدیریتسطحگروهیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: مطالعه به روش گروه کانونی از جمله روش‌های پژوهش کیفی در مطالعات مدیریت محسوب می‌شود. روش‌های کیفی در علوم انسانی و مدیریت از جمله روش‌های پژوهشی است که استفاده آنها در موقعیت‌ها و جایگاه‌های مناسب خود می‌تواند بسیار اثربخش باشد، اما متاسفانه این روش‌ها در میان پژوهشگران و صاحب‌نظران کشور ما کمتر مورد توجه قرار گرفته است به گونه‌ای که حتی حجم زیادی از پژوهش‌های علمی در زمینه مدیریت خالی از خلاقیت شده و تنها محدود به روش‌های کمی و آن هم بیشتر پیمایشی و کاربردی شده است و متاسفانه تحقیقات اکتشافی و تولیدکننده علم در کشور به‌رغم ظرفیت مناسب در خور توجه نیست که شاید علت آن را بتوان ضعیف بودن در ارتباطات و کارهای جمعی دانست، چرا که تحقیقات کیفی نیازمند تبادل نظرات بیشتر میان افراد است. از طرف دیگر بسیاری از مدیران با بی توجهی به این روش‌ها اعتقادی به اختصاص وقت به این روش‌ها ندارند. روش گروه كانوني فرآيندي براي جمع آوري ايده ها و نظرات و پيشنهادات شركت كنندگان نهايي مي باشد اين روش زماني مورد استفاده قرار مي گيرد که دستيابي به ذهنيت مشترک افراد اهميت داشته باشد. لذا اين روش به ذهنيت يک نفر خاص به صورت منفرد کاري ندارد بلکه سعي در درک مجموع ذهنيت افراد دارد. این روش نوعی مصاحبه است که به‌منظور عمیق‌تر شدن تعاملات بین اعضای گروه و بحث‌های مفصل‌تر طراحی شده است، به گونه‌ای که این تعاملات موجب تبادل بیشتر ایده‌ها نسبت به روش مصاحبه مستقیم می‌شود. گروه‌های کانونی با یک جلسه حل مشکل یا تصمیم‌گیری متفاوت بوده و حدود 8 تا 10 نفر در آن شرکت دارند. قابل ذکر است که مصاحبه‌های کانونی بیشتر از روش‌های مصاحبه ساختار نایافته و نیمه ساختاریافته استفاده می‌کند و در حدود 2 ساعت به طول می‌کشد. از جمله اهداف مطالعات گروه کانونی می‌توان به این موارد اشاره کرد: جمع‌آوری اطلاعات پشتیبانی، تشخیص مشکلات، ترغیب در ایجاد ایده‌های جدید، ساخت فرضیه‌ها، ارزیابی برنامه‌ها و تفسیر نتایج مطالعات کیفی دیگر. گروه کانونی درصدد کاوش دسته‌ای از جریان‌های معین است و موضوعات خاصی را بررسی می‌کند که در آنها استفاده از تعامل گروهی برای رسیدن به داده‌ها، مورد نیاز است.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطتجزیه و تحلیل مخاطبAudience Analysis گروه های غیررسمیBuzz group دایره پاسخCircle Response استراتژی جمع آوری دادهData Collection Strategy مزایاامکان ترکیب با سایر تکنیک های تصمیم گیری امکان ارزیابی در چند بعدمعایبمشکلات ناشی از دخالت تصمیمات انسانی پیچیدگی زمان بر بودن تکنیک نیاز به آموزش قبل از استفاده از تکنیک•براي نزديك كردن افكار به يكديگر •براي بررسي درك گروهي محصول يا كيفيت خدمات•براي جمع آوري داده هاي فني از كارشناسان آن حوزه•براي بدست آوردن بازخورد كامل و كيفي در خصوص عملكرد سازمانکاربردها

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

دانلود رایگان