گزارش اجرای فرآیند مدیریت وبرنامه ریزی استراتژیک درشرکت بهمن دیزل
اسلاید 1: گزارش اجرای فرآیند مدیریت وبرنامه ریزی استراتژیک درشرکت بهمن دیزل
اسلاید 2: گزارش اجرای فرآیند مدیریت وبرنامه ریزی استراتژیک درشرکت بهمن دیزلچشم انداز وماموریتوارزشهاVision,Mision,Valuesارزیابی استراتژیکStrategic Assessmentاستراتژی کسب وکارBusiness Strategyکارت امتیازی متوازنBalanced Scorecardطراحی وجاری سازی استراتژیهای وظیفه ای واحدهاAlignment Strategyفازاول:طراحی وتدوین استراتژیهافازدوم:جاری سازی استراتژیهافازسوم:همسو سازی استراتژیها
اسلاید 3: 0فرآیند برنامه ریزی استراتژیکاستراتژیها وبرنامه های گروهتحلیل انتظارات ذینفعانماموریت ،چشم انداز وارزشهاتحلیل های SWOT,IE1-اهداف کلان2-استراتژیهای سطح شرکت 3-استراتژیهای سطح وظیفه ای1-نقشه استراتژیهای سطح شرکت 2-نقشه استراتژیهای سطح وظیفه ای1-برنامه ها واقدامات کلان2-برنامه ها واقدامات عملیاتیپایش وارزیابی فصلی داشبوردهای عملکردی سطح شرکت ووظیفه ایبازخورد وبازنگری مداومتدوین وبازنگری استراتژیهاجاری سازی استراتژیهاارزیابیتحلیل محیط بیرونیتحلیل بازار،محیط رقابتی ومحیط کلانتحلیل محیط داخلیضعف وقوت سازمان
اسلاید 4: سازمان دهی
اسلاید 5: طراحی وتدوین استراتژیهای تجاری.شناسایی وتحلیل انتظارات وتوقعات ذینفعان کلیدیاولویت بندی استراتژیهاQSPMشناخت محیط داخلی:1-منابع انسانی2-بازاریابی وفروش3-فن آوری وتحقیق وتوسعه4-منابع مالی5-منابع مدیریتی6-تولید وعملیات7-سیستم ها وفن آوری اطلاعاتاهداف کلان(بلند مدت)آنالیز ریسک استراتژیهاFMEAماموریت ؟چشم انداز؟ارزشهای سازمانی؟چراهستیم وچه کار باید بکنیم؟به کجا میخواهیم برسیم ؟ازچه اصولی برای رسیدن به اهداف خود استفاده خواهیم کرد؟شناخت محیط بیرونیشناخت محیط کلان :1-نیروها وعوامل سیاسی وقانونی2-نیروها وعوامل اقتصادی3-نیروها وعوامل افرهنگی واجتماعی4-نیروها وعوامل فن آوریشناخت محیط عوامل رقابتی:1-رقابت میان رقبای موجود2-خطرورود تازه واردها به صنعت3-قدرت مشتریان یا خریداران4-قدرت ورود محصولات جایگزین5-قدرت تامین کنندگانآنالیز SWOTجمع بندی عوامل شناخت محیط بیرونی وتدوین ماتریس عوامل بیرونی ((ارزیابی EFEجمع بندی عوامل شناخت محیط داخلی وتدوین ماتریس ارزیابی عوامل داخلی ((IFE تحلیل SWOTفرصتها وتهدیدهای پیش رونقاط قوت وضعف داخلیاهداف استراتژیکبرای تحقق ماموریت وچشم انداز ،به چه اهدافی باید دست یابیم؟انتخاب استراتژیهابرای تحقق چشم انداز واهداف استراتژیک ،چه اقداماتی را باید انجام دهیم؟عوامل کلیدی موفقیت(CSF )برای تحقق اهداف استراتژیک ،به چه چیزهایی باید دست یابیم ؟شناخت محیط داخلی
اسلاید 6: .شناسایی وتحلیل انتظارات ذینفعانشرکت بهمن دیزلگروه بهمنتامین کنندگانکارکنانشرکای تجاریجامعهمشتریانسهامدارانشناسایی وتحلیل انتظارات وتوقعات ذینفعانتهیه وتدوین بیانیه های ماموریت ،چشم انداز وارزش های سازمانیتهیه وتدوین اهداف کلانارزیابی وانتخاب استراتژی مناسب
اسلاید 7: تبیین اولویتها ،توقعات وانتظارات ذینفعان(مشتریان) کلیدی
اسلاید 8: تبیین اولویتها ،توقعات وانتظارات ذینفعان(سهامدار) کلیدی
اسلاید 9: تبیین اولویتها ،توقعات وانتظارات ذینفعان(جامعه ومحیط زیست) کلیدی
اسلاید 10: تبیین اولویتها ،توقعات وانتظارات ذینفعان(کارکنان) کلیدی
اسلاید 11: تبیین اولویتها ،توقعات وانتظارات ذینفعان(تامین کنندگان) کلیدی
اسلاید 12: شناسایی وتحلیل انتظارات ذینفعان کلیدی
اسلاید 13: طراحی وتدوین استراتژیهای تجاری.شناسایی وتحلیل انتظارات وتوقعات ذینفعان کلیدیاولویت بندی استراتژیهاQSPMشناخت محیط داخلی:1-منابع انسانی2-بازاریابی وفروش3-فن آوری وتحقیق وتوسعه4-منابع مالی5-منابع مدیریتی6-تولید وعملیات7-سیستم ها وفن آوری اطلاعاتاهداف کلان(بلند مدت)آنالیز ریسک استراتژیهاFMEAماموریتچراهستیم وچه کار باید بکنیم؟چشم اندازبه کجا میخواهیم برسیم ؟ارزشهای سازمانیازچه اصولی برای رسیدن به اهداف خود استفاده خواهیم کرد؟شناخت محیط بیرونیشناخت محیط کلان :1-نیروها وعوامل سیاسی وقانونی2-نیروها وعوامل اقتصادی3-نیروها وعوامل افرهنگی واجتماعی4-نیروها وعوامل فن آوریشناخت محیط عوامل رقابتی:1-رقابت میان رقبای موجود2-خطرورود تازه واردها به صنعت3-قدرت مشتریان یا خریداران4-قدرت ورود محصولات جایگزین5-قدرت تامین کنندگانآنالیز SWOTجمع بندی عوامل شناخت محیط بیرونی وتدوین ماتریس عوامل بیرونی ((ارزیابی EFEجمع بندی عوامل شناخت محیط داخلی وتدوین ماتریس ارزیابی عوامل داخلی ((IFE تحلیل SWOTفرصتها وتهدیدهای پیش رونقاط قوت وضعف داخلیاهداف استراتژیکبرای تحقق ماموریت وچشم انداز ،به چه اهدافی باید دست یابیم؟انتخاب استراتژیهابرای تحقق چشم انداز واهداف استراتژیک ،چه اقداماتی را باید انجام دهیم؟عوامل کلیدی موفقیت(CSF )برای تحقق اهداف استراتژیک ،به چه چیزهایی باید دست یابیم ؟
اسلاید 14: رسالت (Mission ) چيست ؟ فلسفه وجودي سازمان ( چرائي ) را رسالت سازمان مي نامند هر سازمان در پاسخ به يك سري نياز ايجاد ميشود و هدف آن رفع آن نياز مي باشد بنابراين قبل از هر اقدام بايد مشخص شود كه چه نيازهائي منجر به تشكيل سازمان گرديده است ؟
اسلاید 15: تولید وعرضه انواع خودروهای تجاری ومسافربری به منظور کمک به بازسازی ونوسازی ناوگان حمل ونقل درون شهری وبرون شهری در داخل کشور.رسالت (ماموریت) Missionشرکت بهمن دیزل
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.