صفحه 1:
گزارش اهم فعالیتهای
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
IPAG-IPAA
صفحه 2:
صفحه 3:
WA) م Py
کردم در ل اذ سین باای
مان ست و ارات
صفحه 4:
ازن ساونت» bg hc Geile عم« نی را
rv برهده ۰ ۲
Yu و لاب )4 (Gu)
بعادت SS ی ری یکی راى بام لكاراى
Is gate pA cet) wt Ligh ne ye?
صفحه 5:
باعنلیت به اينكه ایجاد میک نظام توانمند علم. فناوری و نوآوری از مجموعه سرمایه های
انسانی. مراکز و امکانات کشوری برای حرکت بسوی چشم انداز بیست ساله مستلزم
تعیین و تدوین سیاستها و راهبردهای مربوط است . لذا تحول و هماهنگی ساختارهاء
باز تعریف ماموریتها. هم افزلیی فعالیتها. اصلاح مقررات و رویهها. مرتبط ساختن منابع و
تسهیلات مللی کشوربه فرصتهای علم و فناوری و نوآوری و در مجموع تکمیل چرخه
نوآوری ملی ضروری به نظر می رسید .
بدین منظور معاینت علمی و فناوری رئیسجمهور در پانزدهم بهمن ماه سال ۱۳۸۵
براساس اصل ۱۲۴ قانون اساسی وبا حکم رئیسجمهور محترم ایجاد شد تا از دیدگاهی
فرابخشی و بدون تعصبات دستگاهی به اين مهم بپردازد.
مقام معظم رهبری در تداوم رهنمودهای بیبدیل خود مبنی بر تلاش برای نیل به AUB
علمی جهان, ایجاد نهضت تولید علم. تدهین نقشة جامع علمی کشور. ضرورت همافزایی
علم و ثروت. ارتقاء همکاربهای دانشگاه و صنعت و بسیاری موارد دیگر,. لین معاونت را
معاونت مبارکی نامیدند که کارهای بسیار مهم و خوبی را میتواند انجام دهد.
صفحه 6:
معظمله معاینت مزبور را از برکات لین دولت دانستند و یکی از کارهای ساختاری
برشمردند و از دولت محترم خواستند تابه ن میدان دهد. کمک کند. از كن مطالبه كند و
بخواهد تا کارهای مهم را پیش ببرد.
در طول حدود دو سال و نيم كه از تاریخ مزبور میگذرد. لین معاونت ضمن شکلگیری
سریع و تمهیدات مقدملتی که برای فعالیت هر دستگاه جدیدالتأسیس ضروری است در
چارچوب دیدگاه یاد شده و با مشاورت و همفکری گسترده دانشمندان. پژوهشگران.
نخبگان و فرهیختگان کشور و به همت تلاش خستگیناپذیر همکاران خود و عموم
دستگاههای ذیربط در چهارچوب یک نقشٌ کلان. برنامههای متعددی رابه نعو هدفمند و
هماهنگ در سه حوزه علم. فناوری و نوآوری و نیز در امور نخبگان و امور زیربنایی و
ساختاری تدوین و اجرا نموده است که در این مجموعه به طور فشرده گزارش می شود.
صفحه 7:
معاینت بنابر جایگاه فرادستگاهی و فوق ستادی خود. برنامههای مزبور را در افقی ملی و
در جهت توانمندسازی دستگاههای علمی و فناوری ذیربط و باحدلقل تشکیلات و سازو کار
جدیدبه اجرا درآورده و از سرمایهها و امکانات موجود در بیشتر وزارتخانهها. شرکتها و
موسسات دولتی و غیردولنی بهره گرفته است. در واقع بخش عظیمی از بدنة اجرایی
کشور در تحقق برنامهها سهم اصلی و اساسی داشتهلند که در محتوای گزارش منعکس
است و بدینوسیله از تمامی آنها سپاسگزاری میشود.
صفحه 8:
حوزه علم (يزوهش)
”مطالعه تدوين و ابلاغ سياستهاى مراكز بزوهشى دستكاههاى اجرايى در
ارد يبهشت ماه 11817 بر طبق مصوبه دولت شامل سياستهاى كلىء؛ سرمايه
انسانى: عملياتى: مالی و اطلاع رسانی مجموعاً بالغ بر ۲۷ سیاست.
صفحه 9:
+ فستكادضاق JAA Jp زان انا مسات رای رای متمل مان را ١١١ et قفون مديريت حدمات كشورى
به سای رتفا یوم تاو قاری دشن دمن و مش پزشکیفاع یی رها سل جمه لور و موي ورور
0
صفحه 10:
۲ ارزیلبی علمی میزان تحقق سیاستهای ابلاغی در مراکز پژوهشی اصلی با
همکاری معاونان پژوهشی وزار تخانههای متبوع» و تسلیم نتلیج ارزیلبی به
وزرای محترم.
صفحه 11:
مومس قاری
وزرا رود
Tee
om saan
ia
ete ins
vn
Seon
sets
asi
ری tn
صفحه 12:
صفحه 13:
وس رت سس مب
۱
Bese nin gente)
۰
17
صفحه 14:
۲
othe gen at
صفحه 15:
صفحه 16:
حوزه علم (يزوهش)
مساعدت موثر مللی به مراکز پژوهشی دستگاههای اجرلیی به تناسب نتایج
ارزیلبی, مجموعاً بللغ بر بیش از ۲۳۶ میلیارد ریال علاوه بر بودجه جاری
مراکز.
صفحه 17:
مراكز مشمول برنامه توامندسازى و تشويق در سال ۸۷
مرک تحقيقات مخايرات ايران
مركز مان و تحقيقاتى شهرسازى
مؤسه استاندارة و تحقيقات صنتتى يران
موسه ژوهش های بر نی " بزوهتعاء ثيرو
esl gos seas Tots aoe
مس مار Atal فرهتسان وم
2 موسه يزوهشى فرهتكد, هنر و اوباطات 9
پزوهتگه مات آموزش و پرورش 23 we olga مد
فرهتكستان هثر 2a پاک علم و فاوری پردیس n
موه عال آموزش و يزوهشى مديريت بر ویک 25 ابزوهتعده آعار a2
۹ بزوهتكده اوراتصادی 13
صفحه 18:
7" هماهنگی و ساماندهی طرحهای پژوهشی کاربردی حدود 9۰۰ شرکت؛
بانک و موسه انتفاعی دولتی در اجرای بند ۲٩ قانون بودجه سال ۱۳۸۷ و
ضولبط اجرلیی آن که منجر به عقد حدود ۰۰۰۰ میلیارد ریال قرارداد و
تفاهمنامه طرحهای پژوهشی بین دستگاههای پادشده در سال ۱۳۸۷
گردید. لین اقدام آغاز بزر گترین همکاری پژوهشی دانشگاه و صنعت در
کشور بود.
صفحه 19:
۱۳۸۷ ود سال TF
صفحه 20:
مییارد بد 6,800 اعتبار کل قانون ۸۱ در سال ۱۳۸۷
1 تعداد اولويت هاى دريافت شده از شركتهاء بانكدها و
ورد 3.682 موسات انقاعی
پروند 2.186 تعدادپروژههای مصوب
5 a a
ال 14-1 ماود بال + 14 ميو مغ عل قراداده و مایا شد
۳ درصد درصد عملکرد.
nats و مراکزتحقیاتیوزارئین علوم و بهداشت.
مراكز مستقل و درون سبارى. مجرین قرردادهای پزوهشی
پزوهشگاههای دستگاههای اجرایی
صفحه 21:
ایجاد و راهبری سامانه الکترونیکی طرحهای پژوهشی دستگاههای اجرایی
جه منظور اعلام نیازهای پژوهشی آنها به دانشگاهها و مراکز پژوهشی و
پیشگیری از تعریف و اجرای طرحهای پژوهشی تکراری.
صفحه 22:
حوزه علم (يزوهش)
”كمك به دانشكاههاء مراکز پژوهشی, فرهتكستانهاى جهاركانه كشور و
كرسيهاى نظريهبردازى به منظور ارتقاء و توسعه تلاشهاى معطوف به
نظريه بردازى و توليد علم اصيل.
“”هماهنكى تامين تجهيزات بزوهشى كه تا كنون منجر به تخصيص
اميليون يورو به مراكز وابسته به وزارت بهداشت. درمان و آموزش
يزشكى و 15٠١ ميليارد ريال به مراكز وابسته به وزارت علوم تحقيقات و
فناورى كرديده است.
صفحه 23:
حوزه علم (يزوهش)
” كمك به توانمندسازى انجمنها و نشريات علمى كشور از طريق مساعدت
مالمى به آنها با استفاده از نتايج ارزيابيهاى وزارتين علوم و بهداشت»
مجموعا بالغ بر 50 ميليارد ريال.
صفحه 24:
نمودار هر بان کار حمایت مانی ار بشر بات علسی وزارت بعداشت. فرمان 8 ترش
بزشكى و وزارت علوم تشتیتات و صاوری مر سال ۱۲۸۷
سس 7 99 7 سسسب
te ال ولوقت
ماوت لمی وش را
سس a
و سم
ی و شاوی روج ود
صفحه 25:
آمار وضعیت حمایت از انجمنهای علمی
Tao
ده رای المصيحي ۳
الجمنهاى وابسته به وزارت
علوم, تحقيقات و فناورى
انجمنهاى وابسته به وزارت
هداشت. درمان و آموزش
يزان كك به هر تقرية
(Seles)
جع
(به سیون رال
صفحه 26:
هماهنگی و ساماندهی مراکز اطلاع رسانی علمی کشور باهدف شفاف
سازی و تفکیک مأموریتها و نحوه تعاملات و همکاریهای آنها و در نهایت
تشکیل سامانه ملی اطلاع رسانی علمی کشور با مشار کت همه آنها.
صفحه 27:
حوزه علم (يبزوهش)
“اعطاى يزوهلنه رساله به دانشجويان دكترى سراسر كشور به منظور كمكك
به ارتقاى كيفيت رساله های د کتریبا تمر کز بر حل علمى مشكلات كشور
و تولید علم اصیل در سطح عللی و تسهیل حضور و تلاش پژوهشی تمام
وقت دانشجویان دکتری در دانشگاهها. در سال جاری مبلغ ۲۰۰ میلیاره
ریال از منابع معاونت برای این منظور در نظر گرفته شده است.
صفحه 28:
" حمایت از انجمنهای علمی دانشجویی با اعتباری بالغ بر
بيست ميليارد ريال در سال.
صفحه 29:
سراحل اجرايى طرج حسايت بای هسنمتد از انیسیهای مفسی داششجوپی:
Sse
۱( وزارت علوم.
(۳) معاونت.
(۳) معاوتت + وزارت علوم.
(۵) معاونت.
صفحه 30:
)٩( وزارت عقوم
(۵)وزرتطرم
mo»
lta)
صفحه 31:
v
پیگیری و تصویب سرفصل های توسعه و ارتقاء فناوریهای راهبردی ملی
شامل نانوفناوری, زیستفناوری. هوا-فضاء سلولهای بنیادی» میکرو
الکترونیکت. انرژیهای نو فناوری اطلاعات و ارتباطات طب ایرانی و
گیاهان دارویی درقوانین بودجه سال های ۱۳۸۷ و ۰۱۳۸۸
۷ تشکیل و مدیریت هفت ستاد فناوریهای راهبردی با انجام هماهنگی و
جلب همکاری نهادهای اصلی مربوط در سطح دولت وبا شرکت معاونان
وزار تخانههای ذیربط و پژوهشکران و فناوران بر گزیده کشور در هر زمینه.
صفحه 32:
جل |
eee,
eee
[ad
صفحه 33:
ماوت منم و spi Sad
( و ساون وزير در دستكاههاى لجراي ١ وقيس ١ اعضا ...یر از اناد وزیا رسای پزوهشگامهای مر
ae “we
اماب تتران دنشگامی+ ابسنهای علمی ینش وض ) ان شا رای مبوط
صفحه 34:
۲ هماهنگی و پیگیری به منظور تهیه و تدوین چشمانداز و برنامه بلند مدت
برای توسعه و ارتقاء فناوریهای راهبردی توسط ستادهای مربوط.
۲ تعیین زمینههای اساسی توسعه و ارتقاء هریک از فناوریهای راهبردی و
ابلاغ مأموریت هریک از مراکز علمی و فناوری و اجرایی کشور و
تخصیص اعتبارات لازم به آنها حسب پیشنهاد ستادهای مربوط بالغ بر ۵۰۰
میلیارد ریال در سال ۰۱۳۸۷
صفحه 35:
صفحه 36:
۲ بررسی ماموریت شرکتهای دانشبنیان بخش غیردولتی فعال در زمینههای
اساسی فناوریهای راهبردی و تخصیص تسهیلات لازم به آنها بهمنظور
کمک به تسریع و تقویت تجاریسازی فناوریهای راهبردی مجموعا بالغ بر
4 میلیارد ریال در سال ۱۳۸۷.
صفحه 37:
تخصیص تسهیلات تجاریسازی به شرکتهای دانشبنیان
es ش 0
۶۶ ميليارد ريال
فناوری راهبردی تحت پوشش برنامه ( انو
فناوری- زیست فناوری - سلولهای بنیادی -
هوافضا و ..)
تعداد شرکتهای تحت پوشش این برنامه
مجموع تسهیلات تخصیص بافته به شرکتها به
صویت قرضالحسنه
صفحه 38:
۷ تدوین مدل بومی برای توسعه و ارتقاء همکاریهای دانشگاه و صنعت با
مطالعه تجارب ملی و بینالمللی و مشاورت گسترده با صاحبنظران. تا کنون
۰ کانون با مشار کت انجمنهای علمی, انجمنهای صنفی, دانشگاهها
پژوهشگاههاء شرکتهای دولتی و غیردولتی تشکیل گردیده است. این
کانونها بر طبق یکت تقسیمبندی علمی و کاربردی از کال و خدمات
اصلی کشور توسعه مییابند.
صفحه 39:
مدل مقصومی تمالیت عانونهای هماعنکی دانشگاه و صنعت
الونهاتی هماهتیی دانتگاه و مت ۱
داهیری و مدیریت - میستداریٍ
ene As hay ae
ae ee —— tte او
ith aay ant te ی
aaa
سازمانها ومادای سای
موس lnc igh ta at عم
2 و
صفحه 40:
۲ تخصیص منابع لازم به کانونهای هماهنگی دانشگاه و صنعت به منظور مسئله
شناسی؛ تدوین برنامه و آغاز همکاریها مجموعا بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال.
صفحه 41:
کانونهای هماهنگی دانشگاه و صنعت تأسیس شده
.وزارت دفاع و يستيباني نبروهاى سلج
استاتدارى هعدان
استاندارى خرامان جنوي
و بشتياني نيروهاى سلج
يزوهتكده رتك
Er eo
شوراى صنايي BE PGI
شرعت کلرنکت.
نت تلم و تابر
توت دبزل ستكين إبران ١ دم
eats
شرحت ابران خودوو
wl geo oo کی
وزارت دفاع و بشتياني نبروهاى سلج
وذارت دقام و بشتياني نبروهاى مساج
استاندارى كودستان
Oey slat
a aay
بروهت۳اد شیمی و مهندسی تبمی آبران
زوهشكده فناورى اطلاعات و ارتباطات دانتكاة
ce
توزم حاکی نوزی بر بورتت
مواد شويندة
Bint Sipe
موتود ديول
مونور وماشينهاى الكتريتى.
خودرو سواری
ao
Tape Sa
موتودهای توربوجت.
۳-3
خرن
Sar
صفحه 42:
۷ تصویب و تأمین اعتبار طرحهای کلان فناوری ملی در موضوعات بسیار
اساسی شامل شبکه ابررایلنش ملیء شتابگر ملی و رصدخانه ملی. در این
راستا در سال ۱۳۸۷ مجموعاً حدود ۲۱۰ میلیارد ریال به دستگاههای
مجری اختصاص یافت.
صفحه 43:
طرحهای کلان فناوری ملی
طراحى و ساخت شتابكر ملى
طراحى؛ ساخت و راهاندازى رصدخانة ملى
60,000 شبكة ملى ابررايانش ايران
صفحه 44:
برنامهریزی و اجرای طرح ملی ارزیلبی اختراعات کشور توسط بنیاد ملی
نخبگان باتوجه به ملا کهای سه گلنه تطلبق با مبلنی علمی. وجود نوآوری و
قابلیت کاربردی شدن.
صفحه 45:
مستند سازی
* اختراخ بين المللی یا Noe LIV
صفحه 46:
.تقاضاى مخترع براى سطع دو
ايد عورد 0 ا« ah
وتات ترا شمولبد ۲-۲ با و
برس إلى اسه عدمايد
أرايه دو لختراع ديكر داري تيديء علمى يا عدر كدو
ee منرت سح تاد عمی داد
تقضا رای تلی رات دی هر |
عدم ويد
كنار نامك شين مة +
صفحه 47:
ید علمی بدون کسپ حد نعاب
اسل بعد اختراع ميكرى را
عمسب حد لصاب ین 1
صفحه 48:
7" حمایت علمی و مللی از حدود۱۰۰۰ اختراع برای تکمیل و توسعه آنها
مجموعاً بالغ بر حدود ۵۰ میلیارد ریال در سال ۰۱۳۸۷
صفحه 49:
رگید گان بخش فن آفرینان جشنواره فن آفربنی شیخ بای
شهر کد علمی و نعقیقاتی اصفها
گید گان جشنواره و آوری و شکوفای
معانت علمی و فاوری زیاست جمهوری
برگریدگان جشنوارهترامی
وزارت علوم؛تحفغات و فاوری
صفحه 50:
ad)” موانع و ایجاد تسهیلات قانونی برای استفاده نوآوران از امکانات
آزمايشكاههاء کار گاههاء. کتابخانهها و مراکز اطلاعرسانی دولتی در سطح
کشور با تهیه آییننامه "تسهیل دسترسی نوآوران به امکانات و خدمات
علمی و فنی " که به تصویب دولت رسید
صفحه 51:
7" حمایت از شرکتهای دانشبنیان از طریق پار کهای علمی و فناوری و
مراکز رشد. مجموعاً بالغ بر ۱۱۹ میلیارد ریال در سال ۱۳۸۷.
صفحه 52:
برنامه کمک به فنافرینی از طریق پارکها و مراکز رشد علم و فناوری
تعداد پار کهای علم و فتاوری و مراکز یشد
تحت پو
تعداد واحدهای فناور و شرکتهای
ones دانشبنیان تحت پوشّش
مجموع اعتبارات تخصیص بافته
ابج حاصل از عملكر:
مورد الف: توسعه يؤوهش
7 مورد ب: ایجاد فناوری و نوآوری
۰ مورد ج: تجارى سازى نتايج تحقيقات
Gees Sagat
صفحه 53:
پارکها و مراکز رشد علم و فناوری تحت پوشش برنامه کمک به فنافرینی
بات علم وقتاورى خليج فارسن
يادكث_علم وقناودى يز
بادك عل و قتأودى الذربايجان شرق
بادك عل و فناورى استان أخريايجان ری
.مركز رشد داتشكاه شهر کرد راك علي و فناورى استان سمثان
ارت علم و اوری استان اسر
انث علم و قتاورى استان كيلان
ee يأك علم و قاوری اسان مر ری
مركز وشد دانتكاه صنعتى بابل باك SS SH so
مرک وند داتتكاه علم و صنعت ۰ ]| جارت علم و نوری صنعت _آب وبرقر
ag pyle TS Te ارت ناوری بردیس
Fe وشد دانتكاه علوم بزشكي تهرات مراكز رشد جهاد داتتكاهي
مركز رشد دانتكاد علوم يزشكى شيراق مت رش الى علوم و تكنولوزى ييشرقة و
شد داتتكاه قير TH بزوهلكاه_بليمر يران
ag a یی رن
ركز رشد بؤوهشكاه على مهندسى (تتيكك و زیست.
فاوری
مركز وشد دالتكاه بوعلى سينا هعادان
BH HT های علمی Hal ps STs Fp SAAS امام خمينى قزوين
مركز رشد دانشكاد تحصيلات تكميلى علوم بايه
إذنجان
ون واحدهاى تاورى خرامان جنوي مركز وقد دانتكاه تربيت مدرس
امركز وشد شهرك علمى تحقيقائى اصنهان
صفحه 54:
۷ تهیه لايحه "حملیت از شر کتهای دانشبنیان و تجاریسازی اختراعات و
نوآوریها" که به تصویب دولت رسید وبه مجلس شورای اسلامی تقدیم
شد. تصویب و اجرای لین لايجه موجب تحول عظیم در همافزلیی علم و
ثروت و بهرمندی جامعه از نتیجه تلاشهای علمی و فناوری خواهد شد.
صفحه 55:
" برگزاری جشنواره ملی نوآوری و شکوفایی با همکاری ۲۶ وزارتخانه و
دستگاه اصلی و ۲۱ استانداری و با حضور ۳۰۰۰ نوآوری و اختراع و طرح
شکوفلیی در مصلای بز رک امام خمینی (ره) در فضای مسقف ۰ هزار متر
مربع درسال ۱۳۸۷.
صفحه 56:
خلاصه وضعیت حمایت از برگزیدکان جشنواره ملی نو آوری و شکوفایی
اعتبا و آوری و شکوفایی تخصیص تعداد اختراعات و نوآریهای ید شده در
(میلیون ریال) جشنواره
صفحه 57:
“” شناسایی و حملیت حدود 4۰۰۰ تن از نخبگان و صاحبان استعدادهای بر تر
از سطح دلنش آموزی تا سطح شخصیتهای علمی کشور براساس ضوابط
مدون و دقیق.
صفحه 58:
اعتا وه هش وه استادران جوت.
ی |
صفحه 59:
Sistine ene et جوان
اعتبدپزوهش ولو یی
صفحه 60:
maa
1 rn
اس
برعزیان عناوم پزشعی راز
ییوت دم ود
we cate جویز
sions a caer
رزوی وه اس رات جوات
ease ونوورهر
صفحه 61:
| ss pe cats
رم سید یریدم
سده «تترييكى برسي مترصت |
اعبار يروش د sty
صفحه 62:
تقراتاول و وم آزمونهای جع علوم.
باه پزتکی قدفیزشکی وهاروسازی.
صفحه 63:
ری رید جوز دای
#وكؤيذكات زميات الشجوياك قدوقة
كشورى وزارت علوم يدانت
صفحه 64:
eS te ١
عبر پزومنی یه اه رات جوا
صفحه 65:
tate: وروی
seks rte cote 1
[wont te:
meeps au سم جزيه
saan ste وثواويق براساس ريه
نب شم
Sipe ويزء اسدوارات any ate
مه هه شرت دزد وهای
Sn و فرصت سای
عمد دوف وات عمت سين مسح |
مت هرن عم وا
بر پزودی وید دراد جوا
صفحه 66:
۲ اعطای جوایز علمی به ۲۷۵۰ تن از دانشجویان نخبه و صاحب استعداد
برقر در دوره های کارشناسی قا دکتری شامل مقرری تحصیلی در طول
دوره و مساعدت به منظور شرکت در همایشهای داخلی و خارجی و
اعطای سفر عمره مفرده
صفحه 67:
ركريدكان سس
الع یی وش خی
sid aah اسيك
es مزوهات جرت
( 7
دار رید ازع
ارصن م تفت كريد دمر شق راس
| Ae برس ne
سس
الس ۱۳
رات اود و موم زمرت على جاب منم کم موی و بسا
میت ددع مره د سد Ti
صفحه 68:
۲" معرفی بیش از ۲۰۰۰ قن از نخبكان و استعدادهاى برتر به منظور انجام
خدمت نظام وظیفه در قللب اجرای طرح پژوهشی یا سایر تسهیلات به
ستاد کل نیروهای مسلح.
صفحه 69:
زد سين دريس
مت موب یت و دزد
) سحتعن و سحي بكرت ۱
مه Aa اسرمید.
هداد جح بیان ی ید یگ مر
نفد ای مد نی نم
جات نم یت
ae ene
ور اس مد مرش
Ss
Bas
FE nin
سينك واف وسو ريه
صفحه 70:
۷ اعطای تسهیلات لازمبه حدود ۵۰۰ تن از نخبگان جوان برای گذراندن
فرصت مطالعلتی در دانشگاههای خارج از کشور به عنوان بخشی از دوره
دکتری و یا برای شرکت در همایشهای علمی بین المللی و ادامه
صفحه 71:
“”اعزام صدها تن از نخبگان و صاحبان استعدادهای برتر در HE
کاروانهای راهیان نور برای بازدید از مناطق عملیلتی ۸ سال دفاع مقدس
وش ر کت در اردوهای علمی - فرهنگی.
صفحه 72:
خلاصه وضعیت برنامههای فرهنگی مخصوص نخبگان و استعدادهای برتر
صفحه 73:
حمایت و مساعدت به ۲٩ مرکز فعال نخبه پرور برطبق برنامه پیشنهادی
آنها.
صفحه 74:
برنامه کمک به مراکز نخبهپرور
سس ال سس
هو
له موم شک تین
aes
سازمان بسیج دانش آموزی
ادهای 99
دانشگاه فردوسی مشید.
2 5
ای
صفحه 75:
۷" حمایت و مساعدت به مدارس دولتی کشور که دانش آموزان بر جسته
شامل ب رگزید گان المپیادهای علمی و رتبه های برتر آزمون سراسری را
تربیت نموده اند. مجموعا به میزان 2۰0۱۵ میلیارد ریال.
صفحه 76:
oT “يسان يزهونان علامد حلي
TE AIT, ar
oat دیرسان مهد اه
اسنيان دسا تن اس
aa ادموستان شهيد نت
Re TE ۳3
WIS ARTE 1
7 آدیرستان مرت پش داستاهی شید من
a مجتمع امواشي فوزاكان تيريز
eens 3
TE Ae Fa sce aoe
ati GEE Stand ES = 212
3 عركز آموزشي تهيد منتى
تور رد
ERS 7 داتقاهیآندادهای درحتان نهد تیب
T= .سان و بيش دانتقاهى فرزاكان
۳3 عركز اموزشي تيزهوثان شهيد بالى.
۳3 مر راد
و EES GREE
71 دیسا ويش دانتتاهى فرزاتان
erry 3
TE AE sea 3
ea ae تهيد هاشمي تزاد
aap as 3
داشتاهی ترا sea حسان.
د عرسا سراله شهيد صدوقى
Sano 03
صفحه 77:
۷ اعزام نزدیک به 1۰۰ تن از نخبگان و دارندگان استعدادهای برتر به
عمره مفرده.
صفحه 78:
كليه مشمولين ee le تحصیل | ۱
کله سین اعد پزوسشی دپژه بان مان
يركز دكن جر ربمق خروو سي
Se ee Steen Set
i ein
۱ مزیت علوم تستیقات و فاد
ORs ats I ES
ie tentacle تین
برگزدگن جواه عم پزنکی ری
وزارت بهداست؛ من و موز پرتکن
A ae ade To Ey,
اشهركد عدس هد تحقيقاتن اسقهان
| aston
۳۹
صفحه 79:
تاسیس دفلتر نخبکان در استانهای یزد؛ فارس: آذربایجان شرقی و اصفهان
بر اساس اساسنامه و بنیاد ملی نخبکان.
صفحه 80:
صفحه 81:
۷ اشتغال به کار شماری از نخبگان و استعدادهای برتر دردانشگاهها و پ
ژوهشگاههای سراسر کشور با معرفی و هماهنگی و حمایت بنیاد ملی
نخبگان .
صفحه 82:
" تدوین و تصویب ضولبط شناسایی برگزیدگان مسابقات قرآنی داخلی و
بین المللی و تشویق و حمایت موئراز آنان
صفحه 83:
تدین نهلیی ضولبط شناسایی نخبگان حوزوی و حملیت موثر از آنان طی
جلسات متعدد با شورای عالی و مدیریت حوزه علمیه قم.
7 تدوین و تصویب ضولبط حملیت از برجسته ترین صاحبان مهارتهای فنی
که در مسابقات داخلی و بین المللی حائز رتبه های برتر میشوند.
صفحه 84:
۲ تدوین و تصویب ضوابط شناسایی و نحوه پشتیبانی هنرمندان نخبه و
پراستعداد کشور.
صفحه 85:
۷ آغازطرح شناسایی و هدلیت استعدادهای برتر( شهاب) با مباشرت محوری
آموزش و پرورش. لین طرح شامل برنامه شناسایی و شکوفلیی تدریجی و
طبیعی استعدادهای برتر در دوره ابتدلیی و حتی قبل از آن است بدون
آنکه دانش آموزان خلاق و با استعداد از مدرسه خود جدا شوند.
صفحه 86:
اعطای اعتبار وی ای جه میزان ۲۰۰ میلیون ریال بنام اعتبار پژوهشی ویژه
استادیاران جوان در رشته تخصصی مربوط به آن دسته از استادیاران
دانشگاهها و موسسات پژوهشی کشور که کمتر از چهل سال داشته باشد, و
بیش از سه سال از دریافت درجه دکتری و شروع به کار آنان در مراکز
پژوهشی و دانشگاهها سپری نشده باشد و قبل از آن واجد شرایط نخبگی و
استعداد برتر مصوب شورای عللی انقلاب فرهنگی بوده باشند و یا در حين
لین مدت مشمول گردند. تاکنون ۱۱۳ غن از استاد باران جوان مشمول
دریافت این اعتبار شده اند.
صفحه 87:
رگد جرا نوه درن رانك
مات ده هیبعت
ركز دكا بعش ف رد راهن نع جر
ae متس رس سید
ecm! صحا
يركز > تجسريسى حوري
یه مرن ارت و یاس
سوت تس و قاری رات سرت
7 777۳5
Fe ee
eA
Ba ie oe ae
Ser
ل رص ميد ساح
صفحه 88:
۷اعطای جوایز و تسهیلات متعددی از جمله کرسی علمی با اعتبار ویژه
پژوهشی که در راستای امور پژوهشی و فناوری قلبل هزینه استبه اساتید
و پژوهشگران برجسته براساس آییننامه اعطای جایزه و تسهیلات به
محققان نمونه, استادان ممتاز و پژوهشگران برجسته کشور.
صفحه 89:
۷ تصویب تاسیس خلنه نخبگان به منظور فراهم آوردن بستر تبادل افکار و
تجارب علمی نخبگان و اندیشمندان و شناسایی» ساماندهی و استفاده بهینه
از ظرفیتهای علمی نخبگان.
صفحه 90:
۷" تصویب ارائه تسهیلات مسکن نخبکان توسط هیات دولت و ابلاغ این
مصوبه به بلنث مرکزی و بانکهای عامل. اعطای این تسهیلات براساس
معرفی بنیاد شروع شده است. این وام در دو سطح ۵۰۰ میلیون ریالی و
۰ میلیون ریللی با حداقل سود یعنی ۱۲ درصد ارلثه میشود.. براساس
مصوبه دولت تا سقف ۳۰۰۰ تن از نخبگان میتوانند از این تسهیلات
استفاده نمایند.
صفحه 91:
يكزي د كان جختراره علوم برشكن Bs
مزا بهداست Fiction
بیان متس ردان ورف ری تب هب
Sea A sae ee
بوكر د pele ipa
ساماد وومدهات مدن وساين برل
بركزيد كان جتتواره فى
۱
و 1
ee asi
صفحه 92:
” تمهید مقدمات برگزاری سومین هملیش ملی نخبگان جوانبا حضور بیش
از ۱۰۰۰ تن از نخبگان و با عرضه دستاوردهای ایشان درآینده نزدیکك.
صفحه 93:
Fda TO) 3
7 ارتقاء جایگاه علم و فناوری در دولتبا تشکیل کمیسیون علمی. تحقیقاتی
و فناوری دولت که با پیشنهاد معاونت به تصویب دولت رسید و با ایجاد
دبیرخانه مربوط به عنوان یکی از کمیسیونهای اصلی دولت با حضور
وزرای علمی و اقتصادی شروع به کار کرده و عمدتاً همافزایی علم و
ثروت را مورد نظر قرار داده است.
۲ ساماندهی امور پژوهش, فناوری و نوآوری در استانهابا مطالعه و تدوین
ت رکیب و شرح وظلیف کار گروه پژوهش, فناوری و نوآوری در استانها به
ریاست استانداران که آخرین مراحل تصویب را در دولت می گذراند.
صفحه 94:
Fda TO) 7 لك
7 هماهنگی صندوقهای حملیت از علم و فناوری و پژوهش از طریق گردهم
آوردن آنها بهمنظور بررسی و شفافسازی مأموریتهای مربوط و همکاری
از طریق یکت سامانه الکترونیکی واحد. معاونت در سال ۱۳۸۷ مجموعاً
حدود ۷۰ میلیارد ریال در جهت تقویت صندوقها و تحقق هماهنگی مزبور
به آنهااکمک کرده است.
صفحه 95:
شاخص فاق عملكرد كقى
برنامه کمک به مراجع حمابتی علم و فناوری
ا ستوا حت ع سس
7 ميليارد وبال
بخش خصوصی
بخش خصوصی
بخش خصوصی
وزارت میع
خصومی- دونی
ریات جمهوری
وزارت سابع
پادک پردیس و بخش خصوصی
حفتر همعاريهاى فاوری
مراجع حمایتی (صندوقها) تحت پوشش
صندوق پزوهش و قاوری بزد
صندوق پژوهش و فاوری امنیان
صندوق پژوهش و فتاورى خراسان
آصندوق تحقیق و توسته
نايع الكتروتيكت
صندوق تحقيق و توسعه صنايع و
صندوق حمايت از پژوهشگران
صندوق طمانت برمابة لذ اراق
wer ote
صندوق فتاوريهاى نوين
صندوق مالى توسعه تعنولوزى
صفحه 96:
Fda TO) 7 لك
”حل مشكلات علم و فناورى در ساير حوزدها از طريق حضور معاون علمى
و فناورى و نمايندكان كن در كميسيونهاى دولت و اعلام نظر و ارائه
بيشنهاد نسبت به مصوبات اقتصادى, اجتماعی» فرهنگی و سیاسی دولت که
بنحوی با علم. فناوری و نوآوری مرتبط است نظیر مقررات واردات؛
صادرات و امور گم رکی... از جایگاه فرادستگاهی.
صفحه 97:
Fda TO)
لك 7
تهیه و تدوین نمودار تشکیلاتی معاونت و تصویب OT توسط معاونت توسعه
مدیریت و سرمایه انسانی رئیسجمهور که حوزههای علمی و پژوهشی,
فناوری و نوآوری, هماهنگی و نظارت راهبردی. همکاریهای بینالمللی و
پشتیبلنی جه اضافه مر کز سیاستگذاری و برنامه ریزی کلان در آن مشخص
شده است.
صفحه 98:
Fda TO) 7 لك
7 برگزاری صدها جلسه و نشست مشورتی با طیف وسیعی از دانشمندان»
پژوهشگران؛ مدیران ارشد پژوهش و فناوری و آموزش عالی در بیست
سال گذشته.
"۲ مطالعه قوانین و مقررات مربوط به حوزه علم و فناوری و نتلیج بسیاری از
پژوهشهای مربوط واستفاده از آنها در تدوین طرحها و برنامههای معاونت.
صفحه 99:
|
رباستٌورکا
معاولت وفنا ورى
تب