یادگیری حرکتی
اسلاید 1: یادگیری حرکتیاستاد محترم : دکتر خورشیدیدانشجو: زهرا شیخ زاده و نیلوفر محمد نژاد
اسلاید 2: چکیده آموزشی
اسلاید 3: یادگیری حرکتی: توانایی یادگیری برای موجود زنده امری حیاتی است،زیرایادگیری،موجود زنده را توانا می سازد تا خود راباجنبه های مشخصی از محیط سازگار کندواز تجربه ها سود ببرد.این یادگیری برای انسان در مقایسه با سایر موجودات زنده حیاتی تر است.یادگیری تقریبا به صورت مداوم انجام می شود.اگر دنبال یاد گیری نباشیم همان موجود نسبتا ساده ای خواهیم بود. نتیجه آشکار تمرین هر فرد،بهبود سطح عملکردآن است که به طرق مختلف قابل اندازه گیری است،مانند درصد بیشتر درپرتاب آزادبسکتبال یانمره بهتر در یک مجموعه حرکت روتین بارفیکس در ژیمناستیک.اما یادگیری چیزی بیشتر از بهبود سطح عملکرد است. روانشناسان دریافته اندکه یادگیری به عنوان قابلیت اجرای ماهرانه که درطول تمرین تکامل می یابد،مفید است،به این صورت که بهبود توانایی به بهبود عملکرد منجر می شود.بنابر این بهبود عملکرد به خودی خود ،یادگیری نیست،بلکه نشان دهنده وقوع یادگیری است
اسلاید 4: تعریف یادگیری حرکتی: مجموعه ای از فرایندهای همراه با تمرین یا تجربه است که به تغییرات نسبتا پایدار درقابلیت اجرای ماهرانه منجر می شود. ازتعریف فوق باید اینگونه استنباط کنیم که فرد،توانایی یااستعدادخود را برای اجرای مهارت افزایش می دهد. طبقه بندی مهارت های حرکتی:واژه های کلیدیمهارت مهارت حرکتیمهارت های حرکتی باز مهارت های حرکتی بستهمهارت های حرکتی مجرد مهارت های حرکتی زنجیره ای مهارت های حرکتی مداوم
اسلاید 5: قابلیت برجسته وممتاز انسان دراجرای مهارتها،مشخصه ای مهم ازهستی اوست. اجرای ماهرانه برای انسان امری ذاتی است.بنابراین بدون داشتن ظرفیت وتوانایی لازم برای اجراهای ماهرانه چگونه می توان نوشت وچگونه می توان خواند؟ مهارتهای انسان اشکال متنوعی دارند،برخی تاکید بر کنترل وهماهنگی گروهای عضلانی بزرگ بدن درفعالیتهای نسبتا شدید مانند فوتبال یا حرکات زمینی ژیمنا ستیک دارند وبعضی دیگر که به گروهای عضلانی کوچکتر مربوط می شوند با دقت وظرافت زیاد مثل ماشین نویسی یا تعمیر ساعت به کار گرفته می شوند. مربیانی که فرایند های موثر یادگیری را بهتر متوجه می شوند،بدون شک درامرآموزش مهارتها بر ورزشکاران خودامتیاز وبرتری دارند
اسلاید 6: تعریف مهارت:مهارت قابلیتی است که با اطمینان معین وصرف حداقل انرژی یا زمان کاری به نتیجه برسد.دراین تعریف به چندین نکته باید توجه داشت:نکته اول: کار باید به هدف مورد نظر برسدمانند کامل کردن یک پاس دربازی فوتبال یا اجرای بالانس درژیمناستیک.نکته دوم: ماهر بودن به این معنی که اجراکننده باید با اطمینان بیشینه ای به هدف مورد نظر برسد.برای ماهر بودن باید بتوانید با اطمینان نسبی مهارت رانشان دهید بدون اینکه شانس درآن نقشی عمده واصلی داشته باشته باشد.(مانند تیر اندازی با کمان).نکته سوم: به طور اخص یکی از شاخصهای عمده بسیاری از مهارتهای حرکتی اجرای آن با صرف حداقل انرژی است (ماننددونده دوی ماراتن).درضمن برای برخی ازمهارتهااین امرهدف اصلی نیست،مانند پرتاب وزنه.
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.