کسب و کار مدیریت و رهبری

CMMS (تعمیرات و نگهداری نرم افزاری)

CMMS

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “CMMS (تعمیرات و نگهداری نرم افزاری)”

CMMS (تعمیرات و نگهداری نرم افزاری)

اسلاید 1: محمد شیواپور – محسن متینی یکتا

اسلاید 2: فهرستCMMS چيست؟ تواناییها و ویژگیهای یک نرم افزار نگهداری و تعمیرات CMMS و نقش آن در پويايي و افزايش بهره‌وري سيستم‌هاي نتچه اقداماتي قبل از تهيه CMMS بايد انجام گيرد؟انتخاب سيستم CMMS مناسب چگونه بايد اقدام به تهيه CMMS كرد؟اهداف طرح سيستم مكانيزه تعميرات نتايج استفاده از سيستم مكانيزه مديريت تعميرات نارسايي در تعميرات تعميرات موثر

اسلاید 3: از دهه 1930 ميلادي به بعد تحولات اساسي در امور نت و مديربت آن به‌وجود آمده است. هر چند كه تا پيش از جنگ جهاني دوم به‌دليل استفاده از تجهيزات و ماشين‌آلات ساده و ابتدايي نيازي به استفاده از روش‌ها و سيستم‌هاي مدون نگهداري و تعميرات نبود و عمليات نت عمدتاً به يكسري سرويس‌هاي ساده چون تميزكاري، روغن‌كاري و روانكاري محدود مي‌شد، اما با گذشت زمان و در خلال جنگ جهاني دوم به دليل مقتضيات زماني و نياز به توليد انبوه جهت پوشش تقاضاي بازار و كاهش هزينه‌هاي توليد به‌ازاي واحد محصول، استراتژي توليد به سمت مكانيزاسيون و استفاده از ماشين‌آلات و تجهيزات پيچيده متمايل گرديد، افزايش سطح مكانيزاسيون بكارگيري روش‌هاي توليد بوده، ماشين‌آلات و تجهيزاتي به مراتب پيچيده‌تر،‌ متنوع‌تر و گران‌تر را مي‌طلبيد.مقدمه

اسلاید 4: بنابراين افزايش عمر ماشين‌آلات بعنوان يك سرمايه و دارايي با ارزش اهميت بسياري پيدا كرد، بعلاوه با توسعه سيستم‌هاي توليدي انبوه، افزايش قابليت اطمينان دستگاهها جهت جلوگيري از توقف توليد نيز دغدغه جديدي در سازمان‌ها و صنايع توليدي به نظر مي‌آمد. در اين برهه جهت كنترل و مديريت هزينه‌هاي تعميراتي تجهيزات و نيز يافتن راه‌هايي جهت افزايش عمر مفيد آنها و جلوگيري از توقفات توليد ناشي از خرابي تجهيزات و حذف اثرات سوء آن، سيستم‌هاي نت مدون پا به عرصه گذاشتند و رفته رفته تكنيك‌ها، روش‌ها و سيستم‌هاي جامع‌تر با كارايي و اهداف متعالي‌تر ايجاد گرديدند.مقدمه

اسلاید 5: اهداف نگهداری و تعمیراتهزینه تولید کمترحذف نقایص و مشکلاتتولید حداکثرکاهش ریسکرفع موانعقابلیت اطمینان تجهیزات

اسلاید 6: CMMS چيست؟ CMMS سيستم مديريت نگهداري و تعميرات نرم‌افزاري مي‌باشد. اين سيستم‌ها را با عنوان سيستم‌هاي مديريت دارايي سازمان EAM نيز مي‌شناسند.بسته‌هاي CMMS براي هر سازماني كه بايد عمليات نت برروي تجهيزات انجام دهد مي‌تواند مفيد باشد. برخي از محصولات CMMS روي بخش خاصي از صنعت متمركز شده‌اند (مثلا برخي تنها براي نگهداري و تعميرات سيستم‌هاي حمل و نقل عمومي طراحي شده‌اند) و برخي ديگر عمومي‌تر مي‌باشند.امروزه بسته‌هاي نرم‌افزاري آماده CMMS دامنه وسيعي از امكانات و قابليت‌ها را پوشش مي‌دهند،‌هرچند كه به‌همان نسبت دامنه قيمتي گسترده‌اي نيز دارند. بنابراين نكته مهم در تهيه يك CMMS شناخت مناسب از ميزان نياز سازمان به مكانيزاسيون سيستم‌هاي نت مي‌باشد.البته علاوه بر تهيه بسته‌هاي آماده نرم‌افزاري مي‌توان به توليد يك CMMS با توجه به نيازهاي همان سازمان پرداخت. هرسیستم نت یکسری نیازهایی دارد که باید توسط یک نرم افزار تامین شود.

اسلاید 7: تواناییها و ویژگیهای یک نرم افزار نگهداری و تعمیرات امکان تعریف کدینگ بر روی : محل های استقرار- مدلهای تعمیراتی- مجموعه های قطعات و مشاین آلات – پیمانکارها-تجهیزات مورد استفاده- برنامه ریزی برای هر فعالیت نت ( هشدار- تصحیح) - ثبت گزارش- ثبت توقفات و تقویم های کاری

اسلاید 8: CMMS و نقش آن در پويايي و افزايش بهره‌وري سيستم‌هاي نتمشکلات سیستم های دستی: 1- وقتي با تعداد زيادي داده مواجه هستيم، چطور عمل كنيم كه بازده ما پايين نيايد؟ 2- چطور عمل كنيم كه تمام نتايج مورد نظر را بگيريم؟ 3- چطور عمل كنيم كه همه پارامترها و حتي يك عامل كوچك هم فراموش نشود؟ 4- چطور عمل كنيم كه برنامه تعميراتي و عملكرد ما هميشه به‌روز و بهنگام باقي بماند؟ 5- و يا چطور گزارشات خاص و تحليلي مورد نياز را از سيستم بگيريم؟

اسلاید 9:

اسلاید 10: چه اقداماتي قبل از تهيه CMMS بايد انجام گيرد؟شناخت وضع موجود بررسي كارخانجات مشابه جهت الگوبرداري و انجام مطالعات تطبيقي (Benchmarking) شناسايي تجهيزات و گروه‌بندي تجهيزات و ماشين‌آلاتمكان‌يابي تجهيزات و تعيين موقعيت دقيق تجهيزاتطبقه‌بندي تجهيزات و ماشين‌آلات و تهيه روشي براي كد گذاري آنهاتعيين استراتژي‌ها و سياست‌هاي نت هر يك از گروه تجهيزاتشناسايي كليه قطعات و لوازم يدكي هر يك از تجهيزات و ماشين‌آلات و تعيين روشي براي كد گذاري آنهاتلاش در جهت يكسان‌سازي قطعات و لوازم يدكي

اسلاید 11: طراحي سيستم برنامه‌ريزي و تخصيص منابع شناسايي و تعيين انواع خرابي‌ها و اشكالات و كدگذاري آنهاتعيين دلايل درخواست تميرات، دلايل عدم انجام تعميراتتعيين نحوه و نوع اولويت‌هاي امور نت و كد‌گذاري آنهاتعيين روش‌هاي تجزيه و تحليل اطلاعات و تعيين اطلاعات ورودي و نتايج خروجي و دوره زماني آناليزطراحي، گردآوري و تكميل چک ليست‌هاي مورد نياز براي بازرسي و نظارت امور نت

اسلاید 12: انتخاب سيستم CMMS مناسب تجهيزات و ماشين آلات به عنوان يك ركن اساسيفرآيند توليد نقشي تعيين كننده در انتخاب تجهيزات دارد ( عادی و بحرانی )توان توليد سازمان : عبارت است از توان سازمان در اجراي مأموريت هاي محوله (اعم از توليد محصول و ارائه خدمات هم از لحاظ کيفيت و هم کميت)عوامل اساسي كه تعيين کننده توان توليد هستند عبارتند از: عوامل انساني تجهيزات روش ها عوامل پشتيباني توان توليد تا حدودي بر اساس نوع تجهيزات انتخاب شده و صحت آنها تعيين مي شود. لذا تعميرات و نگهداري اهميتي ويژه در رساندن سازمان به توان توليدي مورد انتظار خود دارد.

اسلاید 13: اثربخشي تجهيزات :قابليت اطمينان : سرويس‌دهي يا عمليات مورد انتظار را هنگام بهره‌برداري برآورده نمايندقابليت دسترسي : هر زمان كه لازم باشد در اختيار و در دسترس باشندقابليت تعمير و پشتيباني تعمير : هنگام خرابي در كوتاه ترين زمان ممكن تعمير و مجددا به عمليات بازگردانده شود. توجه ويژه به نگهداري قبل از خرابي تعمير در كمترين زمان ممكن تعمير در زمان بيكاري كاهش زمان انتظار در صف تعمير شناسايي زمان هاي وقوع خرابيانتخاب سيستم CMMS مناسب

اسلاید 14: چگونه بايد اقدام به تهيه CMMS كرد؟اگر كمي با دقت به تجربه‌هاي ناموفق استفاده از CMMS ها در شركت‌هاي مختلف بنگريم، در اكثر موارد دليل شكست در پروژه تركيبي از علل زير مي‌باشد:قبل از استقرار سازمان نت و سيستم نت مناسب و نظام يافته اقدام به تهيه نرم افزار شده است. بنابراين شناخت مناسبي نسبت به نيازهاي كاري و وظيفه‌اي مورد انتظار از سيستم و نيز پتانسيل‌هاي اطلاعاتي موجود و بيس اطلاعاتي مورد نياز وجود ندارد. بنابراين به‌دليل عدم شناخت مناسب نيازها امكان گزينش نرم‌افزار مناسب نيز نبوده است. و اطلاعات كافي جهت ورود به نرم‌افزار و استفاده بهينه از آن نيست.در برخي موارد تنها يك فرد و يا يك واحد مثلا واحد تعميرات متولي تهيه نرم‌افزار نت مي‌شود. در حاليكه تهيه چنين نرم‌افزاري با توجه به گستردگي و اهميت نت در سطح سازمان و دارا بودن نيازهاي عملياتي بين سيستمي و نيز اهميت نيازهاي غير وظيفه‌اي، تكنولوژيكي و غيره مي‌طلبد.عدم آموزش مناسب نرم‌افزار و نيز عدم آموزش پرسنل

اسلاید 15: همانگونه كه مشاهده شد عامل اصلي شكست پروژه‌هاي CMMS مربوط به عدم شناخت نيازها و انتخاب نادرست نرم‌افزار و پيمانكار ارايه‌دهنده آن مي‌باشد.

اسلاید 16: تهيه برنامه استراتژي و تعيين اهداف تهيه CMMSتهيه RFP (درخواست براي ارايه پيشنهاد) آموزش پرسنل درگير با نرم‌افزار در گروه‌هاي مجزاي مديران، كاربران عمومي و راهبران سيستمنصب و راه‌اندازي آزمايشي همه يا بخشي از نرم‌افزار در يكي از واحد‌ها كه معمولا حجم كاري نت كمي نسبت به بقيه واحدها دارندورود اطلاعات پايه و برطرف نمودن كاستي اطلاعات در رابطه با كل سيستمتعيين اشكالات سيستم و كاستي‌هاي آن با توجه به نتايج مرحله راه‌اندازي آزمايشياستقرار سيستم در كل سازمانعمليات نگهداري و پشتيباني نرم‌افزارنحوه ایجاد یک CMMS

اسلاید 17: افزایش کارائی وبهره وری بیشترافزایش ایمنی کار و محصولافزایش عمر دستگاه ها وتجهیزاتکاهش ساعات توقف دستگاه هاجلوگیری از ضایعات ( محصول - مواد اولیه - تجهیزات وقطعات )کاهش مصرف قطعات یدکی کاهش هزینه های بهره وریامکان برنامه ریزی بهینه تولیدامکان پیش بینی میزان و زمان مصرف قطعات یدکیتامین کیفیت مناسب محصولامکان مصرف مجدد قطعاتاهداف طرح سيستم مكانيزه تعميرات

اسلاید 18: - يكپارچه كردن اطلاعات- كنترل بهتر كار و بهبود تصميم گيريها  - استفاده بهينه از منابع - كاهش كاغذ بازيهاي ناخواسته -  كاهش زمان دست يابي به اطلاعاتنتايج استفاده از سيستم مكانيزه مديريت تعميرات

اسلاید 19: -  بالاترين سطح از راندمان -  قابليت افزايش و كيفيت توليد-  محيط كار ايمن - كنترل كردن هزينه هاي تعميراتي  -  حفظ دستگاهتعميرات موثر

اسلاید 20: تعداد بيشتر Breakdown كاهش توليدهزينه هاي سنگين تعميراتيكاهش قابليت اعتماد و شايد منجر به كاهش ايمني شودتعميرات مفرط باعث هزينه هاي غير ضروري در بخش تعميرات و افزايش مدت از سرويس خارج بودن دستگاه براي انجام تعميرات مي شود.نارسايي در تعميرات

اسلاید 21: با تشکر

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید