انواع مدیریت پرسنل Personnel Management Types
اسلاید 1: انواع مدیریت پرسنلPersonnel Management Types
اسلاید 2: عنوانانواع مدیریت پرسنلنوعابزارمراحل استفادهبرنامه ریزی / اجراموضوعسطحسازمانی پیچیدگیمتوسط
اسلاید 3: مدیریت پرسنل میتواند به عنوان کسب، استفاده و نگهداری یک نیروی کار راضی تعریف شدهباشد. این یک بخش مهم از مدیریت در رابطه با کارکنان در محل کار و با ارتباط آنها در داخل سازمان است. در واقع مدیریت پرسنل، برنامهریزی، سازماندهی، جبران، یکپارچهسازی و نگهداری از افراد به منظور کمک به اهداف سازمانی، فردی و اجتماعی است. تلاشهای متعددی جهت طبقهبندی مدیران منابع انسانی یا مدیران پرسنل به نقشها یا انواع یا دستههای مختلف وجود دارد. یکی از شناختهشدهترین آنها توسط شاون تایسون و آلن فل در سال 1986 میباشد که 3 نوع مدیریت پرسنل را متمایز کردند: 1- معمار. مدیر پرسنل که دارای مشارکت استراتژیکی در کسبوکار است. نقش مهمی در تضمین اینکه سیاستهای اشتغال مناسب با استراتژی کسبوکار گستردهتر آن است. خلاق و نوآور در ابداع سیاست. 2- مدیر قراردادی. کارشناس مذاکره، حفظ نظم و تنظیم رابطه اشتغال از طریق سیستمهای مبتنی بر سیاستها و روشهای رسمی. بطور استراتژیکی در سازمان درگیر نشده اما پشتیبانی عملیاتی مهمی برای مدیران خط از طریق پیشنهاد تخصص حرفهای فراهم میکند.3- ناظر بر کارهای در حال پیشرفت. مدیر پرسنلی که در ارتباط با مسائل کارمند بطور روزانه بوده و با اداره امور اشتغال برخورد داشته باشد. هیچ درگیری و دخالت استراتژیک در سیاستهای کسبوکار و اشتغال که موقت و کوتاهمدت هستند، ندارند و اختیار و اقتدار رسمی با مدیران خط است. مونکس در سال 1992 اضافهکردن نقش چهارم حرفه ای / نوآورانهرا برای مدیر پرسنل پیشنهاد کرد که در بین نقش معمار و نقش مدیر قراردادها قرار دارد.
اسلاید 4: ابزارهای مرتبطمدیریت کارکنان Staff Managementمزایامدیریت پرسنل بطور موثر و نزدیک با منابع انسانی سازمان در ارتباط بوده و در صورتی که بخوبی اجرا شود وضعیت پرسنل رو به بهبود میرود. کاربردهامدیریت پرسنل در موارد زیر کاربرد و نقش دارد : برنامهریزی نیروی انسانیاستخدامانتخابآموزش و توسعهمعایب
اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز
اسلاید 6: برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت Mgtools.ir مراجعه نمایید...
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.