هدف اخلاقی – Moral Purpose Mourkogiannis
اسلاید 1: هدف اخلاقیMoral Purpose MourkogiannisMGTools.ir
اسلاید 2: عنوانهدف اخلاقینوعابزارمراحل استفادهاجراموضوعاخلاق و مسئولیت / رهبری و مدیریت / استراتژیسطحسازمانیپیچیدگیمتوسط
اسلاید 3: نیکاس مورکوگیانیس 4 الگو برای رهبری مناسب را شرح می دهد. این الگوها را می توان در الهام و رهبری سازمانی به منظور مزیت رقابتی بلند مدت به کار بست. مطابق با مورکوگیانیس، در استراتژی+کسب و کار هدف اخلاقی ارزشی است که وقتی بیان می شود، در یک مفهوم ذاتی توسط تعدادی از افراد در راستای حرکت صحیح و ارزشمند سازمان، مد نظر قرار می گیرند. رهبران بزرگ یادگرفته اند که چگونه می توانند از هدف اخلاقی جهت هدایت سازمان خود در راستای مزیت رقابتی بلند مدت، استفاده نمایند. مورکوگیانیس چهار گروه از اهداف اخلاقی را که در شرایط کسب و کار امروزه مفید و موفق واقع شده اند ارایه کرده است که عبارتند از: 1.اکتشاف. در این جا نوع خلقیات جدید تعریف می شود. پایه و اساس اخلاق برای فعالیت ها، این جمله می باشد که من آزادانه آن را برگزیدم. پیش زمینه ی فلسفی برای این ارزش توسط فیلسوف دانمارکی سورن کگارد (1813- 1855) مطرح شده است. مثال های بارزی که در این مورد وجود دارد شامل شرکت های و نوآورانه و تکنولوژیکی مانند IBM، SONY، INTEL وVirgin می شود. 2. برتری. در این جا نوع خلقیات خوب تعریف می شود. پایه و اساس اخلاق برای فعالیت ها، از تکمیل فعالیت ها تشکیل می شود. پیش زمینه ی فلسفی برای این ارزش توسط فیلسوف یونان کهن آریستوتل (384-322 قبل از میلاد) مثال های بارزی که در این مورد وجود دارد شامل شرکت های خلاق و حرفه ای مانند برکشیر هثوی، The Economist، Appleو BMW 3. نوع دوستی. در این جا نوع خلقیات مفید تعریف می شود. پایه و اساس اخلاق برای فعالیت ها، موجب ایجاد خوشحالی می شود. پیش زمینه ی فلسفی برای این ارزش توسط فیلسوف اسکاتلندی دیوید هوم (1711- 1776) مطرح شده است. مثال های سازمانی بارزی که در این مورد وجود دار شامل بسیاری از جنبش های سیاسی، خیریه ها و همچنین Wall-Mart، Marriott و Body Shop می شود. 4. قهرمانی و شجاعت. در این جا نوع خلقیات موثر تعریف می شود. پایه و اساس اخلاق برای فعالیت ها، نشان دهنده ی موفقیت است. پیش زمینه ی فلسفی برای این ارزش توسط فیلسوف آلمانی فردریک نیچه (1844-1900) مطرح شده است. مثال های بارزی که در این مورد وجود دارد شامل شرکت های بلند همت و جسوری مانند S.G. Warburg، Microsoft، Ford و EXXON Mobil.
اسلاید 4: ابزارهای مرتبطمزیت رقابتی پورتر Competitive Advantageمزایاهدف اخلاقی جایی است که در آن درآمد بالایی کسب می شود و اهداف متعالی بلندمدت در دسترس هستند. پایه و اساسی قوی برای دستیابی به پیشرفت های استراتژیک می باشدمعایبممکن است سایر اهداف اخلاقی در طول زمان و یا زمانی که شرایط تغییر می کند، به مدلی غالب تبدیل شوند. چارچوب مطرح شده کاملا واقع گرا می باشد و رویکردی ابزاری جهت یکی کردن اهداف دارد.کاربردهااز طریق ایجاد یک حس مشارکت و احترام متقابل به یکدیگر به روحیه ی کارکنان کمک می کند. با استفاده از حساس کردن افراد نسبت به شرایط و فرصت های موجود در بازار باعث پرورش نوآوری در آن ها می شود. در شرکت های بزرگ با ریسک گریزی مقابله می کند.
اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز
اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت امجیتولز مراجعه نمایید...
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.