کسب و کار مدیریت و رهبری

پنج نسل نوآوری – five generations of innovation

55-five-generations-of-innovation

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “پنج نسل نوآوری – five generations of innovation”

پنج نسل نوآوری – five generations of innovation

اسلاید 1: پنج نسل نوآوریfive generations of innovationMGTools.ir

اسلاید 2: عنوانپنج نسل نوآورینوعمدلمراحل استفادهتجزیه و تحلیل / طراحی / بازنگریموضوعرهبری و مدیریتسطحفراسازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: روی راسول، جامعه‌شناس انگلیسی است که به عنوان یکی از پیشگامان مهم در نوآوری صنعتی، سهم قابل توجهی در درک صحیح از مدیریت نوآوری داشته است.پنج نسلG5) ) نوآوری راسول یک مرور کلی تاریخی بر مدیریت نوآوری صنعتی در جهان غرب بین سال‌های 1950 تا 1990 فراهم می‌کند. هر یک از پنج «نسل» مدیریت نوآوری برخاسته از محیط‌های مختلف و متمایز کسب و کار است. راسول مشاهده کرد که فرایندهای نوآوری موثرتر باعث کاهش در زمان بازار و کاهش در هزینه توسعه محصول می‌شود. تحقیقات کاری او بر روی نوآوری فناورانه در شرکت‌های چندملیتی و کسب و کارهای نوپا با فناوری بالا متمرکز بود. مدل مدل زمانی مورد استفاده است که تعریفی از راهبرد مدیریت نوآوری شرکت‌ها ارائه شود.راسول چارچوب 5G خود را از ترکیب مدل نوآوری 4G نویسی و تحلیل‌هایش بر روی تجارب مدیریت نوآوری موفق بوجود آورد. پنج نسل مدیریت نوآوری یک مدل توصیفی در مورد چگونگی (ساخت) فرآیندهای نوآوری در ساختار شرکت‌ها در طول زمان است.راسول پنج نسل مدیریت نوآوری را طی یک دوره چهل سال که از سال 1950 آغاز می شود، در نظر گرفته است. او متوجه شد که هر نسل جدید، در واقع، در پاسخ به یک تغییر قابل توجه در بازار مانند رشد اقتصادی، توسعه صنعتی، رقابت شدید، تورم، رکود تورمی، بهبود اقتصادی، بیکاری و محدودیت منابع ایجاد شده است. تغییر در نسل نیازمند به ‌روز رسانی تمرکز استراتژیک شرکت‌ها، تعمیرات اساسی فرآیند نوآوری فعلی و توسعه سوله‌های جدید بازار است.پنج نسل نوآوری عبارت اند از:1-نسل اول، فشار فناوری:از سال 1950 تا اواسط دهه 1960؛ بسیاری از نوآوری‌ها بر اثر فشار علم و فناوری و اکثر خط‌شکنی‌های فناورانه بر مبنای اکتشافاتی که قبلاً اتفاق افتاده، صورت گرفته‌اند. علم، مبانی لازم برای توسعه فناوری را فراهم آورده و توسعه فناوری نیز موجب خلق بازارهای جدید شده است. ویژگی‌های این نسل عبارتند از: فشار فناوری بعنوان یک فرایند ترتیبی خطی ساده، و نگاه به بازار به عنوان ظرفی برای نتایج تحقیق و توسعه. در این مدل تأکید روی تحقیق و توسعه است.2-نسل دوم، کشش بازار:از اواسط دهه 1960 تا اوایل دهه 1970؛ گاهی توسعه فناوری در اثر کشش بازار صورت می‌گیرد. یعنی فناوری برای پاسخ دادن به نیاز یا تقاضای بازار توسعه می‌یابد. این نسل دارای ویژگی‌های زیر است: فرآیند ترتیبی خطی ساده، نگاه به بازار به عنوان منبع ایده‌ها برای هدایت تحقیق و توسعه، و قائل شدن نقش فعال برای تحقیق و توسعه. تأکید این نسل بیشتر روی بازاریابی است.

اسلاید 4: 3-نسل سوم، مدل دوگانه:از اواسط دهه 1970 تا اواسط دهه 1980؛ ترکیبی از هر دو نسل قبلی در آن وجود دارد به عبارت دیگر ترکیب‌های فشاری ـ کششی، یا کششی ـ فشاری وجود دارد. ویژگی‌های آن عبارتست از: فرآیند متوالی اما دارای حلقه بازخورد، توازن بیشتر بین تحقیق و توسعه و بازار. در این مدل تأکید روی یکپارچگی تحقیق و توسعه با بازار می‌باشد.4-نسل چهارم، مدل یکپارچه:از اواسط دهه 1980 تا اوایل 1990؛ در مدل یکپارچه ارتباط و تعامل با مشتریان و تأمین کنندگان بیشتر مطرح می‌شود و یکپارچگی تحقیق و توسعه و تولید بمنظور افزایش توان طراحی و بالابردن همکاری مورد توجه قرار می‌گیرد. در این مدل تأکید روی یکپارچگی بین تولید و تحقیق و توسعه است و همکاری های افقی و سرمایه‌گذاری مشترک مورد توجه قرار می‌گیرد.5-نسل پنجم، سیستم‌های یکپارچه و شبکه‌ای :از 1990 به بعد؛ نسلی است که در آن توسعه موازی و کاملاً یکپارچه روی می‌دهد. استفاده از سیستم‌های خبره، مدلسازی و شبیه‌سازی در تحقیق و توسعه و ارتباطات نزدیک با مشتریان مورد توجه است. یکپارچگی استراتژیک با تأمین کنندگان اولیه شامل توسعه یافتگی محصولات جدید و سیستم‌های بهم پیوسته بیشتر است و ارتباطات افقی نظیر سرمایه‌گذاری مشترک، تحقیقات گروهی، همکاری در تنظیم بازار و غیره اتفاق می‌افتد. تأکید این نسل روی انعطاف‌پذیری شرکت و سرعت توسعه است. به عبارت دیگر استراتژی مبتنی بر زمان، در حالیکه تمرکز بر مشتری در مرکز استراتژی قرار دارد، مورد توجه قرار می‌گیرد. بعلاوه تمرکز روی کیفیت و سایر عوامل غیرهزینه‌ای نیز صورت می‌پذیرد. در واقع نسل چهارم بر یکپارچگی اجزای درون سازمانی در جهت نوآوری تأکید دارد در حالیکه نسل پنجم بر یکپارچگی و ارتباط سازمان با محیط (مشتریان، تأمین‌کنندگان و غیره) اشاره می‌کند.

اسلاید 5: ابزارهای مرتبطشاخص‌های نوآوری سازمان corporate innovation indicators مزایااین مدل بهترین کاربرد را در کاهش‌ هزینه‌های توسعه و افزایش آن دارد. و یک چک‌لیست همه‌جانبه از فعالیت‌های مدیریت نوآوری ارائه می‌دهد که می‌توانند مورد ارزیابی و بهینه‌سازی قرار گیرند. این مدل می تواند به عنوان یک ابزار مداخله موقعیتی استفاده نمود که در آن وضعیت مشکل فعلی را می‌توان با وضعیت بازار تاریخی همسان تطبیق داد. اقدامات توصیه‌شده در خلال هر نسل می‌تواند برای سازمان مورد استفاده قرار گیرد.اجماع گسترده‌ای بر روی تعریف این مدل وجود دارد و طیف گسترده‌ای از مقالات علمی به سمت این مدل همگرا شده‌اند.

اسلاید 6: کاربردهااین مدل بهترین کاربرد را در کاهش‌ هزینه‌های توسعه و افزایش آن دارد. و یک چک‌لیست همه‌جانبه از فعالیت‌های مدیریت نوآوری ارائه می‌دهد که می‌توانند مورد ارزیابی و بهینه‌سازی قرار گیرند. این مدل می تواند به عنوان یک ابزار مداخله موقعیتی استفاده نمود که در آن وضعیت مشکل فعلی را می‌توان با وضعیت بازار تاریخی همسان تطبیق داد. اقدامات توصیه‌شده در خلال هر نسل می‌تواند برای سازمان مورد استفاده قرار گیرد.معایباین مدل ساده‌شده یک واقعیت پیچیده است. فرآیندهای متعلق به نسل‌های متمایز می‌تواند به صورت همزمان اتفاق بیافتد و هر نسل متقابلا منحصر به فرد نیست. علیت بین بازار و فرآیند نوآوری مبهم است و این تصور را ایجاد می‌کند که این مدل پرطرفدار و به‌روز و سایر مدل‌ها تاریخ مصرف گذشته‌اند.نسل پنجم حالت پیش‌گویانه داشته و پایانی باز دارد. این نسل که از سال 1990 آغاز شده تاریخ پایانی ندارد. راسول این مقاله را در سال 1994 منتشر نموده است. فهرست طولانی از 24 ویژگی پنج نسل استقرایی است. نسل پنجم به وضوح چهار سطح قبلی در سطح عملیاتی تعریف نشده است.پس‌زمینه‌های نظری مدل پنج نسل تحت عنوان مدل سه نسل در سال 1991 توسط سه مشاور در آرتور دی لیتل توسعه پیدا کرد. مدل سه نسل برای دسته‌بندی مجموعه مداخلات سازمانی مورد استفاده است که در آن از تحقیق و توسعه می‌توان به عنوان سلاحی رقابتی و راهبردی استفاده نمود. این مدل اولیه بر روی بهینه‌سازی پروژه‌های تحقیقاتیتمرکزنمود. در مدل چهار نسل ، این بهینه‌سازی عمیق‌تر است؛ فرآیندهای کسب و کار به صورت موازی و یکپارچه مدیریت می‌شوند. مدل پنج نسل از روند مدل چهار نسل توسعه یافته است و یک تمرکز قوی‌تر بر روی فناوری‌هایی که منجر به نوآوری می‌شوند اضافه نموده است. هیچ بعید نیست که در آینده مدل نسل ششمی ارائه نشود.‌

اسلاید 7: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 8: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان