علوم مهندسی تجزیه و تحلیل اطلاعات

آزمون فرض – (Hypothesis testing (chi-square

113-Hypothesis-testing-chi-square

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آزمون فرض – (Hypothesis testing (chi-square”

آزمون فرض – (Hypothesis testing (chi-square

اسلاید 1: آزمون فرضHypothesis testing (chi-square)MGTools.ir

اسلاید 2: عنوانآزمون فرضنوعابزارمراحل استفادهتجزیه و تحلیلموضوعتصمیم گیری و حل مسالهسطحفردی / گروهی پیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: در علم آمار آزمون فرض روشی برای بررسی ادعاها یا فرض‌ها درباره پارامترهای توزیع در جوامع می‌باشد. به عبارت دیگر در آزمون یک فرضیه در ابتدا فرض می‌کنیم که ادعای ما صحیح باشد، سپس چنین ادعایی را با استفاده از داده‌های نمونه مورد آزمایش قرار می‌دهیم. آزمون‌های فرض شامل دو نوع فرضیه می‌باشند، فرضیه رد شدنی(غیرقابل قبول) که با H0 نشان داده می‌شود و فرضیه‌های قابل قبول که با H1 نشان داده می‌شود. فرضیه رد شدنی ادعای اولیه ما بوده و اغلب با استفاده از تحقیق قبلی یا دانش خودمان به حل آن می‌پردازیم و فرضیه قابل قبول، فرضیه‌ای است که در آن ادعا دارید که صحیح باشد، چنین فرضیه‌ای بر پایه تجزیه و تحلیل استوار می‌باشد. آزمون فرض‌های میانگین یکی از پرکاربردترین روش‌های آمار استنباطی در شاخه‌های مختلف علوم است از آنجایی که میانگین یکی از پارامترهای مهم یک متغیر پیوسته در جامعه‌ی آماری است، قضاوت در مورد وضعیت و نحوه‌ی رفتار میانگین‌ها می‌تواند راهگشای بسیاری از مسائل باشد. روند در تصمیم‌گیری در هر آزمون به مقدار آماره آن آزمون و p-valueمحاسبه شده بر می‌گردد. آزمون فرض يك روند تصميم‌گيري است كه نيازمند يك نمونه تصادفي از جمعيت تعريف شده مي‌باشد و با انجام آزمون فرض اختلاف يا ارتباط ميانگين جمعيت تست شده و ميانگين نمونه حقيقي مشخص مي‌گردد. در فرض صفر اختلافي در نظر گرفته نمي‌شود نتيجه تست اندازه‌گيري مي‌شود و مقدار بحراني تعيين مي‌شود با توجه به مقدار بحراني تصميم‌گيري مي‌شود كه آيا دليل منطقي براي رد فرض صفر داريم يا نه. فرایند اجرای آزمون فرض به شکل زیر می‌باشد: 1- داده‌ها جمع‌آوري مي‌شوند. 2- چون داده‌ها كيفي هستند تست مربع كاي انجام مي‌شود. 3- مراحل 8 گانه تست مربع كاي انجام مي‌شود. 4- استفاده از نتايج حاصل فرض صفر رد يا عدم رد مي‌شود.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطآمارهای توصیفیDescriptive Statistics تحلیل SWOT Analysis SWOT استراتژی جمع آوری دادهData Collection Strategy مزایاسنجش ذهنی و عینی بطور همزمان امکان ترکیب با سایر تکنیک های تصمیم‌گیری امکان ارزیابی در چند بعدمعایبمشکلات ناشی از دخالت تصمیمات انسانی پیچیدگی نیاز به آموزش قبل از استفاده از تکنیک•براي رد يا عدم رد فرض صفر•براي انجام تحليل استنتاجي بر روي جمعيت با استفاده از نتايج نمونه گرفته شده از جمعيت•براي استفاده از يك فرآيند يا قانون تصميم‌گيري نظام‌دارکاربردها

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان