کسب و کار فروش و بازاریابی

هزینه یابی بر مبنای فعالیت – ABC – Activity-based costing

8-Activity-based-costing-ABC

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “هزینه یابی بر مبنای فعالیت – ABC – Activity-based costing”

هزینه یابی بر مبنای فعالیت – ABC – Activity-based costing

اسلاید 1: هزینه یابی بر مبنای فعالیتABC) )Activity-based costing (ABC)MGTools.ir

اسلاید 2: عنوانهزینه یابی بر مبنای فعالیت(ABC)نوعمدلمراحل استفادهتجزیه و تحلیل / طراحیموضوعمالی و سرمایه گذاری / بازاریابی، فروش و تبلیغات / زنجیره تامینسطحسازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: هزینه یابی، وظیفه ای است که حسابداری مالی و مدیریت را به هم مرتبط میسازد. یک واحد تولیدی، عمده فروشی یا خرده فروشی، بدون وجود اطلاعات مربوط به بهای تمام شده محصولات قادر نخواهد بود که بهای تمام شده کالای فروخته شده و نشده را مشخص کند و درنتیجه نمی تواند سودآوری واحد اقتصادی و یا بخشهای مختلف را اندازه گیری و با بازار مقایسه نماید. افزون بر این هزینه یابی محصولات یا خدمات، اطلاعات با ارزشی در اختیار مدیریت قرار میدهد و درتصمیم های مدیریتی به عنوان مبنایی برای ایجاد بازخورد کنترلی روی هزینه ها و ارزیابی عملکرد مورد استفاده قرار میگیرد. هزينه يابي برمبناي فعاليت نوعي روش هزينه يابي است كه در آن هزينه ها ابتدا به فعاليتها تخصيص مي يابد و سپس هزينه هاي گردآوري شده با توجه به استفاده هر محصول از فعاليتها، به محصولات سرشكن مي شود . هزينه يابي برمبناي فعاليت مبتني بر مفهوم مصرف فعاليتها توسط محصولات و مصرف منابع توسط فعاليتها است. هزينه يابي برمبناي فعاليت شامل سه مرحله اقدام به شرح زير است: • شناسايي فعاليتهايي كه منابع را مصرف مي كنند و تخصيص هزينه ها به آن فعاليتها. • محاسبه نرخ هزينه براي هر واحد موجد هزينه، موجد هزينه عاملي است كه پديدآورنده هزينه يك فعاليت است . براي فعاليت خريد مواد اوليه، تعداد سفارشها مي تواند موجد هزينه باشد . يك فعاليت نمي تواند موجد هزينه متعدد داشته باشد. • تخصيص هزينه ها به محصولات از طريق ضرب نرخ موجد هزينه در حجم موجد هزينه اي كه به وسيله محصول مصرف شده است. مراحل پیاده سازی مدل ABC :مرحلة اول: تعريف اهداف پروژه و فعاليت گذار -بطور كلي از راه مصاحبه و مشورت با كاركنان انجام مي‌شود. -اهداف بكارگيري ABCبه‌طور روشن تعريف مي‌شوند. مرحلة دوم: تعريف روش‌هاي گردآوري هزينه‌هاي مستقيم و غير مستقيم و اطلاعات مربوط به مخارج -تعيين هزينه‌هاي مشمول و منابع اطلاعاتي هزينه -هزينه تجهيزات -هزينة مواد -هزينه‌هاي سربار -تعيين محركها (منشاء ها) براي استفاده در تخصيص هرينه به هركدام از فعاليت‌هاي مشخص شده در مرحلة اول مرحلة سوم: تعيين روش‌هاي تخصيص هزينه (هزينه‌يابي) -بكارگيري محرك‌هابرياي تخصيص حوزه‌هاي هزينه به فعاليت‌ها -بكارگيري داده‌هاي‌مصرف (مخارج) براي تعيين گسترة حوزه‌هاي هزينة اختصاص داده شده به فعاليت مرحلة چهارم: پيشبرد اجراي مدل مرحلة پنجم: تحليل نتايج و خلاصه‌سازي اطلاعات در يك گزارش -وارد نمودن اطلاعات گردآوري شده در مراحل 1 تا 3 -بكارگيري نرم افزار رايانه‌اي -تجزيه و تحليل نتايج -تهية گزارش موضوعاتی که در طراحی مدل هزینه‌یابی فعالیت‌محور باید به آنها توجه کرد و مورد ارزیابی و بررسی قرار داد، عبارتند از: -تعداد محصولات یا خدمات شرکت، -تنوع خطوط تولید، - سربار به عنوان عنصر عمده هزینه، -رشد سریع هزینه‌های سربار، -عناصر اصلی هزینه‌های سربار مربوط به زمانبندی، کنترل کیفیت و متعادل ساختن خطوط تولید، -مبنای محاسبه نرخ جذب کنونی سربار مانند ساعات کار مستقیم یا ساعات کار ماشین، -مجاری و بازارهای فروش محصولات، -نیاز مشتریان به سطوح مختلفی از خدمات.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطتئوری قیود یا محدودیت هاTheory of Constraints (TOC) (TOC) مزایا•در مديريت هزينه‌ها به مديران كمك مي‌كند.• مدل ABC تفصيلي تر از تخصيص هزينه ها برحسب دواير است.•اين روش كاملاً جديد و براي اداره و مديريت از طريق تاكيد بر فعاليتهاست و افراد به جاي هزينه ها، فعاليتها را اداره مي كنند.•ABC بر فعاليتهايي تمركز دارد كه موجد هزينه بوده و هزينه آنها بالاست و بايد كارامد شوند و يا تغيير يابند. •به كمك این مدل می توان بهاي تمام شده محصولات را بهتر برآورد كرد كه اين موضوع براي تعيين قيمتهاي فروش بسيار مفيد و موثر است . •كمك در قيمت گذاري بهتر محصولات براي فروشمعایب•هزینه‌یابی فعالیت‌محور، دقت هزینه‌یابی را افزایش می دهد، اما هیچ تضمینی برای ارائه صحیح هزینه محصولات وجود ندارد. • پیاده‌سازی هزینه‌یابی فعالیت‌محور به سرمایه‌گذاری عمده‌ای نیاز دارد. •دشواری در یافتن محرکهای هزینه مناسب و بالا بودن حجم کار، درنتیجه صرف زمان زیاد برای این کار از مشکلات آن است. •ABC ممكن است بخاطر حجم زياد داده‌هاي مورد نياز، يك كار وقت‌گير باشد. و همچنين اگر به درستي به كار نرود، مي‌تواند هرمدير را تبدل به يك حسابدارنمايد كه تمام انرژي خود را بيش از انكه صرف پيگيري و انجام خود فعاليت نمايد، صرف رديابي هزينه‌هاي آن فعاليت كند.

اسلاید 5: •مدلی است كه هزينه‌ها را به فعاليت و خدمات انجام شده اختصاص مي‌دهد كه براساس ميزان مبلغ مصرف شده صورت مي‌گيرد.•مدلی براي ارتباط دادن هزينه‌ها و نتايج آن ها•فعاليت‌هاي مورد نياز براي توليد محصول و ارئه خدمت را مشخص مي‌كند.•هزينه‌هاي هر كدام از اين فعاليت را تعيين مي‌نمايد. •هزينه‌ها را به موضوعات هزينهCost objects) ) براساس ميزان مصرف هركدام از موضوعات جهت انجام فعاليت‌ها تخصيص مي‌دهد.•فراهم کردن اطلاعات درباره فعالیتهای تولید با هدف حذف فعالیتهای اضافی، •فراهم کردن اطلاعات درباره فعالیتهای بدون ارزش‌افزوده و کاهش هزینه‌ها ازطریق حذف این فعالیتها (در صورت امکان)، • فراهم کردن اطلاعات برای مهندسان طراح به منظور انتخاب طرح محصول با بالاترین کیفیت و پایین ترین هزینه، •فراهم کردن اطلاعات درباره انتخاب بازار، •فراهم کردن اطلاعات به منظور تدوین راهبرد قیمت گذاری، •فراهم کردن و محاسبه دقیقتر هزینه و سودآوری محصولات، • فراهم کردن اطلاعات درمورد هزینه تولید قطعات به منظور تصمیم گیری درباره خرید یا ساخت آنها.کاربردها

اسلاید 6: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 7: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان