کسب و کار استارتاپ و کارآفرینی

آشنایی با تدوین برنامه تجاری

tadvine_barname_tejari

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “آشنایی با تدوین برنامه تجاری”

آشنایی با تدوین برنامه تجاری

اسلاید 1: بسمه تعاليسمينار آشنايي با تدوين برنامه تجاري (Business Plan)

اسلاید 2: فهرست مطالب مفاهيم پايه برنامه تجاري مدل تجاري برنامه بازار برنامه مالي برنامه مديريت عمليات و ريسك

اسلاید 3: مقدمه

اسلاید 4: ايده تجاري گام اول در طرح تجاري1) انسجام تصميمات كارآفرين2) انتقال پيام به سرمايه‌گذاران و شركاي تجاري

اسلاید 5: يك برنامه تجاري قابل دفاعيك برنامه تجاري خوب بايد داراي پيوستگي و هماهنگي در طول كل سند باشد.بخش مالي بايد منعكس‌كننده تصميمات موجود در بخش بازاريابي و سازماندهي باشد.تعادل بين اطلاعات كيفي و كمي

اسلاید 6: ايده تجاريايده تجاري نقطه مركزي و شالوده يك طرح تجاري است. بدون داشتن يك ايده تجاري مشخص، برنامه تجاري تبديل به صفحاتي از اعداد و ارقام فاقد جذابيت براي سرمايه‌گذاران مي‌شود.تجربه نشان داده است طراحان طرح تجاري در ايران به ايده تجاري كم بها مي‌دهند و بيشتر بر روي ظاهر طرح تجاري متمركز مي‌شوند.

اسلاید 7: ايده تجاريچيزي كه ما را از سايرين متمايز مي‌كند.

اسلاید 8: ايده تجاري- شناخت نيازهاي ناشي از تغيير در بازار- ايده‌اي براي پاسخ‌گويي به نيازي كه قبلا پاسخ داده نمي‌شود.- بهبود در سرعت، هزينه و كيفيت ارائه خدمات قبلي

اسلاید 9: يك مدل كسب و كار چيست؟مدل كسب وكار = برنامه شما قرار است چگونه پول در بياورد. مدل كسب و كار بيان مي‌كند كه شما چگونه يك ايده علمي را به ارزش اقتصادي تبديل نمايد. مدل كسب و كار بر روي ايده تجاري شما سوار مي‌شود.

اسلاید 10: سه پايه يك مدل كسب و كار خوبايجاد ارزش براي مشتريتوليد ثروت براي شركتايجاد مزيت رقابتي پايداركسب و كار

اسلاید 11: اجزاي اصلي برنامه تجاري صفحه جلد فهرست مطالب خلاصه مديريتي شرح كسب و كار برنامه بازاريابي برنامه مالي برنامه عملياتي برنامه سازماني اسناد تكميلي و ضميمه

اسلاید 12: صفحه روي جلد نام شركت تلفن و آدرس آرم شركت فهرست موسسان تاريخ تهيه برنامه تجاري تهيه‌كننده برنامه تجاري

اسلاید 13: خلاصه مديريت

اسلاید 14: خلاصه مديريتكوتاهسراصل موضوعخلاصه فعاليت‌هاآخرين بخشي كه نوشته مي‌شود.

اسلاید 15: فقط يك چكيده از برنامه نيست. يك مقدمه نيست. يك مجموعه تصادفي از نكات مهم نيست.خلاصه مديريت مينياتور برنامه تجاري شما است.خلاصه مديريت

اسلاید 16: اندازهترجيحا دو صحفه حداكثر پنج صفحهخلاصه مديريت بايد :منطقي روشنهيجان انگيزخلاصه مديريت شبيه يك رزومه است.اگر بتواند توجه خواننده را جلب نمايد بقيه گزارش نيز خوانده خواهد شد.خلاصه مديريت

اسلاید 17: خلاصه مديريت بيان مي‌كند كه : شما چه كسي هستيد؟ استراتژي و چشم‌انداز شما چيست؟ مدل كسب و كار شما چيست؟ بازار شما چيست؟ چه قدر پول مي‌خواهيد و آن را چه خواهيد كرد؟ مزيت‌رقابتي پايدار شما چيست؟ پتانسيل توليد درآمد برنامه تجاري شما چقدر است؟ وقتي خواننده آن را تمام كرد مي‌تواند به كس ديگر بگويد شما قرار است چه كنيد.

اسلاید 18: معرفي شركت

اسلاید 19: معرفي شركت و كسب و كارماموريت و چشم‌انداز شركت نوع شركتتاريخچه و مراحل رشد شركت معرفي محصول و تكنولوژي فهرست دارايي‌هاي كليدي و تجهيزات و امكانات معرفي تيم مديريت و مشاوران حرفه‌اي

اسلاید 20: برنامهبازار

اسلاید 21: منطق برنامه بازاراندازه كل بازارنيازها / خلاءهاي بازاربخش‌هاي بازار هدفتحليل مشتريانارزيابي رقبااستراتژي‌هاي موفقيت در بازار

اسلاید 22: برنامه بازار : روند‌هاي بازاراندازه و روندهاي رشد بازاردرجه بلوغ بازارعوامل فصلي موثر در بازارعوامل تكنولوژيك موثر در بازارآسيب‌پذيري بازار در مقابل عوامل محيطي قوانين و مقررات موثر در بازار (انحصارات، قيمت‌گذاري و …)

اسلاید 23: بخش‌بندي بازارمجموعه‌اي از مشتريان با پاسخ‌هاي نسبتا مشابهبراي ارائه برانگيزاننده‌هاي يكسانبخش‌‌بندي بازار در ابتدا ممكن است به چشم نيايد. به عنوان مثال براي سال‌هاتصور مي‌شد بازار فروش بنزين فاقد بخش‌بندي است ولي بعدا مشخص شد در اين بخش مي‌توان پنج بخش مختلف شناسايي كرد كه سه گروه از آن‌ها به كيفيت حساسهستند و مي‌توانند منبع سودآوري پمپ‌بنزين‌ها شوند.

اسلاید 24: برنامه بازار : تحليل رقباءرقباي اصلي ما در بازارهاي مختلف چه كساني هستند؟مزيت‌هاي شركت شما نسبت به ساير رقباء چيست؟ قوت و ضعف‌هاي رقباء و شركت‌ مامقايسه موقعيت شركت در مقابل رقبااز رقابت‌هاي قبلي چه مي‌توان آموخت ؟

اسلاید 25: برنامه بازار : تحليل رقابت

اسلاید 26: تحليل كمي مشتريان و بخش بازار تعداد كل مشتريان در بخش بازاردرصد مشتريان هدف فروش ساليانه به هر مشتري سود‌آوري متوسط هر مشتري فروش و سود‌آوري كل از هر بخش بازار فروش و سود‌آوري كل در بازار روند آمار فوق در سال‌هاي آينده

اسلاید 27: هدف‌گذاري فروش و سود : مثال

اسلاید 28: برنامه بازار : استراتژي بازاريابيمحصول : كيفيت، ويژگي‌ها، امكانات، بسته‌بندي، گارانتي‌ها، خدمات اضافي، قطعات يدكيقيمت : تخفيف‌ها، خريد اعتباري، وام‌هاي خريد، اجازه تاخير پرداختمكان : تعداد مكان‌هاي توزيع، موقعيت مكان‌هاي توزيع، سطح موجودي محصول، شيوه رساندن محصول به مشتريترفيع : تبليغات، اشانتيون، ...

اسلاید 29: برنامه مالي

اسلاید 30: هر تصميمي در كسب و كار به يك عدد منتهي مي‌شودكه بر روي هم بخش مالي برنامه تجاري شما را مي‌سازد.

اسلاید 31: منطق مالي برنامه تجاريتحليل بازاربخش‌بندي بازارو هدف‌هاي فروشهزينه‌هاي سرمايه‌ايمنابع ناشي ازفروشهزينه‌هاي جاريصورت جرياننقديترازنامهصورت حساب سودو زيانتحليل اقتصاديطرح سرمايه‌گذاريمنابع تامين سرمايه

اسلاید 32: برنامه ماليپيش‌بيني منابع و مصارف مالي شركتپيش‌بيني صورت جريان نقديپيش‌بيني صورت حساب سود و زيانپيش‌بيني ترازنامهتهيه صورت منابع و محل هزينه منابع ماليتحليل عملكرد مالي طرح(بخش كمي برنامه تجاري)

اسلاید 33: Sources and Uses of money منابع و مصارف مالیپيش از شروع به نوشتن طرح مالي بايد مصارف و منابع مالي شركت پيش‌بيني شود. منابع اساسی تامين مالي آن دسته از فعاليت‌هايی که موجب تحصيل وجه نقد می‌شود را در بر می‌گيردمصارف اساسی مالی آن دسته از فعاليت‌هايی که موجب خروج وجه نقد می شود را در بر می‌گيرد.

اسلاید 34: هزينه عمومياستهلاكبيمهاجارهماليات بهره‌هزينه‌هاي شركت : موضوع هزينه هزينه‌هاي عمليات - مواد اوليه - نيروي كار مستقيم - سربار توليداداري - مديريتي-پشتيباني اداري-دستمزد مديريتي- تحقيق و توسعه بازاريابي و فروش- تبليغات- توزيع- رويالتي- كميسيون فروشسرمايه‌اي ماشين‌آلات زمين و ساختمان گواهي فن‌آوري سايت اينترنتي

اسلاید 35: راه‌اندازيگواهي‌نامه‌ها خريد فن‌آوري تجهيزات اداري تبليغات ….هزينه‌هاي شركت : دوره سرمايه‌گذاريسرمايه‌اي ماشين‌آلات زمين و ساختمان گواهي فن‌آوري سايت اينترنتي ...عمليات جاريتوليد فروش اداري ماليات و بيمه ...

اسلاید 36: درآمد‌هاي شركتفروش محصول ارائه خدماتآموزش ...منابع تامين ماليسرمايه‌گذاري وام بانكي پيش‌فروش كمك‌هاي دولتي ...آورده سهام‌داران

اسلاید 37: Cash Flow Statement صورت گردش وجوه نقداين صورت حساب که نشان دهنده تغييرات بين دارايي‌ها و بدهي و سرمايه شرکت بين دو دوره مالي است براي نمايش منبع وجوه به کار گرفته شده در شرکت و نحوه مصرف آن وجوه است.اهداف تهيه صورت گردش وجوه نقد برآورد توان بازپرداخت تعهدات جاری و آتی و نياز به اخذ وجهبرآورد توان ايجاد جريانهای مثبت نقدينگی درآينده برآورد تاثيرات سرمايه گذاری و فعل و انفعالات مالی بر وضع مالی شرکتمزايای تهيه صورت گردش وجوه نقد نمايش توان بقاء آتی شرکت درک آسان وضعيت مالی شرکتايجاد اطمينان در خصوص توان بازپرداخت تعهدات

اسلاید 38: صورت جريان نقديمنابع جريان نقدي درآمد‌هاي ناشي از فروشوام‌‌هاي بانكيآورده سهام‌دارانمصارف جريان نقدي هزينه‌هاي راه‌اندازيهزينه‌هاي جاري دارايي‌ها

اسلاید 39: صورت جريان نقدي صورت جريان نقدي نبايد منفي شود. فروش قسطي را در صورت جريان نقدي در نظر بگيريد.حاشيه اطمينان كافي براي تامين جريان نقدي در نظر بگيريد.

اسلاید 40: Income Statement صورت حساب سود و زيانصورت حساب سود و زيان 3 سال گذشته و پيش بيني آن براي 3 تا 5 سال آينده در اين قسمت تهيه مي شود.در تهيه صورت حساب سود و زيان توجه به ميزان سودآوري شرکت متناسب با حجم فعاليت جاري و آتي مهم است.صورت حساب سود و زيان بايد نمايانگر چگونگي تحقق اهداف شرکت و سهم هر يک از اجزا سازمان در تحقق آن باشد.در تهيه صورت حساب سود و زيان پيش بينيفروشهزينه هاآن دسته از جريان هاي نقدي شرکت که با فروش ارتباط مستقيم دارندسياست تامين مالي و تقسيم سود شرکت مهم است.

اسلاید 41: درآمدها (فروش)كسر مي‌شود:قيمت تمام شده کالای فروش رفتهسود (زيان) ناويژهكسر مي‌شود :هزينه‌هاي عملياتیسود (زيان)عملياتياضافه(كسر) می شود:درآمدها(هزينه ها)ناشي ازساير فعاليت‌ها (سرمايه‌گذاري‌ها)صورت حساب سود و زيان

اسلاید 42: سود (زيان) قبل از بهره وماليات كسر مي‌شود : هزينه بهرهسود(زيان) قبل از مالياتكسر مي‌شود : مالياتسود(زيان) پس از مالياتصورت حساب سود و زيان

اسلاید 43: Balance Sheet ترازنامهترازنامه 3 سال گذشته و پيش بيني آن براي 3 تا 5 سال آينده در اين قسمت تهيه مي شود.در تهيه ترازنامه توجه به منابع تامين مالي و مصارف آن مهم است.

اسلاید 44: اجزای ترازنامهسمت راست (مصارف مالی)دارايي‌هاي جاريدارايي‌هاي ثابتساير دارايي‌هاجمع کل دارايي‌هاسمت چپ(منابع مالی )بدهي‌هاي جاريبدهي‌هاي بلند‌مدتحقوق صاحبان سهامجمع کل بدهی و حقوق صاحبان سهام

اسلاید 45: صورت منابع تامين سرمايه و مصارف آنبراي وام‌دهندگان و بانك‌داران مهم‌ترين قسمت اين است كه پول پرداختي توسط آنان براي چه منظوري خرج خواهد شد.از نظر سرمايه‌گذاران مساله مهم اين است كه شركت از چه روش‌هايي سرمايه مورد نياز را تامين نموده و آن را چگونه مصرف خواهد نمود.گزارش صورت تامين و مصرف سرمايه بايد به روشني اين موضوع رابيان نمايد.

اسلاید 46: سناريوهاي تامين سرمايهاعداد : ميليون تومان

اسلاید 47: گزارش مصرف سرمايه وام‌دهنده علاقه‌مند هستند تا بدانند پولي كه به شما مي‌دهد چگونه خرج خواهد شد. اين گزارش بايد با اطلاعات ضميمه پشتيباني شود.مثال : شركت بهار، وام 500 ميليون ريالي درخواست شده را براينوسازي خطوط پرداخت نهايي خود و آموزش پرسنل براي استفادهاز اين خطوط جديد مصرف خواهد كرد. در نتيجه اين امر زمان توقفقطعات در پرداخت نهايي دو روز كم‌تر شده و قيمت تمامشده آن نيز 30% كاهش خواهد يافت كه در نتيجه قيمت‌تمام شده كل محصول10% كاهش خواهد يافت.(گزارش توجيهي شركت مشاوران ظرفيت‌سازي در ضميمه 3 گزارش حاضربه جزييات اين موضوع اشاره نموده است.)

اسلاید 48: تحليل اقتصادي طرح تجاري نرخ بازگشت سرمايه (Payback Period) نرخ بازگشت داخلي (IRR) ارزش خالص فعلي (NPV)سناريوهاي مختلف را در تحليل مالي طرح در نظر داشته باشيد.

اسلاید 49: نسبت‌هاي مالينسبت‌هاي نقدينگي نسبت جاري نسبت سريع نسبت‌هاي اهرمي نسبت بدهي نسبت پوشش هزينه‌ها

اسلاید 50: منطق مالي برنامه تجاريتحليل بازاربخش‌بندي بازارو هدف‌هاي فروشهزينه‌هاي سرمايه‌ايمنابع ناشي ازفروشهزينه‌هاي جاريصورت جرياننقديترازنامهصورت حساب سودو زيانتحليل اقتصاديطرح سرمايه‌گذاريمنابع تامين سرمايه

اسلاید 51: نكاتي براي نوشتن بخش مالي1- محتاط باشيد.2- صادق باشيد.3- از اصطلاحات استاندارد استفاده نماييد.4- واقع‌بين باشيد.5- تجربه‌هاي عملي در كسب و كار خود را مدنظر قرار دهيد.6- از روش‌هاي حساب‌داري علمي استفاده كنيد.7- سازگاري بين اجزاء را رعايت نماييد.

اسلاید 52: برنامه عملياتيو ريسك

اسلاید 53: 1- كارگاه و تجهيزات مورد نياز2- فرآيند توليدي3- فن‌آوري توليد4- نيروي كار مورد نياز5- سيستم تامين و توزيع6- سيستم مديريت موجودي‌ها7- سيستم سفارش‌گيري و ارائه خدمت به مشتريبرنامه عمليات

اسلاید 54: سازمان چگونه مي‌خواهد در دوره برنامه رشد نمايد :1- سرمايه‌گذاري‌هاي داخلي2- خريد شركت‌هاي ديگر3- ادغام با شركت‌هاي ديگر4-...استراتژي‌هاي رشد

اسلاید 55: چه برنامه‌اي براي رشد و واگذاري شركت پس از سودآور شدن شركت داريم؟استراتژي‌هاي خروج : فروش سهام

اسلاید 56: در صورت شكست در فعاليت چگونه با كم‌ترين هزينه خارج خواهيم شد.1) فروش دارايي‌ها2) فروش برند3) فروش فن‌آوري4) ...استراتژي‌هاي خروج : شكست

اسلاید 57: 1- ريسك از دست دادن سرمايه2- ريسك لو رفتن فن‌آوري3- ريسك شكست در توليد محصول / خدمت4- ريسك از دست دادن پرسنل كليديريسك عمليات

اسلاید 58: ريسك‌هاي بازار عوامل موثر بر تغيير بازار ريسك از دست دادن هزينه‌هاي بازاريابي ريسك عكس‌العمل رقبا ريسك عدم پذيرش در كانال‌هاي توزيع

اسلاید 59: برنامه مديريت و كاهش ريسك از طريق چه فعاليت‌هايي مي‌توان ريسك‌ها را به حداقل رساند؟

اسلاید 60: اطلاعاتپشتيبان

اسلاید 61: اطلاعات پشتيبان و ضمايمرزومه پرسنلگزارش اعتبارات دريافت‌شدهنامه‌هاي مرجعاسناد حقوقيمطالعات كارشناسي فرضياتاطلاعاتي كه پشتيبان تحليل‌هاي موجوددر بخش‌هاي سازماندهي، بازاريابي و مالي گزارش است.

اسلاید 62: - نرخ ارز- نرخ سود بانكي (بهره)- نرخ تورم- نرخ رشد اقتصادي كشور- حجم سرمايه‌گذاري‌هاي دولت- قوانين اقتصادي- دستمزد پرسنل- ...ضميمه : فرضيات مالي

اسلاید 63: Http://www.sba.gov/starting/wideindexbusplan.htmlhttp://www.bplans.comhttp://www.businessplans.org/MootCorp.htmlhttp://www.state.nj.us/njbiz/s_step1_sample.shtmlhttp://www.sb.gov.bc.ca/smallbus/workshop/download/samplebp.htmlhttp://153.91.1.141/sbdc/centsbdc/BUSPLAN.HTآدرس نمونه‌هاي طرح تجاري

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید