اتومبیل های بادی خورشیدی
اسلاید 1: اتومبیل های بادی - خورشیدیتهیه کنندگان : فرنوش احمدی ، میترا یاملائی معلم راهنما : خانم شمس نیا مدرسه : مرکز آموزشی فرزانگان زینب (س) منطقه : ناحیه دو شهرری
اسلاید 2: درچند سال اخیر کمبود سوخت های فسیلی و آینده ی رو به پایان آنها باعث ایجاد طرح های زیادی شده است که در عین حال سعی در از بین بردن آلودگی که یکی از مضرات سوخت های فسیلی بوده است ، کرده اند. همه ی طرح های موجود ، برای حفظ بیشتر محیط زیست و هوایی پاکیزه تر می کوشند زیرا که افزایش روز افزون جمعیت بعلاوه ی استفاده ی بیش از حد سوخت های فسیلی و گاه استفاده ی نابجا به وسیله ی وسایل دودزا ، باعث خرابی هوا شده است به طوری که تنفس را کم کم برای انسانها غیرممکن می نماید.در حال حاضر گر چه دانشمندان و محققان در تمام کشورها سعی در استفاده ی بهینه از محیط زیست کرده اند .با این حال این کار بیش از حد خرج برمی دارد و برای همه امکان پذیر نیست.
اسلاید 3: یکی از این کارهای پژوهشی ، استفاده از انرژی خورشید برای سوخت ماشین هاست. بدین منظور از فتوسل هایی که معمولا از فلز سزیم و دیگر فلزهای کمیاب و گران ساخته می شود ، استفاده می کنند ؛ تا انرژی خورشید را به الکتریسیته تبدیل و برای انرژی ماحد ماشین های الکتریکی مصرف شود. اما همانطور که در بالا اشاره شد ، این مواد سازنده ی سلولهای خورشیدی بسیار گران بوده و این مسئله قیمت سرسام آوری را برای ماشینها به ارمغان می آورد.یکیدیگر از مشکلات این ماشینها ، ذخیره ی کم آنهاست که باعث می شود زود انرژی از دست دهند (خالی کنند.).دیگری عدم استحکام بدنه در برابر ضربه است.: به دلیل وجود سلولهای خورشیدی اضافی (برای جبران نیرو ) در بدنه بنابراین ما برای کاهش تعداد سلولهای خورشیدی و قیمت، و همچنین ذخیره ی انرژی بیشتر ، راه حلی پیشنهاد داده ایم. بدین صورت که با کمک گرفتن از انرژی باد، میزان انرژی را بیشتر کنیم
اسلاید 4: برای کم کردن نیروی اصطکاک نمی توان پره های توربین بادی ( که از چهار چوب فلزی سبک و پارچه در وسط تشکیل شده ) را در هنگام حرکت باز کرد ولی در موقع ایستادن ، آنها را باز وحتی سلولهای خورشیدی را آزاد می گذاریم تا هر دو به کمک هم ، انرژی ذخیره کنند.پره ها به صورت پره های هلی کوپتر (افقی) موجود است(وحتی در آخرین مرحله از جمع شدن مانند هلی کوپتر است.) و همچنین فلزات آنها (که همچون آسیاب بادی به هم متصلند ونیز جدا شدنی نیز هستند) مانند نردبان آتش نشانی از زیر هم در می آیند و افقی در کنار هم قرار می گیرند و سپس به بالا رانده می شوند تا در یک مسیر باشند.در اینجا ما 3 یا 4 پره در نظر می گیریم و توربینی کوچک با توان متوسط . بنابراین تعداد سلولها کم می شود و انرژی ثابت و پایدار می ماند.
اسلاید 5: ما مدلی کوچک از ماشین را ساخته ایم (در دست آزمایش است.) تا مستقل حرکت کند. این مدل کنترلی بوده و با باطری شارژی کار می کند.( به این باطری ما یک باطری ذخیره ی دیگر افزوده ایم.) در مدار آن از ترانزیستورها برای تقویت امواج باد و یک دینام یا توربین بادی و مقداری سلول خورشیدی استفاده شده است. این مدل برای تکمیل و تصحیح ماشین هایی که هم اکنون وجود دارند به کار می رود. مزیت ها : 1.استقلال در تامین انرژی در مدتی کم.2. ضد ضربه در برابر تصادف3. تخلیه ی انرژی کم و در مدتی طولانی تر 4.ارزان تر و بهینه تر در ضمن این ماشین سبک بوده از فلزات سبک گران تهیه نشده است.(مدل کوچک ، پلاستیکی است.)
اسلاید 6: سرعت مدل کوچک : 77/1 متر در ثانیه ( 37/6 کیلومتر در ساعت ) میانگین سرعت باد : 16 کیلومتر در ساعت( برای به صرفه بودن تبدیل انرژی باد به برق حدود 23 کیلومتر در ساعت است . )
اسلاید 7:
اسلاید 8: تقسیم کار و زمان بندی : با توجه به این که ما فقط دو نفر بودیم ،تقربا هر کاری را با هم و به طور برابر انجام دادیم و در جمع آوری اطلاعات و دادن طرح هردو به یک اندازه سهم داشته ایم . ما پروژه خود را از اوایل سال تحصلی شروع کرده و در حال حاضر در حال تکمیل طرح هستیم .
اسلاید 9: منابع و مآخذ : کتاب ماشین های الکتریکی
اسلاید 10: با تشکر از خانم شمس نیا (مسئول پروژه) آقای علی حسینی (معلم فیزیک) و یاسمن رضایی (پروژه فتوسل)
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.