ارتباطات
اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحيم
اسلاید 2: ارتباطات
اسلاید 3: تعریففرایند انتقال پیام از فرستنده به گیرنده، مشروط بر آنکه محتوای مورد انتقال از فرستنده به گیرنده منتقل شود و یا بالعکس.
اسلاید 4: عناصر فرآیند ارتباطمنبع پیام (فرستنده) Sender پیام (محتوا) Message: در راستای اهداف، انتخاب با دقت، روشن و قابل فهم، داشتن ویژگی، بموقع بودن، خوش آیند بودنکانال ارتباط Channels of Communicationمقصد پیام (گیرنده) Receiverبازخورد Feedback
اسلاید 5: نظام های رسانه ایارتباط بین فردی Interpersonal Communication رسانه های جمعی Mass Media رسانه های سنتی Folk Media
اسلاید 6: انواع ارتباطارتباط یک طرفه (روش آمرانه) Didactic Method و ارتباط دوطرفه (روش سقراطی) Socratic Method کلامی و غیرکلامی Verbal and Non verbal C.ارتباط از راه دور Telecommunication
اسلاید 7: انواع ارتباطاتکلامیغیر کلامیمجاورتجهت یابیسطحجلوه ظاهریحالت چهرهحرکات دست و سرتماس چشمیحالت بدنکیفیت صدابازی با انگشتان یا دکمه لباس و ....
اسلاید 8:
اسلاید 9:
اسلاید 10:
اسلاید 11:
اسلاید 12:
اسلاید 13:
اسلاید 14:
اسلاید 15:
اسلاید 16:
اسلاید 17:
اسلاید 18:
اسلاید 19:
اسلاید 20: خطاهای رایج در ارتباط بین فردیبیان یک اظهار مبهم به جای درخواستپرسیدن یک سوال به جای اظهار عقیدهگفتن من احساس می کنم به جای من فکر می کنمنسبت دادن دیدگاه خود به دیگرانصحبت کردن درباره یک فرد در یک جمع گروهی به جای صحبت کردن با خوداواستفاده از نمی توانم به جای نمی خواهم استفاده از باید و بایستی به جای یک انتخاب
اسلاید 21: خطاهای رایج در ارتباط بین فردی (ادامه)ندادن پاسخ مستقیم به یک پرسشاستفاده از حدس می زنم و فکر می کنم با وجود اطمیناناستفاده از سعی کردن به جای انجام دادن سرزنش کردن دیگران ( مرا عصبانی کردید به جای من عصبانی هستم)مخدوش کردن نتیجه گیری و مشاهده ( ورزشکار ضعیف)قطع کردن صحبت افرادتغییر موضوع
اسلاید 22: Communication barriersPhysiologicalDifficulties in hearing, expressionPsychologicalEmotional disturbance EnvironmentalNoise, invisibilityCulturalKnowledge, custom, believe, religion
اسلاید 23: موانع ارتباط بهداشتیشکاف اجتماعی و فرهنگیگیرندگی ذهنی محدودنگرش منفی نسبت به مربیدرک محدودتاکید ناکافیعدم اختصاص وقت و توجه کافیپیام های متناقض
اسلاید 24: مشاوره
اسلاید 25: تعریفمشاوره به مجموعه فعالیت هایی اطلاق می شود که در جریان آن ، فردی را در غلبه بر مشکلاتش یاری می دهند.مشاوره فرآیندی است که در طی آن از روش مصاحبه برای کمک به مراجع درگرفتن یک تصمیم منطقی محکم (بر اساس موارد قابل انتخاب و اطلاعات حقیقی) استفاده می شود.
اسلاید 26: Self-efficacy Non-directive
اسلاید 27: اصول و قواعد مشاورهرابطه موثرمتناسب با مراجع و محیطمشارکت فعالبرنامه ریزیدانش و مهارت کافیتشریک مساعی سایر ارائه دهندگان مراقبت بهداشتیواقع بینی و پرهیز از پیش فرض و پیش داوریگفتار دقیقپذیرش مسئولیت و تصمیم گیری آگاهانه مراجعرازداریارائه اطلاعات صحیح، روشن، دقیق و مناسب
اسلاید 28: اهداف مشاورهمراجع تصویر واضح و واقع بینانه ای از موقعیت، احساسات و توانایی هایش به دست آورد.راه های جدیدی برای نگریستن به موقعیت و مسئله خودش بیابد و درک کند.اعتماد به نفس و قبول مسئولیت در او برای تدبیر مسئله خودش افزایش یابد.اهداف ویژه، صریح و عملی برای بهبود بخشیدن به وضعیت خود مشخص نماید و برگزیند.بتواند برای بهبود وضعیت طرحی عملی تهیه کند.برای اجرای تغییر، از انگیزه و مهارت های مورد نیاز برخوردار شود.با ارتقای اعتماد به نفس و خودبسندگی، از رابطه مشاوره ای استقلال کسب کند.
اسلاید 29: مهارت های مشاورهمهارت های ارتباطیمهارت های تشخیصیمهارت های انگیزشیمهارت های مدیریت
اسلاید 30: انواع مشاورهمشاوره در بحرانمشاوره تسهیلگرانهمشاوره پیشگیریمشاوره تکاملیمشاوره استخدامیمشاوره تصحیحیمشاوره توانبخشیمشاوره خانواده و ازدواجمشاوره روحانیمشاوره با اقشار خاص
اسلاید 31: سازماندهی جلسات مشاورهبرقراری رابطهآشنایی با مراجع و انتظارات اومتمرکز کردن جلسات مشاورهکسب اطلاعات و کاوش درباره مسایل، نیازها ونگرانی های مراجعشناسایی نگرش، ادراک و باورهای مراجع درباره مسئلهکمک به مراجع برای رتبه بندی مسایل و نگرانی های خودیاری کردن مراجع در اتخاذ تدبیر برای حل مسئلهارزیابی جلسه اختتام جلسه
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.