کسب و کار

ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد

erteghae_salamate_edari_va_mobareze_ba_fesad

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد”

ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد

اسلاید 1: به نام خداعنوان سمینار:ارتقاء سلامت اداري و مبارزه با فسادمحل برگزاری:شركت پخش ملي فرآورده هاي نفتيwww.nikooee.com

اسلاید 2: خواستارفسادوتباهي درروي زمين مباش كه خداوند تبهكاران رادوست نمي دارد(ایه 28 سوره قصص)حضرت ابا عبدالله الحسين عليه السلام در منزلي به نام بيضه خطاب به اصحاب خود و سپاهيان حر، انگيزه قيام خود را لزوم مقابله با حكومت ظالم و جائر مي داند و اظهار مي دارد: اي مردم! رسول خدا (ص) فرمود: هر مسلماني سلطان ستمگري را ببيند كه حرام خدا را حلال شمرده و عهد خدا را مي شكند، خلاف سنت رسول خدا رفتار ميكند و در ميان بندگان خدا به گناه و ستم عمل مي كند، ولي او سكوت اختيار كند و نه از راه كردار و نه از راه گفتار سلطان ستمگر را سرزنش نكند و در مقام انكار و عيب گويي بر نيايد، بر خداوند است كه او (مسلمان سكوت اختيار كرده) را به كيفر و سزاي همان ستمگر (آتش جهنم) محكوم كند. مقدمه :www.nikooee.com

اسلاید 3: سوء استفاده از قدرت محول شده، براي نفع شخصي در بخش دولتي يا خصوصي در سطح خرد يا كلان .اقدامات مأموران دولتي كه با هدف انتفاع و بهره برداري براي خود يا اشخاص ديگري يا در قبال دريافت وجهي براي خود يا اشخاص ديگر از طريق نقض یا تغییر قوانين و مقررات و ضوابط اداري، خود داري يا كند كاري وكوتاهي در انجام وظايف قانوني در قبال ارباب رجوع انجام دهند.تعریف فساد :www.nikooee.com

اسلاید 4: 3.تعریف فساد از دید بانک جهانی: به كليه سوء استفاده از قدرت و امكان رسيدن براي تامين منافع شخصي فرد، حزب، طرز تفكر خاص طبقه خاص و... گفته مي شود.4.فساد از دید فلسفی: به حادثه اي اطلاق مي شود كه در آن دگرگوني شئ به حدي مي رسد كه ديگر نمي توان آن را بدان نام ناميد . خلاصه اينكه فساد عبارت است از دگرگوني ناگهاني كه بر شئ اي وارد مي شود و ماهيت آن را تغيير مي دهد مانند تبديل آتش به خاكستر .ادامه:www.nikooee.com

اسلاید 5: ١ –فساد تصادفي (اتفاقي) و فساد نظام مند ٢-فساد سازمان يافته و فسادفردي ٣-فساد كلان و فساد خرد انواع فساد اداری:www.nikooee.com

اسلاید 6: ١ –فساد تصادفي (اتفاقي) و فساد نظام مند: اگر فساد كم باشد به آساني قابل كشف و مجازات و نا بودي است٠ولي وقتي فساد در جامعه رايج شود و به شكل قاعده مند درآيد احتمال كشف و مجازات كاهش مي يابد و انگيزه هاي فساد فزوني مي گيرد. زيرا بر خلاف حالت اتفاقي تمايلي به گزارش كردن خلاف وجود ندارد. هر جا كه فساد نظام مند شده باشد نهادها قوانين و ضوابط رفتاري با الگوهاي غارتگري ديوان سالارانه و كارگزاران دولتي تطابق مي يابند. ))هربت ورلين)) فساد اتفاقي را به انجام خطا در بازي فوتبال تشبيه كرده است كه داور با ارايه يك كارت بازيكن را جريمه ميكند و معتقد است فساد نظام مند مانند تشويق خشونت در بازي فوتبال است به طوري كه بازي تغيير ماهيت مي دهد و به ضد خود يعني فساد نا بساماني هاي بسياري براي جامعه به دنبال دارد جنگ هاي پي درپي و خشونت ها و قيام عليه تمدن هاي حاكم از بين رفتن سازمان ها و درهم ريختن جوامع هميشه ناشي از فساد بوده است. ادامه:www.nikooee.com

اسلاید 7: ٢-فساد سازمان يافته و فساد فردي: فساد سازمان يافته هنگامي اتفاق مي افتد كه وجه (رشوه) مورد نياز و دريافت كننده به خوبي مشخص است و پرداخت وجه تضمين ميكند كه سفارش خواسته شده اجرا شود . در فساد فردي سرمايه گذاران بايد به چندين مقام رسمي رشوه بدهند و ضمانتي هم نيست كه با تقاضاي رشوه بيشتري رو به رو نشوند. ادامه:www.nikooee.com

اسلاید 8: ٣-فساد كلان و فساد خرد: فساد كلان فسادي است كه توسط افراد و مقامات رده بالاي اداري به صورت باندي و با ارقام قابل قابل توجه صورت مي گيرد . صاحبان اين نوع فساد كمتر تحت تعقيب دستگاه عدالت كيفري قرار مي گيرند زيرا آنها با برخورداري از توان توجيه يا حمايت اصولا مصون از تعقيب مي مانند . فساد روساي دولت وزيران و كارمندان عالي رتبه از اين نمونه مي باشند و فساد كارمندان جزء مثل افراد پليس و ماموران گمرگ را فساد خرد مي گويند. كنترل فساد كلان مقدم بر فساد خرد است زيرا بدون كنترل فساد كلان اميدي به حل مشكل فساد خرد نيست. ادامه:www.nikooee.com

اسلاید 9: 1- فرهنگی و محیطی2- شخصیتی3- اداری و سازمانیزمینه های ایجاد فساد اداری:www.nikooee.com

اسلاید 10: 1- فرهنگی و محیطی: واقعیت این است که در نظام اداری کنونی انتصاب و اختصاص پست های سازمانی بر مبنای رفیق بازی و یا رشوه به صورت امری عادی در امده و تبانی بین افراد متمول ،سیاستمداران و عوامل بوروکراسی اداری برای عبور از فیلترهای نظام اداری یک جریان پذیرفته شده است که نتیجه ان بروز فساد به ویژه در سطح کلان جامعه بوده است.ادامه:www.nikooee.com

اسلاید 11: 2- عوامل شخصیتی : در تمام کشورها به ویژه کشورهای توسعه یافته برای پست های اداری و سازمانی شرایط احراز معرفی می گردد که انتخاب و انتصاب افراد بر مبنای ان شرایط صورت می گیرد.در محتوای شرایط احراز بخشی به ویژگیهای شخصیتی مدیر اختصاص داده شده است.اگر شخص انتخاب شده شرایط ان را نداشته باشد در اینجا بروز فساد امری اجتناب نا پذیر است .ادامه:www.nikooee.com

اسلاید 12: 3- عوامل اداری و سازمانی: واحد های اداری معمولا با تعداد زیادی از قوانین و مقررات غیر واقعی و یا غیر ضروری مواجه هستند و ابهامات موجود در رویه های اداری و استانداردهای جاری کار امکان هر گونه تصمیم و اقدامات خود سرانه ای را به کارگزاران آنها می دهند. فرایندهای پیچیده و چند لایه امور اداری نیز عامل تشویق مراجعین به پیشنهاد رشوه برای تسریع کار هستند.از طرفی کمی حقوق کارکنان بخش خدمات اجتماعی هم دلیل کاهش تدریجی مقاومت و عادت بعدی انان به قبول این پیشنهاد ها می باشد.ادامه:www.nikooee.com

اسلاید 13: ديدگاه اسلام درخصوص دلايل و پيامدهاي ايجاد و گسترش فساد در نظام اداري و ضرورت برخورد با آن: 1. انسان دائماً درمعرض لغزش و انحراف قرار دارد و آنچه که ضامن حفظ ايمان انسان به اين لغزشها است، همانا «ورع» و «اجتناب از شبهات» ‌است. 2. در لغزش وانحراف و کج‌روي انسان، دل بستن به دنيا نقش برجسته‌اي دارد. در زندگي مديران و مسئولان نظام اسلامي، مراقبت ‌چه در ادارة امور جامعه و چه در مصارف شخصي مصرف اموال عمومي (بيت‌المال) ،جايگاه ويژه‌اي پيدا مي‌کند. 3. خطر مهمي که مسئولان و مديران نظام اسلامي را تهديد مي‌کند،‌تنها سوء ‌استفاده مالي از موقعيت نيست بلکه توجيه شرعي اين سوء استفاده براي پيدا کردن نوعي آرامش است که زمينه ساز ارتکاب گناهان بزرگتر و تخلفات بيشتر است. 4. مديران عالي نظام اسلامي بايد به شدت مراقب نوع نگاه مردم به نحوه زندگي و افزايش دارايي خود باشند . 5. در برخورد با متخلفان، مخصوصاً کساني که از طريق دسترسي به بيت‌المال يا ارتباط با مسئولان به منافع مادي مي‌رسند، نبايد هيچگونه ملاحظه‌اي معمول گردد و ارتباط با مسئولان نظام اسلامي نبايد زمينه استفاده غير معمول (‌رانت جويي) را فراهم نمايد. ـ مباني اعتقادي (ارزشي) در زمينه فساد اداري : www.nikooee.com

اسلاید 14: 1. نداشتن آگاهي از مباني ديني.2. نداشتن مديريت صحيح. 3. توجه نداشتن به برتري منافع عام بر منافع خاص.4. توجه نداشتن به وضع معيشتي کارکنان.5. سپردن کارهاي حساس به افراد غير متعهد وبي‌تجربه ( نبودن شايسته‌سالاری).6. پايين‌بودن توانايي‌ها و مهارت‌هاي فني و شغلي کارکنان. عوامل مؤثر در پيدايش مفاسد اداري :www.nikooee.com

اسلاید 15: 7. نارسايي قانون و عدم انطباق با واقعيت‌ها و رعايت نشدن قوانين8. نبودن برنامه کلان و دراز مدت.9. تورم، بيکاري و نداشتن اطمينان به آينده.10. تشويق نشدن نيروهاي لايق، امين و صالح. 11. ضعف مديريت به دليل نبود دانش شغلي و تخصصي،‌ عدم احساس مسئوليت و سوء‌تدبير. ادامه:www.nikooee.com

اسلاید 16: 12. اعمال سليقه و برداشت شخصي از ضوابط توسط مديران.13.عدم اعمال نظارت و کنترل مستمر و همه جانبه درون سازماني و برون سازماني و يا نبود نظام نظارت و کنترل اثربخش به گردش امور مالي.14. ضعف يا فقدان نظام آموزشي مؤثر و کارآمد. 15. کم توجهي به انتصاب مديران و کارکنان در مشاغل حساس.16. عدم برخورد مؤثر ( به موقع، متناسب و قاطع) مديران و مسئولان با متخلف و اغماض و چشم‌پوشي بي‌مورد از تخلف و در نتيجه امکان تکرار آن. ادامه:www.nikooee.com

اسلاید 17: 1- سازمان بازرسي کل کشور طبق اصل يکصد و هفتاد و چهارم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران ، مجری نظارت بر حسن جريان امور واجراي صحيح قوانين در دستگاه‌هاي اداري می باشد. 2- مرکز ارتباطات مردمي سازمان از طريق تلفن(136)، پايگاه اطلاع‌رساني اينترنتي پاسخگويي به مراجعات حضوري افراد و راهنمايي آنان در خصوص چگونگي حل مشکلات اداري را معمول داشته است. 3- سيستم‌هاي نظارتي درون سازماني بوسيله اعزام هياتهايي جهت سرکشي مستمر بر گروههاي بازرسي مستقر در دستگاه هاي اداري اقدام می کنند.4- ديوان عدالت اداري به بخشنامه‌ها و دستوالعمل‌ها و شکايات اداري رسيدگي مي‌کند. 5- مجلس شوراي اسلامي نيز با ابزارهاي نظارتي از جمله ناظرين در شوراها تذکر، سئوال، تحقيق و تفحص و استيضاح مي‌توانند به روند اجراي قوانين يا موضوعات يا مديران نظارت نموده و تخلفات را مورد نظارت و ارزيابي قرار دهد. مراکز مبارزه با فساد در نظام اداري ايران : www.nikooee.com

اسلاید 18: 1.بررسي عوامل رفتاري و ساختاري موثر بر فساد اداري در سازمانهاي دولتي. 2.ارايه الگوي مبارزه با فساد و ارتقاي سلامت نظام اداري در کشور. 3.تقويت تمايل افراد جامعه به اعلام موارد فساد. 4.همکاري مستمر با مجلس شوراي اسلامي در زمينه انجام تحقيق و تفحص‌ها و رسيدگي به موضوعات درخواستي کميسيون‌هاي تخصصي مجلس. 5.ارائه طرح‌ تشکيل شوراي عالي نظارت به منظور ساماندهي و ايجاد هماهنگي بين کليه دستگاه‌هاي نظارتي کشور. 6.افزايش رضايتمندي خدمت گيرندگان و احقاق حقوق و احترام به ارباب رجوع. توصیه هایی برای ارتقاء سلامت اداری :www.nikooee.com

اسلاید 19: 7.برقراري نظام شايسته سالاري در انتخابها و انتصابها. 8.بهبود فرهنگ سازماني و تقويت ارزشهاي ديني و اخلاقي در رفتار سازماني و شغلي کارکنان.9.تدوين نظام حقوقي مؤثر براي پيشگيري و مبارزه با فساد و افزايش سلامت در اتخاذ تصميمات،‌ اقدامات و فعاليتهاي سازمانهاي دولتي و عمومي. 10.برابري امکان بهره مندي تمام شهروندان از استخدامهاي دولتي (شفاف نمودن استخدامها ) براساس ضوابط قانوني.11.برابري امکان بهره مندي تمام شهروندان از اطلاعات اداري ضمن اطلاع رساني به موقع و مناسب. ادامه:www.nikooee.com

اسلاید 20: 12.امکان دسترسي عموم مردم به اطلاعات و تصميمات نظام اداري. 13.ايجاد شفافيت در قوانين و مقررات اداري و دسترسي عموم مردم به آنها. 14.طراحي نظام پاسخگويي به شکايات ارباب رجوع در نظام اداري براي تقويت ارتباط ملت با دولت و ارتقاء و حفظ کرامت مردم در نظام اداري و کشف نقاط قوت و ضعف دولت. 15.ايجاد يک نظام قوي رسيدگي به شکايات و مجازات و افشاي متخلفين در هررتبه ومقامي که هستند. 16.تکريم کرامت انساني و تبديل نظام اداري از حاکم و طلبکار به خدمتگزار.17.دادن اختيار و تضمين قانوني به نهادهاي مدني و بخصوص مطبوعات براي کسب اطلاعات از نظام اداري کشور و پاسخ خواهي از مديران. ادامه:www.nikooee.com

اسلاید 21: 18.تمرکز گزينش، جذب و استخدام نيروي انساني به گونه اي که شخصي گرايي در اين زمينه ها از بين برود. 19.تشويق و ترغيب ارباب رجوع و کارکنان براي طرح شکايات و پيشنهادات براي افشاء و مبارزه با فساد همچون درنظر گرفتن جوايز ارزنده 20.تقويت روحيه شکايات و پيشنهادات براي افشا و مبارزه با فساد همچون در نظر گرفتن جوايز ارزنده. 21.گنجاندن دروس مرتبط با اين موضوع در کتب و برنامه هاي درسي دانش آموزان. 22.آموزش و الگوسازي و ترويج فرهنگ صحيح مبارزه با فساد اداري از طريق رسانه ها. 23.خواست عمومي براي مبارزه با جنبه هاي گوناگون فساد درکليه سطوح جامعه. ادامه:www.nikooee.com

اسلاید 22: 1-كوچك سازي و كاهش تصدي گري دستگاه ها و كاهش رابطه و حذف تمركزهاي غير ضروري و نظارت دولت. 2-ساده سازي ساختارها و مناسبات بروكراسي حاكم بر دستگاه ها و كاهش رابطه رو در رو بين كارمند آن خدمت گيرندگان با تاكيد بر تسريع در انجام امور.3-شفاف سازي از حيث وظايف، اختيارات و نحوه انجام امور فعاليت واحدها و دستگاه هاي اجرايي با تاكيد بر توسعه آگاهي هاي همگاني در خصوص حقوق.برنامه ریزی برای ارتقاء شفافیت و سلامت اداری ( کلیه دستگاه ها و سازمانهای دولتی موظف به اجرای آن شده اند):www.nikooee.com

اسلاید 23: 4-بهبود نظام هاي جذب و بكارگيري كاركنان با تاكيد بر ورود و حضور شايسته ترين افراد و ايجاد نظام هاي تشويقي براي كاركنان شايسته و داراي سلامت در نظام اداري جهت تداوم خدمت كاركنان. 5-ارتقاء سطح برخورداري كاركنان و بهبود كيفيت زندگي آنان بويژه منطقي نمودن سطح حقوق و مزاياي كاركنان متناسب با تخصص.6-بهبود و افزايش پاسخگويي در قبال تصميمات و اقدامات مربوط به افزايش آگاهي عمومي نسبت به عملكرد دستگاه ها و ايجاد فرصت طرح انتقادات و ارزيابي مردم از آنها با همكاري رسانه ها ي جمعي. 7-تعيين شاخص هاي استاندارد، فعاليت شاخص هاي سلامتي و رتبه بندي دستگاه ها جهت سنجش ميزان سلامتي آنها.ادامه:www.nikooee.com

اسلاید 24: درفرهنگ ارزشي عامه فعل ارتشاء عملي مذموم و ناپسند و در شرع گناهي كبيره و در قانون حقوق مجازات اسلامي به عنوان تخلف تلقي مي گردد . معناي لغوي: به مفهوم دادن پاداش نامشروع رشوه عامل محرك اصلي براي وادار كردن فرد مسئول به تخلف از وظيفه است به عبارت ديگر اين عمل سبب رفتاري مي گردد كه فرد داراي زمينه هاي جاه طلبي شخصي ، باعث انحراف از شيوه عادي اجـراي قوانين ساري و جاري دستگاه مـتبوعه خـود گردد . رشوه باعث سوء استفاده از اختيارات دولتي ( قدرت عمومي ) براي كسب منافع شخصي ( خصوصي ) مي گردد در حـقيقـت رشـوه بـه عنوان موثرترين عامل بروز فساد اداري نظام مند و سازمان يافته و كلان و خرد در انواع مختلـف تـلقي مـي گـردد . هيئت محترم وزيران در جلسه مورخ 1/9/1383 بنا به پيشنهاد سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور به استناد اصل يكصد و سي و هشتم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران و ماده ( 27 ) قانون رسيدگي به تخلفات اداري به منظور تامين اجراي وظايفي كه دستگاههاي اجرايي به موجب قوانين براي پيشگيري و مبارزه با فساد در نظام اداري برعهده دارند و همچنين تكميل آيين نامه اجرايي قانون رسيدگي به تخلفات اداري و پيش بيني سازوكار اداري مناسب براي تسهيل خدمات رساني به مردم، آيين نامه پيشگيري و مبارزه با رشوه در دستگاههاي اجرايي را طي تصويب نموده است كه ملاك اصلي تدوين اين نظامنامه مي باشد .ارتشاء( رشوه خواری ):www.nikooee.com

اسلاید 25:  باتوجه به بند ( 17) ماده (8) قانون رسيدگي به تخلفات اداري در مقام احصاء يكي از تخلفات اداري مبني بر گرفتن وجوهي از ارباب رجوع ( افراد حقيقي يا حقوقي ) غير از آنچه در قوانين و مقررات تعيين شده ، يا اخذ و يا پذيرفتن هرگونه مال ، خدمت و ما به ازاء مالي كه در عرف رشوه خواري تلقي مي شود موارد ذيل را كه جهت نيل به مقصود موردنظر راشي و مرتشي انجام مي پذيرد از مصاديق رشوه تلقي و براساس مقررات قانوني ياد شده با متخلفين برخورد خواهد شد.مصاديق و شواهد رشوه:  www.nikooee.com

اسلاید 26: الف ) دادن و پذيرفتن پول ، هبه ، هديه ، وام ، حق الزحمه ، پاداش ، وثيقه با ارزش ، دارايي يا سودي كه نوعي دارايي در هر شكلي چه منقول و چه غيرمنقول و يا هر مزيت و امتياز ديگري كه فاقد مشروعيت باشد . ب ) هرگونه استخدام ، قرارداد استخدامي يا ارائه سرويس و خدمت و هر توافقي مبني بر استخدام يا ارائه سرويس به افراد در هر مرتبه و به هر اندازه . ج ) هرگونه ابراء يا اعطاي هرگونه وامي يا پذيرفتن تعهدي يا مسئوليتي كه من غيرحق صورت گرفته باشد . د ) هرگونه پاداش ارزشمند ، تخفيف ، نگرفتن كارمزد ، كسر بدهي ها و قائل شدن مزيت خاص . ادامه:www.nikooee.com

اسلاید 27: هـ ) ايجاد بانك اطلاعاتي از اشخاص حقيقي و حقوقي خاص . و ) بهبود فرهنگ عمومي و تقويت نظارت مردمي ز ) افزايش نظارت رسمي و غيررسمي خود پرسنل و نهادينه كردن فرهنگ خودكنترلي در بين كاركنان ازطريق استفاده و بكارگيري سيستم ها و روشهاي انگيزش مثبت در رفتار سازماني كاركنان . ح ) شناسايي نقـاط ضـعف و قـوت سـازمـان و تـلاش در جـهت شكوفايي و افزايش قابليتها و اصلاح فعاليتها .ادامه:www.nikooee.com

اسلاید 28: ط ) فروش مالي به مقدار فاحش گرانتر از قيمت به طور مستقيم يا غيرمستقيم به ارباب رجوع بدون رعايت مقررات مربوط . ي ) فراهم نمودن موجبات ارتشاء از قبيل مذاكره جلب يا وصل و ايصال وجه يا مال يا سند پرداخت وجه از ارباب رجوع . ك ) اخذ يا قبول وجه يا مال يا سند پرداخت وجه يا تسليم مال از ارباب رجوع به طور مستقيم يا غيرمستقيم براي انجام دادن يا انجام ندادن امري كه مربوط به دستگاههاي اجرايي مي باشد .ادامه:www.nikooee.com

اسلاید 29:  پيشگيري و مبارزه با ارتشاء از مهمترين محركهاي ارتقاء سلامت نظام اداري است كه انجام صحيح آن فوايد و محاسن ذيل را محقق مي سازد : الف ) شفاف سازي انجام امور و فعاليتها و افزايش پاسخگوئي ب ) افزايش رضايتمندي خدمت گيرندگان و احقاق حقوق و احترام به ارباب رجوعج ) برقراري نظام شايسته سالاري در انتخابها و انتصابها ضرورت و فوايد پيشگيري و مبارزه با رشوه :www.nikooee.com

اسلاید 30: د ) بهبود فرهنگ عمومي و تقويت نظارت مردمي هـ ) بهبود فرهنگ سازماني و تقويت ارزشهاي ديني و اخلاقي در رفتار سازماني و شغلي كاركنان و ) تقويت فرهنگ و فعاليت بخشهاي غيردولتي با رفع موانع انحصاري در فعاليتهاي اقتصادي ، اجرائي و توسعه اي كشور ز ) تدوين نظام حقوقي موثر براي پيشگيري و مبارزه با فساد و افزايش سلامت در اتخاذ تصميمات ، اقدامات و فعاليتهاي سازمانهاي دولتي و عمومي .ادامه:www.nikooee.com

اسلاید 31:  الف ) شفاف سازي حيطه وظايف ، اختيارات و نحوه انجام امور و فعاليت واحدها و سازمان با تاكيد بر توسعه آگاهيهاي همگاني درخصوص حقوق وظايف و تكاليف مربوطه به كاركنان سازمان ب ) ايجاد محيطي امن براي ارباب رجوع وكاركنان در نظام اداري و تسهيل در خدمات رساني ج ) ارتقاء سلامت اداري سازمان د ) بهبود و افزايش پاسخگويي در قبال تصميمات و اقدامات مربوط و افزايش ايجاد فرصت طرح انتقادات و ارزيابيهاي مردم از سازمان. - اهداف ، پيشگيري و مبارزه با رشوه : www.nikooee.com

اسلاید 32: هـ ) عدم مطالبه طلب ، پول يا هر مورد داراي قيمت كه موعد آن رسيده باشد . و ) هرگونه كمك و موافقت و حمايتي كه موجب بخشودگي يا تخفيف مجازات باشد اعم از كيفري و انضباطي . ز ) هرگونه ايجاب ، تعهد يا قول دادن و وعده دادن درخصوص هر يك از مصاديـق رشوه موضوع بنـدهـاي ( الف ) تا ( و ) چه مشروط باشد چه غيرمشروط . ح ) اخذ مالي بلاعوض يا به مقدار فاحش ارزانتر از قيمت معمولي يا ظاهراً به قيمت معمولي و واقعاً به مقدار فاحش كمتر از قيمت . ادامه: www.nikooee.com

اسلاید 33: فساد اداري پديده اي است كه دردنياي امروز وبويژه در كشورهاي درحال توسعه ،بعنوان يكي از مهمترين عوامل درسرراه پيشرفت جامعه مطرح شده است واين پديده توانسته صدمات جبران ناپذيري را بر سرعت حركت چرخ توسعه جامعه ايجاد كند.تاثير عوامل گوناگون درشكل گيري فساد ،به آن ماهيت پيچيده اي داده است كه درنتيجه آن بسياري ازبرنامه هاي طراحي شده دولتها براي مبارزه با فساد به شكست انجاميده .تجربيات بدست آمده ازاجراي اين برنامه ها نشانگر اين است كه براي حذف يا كاهش اين پديده شوم درنظام اداري كشور،نيازمند برنامه هائي هستيم كه با تاثيربر فرهنگ عمومي جامعه وابعاد آن همچون فرهنگ سازماني (بعنوان پديده اي كه بطور مستقيم ازفرهنگ جامعه تاثير مي پذيرد) پيشگيري ازبروز فساد اداري را هدف قرار دهد بجاي آنكه ازطريق طراحي رويه هاي تنبيهي وپس ازوقوع با آن مبارزه كند. همانگونه كه دردنياي پزشكي تاكيد بر اين است كه وازاين طريق با هزينه كمتر وسريعتر مي توان به مقصود رسيد. نتیجه گیری:www.nikooee.com

اسلاید 34: با تشکر از توجه شما موفق و پیروز باشیدwww.nikooee.com

32,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید