oosole_ravabete_oomomi_novin

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اصول روابط عمومی نوین”

اصول روابط عمومی نوین

اسلاید 1: اصول روابط عمومی نوین

اسلاید 2: تعاریف روابط عمومی: بخشی از وظایف مدیریت سازمان وعملی ممتد، مداوم و طرح ریزی شده است که از طریق آن افراد و سازمان ها می کوشند تا تفاهم و پشتیبانی کسانی را که با آنان سرو کار دارند به دست آورند.(انجمن روابط عمومی انگلستان)روابط عمومی عبارت است از تلاش ها و اقدام های آگاهانه، برنامه ریزی شده و سنجیده برای استقرار و کسب تفاهم متقابل بین یک سازمان و گروهای مورد نظر آن سازمان.(اسکات کاتلیپ و آنی سنتر) روابط عمومی عبارت است از انتقال و تجزیه و تحلیل اطلاعات و نظرات مدیریت موسسه به مخاطبان آن و انتقال تجزیه و تحلیل اطلاعات و نظریات این گروه ها به مدیریت به منظور ایجاد همسویی و هماهنگی در علایق و منافع.

اسلاید 3: ویژگی های روابط عمومی :علم و دانش- کوشش آگاهانه و برنامه ریزی شده، وسیله جلب نظر و تفاهم بخشی از وظایف مدیریت سازمان- فعالیت مبتنی بر تحقیق- هنر- وسیله مشاوره مدیران، وسیله تغییر در افکار عمومی- وسیله اطلاع رسانی به مردم- وسیله ایجاد ارتباط اقناعی.

اسلاید 4: روابط عمومی فرایند استروابط عمومی یک فرایند است. یعنی یک سری اقدامات، تغییرات، یا وظایف که نتیجه ای را به بار می آورند. فعالیت روابط عمومی از چهار عنصر کلیدی زیر تشکیل می شود: تحقیق. مشکل یا موقعیت چیست؟ عمل(برنامه ریزی) چه کاری قرار است در رابطه با آن مشکل یامسئله انجام شود؟ ارتباطات (اجرا) چگونه باید به مردم گفت؟ ارزیابی. آیا به اطلاع مخاطبان رسید و چه تاثیری داشت؟ هارولد لاسول: چه کسی؟ چه چیزی؟ را برای چه کسی؟ و با چه هدف؟ و چه میزان تاثیرگذاری؟ تولید کرده است؟

اسلاید 5: ارکان روابط عمومی:برنامه ریزی- تحقیق- برقراری ارتباط دو سویه- گفت و گو با مخاطب برای هم فهمیتحقیق و تحلیلتدوین سیاست هابرنامه ریزیارتباطاتبازخورارزیابی و تعدیل

اسلاید 6: 6 اصل طلایی روابط عمومی:1- گفتن واقعیت: بگذارم مردم بدانند چه چیزی دارد رخ می دهد.2- عمل کردن: درک عموم از یک سازمان، 90 درصد توسط عمل آن سازمان و 10 درصد توسط وعده هاست.3- به مشتری گوش دادن: باید به مشتریان خوب گوش داد و دید مردم چه می خواهند.4- مدیریت کردن برای فردا: واکنش مردم را باید پیش بینی کرد و اقدامات مشکل ساز را حذف و اعتماد ایجاد کرد.5- وابسته کردن همه سازمان به روابط عمومی: هیچ استراتژی سازمان بدون بررسی اثر آن بر مردم نباید اجرا شود.6- آرام، صبور و خوش اخلاق بودن.

اسلاید 7: برنامه ریزی یعنی تصمیم گیری درباره این که شما در آینده کجا می خواهید باشید(هدف) و چطور به آنجا برسید(استراتژی ها)،برنامه ریزی جهت سازمان را با اجتناب از فعالیت های تکراری و روزانه مشخص می سازد.چه کسی- چه می گوید- به چه کسی- از چه راهی و با چه تاثیریدر حال حاضر در چه جایگاهی قرار داریم- وضع موجود، تحلیل موقعیتدرچه جایگاهی می خواهیم قرار گیریم- وضع مطلوب- تصویرسازیچگونه می توان به جایگاه مورد نظر رسید. روش ها راهبردهابرنامه ريزي :مدل برنامه ريزي در روابط عمومي :

اسلاید 8: برای رسیدن به جایگاه مطلوب روابط عمومی چه کار باید کرد؟الف) تثبیت نقش ویژه روابط عمومی در سازمان (موقعیت)ب) تعیین اهداف روابط عمومی(اهداف)ج) مشخص کردن نیازها و علایق مخاطبان (مخاطبان)د) تعیین پیام های روابط عمومی (تاکتیک ها)ﻫ) تدوین استراتژی اطلاع رسانی (استراتژی)و) مطابقت برنامه ها با جدول زمانبندی شده (تقویم)ی) تدوین بودجه (بودجه ریزی)ز) ارزیابی

اسلاید 9: تثبيت نقش ويژه ‍‍ روابط عمومي در سازماندر دوره سوم حيات روابط عمومي، روابط عمومي ها مشاور مديريت و وظيفه اطلاع رساني به منظور نقش آفريني در تصميم گيري و تصميم سازي و ارايه اطلاعات به جامعه مخاطبان درون و برون سازمان را براي رسيدن به تفاهم را بر عهده دارند.- تعيين اهداف روابط عمومي 1- خبر دادن، مطلع كردن، آموزش دادن2- ترغيب و اقناع كردن، مجاب كردن، تشويق كردن، انگيزه دهي3- انتقال گرايش هاو در نهايت مهمترين هدف روابط عمومي ايجاد تفاهم با مخاطبان سازمان است.چگونه اهداف را خوب و درست تعيين كنيم الف : موقعيتب : اهداف

اسلاید 10: 1- اهداف را با كمك كاركنان تعيين كنيد.2- اهداف رابه دفعات ارزشيابي كنيد.3- اهداف رابه صورت مشخص و قابل ارزيابي تعيين كنيد.4- اهداف نبايد صرفاً به سودآوري بستگي داشته باشند.5- زمان بندي مناسب را در نظر بگيريد.6- از رقابت و چشم هم چشمي اجتناب كنيد.7- اهدافي را تعيين كنيد كه كاركنان را به موفقيت شركتتان پيوند دهند.

اسلاید 11: ج) مخاطبمشخص كردن نيازها و علايق مخاطبانمخاطب كسي است كه در انتهاي فرايند ارسال پيام قرار مي گيرد. عام كميت مخاطبان خاص درون سازماني ارتباط با سازمان برون سازماني تأثير پذيري مخاطبان فعال بي نقش موافق موضع گيري مخاطب در برابر پيام مخالف بالفعل ظهور و بروز مخاطب بالقوه

اسلاید 12: 1- نقش مهم مخاطب درتعيين برنامه هاي ارتباطي2- پايه گذاري فلسفه روابط عمومي بر پايه مردم3- استفاده از نتايج مخاطب پژوهي در سياستگذاري هاي ارتباطي4- كمك به طراحي برنامه هاي ويژه براي مخاطبان مطلوب5- نقش مخاطب در بهبود و توليد مجدد پيام هاي ارتباطي6- نقش مخاطب در دو سويه كردن جريان ارتباط7- نقش مخاطب در تعادل بخشيدن و همسنگ كردن سهم و قدرت طرفين ارتباطضرورتهاي مخاطب پژوهي

اسلاید 13: در عصر جديد به دلايل زير از نظر آلوين تافلر در ارتباط با مخاطب بايد به ويژگي هاي زير توجه كرد:1- با پيچدگي ارتباطات نياز به شناخت بيشتر و وسيع تر مخاطبان ضروري تر شده است.2- با طبقه بندي مخاطبان به مخاطبان فرعي، بايد براي هر يك از آنان پيام هاي مناسبي را توليد كرد.3- با تغيير الگوهاي ارتباط درعصر حاضر ما شاهد گذار از ارتباط عمودي و يك جهتي از طرف منبع به سمت مخاطب و ارتباط متقابل، افقي و همسنگ بين منبع و مخاطب هستيم. به طوري كه الگوهاي گلوله اي انتقال اطلاعات و وسيله اقناع به الگوي تأثير گذاری متقابل تبديل شده است.شناخت ويژگي هاي مخاطب

اسلاید 14: هدف: تأثير گذاري متقابلزمان تحقق: درسريع ترين زمانماهيت ارتباط: دو سويهماهيت تحقق: رسيدن به فهم مشتركماهيت پيام: واقعيحجم پيام: درحد نيازهنگام برنامه ريزي و طراحي يك پيام چند متغير رابايد مورد بررسي قرارداد.مناسب بودن 2- مفهوم بودن 3- قابل به يادماندن 4- قابل درك شدن 5- قابل باور از نظر دريافت كننده پيام.الگوي آرماني ارتباط با مخاطبد : پيام

اسلاید 15: استدلالي يا هيجاني بودن – صراحت – صداقت – يك جانبه يا 2 جانبه بودنويژگي هاي پيام:1- آيا پيام چيز ضروري و قابل اهميت است.2- آيا بدون غرض و بي طرفانه است.3- آيا نظم و ترتيب آن به طور منطقي صورت گرفته است.4- آيا تشريح و توصيف مفاهيم را درعين وضوح، به طور ساده و مختصر انجام مي دهد.5- آيا شكل پيام براي گيرندگان، آشنا، قابل قبول و مشخص است.6- آيا مقصود آن واضح و روشن است.تعيين پيامهاي روابط عمومي

اسلاید 16: اعتماد – جاذبه و قدرت منبع1- آيا صاحب تعصبات ومنافع خاصي است.2- آيا تحت تأثير علائق و خواسته هاي خارج از محيط خويش قرار دارد.3- آيا او در گيرندگان ايجاد احترام و اطمينان مي كند.4- آيا او با خصوصيات رسانه يا رسانه هايي كه انتخاب كرده آشنايي دارد.5- آيا او با موضوع پيام آشنايي دارد.انتخاب مناسب رسانه – اطلاع يابي مستمر – طراحي مناسب پيام متناسب با مخاطبان – رعايت اخلاق – بررسي ميزان تأثير گذاري.ويژگيهاي فرستنده:ه : تدوين استراتژي :

اسلاید 17: 1- ارتباط فرايند و اجزاء ارتباط را بشناسد. (تخصص)2- از طريق مطالعه و تجربه شيوه و روش هاي توليد وانتقال پيام را فراگيرد.3- مباني رواني و فيزيولوژيك دريافت پيام و مراحل پذيرش يك ايده را بداند. (اقناع)4- نسبت به موانع، اخلال در ارتباط و مشكلات جريان ارتباطي آگاهي داشته باشند.(پارازيت)5- نسبيت به برقراري ارتباط علاقه مند بوده و داراي هوش، انگيزه كافي و استعداد باشد. (علاقه)6- مباني اخلاق ارتباطي را رعايت كند.ارتباط مؤثر و اثربخش

اسلاید 18: اين خلاصه فهرست، كه برپايه ارزيابي دقيق استوار است، مي تواند اثربخشي شخصيت شمار دررابطه با حرفه روابط عمومي را اندازه گيري كند.هر مورد را با «بلي» يا «خير» مشخص سازيد. هر «بلي»، چهار امتياز دارد. «خير» امتيازي ندارد. هر چيزي زير 60، امتيازي ضعيف به حساب مي آيد. امتياز بين 60 و 80 مبين آن است كه شما بايد حوزه ها و نقاط ضعف كار خود را بررسي كنيد و براي تصحيح آنها كاري كنيد.امتياز بالاي 80 نشان دهنده يك شخصيت روابط عمومي كارا و مؤثر است.حس خوب شوخ طبعيخوش بيني دوستانه، راحت با مردم ارتباط برقرار مي كند.ميتواند به راحتي با هر كسي صحبت كند.نا اميد نمي شود و نا اميد نمي كند.مي تواند ديگران را به راحتي تشويق كند.ظاهري آراسته و مبادي آداب تجاري دارد.به خوبي از عهده نقش ها برمي آيد.از قدرت خلاقيت بالايي برخوردار است.ديگران را درك مي كند.دراستفاده ازكلمات مهارت دارد.خلاصه فهرست شخصيتي روابط عمومي

اسلاید 19: مي تواند اعتماد مديريت رابه خود جلب كند.ازكنار مردم و در جمع آنها بودن لذت مي برد. از گوش دادن لذت مي برد.از كمك كردن به ديگران براي حل مشكلات شان، لذت مي برند.نسبت به بسياري از چيزها، كنجكاو است.از مطالعه مطالب متنوع لذت مي برد.مصمم است تا پروژه ها را تكميل كند.از انرژي بالايي برخوردار است.به خوبي از عهده شرايط اضطراري بر مي آيد.به اشتباهات به عنوان تجربيات آموزشي مي نگرد.واقع بين و هدفمند است.به ديدگاه هاي ديگران احترام مي گذارد.دقيق و حساس است.به سرعت اطلاعات را جذب مي كند و به دست مي آورد.

اسلاید 20: 13. تحمل شكست ها و ناكامي ها 14. ايمان به حرفه خود 15. احساس مسئوليت نسبت به جامعه 16. احساس وفاداري و صداقت 17. احترام به شخصيت افراد 18. رعايت اخلاق حرفه اي 19. ابتكار و خلاقيت 20. آشنايي با فناوري هاي نوين مهارت و تجربهاعتماد به نفسعدم وعده دروغعدم تمركز به موفقيت هاي زودهنگامقدرت تجزيه و تحليل مسائلفلسفه و واقعيات سازمان را بشناسدداشتن تخصصاطلاعات كافي پيرامون دانش مديريتتوانايي تصميم گيري درست و توانايي حل مشكلاتمسئوليت پذيريصبر و شكيباييقدرت سازمان دهي ويژگي هاي كارشناس روابط عمومي

اسلاید 21: 1- بايد نويسنده اي مسلط باشد.2- بايد قادر به برنامه ريزي كوتاه مدت و بلند مدت باشد.3- بايد خلاق و از قدرت تخيل بالايي برخوردار باشد.4- بايد از كسب و كار ارباب رجوع اطلاعات خوبي داشته باشد.5- بايد نتيجه گرا باشد.6- بايد كاملاً مثبت انديش باشد.7- بايد به نحوه تهيه يك طرح اطلاع رساني همگاني آشنا باشد.8- بايد بداند كه چگونه با افراد كليدي رسانه ها ارتباط برقرار و اين ارتباط را حفظ كند.9- بايد بتواند همزمان با بروز موقعيت ها و شرايط جديد، ياد بگيرد و توانايي هاي خود را افزايش دهد.10- بايد بتواند از عهده سازماندهي نيروهاي كار خود به خوبي برآيد.11- متخصصان وكاركنان روابط عمومي نبايد افراد بله قربان گو باشند.ويژگي هاي مدير روابط عمومي موفق

اسلاید 22: 1- مسئله عدم تمركز 2- اهميت دار شدن افكار عمومي 3- شكل گيري تشكل هاي سياسي و تشكل هاي تخصصي رسانه اي 4- شكل گيري رسانه هاي دوسويه 5- رفتن به سوي مجهولات بيشتر 6- جهاني سازي و جهاني شدن/7-همكاري در عين رقابت و رقابت در عين همكاري 8-اهميت يافتن سرمايه ي نيروي انساني 9- كوتاه بودن فرصتها / شتابندگي تاريخ / سرعت تحولات /10- روابط عمومی الکترونیک بر اثر رشد فناوری های ارتباطات و اطلاعات11- وب یک و وب 2- ويژگي هاي عصر جديد( عصر ارتباطات الکترونیک )

اسلاید 23: 1- شفاف سازي ارتباطي ( آسان كردن روند اطلاع رساني) + ارايه اطلاعات 2- كارآمد كردن نظام كارشناسي 3- جلب مشاركت در تصميم سازي 4- دو سويه كردن ارتباطات 5- پاسخگو كردن دستگاه ها 6- عقلايي كردن توقعات ( انقلاب توقعات فراينده )7- بسته بندي پيام متناسب با مخاطبان (توجه به سن ، جنس ، تحصيلات ، موقعيت اجتماعي )8- اطلاع رساني خوب و به موقع 9- توجه به نقش ويژه باز خورد در روابط عمومي 10- توجه به گروه هاي متخصص و رهبران افكار11- ثبت و ضبط اطلاعات (آرشيو اطلاعات )نقش روابط عمومي ها در عصر جديد

اسلاید 24: خداقوتواز توجه و صبر شما سپاسگزارم اردیبهشت 1390

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید