anvae_nasazegariye_kudakan

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “انواع ناسازگاری کودکان”

انواع ناسازگاری کودکان

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: انواع ناسازگاری کودکان بیش فعالی/ کمبود توجهلجبازی مقابله ایاختلال سلوک

اسلاید 3: کمبود توجه6 مورد ازموارد زیر در طول 6 ماه در دو محیط:عدم توجه به جزئیات و اشتباه ناشی از بی دقتیعدم تحمل و حوصله برای کار های نیاز مند دقتبه نظر می رسد گوش نمی دهندناتوانی در پیروی از دستورات و اتمام تکالیف

اسلاید 4: کمبود توجهمشکل در برنامه ریزی و تنظیم تکالیفپرهیز از امور مستلزم تلاش ذهنیگم کردن وسایلفراموشی در کار های روزانهآشفتگی به سبب تحرک زیاد

اسلاید 5: بیش فعالی6 مورد یا بیشتر از موارد زیر به مدت 6 ماه:تکان دادن دست و پا و پیچ وتاب خوردنمشکل در یک جا نشستنتحرک در جایی که انتظار نیست مشکل در بازی ها و فعالیت های آرام

اسلاید 6: بیش فعالیدائم در حال جنب و جوش(موتور)حرف زدن بیش از حدپاسخ قبل از اتمام سؤالمشکل در رعایت نوبتقطع کردن حرف دیگران

اسلاید 7: اختلال لجبازی مقابله ایالگوی منفی خصمانه و لجبازانه 4مورد یابیشتر از نشانه های زیر در خلال 6 ماه:1- از کوره در می رود.2- با بزرگسالان جر و بحث می کند.3- از انجام دستورات و همراهی با بزرگسالان سر باز می زند.

اسلاید 8: اختلال لجبازی مقابله ای4- دیگران را برای اشتباهات خودش سرزنش می کند.5- با جسارت تمام به آزار و اذیت دیگران می پردازد.6- خیلی زودرنج است.

اسلاید 9: اختلال لجبازی مقابله ای7- عصبانی و خشن است.8- کینه توز و انتقام جو است.اختلال در کارکرد اجتماعی،تحصیلی و شغلیرفتارها صرفا در خلال بیماری ها رخ نداده باشد.

اسلاید 10: اختلال سلوکالگوی تکراری ومداوم که به موجب آن حقوق اساسی دیگران یا قوانین اجتماعی متناسب با سن شخص مورد تجاوز قرار می گیرد.این الگو با 3 مورد از معیار های زیر در 12 ماه گذشته و یکی از آنها حد اقل در 6 ماه گذشته مشخص می شود.

اسلاید 11: اختلال سلوکقلدری،تهدید و آزار دیگراندعوا و کتک کاریاستفاده از اسلحه و آسیب جدیبی رحمی نسبت به مردمبی رحمی نسبت به حیوانات

اسلاید 12: اختلال سلوکحمله و سرقت(کیف زنی، اخاذی و...)وادار کردن دیگران به انجام اعمال جنسیآتش سوزی و آسیب به اموال دیگراننابود کردن وسایل دیگرانسرقت از خانه یا ماشین دیگران

اسلاید 13: اختلال سلوکدروغگویی برای منافع شخصی و نقض مقرراتدزدی بدون در گیری با شخصدیر آمدن به خانه (تا قبل از 13 سالگی)افت چشمگیر در عملکرد اجتماعی،تحصیلی و شغلی

اسلاید 14: اختلال سلوکانواع اختلال:شروع حد اقل یک معیار قبل از 10 سالگیعدم وجود معیار ها قبل از 10 سالگی

اسلاید 15: اختلال سلوکشدت اختلال:خفیفمتوسطشدید

اسلاید 16: تفکر و رفتار کودکان پرخاشگرجهان سرشاراز خشونت است.برداشت منفی از رفتار دیگرانترس از مردمانتخاب راه حلهای پرخاشگرانهتحریک پذیری هیجانی

اسلاید 17: تفکر و رفتار کودکان پرخاشگرداشتن تجربه در مورد الگو های رفتار پرخاشگرانه در محیط زندگیعدم ارضای نیاز های عاطفی از سوی والدیننداشتن مهارت های اجتماعی مناسباستفاده از پرخاش در مشکلات بین فردی

اسلاید 18: ویژگی های خانوادگیخانواده های سرکوبگر: رفتارهای منفی برای کنترل یکدیگر از سوی والدین و فرزندانعدم توانایی والدین برای هدایت فرزندانرفتار های رایج والدین و فرزندان: فرمان دادن، فریاد زدن، سرزنش و تنبیه

اسلاید 19: ویژگی های خانوادگیتوجه بیشتر به فرزندان در زمان بروز رفتار های منفیعدم کنترل و نظارت کافی بر فرزندانفقدان رابطه صمیمانه بین والدین فرزندان

اسلاید 20: مشکلات مرتبط با اختلالات رفتاری مشکلات اجتماعیمشکلات عاطفیمشکلات تحصیلیمشکلات خانوادگی

اسلاید 21: مشکلات اجتماعیعدم درک نشانه ها ی رفتارهای اجتماعیعدم درک افکار و احساسات دیگرانپرخاشگری حل مسائل و روابط بین فردیطرد از سوی دیگرانآزار همسالان

اسلاید 22: مشکلات عاطفیپایین بودن عزت نفسناامیدی و انفعالاحتمال افسردگیاضطراب و افکار منفی

اسلاید 23: مشکلات تحصیلیناتوانی در: انجام تکالیفبرنامه ریزیزمان بندیرابطه با معلمان

اسلاید 24: مشکلات خانوادگینیاز به مراقبت بیشتر از سوی والدینتلاش بیشتر والدینروابط قهر آمیز والدین و فرزندانروبط خواهر – برادری ضعیف

اسلاید 25: 10 نکته کلیدی مهمفشار روانی والدینافکار والدیندرگیری های والدین و تقویت مثبتتقابل ها و کنش های خانوادهاصول انضباطی مربوط به سازگاری

اسلاید 26: 10 نکته کلیدی مهممهارت های اجتماعی کودکانمهارت های حل مسأله کودکانتوانایی کودک در مقابله با خشمتوانایی کودکان در انجام تکالیفرضایت هیجانی و عزت نفس کودک

اسلاید 27: انواع استرس های والدیناسترس های شخصی: مثل:اضطراب و افسردگی والدین و اختلالات کودکاناسترس زناشویی: رابطه بین ناسازگاری کودکان و مشکلات ارتباطی زن و شوهر

اسلاید 28: انواع استرس های والدیناسترس فرزند پروری:سخت بودن تربیت برخی فرزنداننا توانی والدین در اعمال انضباطانفعال والدین و چند برابر شدن مشکل فرزندانحمایت اجتماعی ضعیف: احساس تنش ناشی از انزوا و تنهایی خانواده منجر به مشکلات رفتاری کودک می شود.

اسلاید 29: ارتباط بین استرس والدین و مشکلات کودکاناسترس والدیناسترس شخصیاسترس زناشویی/ ارتباطیاسترس فرزند پروریحمایت اجتماعی ضعیفمشکلات رفتاری کودک لجبازی / مقابله جوییمشکلات سلوکپرخاشگرینا تربیت موفقحمایت ضعیف از فرزندمنفصل از کودکانضباط غیر مؤثر

اسلاید 30: برای کاهش استرس خودتان کمک متخصص اصلاح ارزشها و شیوه زندگی خود را در رابطه با کودکان : اگر می خواهید زندگی متعادلی داشته باشید باید به سه جنبه آن توجه کنید:کارتفریحعشق

اسلاید 31: راهبردهای خاص مقابله با استرسخود را آرام کنید.زمانی را به خودتان اختصاص دهید.با همسرتان وقت صرف کنید.به دنبال حمایت های اجتماعی باشیدبرای فعالیت های مثبت برنامه ریزی کنیدبرنامه بهداشتی مناسبی داشته باشید.

اسلاید 32: راهبردهای خاص مقابله با استرسراه های مناسب برای حل مسأله به کار گیرید.بیاموزید که دقیق و منطقی باشید.کنترل خشم را یا بگیرید.برای فرزندان زمان خاصی را صرف کنید.به گروههای حمایتی والدین بپیوندید.برای تغییر شیوه زندگی برنامه ریزی کنید.

اسلاید 33: تمرین تشخیص استرس در خودتانهشدارهای جسمانی زیر را جدی بگیرید:افزایش ضربان قلب و تنفسانقباض عضلات ،عرق زیادسرخ شدن ، داغ شدنسردرد، سرگیجه

اسلاید 34: تمرین تشخیص استرس در خودتانافکار استرس زای خود را بشناسید:دیگر نمی توانم تحمل کنم.پدر / مادر بی عرضه ای هستم. نمی توانم از عهده اش بر بیایم.از او متنفرم.از دست من کاری بر نمی آید.

اسلاید 35: تمرین تشخیص استرس در خودتاناین اعمال هشدار دهنده است:کتک/ مشتداد و فریاد/ تهدیدگریهلرزشگوشه گیری

اسلاید 36: تمرین تشخیص استرس در خودتانبدنتان را آرام کنید:نفس عمیق بکشید.ماهیچه های خودرا شل و سفت کنید

اسلاید 37: تمرین تشخیص استرس در خودتاناز خود گویی های مثبت استفاده کنید:فکرش را نکننگذار ناراحتت کندمی توانم از پس آن برآیمسعی خودم را خواهم کرد.حالم خوب می شود. خونسرد باش. آرام باش.

اسلاید 38: تمرین تشخیص استرس در خودتانواکنش های مؤثر داشته باشید:گاهی باید محل را ترک کنید.گاهی بایدموضوع را نادیده بگیرید.گاهی باید در باره موضوع صحبت کنید.گاهی باید احساسات خود را ابراز کنید.گاهی باید از مهارت حل مسأله استفاده کنید.

اسلاید 39: افکار والدیننوع نگرش والدین نسبت به خود وفرزند بر رفتار آنها با کودک اثر می گذارد:افکار مثبت به روابط بهتر و رفتار مناسب ترو افکار منفی به رابطه بد و رفتار ناهنجار کودک می انجامد.

اسلاید 40: والدین دارای افکار منفی- فکر می کنند علت رفتار منفی کودک به خود او بر می گردد، لذا به اعمال انضباط خشک و خشن روی می آورند.( عدم توجه به نقش خود)- انتظار رفتار هایی بالاتر از توان کودک- احساس عدم کنترل بر رفتار کودک -مقصر دانستن همسر، کارکنان مدرسه و دیگرانبه خاطر رفتار های کودک

اسلاید 41: فرایند اصلاح افکار منفیمراحل اصلاح فکر: 1- شناسایی افکار منفی2- درک علت منفی بودن این افکار3- جایگزین کردن افکار منفی با افکار مثبتاز فرزندانتان انتظاراتی متناسب با توان طبیعی آنها داشته باشید.

اسلاید 42: به افکار خود از 0 تا 5 نمره دهید 1- فرزندم خیلی لوس است.2- عمداً کاری را انجام می دهد.3- او عامل اصلی مشکلات خانوادگی ماست.4- او فقط سعی دارد، جلب توجه کند.5- وقتی بزرگ شود، بچه ای بی مسئولیت،جنایتکار و... خواهد بود.

اسلاید 43: به افکار خود از 0 تا 5 نمره دهید6- فرزند من هم باید مثل بقیه بچه ها رفتار کند.نباید زیاد گذشت داشته باشم.7- او باید در مدرسه، ورزش و فعالیت های گروهی درست رفتار کند. رفتار نادرست او به هیچ وجه قابل قبول نیست.8- فرزندم مشکلات زیادی دارد و نمی تواند با دیگران کنار بیاید.

اسلاید 44: به افکار خود از 0 تا 5 نمره دهید9- مشکل فرزندم تقصیر خودش است.10- اگر ضعیف عمل نمی گردم فرزندم بهتر از این می شد.11- تقصیر همسرم است12- اگر همسرم ضعیف نبود فرزندم بهتر بود.13- خانواده ما خیلی آشفته است.14- من نباید در تربیت فرزندم دچار اشتباه شده باشم.

اسلاید 45: به افکار خود از 0 تا 5 نمره دهید15- من بریده ام.دیگر کاری از دستم بر نمی آید. 16- هیچ کنترلی روی فرزندم ندارم. هر کار می توانستم کرده ام هیچ فایده ندارد.17- معلم فرزندم بیشتر از او مشکل دارد.18- معلم فرزندم خیلی از او شکایت می کند.

اسلاید 46: به افکار خود از 0 تا 5 نمره دهید19- فرزندم باید تغییر کند تا وضع ما بهتر شود.20- فقط اگر من تغییر کنم وضع خانواده خوب می شود. همه مشکلات مربوط به من است.21- اگر همسرم تغییر کند وضع ما بهتر می شود.22- اگر معلم تغییر کند وضع ما بهتر می شود.23- دارو تنها چیزی است که فرزندم را تغییر می دهد.

اسلاید 47: ادامه فرایند اصلاح فکربرای هر فکری که 3 یا 4 یا 5 گرفته اید سؤالات زیر را از خودتان بپرسید:منفی بودن این فکر ناشی از چیست؟این فکر چه اثری بر رفتار من با فرزندم دارد؟رفتار ناشی از این فکر چه اثری بر فرزندم دارد؟

اسلاید 48: افکار مثبتی که باید داشته باشید1- فرزند من رفتار های مثبت نیز دارد.2- مهم نیست چه کسی مقصر است. مهم یافتن راه حل است.3- همه چیز به فرزندم مربوط نمی شود.4- شاید فرزندم قصد جلب توجه دارد.5-دلیلی برای تداوم مشکل در آینده، وجود ندارد.

اسلاید 49: افکار مثبتی که باید داشته باشید6- من نمی توانم فقط نظاره گر باشم. او باید یاد بگیرد که چگونه رفتار کند. 7-من باید فرزندم را بپذیرم او ویژگیهای مثبتی هم دارد.8- بهتر است به ویژگی های مثبت او بیشتر تاکید کنم.9- فقط من مقصر نیستم.او هم سهم دارد.10- خودم را نباید سرزنش کنم. باید به دنبال راه حل باشم.

اسلاید 50: افکار مثبتی که باید داشته باشید11- به جای سرزنش همسرم باید با همفکری دنبال راه حل بگردیم.12- مهم نیست چه کسی مقصر است.باید بر یافتن راه حل تاکید کرد.13- به جای فکر کردن به آشفتگی خانواده باید کاری انجام دهیم.14- فرزندم مشکلاتی دارد.من هم ممکن است مرتکب اشتباه شوم.

اسلاید 51: افکار مثبتی که باید داشته باشید15- باید دنبال راه حل های جدیدی برای مراقبت از فرزندم باشم. چون چاره دیگری ندارم.16- همه چیز از کنترل من خارج نیست. خیلی چیز ها هم هم تحت کنترل من است.17- بهتر است با معلم فرزندم همکاری کنم.مقصر دانستن دیگران فایده ای ندارد.18- تنها فرزندم نیاز به تغییر ندارد،ما همه باید تغییر کنیم.

اسلاید 52: افکار مثبتی که باید داشته باشید19- تنها من نیاز به تغییر ندارم. همه باید تغییر کنند.20- تنها همسرم هم نیاز به تغییر ندارد. همه باید ......21- تنها معلم نیاز به تغییر ندارد. همه باید......22- دارو ممکن است مؤثر باشد ولی تنها راه حل نیست.همه باید به سختی باید تلاش کنیم تا مشکلات حل شود.

اسلاید 53: افزایش مشارکت والدین و تقویت مثبت کارشناسان کودک و خانواده معتقدند:که تعامل یعنی گذراندن وقت ورابطه عاطفی قوی بین والد و فرزند در رشد روانی کودکاهمیت فراوانی دارد.همچنین بین تقویت مثبت رفتار های خوب و داشتن یک کودک خوب رابطه وجود دارد.

اسلاید 54: برنامه ریزی برای تعامل مثبتدر این برنامه ریزی والدین وقت مشخصی را به انجام فعالیت های مورد علاقه فرزندان می گذرانند و در عین حال برای بهبود ارتباط تلاش می کنند.برای رسیدن به این مقصود 4 مرحله وجود دارد.

اسلاید 55: برنامه ریزی برای تعامل مثبتمرحله اول: فهرستی از کار هایی که دوست دارید و می توانید به همراه فرزندتان انجام بدهید و فکر می کنید وقت کمی می گیرند،تهیه کنید.در این فهرست نظر فرزندان را اعمال کنید.

اسلاید 56: برنامه ریزی برای تعامل مثبتمرحله دوم:باکودک قرار بگذارید. وقت مشخصی را برای یک یا چند مورد از این فعالیت ها در هفته در نظر بگیرید.اگر اتفاقی افتاد دوباره برنامه ریزی کنید.

اسلاید 57: برنامه ریزی برای تعامل مثبتمرحله سوم:رفتار های انظباطی خد را در جریان فعالیت ها تغییر دهید. اجازه بدهید او کارها را هدایت کند و شما نیز مسئولانه رفتار کنید.

اسلاید 58: برنامه ریزی برای تعامل مثبتدر حین انجام بازی یا فعالیت مشترک 3 کار را بایدانجام دهید: تشویق های کلامیتوصیف کردنلمس کردن

اسلاید 59: برنامه ریزی برای تعامل مثبت کارهایی که در طول بازی نبایدانجام دهید:سؤال کردن: ( چرا توپ راپرت کردی؟ نظرت در مورد بازی ) دستوراتانتقاد:کارت اصلا درست نبود.

اسلاید 60: برنامه ریزی برای تعامل مثبتمرحله چهارم: ارزیابی اثر فعالیت ها:پس از هر فعالیت بهتر است با فرزندتان در مورد تجربه و احساسی که در طول بازی داشته اید،صحبت کنید. صعی کنید به دقت به حرف ها گوش کنید و باز خورد مثبت بدهید.

اسلاید 61: برنامه ریزی برای تعامل مثبتاختصاص زمان برای گفتگودر دسترس باشید توجه به رفتار های مثبت

اسلاید 62: نظارت بر خود وتعیین هدفمرحله 1لیستی از رفتار های مثبت هدف را برای تقویت مثبت مشخص کنید. مثل:گوش دادن وانجام دستورات والدین همکاری با خواهر و برادر انجام تکالیف مدرسهابراز احساسات

اسلاید 63: نظارت بر خود وتعیین هدفمرحله2مشخص کنید که چگونه می خواهید رفتار های مثبت را تشویق کنید:تشویق کلامی ،لمس کردن، خندیدن، صرف وقت برای گفتگو، توصیف کار های کودک

اسلاید 64: نظارت بر خود وتعیین هدفمرحله3لیستی از رفتار های منفی باید نادیده گرفته شوند، تهیه کنید: مثال:اخم کردن، نق زدن،قهر کردن، بهم کوبیدن در،آروغ زدنپرت کردن اسباب بازی ها و ....

اسلاید 65: نظارت بر خود وتعیین هدفمرحله 4چگونگی نادیده گرفتن را تعیین کنید: مثال: بیرون رفتن از اتاق، انجام کار مشابه،حذف توجه به طور کامل و....

اسلاید 66: نظارت بر خود و تعیین هدفمرحله 5الف: نظارت بر رفتار های انضباطی خودتان:با این کار: اولا یاد می گیرید که رفتارهای مثبت فرندتان را شناسایی و تقویت کنید.ثانیا: متوجهمی شوید که چه وقت فرزندتان بهانه گیری می کند.

اسلاید 67: بهبود مهارت های تعاملی مثبت در خانوادهبیشترین اختلالات در خانواده های درای تعاملات منفی است:مهارت های ارتباطی ضعیفضعف در حل مسئلهناتوانی در کنترل خشم

اسلاید 68: مهارت های ارتباطی در خانوادهنباید ها: صحبت های طولانی یا موعظهسرزنش کردن: تقصیر توست.عبارات دوپهلو: من خوشم نمی آید. ترتیب کارها را بده.پرسیدن سؤالات منفی: چرا همیشه این کارها را می کنی؟ چند بار باید بهت بگویم؟گوش دادن با نگاه کردن به اطراف یا سکوت یا انجام کاری دیگر

اسلاید 69: مهارت های ارتباطی در خانوادهنباید ها: قطع کردن صحبت دیگرانتحقیر و انواع تهدید هافریاد زدن، جیغ کشیدن و...تمسخرتغییر دادن موضوع

اسلاید 70: مهارت های ارتباطی در خانوادهنباید ها:مطرح کردن موضوعات قدیمی و رفتار های گذشتهعدم انطباق ارتباطات کلامی و غیر کلامیپنهان کردن احساساتاخم کردن و جبهه گیری چهره ایذهن خوانی با این فرض که شما می دانید دیگران چه فکر می کنند.

اسلاید 71: مهارت های ارتباطی در خانوادهبایدها:از عبارات کوتاه 10 کلمه و کمتر استفاده کنید.ضمیر من را در موقع گفتن فکر و احساستان استفاده کنید.از عبارات مستقیم و اختصاصی استفاه کنید.مثل: خواهرت را مسخره نکن.

اسلاید 72: مهارت های ارتباطی در خانوادهبایدها:فعالا نه گوش بدهید: سر تکان دادن،تماس چشمی دادن فرصت به افراد برای بیان نظر و فکر بازخورد بدهید( موقع گوش دادن)روشی سازنده در پیش بگیرید.مثال:من در مورد نمرات تو نگرانم باید با هم همفکری کنیم ببینیم مشکل چیست و چه باید کرد؟

اسلاید 73: مهارت های ارتباطی در خانوادهباید ها:لحن صحبت خنثی یا طبیعیصریح و مشخص صحبت کنید.روی یک موضوع تاکید کنید.برزمان حال متمرکز شوید.انطباق ارتباط کلامی و غیر کلامی

اسلاید 74: مهارت های ارتباطی در خانوادهباید ها:ابراز احساسات به نحو مناسبنشان دادن حالت مناسب چهره به دیگرانذهن خوانی نکنید بلکه به دقت گوش بدهید و برای اطمینان بیشتر از درک منظور طرف مقابل از او سؤال بپرسید.

اسلاید 75: مهارت های ارتباطی در خانوادهمرحله اول:بحث کردن وتوضیح دادن در ارتباط با باید ها و نبایدها با اعضای خانوادهمرحله دوم: تمرین مهارت ها مرحله سوم: استفاده از مهارت ها در زندگی روز مره

اسلاید 76: مدیریت خشم/تعارض در خانوادهمرحله 1 :آموزش مهارت های مدیریت خشم/تعارض :شناخت نشانه های خشم/تعارض:برای تشخیص خشم در خودتان به 3 نوع نشانه توجه کنید:واکنش های جسمانی،افکار، رفتارها

اسلاید 77: مدیریت خشم/تعارض در خانوادهواکنش های جسمانی:تند نفس زدن، تپش قلب، عرق ریختن،تغییر رنگ چهره، سفت شدن عضلات،تغییر لحن صدا

اسلاید 78: مدیریت خشم/تعارض در خانوادهنشانه های فکری:او مرا دیوانه می کند.از او متنفرمای کاش مرده بود.بالاخره او را کتک خواهم زد.کاشکی از خانه برود بیرون

اسلاید 79: مدیریت خشم/تعارض در خانوادهنشانه های عملی: داد زدنکتک کاری قطع کردن حرف دیگرانکلمات تحقیر آمیزحالات چهره و وضعیت بدنی عصبانی

اسلاید 80: مدیریت خشم/تعارض در خانوادهمقابله با خشم: جدایی موقت بین 5 تا 10 دقیقهاستفاده از تنفس عمیق و تن آرامیفکر کردن در مورد دلیل واقعهفکر کردن در مورد راه حلهای موجودبازگشت به موقعیت و استفاده از روش مسئله گشایی

اسلاید 81: مدیریت خشم/تعارض در خانوادهمراحل مسئله گشایی:1-طرح مشکل بدون سرزنش،یا مقصر ساختن یکدیگر وهمراه با تبیین و تنویر قضایا2- پیدا کردن تمامی راه حل های ممکن3- انتخاب بهترین و ناسب ترین راه حل4- اجرای راه حل 5- ارزیابی نتایج

اسلاید 82: مدیریت خشم/تعارض در خانوادهمرحله2:تمرین مهارت ها در خانهمرحله 3:استفاده از مهارت های مدیریت خشم در مو قعیت های واقعی زندگی

اسلاید 83: به کارگیری همزمان همه مهارت هامیانجی گری نشست های خانوادگیعذر خواهی و تحلیل موضوعات مورد اختلاف

اسلاید 84: آموزش فرمانبری به فرزندانیکی از مشکلات که بسیاری از والدین و معلمان با آن مواجه هستند،ترغیب فرزندان به گوش دادن و اطاعت کردن از دستورات بزرگسالان است. در این قسمت به توضیح فرمانبرداری می پردازیم.

اسلاید 85: نافرمانی در کودکاندر هرنافرمانی دو بخش وجود دارد:درخواست والدین(بخش مربوط به والدین)امتناع کودک(بخش مربوط به کودک)هردو باید تغییر کنند.

اسلاید 86: نافرمانی در کودکانوالدین کودکان نافرمان غالبا در اعمال انضباط ناتوان هستند. آنها غالبا: داد و فریاد می کنند.بی ثبات عمل می کنند،تسلیم می شوند،بیش از حد کنترل کننده هستند،تنبیه بدنی می کنند.

اسلاید 87: آموزش فرمانبریمرحله 1دستور باید به شکلی باشد که حتما اجرا شود:دستورات مبهمدستور به صورت در خواستدستور استدلالی دستور تکراری

اسلاید 88: آموزش فرمانبریاز دستورات مبهم،سؤالی،استدلالی و تکراری استفاده نکنید چون با نافرمانی کودک ارتباط زیادی دارد. ازدستور ات اختصاصی تک مرحله ای ( حتی الامکان کمتر از 10 کلمه)استفاده کنید. چون احتمال فرمانبرداری را افزایش می دهد.

اسلاید 89: آموزش فرمانبریمرحله 2:از هشداردادن به طور مؤثر استفاده کنید.اگر........ آن وقت.......هشدار بهتر است یکبار اجرا شود.

اسلاید 90: آموزش فرمانبریمرحله 3:رفتار فرمانبری و نا فرمانی را امتیازات مثبت و منفی همراه کنید.اگر پیروی کرد،تشویق کنید. کلامی یا مادیاگر نافرمانی کرد به نحوی ملایم تنبیه کنید.

اسلاید 91: آموزش فرمانبریمرحله 4:خونسردی خود را حفظ کنید و نگذارید درگیری بالا بگیرد.اگر دیدید بحث بالا می گیرد برای چند لحظه موقعیت را ترک کنید. کمی فکر کنید دوباره برگردید و تلاش کنید.

اسلاید 92: آموزش فرمانبریمرحله 5: الف:برای کودکان سال های اول فرایند های آموزش فرمانبری را اجرا کنید:استفاده از نمودار های گوش دادن و اطاعتو استفاده از نمودار محروم سازی

اسلاید 93: آموزش فرمانبریمرحله 5: ب:برای سنین آخر دبستان و نوجوانان از روشهای اختصاصی آموزش همکاری استفاده کنید:استفاده از نمودار حذف امتیازات در صورت عدم همکاری

اسلاید 94: آموزش فرمانبریبرای این که روش شما مؤثر واقع شود باید:ثبات رای داشته باشید.مداومت داشته باشید.قاطع و صمیمی باشید.قاطعیت را با خشونت اشتباه نکنید.

اسلاید 95: مراحل روش محروم سازی1- از کودک با جملات روشن چیزی بخواهید.2- در صورت عدم پیروی هشدار دهید.3- محروم سازی را (5تا 10 ثانیه) بعد از نافرمانی اجرا کنید.4- پس از محروم سازی باید کودک کار خواسته شده را انجام دهد. اگر انجام نداد،تکرار کنید.

اسلاید 96: مراحل روش حذف امتیاز1- باجملات روشن درخواست خود را مطرح کنید.2- هشدار دهید.روشن و کوتاه3- حذف امتیاز: به دو صورت:- تا زمان انجام رفتار - برای مدت زمانی معین4- پس از همکاری:بلافاصله برگرداندن امتیازدر صورت عدم موفقیت از درگیری بپرهیزید.

اسلاید 97: ایجاد فرهنگ پیروی از قوانینیکی از مشکلات کودکان مبتلا به اختلالات رفتاریزیر پا گذاشتن قوانین است. نافرمانی از عدم انجام تکالیف تا دیر آمدن به خانه عدم نظارت نظارت والدین بر فرزندان و شکل گیری بزهکاری است. وجود قوانین و محدودیت های مشخص برای فرزندان امکان نظارت را افزایش می دهد.

اسلاید 98: ایجاد فرهنگ پیروی از قوانیندر مورد قوانین بحث کرده و آنها را مکتوب نمایید.اکثر والدین فکر می کنند فرزندشان قوانین را می داند در حالیکه مقررات باید مشخص شود.زمانی را به تامل در مورد قوانینی که فرزندتان از آنها سرپیچی می کند اختصاص دهید و موارد را روی کاغذ بنویسید.

اسلاید 99: ایجاد فرهنگ پیروی از قوانینقوانین را اولویت بندی کنید.در یک نشست خانوادگی آنها را مشخص کنید.مثال: باید هر روز تکالیفت را تا قبل از ساعت 7 تمام کنی.در مورد قوانینی که روابط اجتماعی فرزندتان را محدود می کند دقیق باشید.

اسلاید 100: ایجاد فرهنگ پیروی از قوانینبه جای منع رابطه با یک دوست بهتر است در مورد نحوه ی دوستی قوانین خاصی وضع کنید.مثال اینکه همراه دوستش چه جاهایی نباید برود،چه ساعتی به خانه برگردد و....داشتن اطلاعات در مورد والدین دوست فرزندتان بسیار مفید است.

اسلاید 101: ایجاد فرهنگ پیروی از قوانینبا فرزندتان قرارداد رفتاری روزانه شامل انتظارات و شرایط تنظیم کنید. برای کار های مثبت تشویق و برایرفتارهای منفی تنبیه در نظر بگیرید.مراحل قرارداد رفتاری در زیر آمده است:

اسلاید 102: مراحل قرارداد رفتاری روزانهمرحله 1:انتظارات رفتاری را مشخص کنید:نمونه هایی از قوانین:تکالیف مدرسه را تا (زمان خاصی) به پایان برسان.روزهای مدرسه سر وقت بیدار شو.بدون همراهی با بزرگترها به برخی جاها نباید برویبه خانه دوستت نمی روی مگر والدینش باشند.هر کجا می روی به پدر و مادر اطلاع بده.

اسلاید 103: مراحل قرارداد رفتاری روزانهمرحله 2: مشخص کنید رفتارهای فرزندتان باعثبدست آوردن و ازدست دادن چه چیزهایی میشود.نمونه امتیاز ها: استفاده از تلفن،تماشای تلویزیون،رانندگی،بیرون رفتن از خانه،بازی های کامپیوتری

اسلاید 104: مراحل قرارداد رفتاری روزانهمرحله 3: قراردادی تنظیم کنید.در قرارداد انتظارات و امتیازات را بنویسید.در طول روز مرتب گوش زد نکنید.فقط بگویید که امتازاتش را کسب کرده و از دست داده است.قرارداد برای 24 ساعت است و روز بعد باید مرور یا تجدید نظرشود.

اسلاید 105: مراحل قرارداد رفتاری روزانهمرحله 4: الف: قرار داد رفتاری ویژه برای فرزندان در سال های اول ابتدایی تنظیم کنید.برای 1یا 2 رفتار مثبت تشویق کوچک برای 3یا 4 رفتار مثبت تشویق های بیشتر ولی پیامد منفیبرای زیر پا گذاشتن تمام قوانین اعمال شود.

اسلاید 106: مراحل قرارداد رفتاری روزانهمرحله 4:ب:قرارداد رفتاری ویژه برای سال های آخر دبستان و دوره نوجوانی: در این قرارداد هر رفتار پیامد های خاص خودش را دارد. چون اصلاح رفتار مهم است.این قرار داد نیز باید روزانه مرور شود.

اسلاید 107: مراحل قرارداد رفتاری روزانهمرحله 4:قرارداد رفتاری روزانه را تغییر دهید:از قراردادهای ساده و قابل انعطاف استفاده کنید.و سپس قراردادها راتغییر دهید.

اسلاید 108: آموزش رفتار های اجتماعی به کودکانتوانایی یافتن و حفظ دوستان جدیدبرای کودکان حیاتی است.کودکانی که مشکل اجتماعی دارند در نوجوانی و بزرگسالی در معرض مشکلاتعاطفی و روانی قرار دارند.

اسلاید 109: مراحل آموزش رفتار های اجتماعی مرحله 1: رفتار های اجتماعی هدف را مشخص کنید:ابتدا ببینید کدام رفتارهای منفی بیشتر و کدام رفتارهای مثبت کمتر دیده می شود.

اسلاید 110: نمونه هایی از رفتارهای اجتماعی منفیپرخاشگری فیزیکی(کتک زدن،لگد زدن)جر زدن در بازی،بحث و مجادلهپریدن وسط حرف دیگرانفحش دادن،دیگران را مسخره کردنغر زدن،شکایت کردن، اموال دیگران را برداشتن زورگویی

اسلاید 111: نمونه هایی از رفتارهای اجتماعی منفیتماس چشمی ضعیف،خیلی بلند حرف زدن،پز دادن و افاده داشتن، طعنه آمیز سخن گفتن،قلدری کردن، مزاحم دیگران شدن، حق دیگران را خوردن،کناره گیری از دیگران،منفعل بودن، گوش ندادن به صحبت دیگران،

اسلاید 112: نمونه هایی از رفتارهای اجتماعی منفیجمع آوری غذا،اسباب بازی و....عدم بیان احساسات،صحبت کردن بیش از اندازه،سرپیچی از قواعد بازی، بازی با خشونت،تحت نفوذ و فشار همسالان تسلیم کارهای نامناسب شدن

اسلاید 113: نمونه هایی از رفتارهای اجتماعی مثبترعایت نوبت،مشارکت،ابراز احساسات،همکاری،تماس چشمی، آغاز مکالمه،با جرات بودن،عذر خواهی کردن،سؤال کردن، در مورد خود به دیگران گفتن،منصفانه بازی کردن،بی اعتنایی در صورت لزوم،سؤال در مورد علاقه و خواست دیگران

اسلاید 114: نمونه هایی از رفتارهای اجتماعی منفیگوش دان به دیگران کمک گرفتن از دیگران،قوانین بازی را رعایت کردن،رد کردن تقاضای دیگر دوستان برای انجام رفتار های نامناسبمختصر حرف زدن

اسلاید 115: مراحل آموزش رفتار های اجتماعی برای تصمیم گیری در مورد اینکه کدام رفتارها رابا فرزندمان تمرین کنیم، باید ابتدا چندین روز به مشاهده رفتار های فرزندمان در محیط های با ساختار کم و زیاد بپردازیم.

اسلاید 116: مراحل آموزش رفتار های اجتماعی مرحله 2:به فرزندتان کمک کنید تا مشکلا رفتاری اجتماعی را بفهمد ورفتار های اجتماعی هدف را برگزیند.در باره مشکلات رفتاری اجتماعی فرزندتان با او صحبت کنید.

اسلاید 117: مراحل آموزش رفتار های اجتماعی لیست رفتارهای اجتماعی مثبت را همراه با فرزندتان مرور کنید. در باره نتیجه مشاهداتتان از رفتارهای کودک با او صحبت کنید.با همراهی کودک رفتار های اجتماعی هدف را انتخاب کنید.

اسلاید 118: مراحل آموزش رفتار های اجتماعی مرحله 3 :مهارت های اجتماعی فدف را برای فرزندتان توضیح دهید.سپس عملا برایش نمایش دهید.سپس سعی کنید از ایفای نقش استفاده کنید. مثال: دادن یا ندادن اسباب بازی به دیگران.

اسلاید 119: مرحله 4: رفتارهای اجتماعی مطلوب را در موقعیت هایواقعی زندگی تشویق کنید. قبل از وارد شدن به یک موقعیت اجتماعی در باره نحوه ی به کارگیری مهارت های اجتماعی آموخته شده فرزندتان را راهنمایی کنید. مراحل آموزش رفتار های اجتماعی

اسلاید 120: آموزش مهارت نه گفتنرفتارهایی نظیر: مصرف مواد،روابط جنسی،فرار از مدرسه،تخریب اموال عمومی،ارتکاب جرم و... با تأثیر منفی دوستان رابطه دارد. به همین دلیل آموزش مهارت نه گفتن برای فرزندان بسیار اهمیت دارد.اگر با شما همکاری نکرد باید ابتدا به تعامل مثبت فکر کنید یا به قوانین فکر کنید.

اسلاید 121: سایر نکات مربوط به آموزش رفتار اجتماعی رفتار اجتماعی رابه خواهر/ برادر ها یاد دهید.برای تمرین مهارت های اجتماعی موقعیت های خاصی را فراهم کنید ودر آنها فرزندتان را برای انجام رفتارهای مثبت اجتماعی تشویق کنید.فرزندتان را در گروههای ویژه ثبت نام کنید.

اسلاید 122: سایر نکات مربوط به آموزش رفتار اجتماعیهمسالان امدادگر را پیدا کنید: تشکیل گروههای امدادگربا مسئولین مدرسه همکاری کنید.با سایر والدین همکاری کنید.صبور باشید: چون آموزش مهارت ها نیاز به صرف وقت ،حوصله،تکرار و تمرین دارد.

اسلاید 123: بالا بردن توان مقابله با خشم در کودکاناگر کودک شما در موقعیت های مختلف مثل خانه،مدرسه، محیط دوستان و... دچار عصبانیت می شود،باید کنترل خشم را به او آموزش دهید. ولی اگر در محدوده خانه استنافرمانی تلقی می شود.

اسلاید 124: بالا بردن توان مقابله با خشم در کودکانمرحله 1:مشخص کنید که آیا فرزند شما آماده یادگیری نحوه ی مقابله با خشم می باشد یا نه؟فرزندان کمتر از 8تا 10 سال نمی توانند این مهارت رایاد بگیرند.

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید