علوم مهندسی تجزیه و تحلیل اطلاعات

برگ ثبت داده‌ها – Check sheet

38-Check-sheet

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “برگ ثبت داده‌ها – Check sheet”

برگ ثبت داده‌ها – Check sheet

اسلاید 1: برگ ثبت داده هاCheck sheetMGTools.ir

اسلاید 2: عنوانبرگ ثبت داده هانوعابزارمراحل استفادهتجزیه و تحلیلموضوعتغییرات و سازمان / تصمیم گیری و حل مسالهسطحفردیپیچیدگیکم

اسلاید 3: در مراحل اولیه کنترل کیفیت آماری غالبا جمع آوری اطلاعات عملیاتی درباره فرآیند مورد مطالعه ضروری خواهد بود. در این گونه موارد برگه کنترل یکی از ابزار های مفیدی است که می توان استفاده نمود. نکته حائز اهمیت در زمان طراحی برگه کنترل نوع داده هایی است که باید جمع آوری گردد. شماره قطعه یا عملیات، تاریخ، تحلیل گر، و هرگونه اطلاعات دیگر به گونه ای در تعیین علل عملکرد نامطلوب نقش داشته باشد باید در نظر گرفته شود. اگر برگه کنترل اساس و پایه ی محاسبات بعدی محسوب می شود و یا اگر از آن برای وارد کردن داده ها به رایانه استفاده می کنیم، باید قبل از جمع آوری داده ای از مناسب بودن ساختار برگه کنترل اطمینان حاصل نماییم. برگه کنترل بسته به شرایط کار و اطلاعات ورودی می تواند ظاهر متفاوتی داشته باشد. برگ ثبت داده ها يك جدول ساده طراحي شده براي ثبت واقعيت ها و دادهاي كمي در يك دوره زماني مي باشد. و براي شكل دادن به داده هاي جمع آوري شده در يك قالب معين استفاده مي شود تا بتوان به سادگي از داده ها استفاده و آنها را تجزيه و تحليل كرد. مراحل اجرای این تکنیک به شرح زیر می باشد : 1- تعيين داده هايي كه بايد جمع آوري گردند. 2- طراحي برگ ثبت داده ها براي سهولت در به دست آوردن داده ها. 3- جمع آوري داده ها در يك دوره زماني تعيين شده. به عنوان مثال 20 روز. 4- بعد از يك دوره مشخص چك مارك ها را با هم جمع زده و اين اطلاعات را در فرايند حل مسئله دخالت مي دهيم. فایده ی برگه ی ثبت داده ها این است که اولاً شما می توانید همه ی مشکلات را یکجا ببینید و ثانیاً می توانید ستون هایی با مضامین زیر به انتهای ستون ها اضافه کنید که تحلیل را راحتتر می کند. 1- وزن نسبی هر نقص: با وزن دادن (ضرب کردن) به نقص ها می توانید بین آنها تفاوت قائل شوید و ببینید که کدام نقص بیشترین تکرار را با در نظر گرفتن وزن نقص ها دارد. 2- رفع مشکل: اگر تمام منابع خود (پول، زمان، اعتبار و ...) را برای رفع این مشکل اختصاص دهید، موفق به چند درصد از رفع این مشکل می شوید.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطنمودار جعبه ای Box Plot استراتژی جمع آوری داده Data Collection Strategyگروه کانونیFocus Group توزیع فراوانیFrequency Distributionتحلیل پارتوPareto Analysis مزایاساده و قابل اجرا امکان ارزیابی در چند بعدکاربردها•مشاهده يك عمليات و ثبت و دادهاي مشخص در يك دوره زماني.•دست يابي به تغيير پذيري فرايندها در وضعيت جاري با مشاهدات كوتاه مدت. •تعيين اينكه كدام از مشكلات موجود، اول مي باشد.•تاييد اثرات يك مشكل.معایبمشکلات ناشی از دخالت تصمیمات انسانی زمان بر بودن تکنیک تاثیر گذاری تصمیم و ارزیابی ارزیابان بر یکدیگر

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان