In-Flow

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “در جریان In Flow”

در جریان In Flow

اسلاید 1: در جریانIn Flow

اسلاید 2: عنواندر جریاننوعابزارمراحل استفادهبرنامه ریزی / اجراموضوعتصمیم گیری و حل مساله / منابع انسانیسطحفردیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: به این نمونه توجه کنید: جر و بحث یک مادر و فرزند را تصور کنید؛ درحالیکه مادر اصرار دارد که کودکش به کار اشتباه خود ادامه ندهد! این نمونه دید خوبی به شما خواهد داد: در چنین حالتی، کودکان کاری را که مادر بر توقف آن اصرار داشته است، به سختی رهاکرده و تمرکز خودرا متوجه کاردیگری میکنند.تمرکز دقیق بر یک چیز، توانایی است که در بچه های کوچک بسیار دیده می شود؛ اما همین توانایی برای بسیاری از افراد بزرگسال کاری دشوار و چالش برانگیز است. افراد بسیاری تلاش می کنند تا بر روی یک کار متمرکز شوند، ولی در زمان انجام کار، به تدریج تمرکز خود را از دست می دهند.در این میان برخی از افراد میتوانند تمام توجه خود را روی کاری که انجام میدهند متمرکز نموده و نتایج بسیار خوبی را نیز از عملکرد خود کسب نمایند. روانشناسان مدرن فرایند ایجاد تمرکز مطلق روی کاری که درحال انجام است را در جریان مینامند. میهالی زیکسزنت میهالی ، اولین کسی بود که این مفهوم را معرفی کرد. وی بیان می کند که دستیابی به تمرکز کامل به هنگام انجام فعالیتها، مهارتی است که تقریباً برای همه زمینه ها، مهم و کلیدی محسوب می شود.فراهم کردن محیط مناسبجریان تمرکز براحتی قابل دستیابی است، درصورتیکه:•یک فشار بیرونی برای درگیرکردن شما درفرآیند انجام کار وجود داشته باشد- به شرط آنکه شدت آن به کیفیت عملکردتان آسیب نرساند- •باور داشته باشید که مهارت های شما برای انجام کاری با کیفیت بالا، کافی و مناسب است.•بی نظمی های پیرامون خود را کنترل می کنید.•به جای تحلیل و نقد عملکرد خود، توجه شما به وظایفی است که برعهده دارید.•آرام و هوشیار هستید.•سعی می کنید مثبت اندیش بوده و افکار منفی را از خود دور نگه دارید.دستیابی به برخی از ویژگی های بالا در شرایط پرمشغله محیط های کاری امروزی دشوار به نظر می رسد؛ زمانیکه: تلفن های فراوانی زنگ می خورند، ایمیل های زیادی هستند که هر لحظه باید کنترل شوند و یا افرادی که مدام برای درخواست چیزی به شما مراجعه می کنند. حداقل در شرایطی که با انبوهی از کارهای عقب افتاده روبه رو هستید، اینکه فکرکردن همزمان به مشکلات شخصی و کاری را متوقف کنی؛ کار آسانی نخواهدبود.

اسلاید 4: بنابراین چنانچه شما فرصت واردشدن به جریان تمرکز را داشته باشید، پیش از هر کاری باید همه عواملی را که موجب سردرگمی شما می شوند؛ کنترل کنید. برای اینکار می توانید از تکنیکهای کاربردی زیر استفاده نمایید:•راحت باشید و سعی کنید همه عواملی که از محیط بیرون مزاحم شما میشوند، نادیده بگیرید. با ساماندهی مجدد محیط کارتان می توانید بسیاری از عواملی که تمرکزتان را برهم میزنند؛ ازبین ببرید. برای نمونه: جهت میز خود را به گونه ای تغییردهید که امکان عبور و مرور از کنار شما کاهش پیدا کند. از درختان و گیاهان برای کاهش سروصدا و آلودگی ها استفاده کنید. مبلمان خود را به شکلی تغییر دهید تا در آن احساس راحتی کنید. اگر بی نظمی شما را آزار می دهد همه وسایل را مرتب و منظم در جای خود قرار دهید. دما و نور محیط را به گونه ای تنظیم کنید که کاملا راحت و آرام باشید.•مانع بروز مزاحمت شوید. بر در اتاق خود از علامت مزاحم نشوید استفاده کنید. تلفن همراه خود را خاموش کرده و مرورگر و صفحات ایمیل خود را ببندید. و هر فعالیتی که شما را از کار اصلی منحرف میکند؛ کنار بگذارید. با ارزیابی میزان بهره وری خود به ازای یک ساعت کار در چنین محیطی (به دور از مزاحمت ها)، قطعاً شگفت زده خواهیدشد. این مقدار برابر با چندساعت کار همزمان با بروز مزاحمت های فرآوان است.•استرس خود را مدیریت کنید. از طریق یادداشت هایی که در شرایط استرس زا نوشته اید ، منابع اضطراب خود را شناسایی کنید و تمام سعی خود را برای کاهش و یا حذف مهمترین عوامل استرس زا بکار بگیرید. یکی از محتمل ترین منابع ایجاد استرس، وجود کارهای زیاد در نوبت انجام است. برای مدیریت این منبع استرس زا میتوانید از تکنیک های مدیریت زمان استفاده کنید. یکی دیگر از دلایل ایجاد استرس، فشارهای موجود برای انجام دادن کارهاست، این منبع استرس زا را نیز میتوان با استفاده از تکنیک شبیه سازی مدیریت کنید تا بتوانید آرامش خود را در چنین شرایطی حفظ کنید.•از فهرست انجام کارها و یا برنامه های عملیاتی استفاده کنید. با نوشتن همه وظایف در فهرست انجام کارها و برنامه های عملیاتی، می توانید بار استرس موجود در ذهنتان را کاهش دهید. این دو ابزار به صورت شگفت انگیزی ذهن شما را آرام خواهندکرد! از این تکنیک می-توان برای مدیریت نگرانی ها هم استفاده کرد؛ به این صورت که همه نگرانی های خود را در این فهرستها نوشته و زمان مناسب برای رسیدگی به آن ها را نیز مشخص کنید. سعی نکنید تا چند وظیفه را هم زمان برعهده بگیرید، بلکه تلاش کنید تا در هر زمان تنها بر یک کار تمرکز داشته باشید.

اسلاید 5: •مثبت بیاندیشید. تا زمانیکه افکار منفی در اطراف ذهنتان شناور هستند، امکان ندارد که بتوانید به راحتی تمرکز کنید. همچنین؛ این افکار حتی نحوه برخورد شما با کار، افراد و مشکلات را تحت تاثیر قرار داده وحتی می توانند بر پیجیدگی مشکلات موجود بیافزایند. بنابراین آخرین مرحله از فرایند ایجاد جریان تمرکز، دوری از افکار منفی و تمرین مثبت اندیشی است.ورود به جریاناکنون با توجه به همه این مطالب، می توانید تمرین مهارت های تمرکز را شروع کنید. برای این کار تا جایی که امکان دارد در هر زمان تمرکز خود را تنها بر روی یک کار قراردهید.با انجام این فرایندها تا قبل از اینکه خودتان متوجه شوید، وارد جریان تمرکز شده اید. در کارهایی که برعهده گرفته اید، درگیر شده و سایر موضوعات را فراموش می کنید. این فرایند نه تنها به مرور باعث افزایش بهره وری شما میشود، بلکه پاداش دریافتی از کار را نیز افزایش خواهد داد. یک جریان تمرکز، بهره وری و جذابیت بالایی دارد و برای دستیابی به موفقیت بسیار ضروری است.

اسلاید 6: ابزارهای مرتبطخودآزمون فرسودگی شغلی Burnout Self-testیافتن مسیر شغلی Finding Career Directionایجاد رضایت شغلی Creating Job Satisfactionمزایابا استفاده از این ابزار، درک خوبی نسبت به چگونگی پیشرفت در شغل خود، پیدا خواهیدکرد. همچنین اولویت های این شغل را بهتر می شناسید.این ابزار به شما کمک می کند تا استرس های ناشی از افزایش حجم کاری را مدیریت کنید؛ زیرا متوجه می شوید که چه کارهایی را باید در چه زمانی کنار بگذارید.ابزار تجزیه وتحلیل شغل، تنها یکی از صدها تکنیک فعالیت محوری است که برای کاهش استرس های ناشی از افزایش حجم کاری، به‌کار گرفته می شود. این ابزار و تکنیک های مشابه به شما کمک میکند تا:•مشکلات ساختاری شغل خود را برطرف کنید.•با مدیر و افراد کلیدی خود همکاری اثربخش داشته باشید.•عملکرد تیم خود را ارتقاء دهید.•از حقوق خود بهتر دفاع کنید تا دیگران به شما احترام گذاشته و کارها را با توجه به موقعیت شغلی شما محول کنند.•استرس شغلی خود را کنترل کنید.•کیفیت زندگی کاریتان را ارتقاء ببخشید.•و درنهایت به موفقیت شغلی دست پیدا کنید

اسلاید 7: کاربردهاتجزیه وتحلیل شغل، تکنیک مفیدی است که امکان تمرکز بر بخش های مهم و کلیدی کار را فرآهم می کند و با از بین بردن به‌هم ریختگی ها و سردرگمی های موجود، سطح عملکرد شما را ارتقاء می‌دهد.معایبزمان بر بودندخیل شدن تعصبات شخصی در تجزیه و تحلیلمنبع داده بسیار کوچک استتحلیلگر شغل ممکن است مهارت لازم برای این کار را نداشته باشدتوانایی های ذهنی را بطور مستقیم نمیتوان مشاهده کرد

اسلاید 8: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 9: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان