کسب و کار فروش و بازاریابی

تئوری قیود یا محدودیت‌ها TOC – Theory of Constraints

109-Theory-of-Constraints-TOC

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تئوری قیود یا محدودیت‌ها TOC – Theory of Constraints”

تئوری قیود یا محدودیت‌ها TOC – Theory of Constraints

اسلاید 1: تئوری قیود یا محدودیت ها (TOC)Theory of Constraints (TOC)MGTools.ir

اسلاید 2: عنوانتئوری قیود یا محدودیت ها (TOC)نوعنظریهمراحل استفادهتجزیه و تحلیل / طراحی/ اجرا / بازنگریموضوعبازاریابی، فروش و تبلیغات / زنجیره تامینسطحسازمانیپیچیدگیزیاد

اسلاید 3: این تئوری بیان می‌کند که در هر سیستمی همواره یک محدودیت وجود دارد زیرا در غیر این صورت خروجی می‌تواند به بینهایت میل کند.این محدودیت است که خروجی سیستم را مشخص می‌کند.پس سیستم باید همواره قوی ترین محدودیت را شناسایی کرده و با برطرف کردن آن سیستم را ارتقاء دهد. تئوری قیود هم بعد توصیفی و هم بعد تجویزی را در نظر می‌گیرد. یعنی نه تنها دلایل محدودیت‌ها را شناسایی کرده بلکه راهنمایی‌هایی را فراهم کرده تا این محدودیت‌ها رفع شود.تئوری محدودیت ها معتقد است که هر سیستم لااقل دارای یک محدودیت است و وجود محدودیت ها نشان دهنده پتانسیل برای رشد و انجام تغییرات نتیجه بخش است. محدودیت ها در این تئوری دارای نقش اساسی هستند. محدودیت عبارت است از هر عاملی که کارایی سیستم را در ارتباط با هدف یا مقصود از پیش تعیین شده محدود می کند، در سازمانها و کارخانجات محدودیت را با نام آشنای گلوگاه می شناسند، منبع گلوگاهی منبعی است که ظرفیتش کمتر یا مساوی تقاضای مورد انتظار برای آن است، اما گلوگاه های تولیدی تنها محدودیت های سازمان نیستند.از دو مورد اول تحت عنوان محدودیت های فیزیکی و از مورد سوم تحت عنوان محدودیت های خط مشی و مدیریتی نام برده می شود. شناخت و برطرف کردن محدودیت های فیزیکی آسانتر از محدودیت های سیاسی مدیریتی است.انواع محدودیت ها :محدودیت ها توانایی بهبود و توان عملیاتی را محدود می کنند. در TOC یک محدودیت می تواند شکل های متفاوتی داشته باشد. محدودیت می تواند محدودیت ظرفیت (گلوگاه یا فیزیکی) ، محدودیت بازار ،محدودیت سیاست ، محدودیت لجستیکی و یا محدودیت رفتاری باشد.محدودیت ها را می توان به شکل زیر تقسیم بندی کرد:-محدودیت های منابع داخلی؛-محدودیت های فروش و بازاریابی؛-برنامه‌ریزی برای شناسایی ترکیب محصولات-محدودیتهای خط مشی و سیاستگذاری

اسلاید 4: یک محدودیت ظرفیت به طور ساده موقعیتی است که تقاضای بازار برای یک تولید از مبلغ تولیدی که سیستم قادر به عرضه است ، تجاوز کند . معکوس محدودیت ظرفیت محدودیت بازار است که به موجب آن یک سازمان توانا و تمایل بر فروش تولیدات ، بیشتر از آنچه که بازار مایل به خرید آن را دارد می باشد . شرکتی که سیاست بدون اضافه کاری دارد یک محدودیت سیاست دارد.آسانترین محدودیت برای تشریح محدودیت فیزیکی است (گلوگاه) محدودیت های فیزیکی منابع هستند همانند انسان یا ماشین ، که ظرفیت کمتر یا مساوی تقاضای مشخص شده آنهاست . TOC استدلال می کند که محدودیت های فیزیکی سرعت هر سیستم را کنترل می کنند . بنابراین هر ساعت پیشرفت در محدودیت فیزیکی یک ساعت پیشرفت در کل سیستم است. مدیر TOC باید از خود بپرسد که یک سرمایه گذاری انجام شدهGurses,1999) ) :1- بر یک محدودیت نظارت کند 2- توان عملیاتی را افزایش دهد 3- هزینه موجودی را کاهش دهد .4- هزینه عملیاتی را کاهش دهد. اجرای موفق تئوری محدودیت ها مستلزم اجرای الگوریتمی با 5 گام اساسی است: 1-تشخیص محدودیت های سازمان؛2-ارائه طرحی برای بهره برداری کامل از محدودیت های سازمان و بهبود عملکرد دستیافت، با استفاده از منابع موجود. در این مرحله از روشهای مختلفی چون از بین بردن ظرفیت مازاد در صورت داشتن محدودیت فروش، قراردادن ذخیره موقت پیش از محدودیت و انجام بازرسی و کنترل کیفیت قبل از محدودیت می توان استفاده کرد.3-بررسی و اطمینان از اینکه تمام وظایف غیرمحدودیتی اجرای بند 2 را به طور همزمان پشتیبانی می کنند. در این مرحله، می توان از روشهایی چون، بیکار نگه داشتن کارکنان در یک ایستگاه غیرگلوگاهی و یا آموزش تعمیرات و نگهداری به آنها به منظور انجام تعمیرات پیشگیرانه در مواقع بیکاری استفاده کرد؛4-بالابردن سطح محدودیت (سطح منابع و امکانات) در این مرحله باید دقت کرد که با تغییر محدودیت، فعالیت کارگاه نیز تغییر می کند و همچنین باید میزان اثربخشی تغییرات را در نظر گرفت.5-هنگامی که محدودیت شکسته شد به مرحله 1 بازگردید و مطمئن شوید که همه افراد سازمان نسبت به اینکه اکنون زمان تحقیق به منظور یافتن محدودیت جدید است، آگاهی دارند (اینرسی سازمان)، و به عبارت بهتر می توان گفت اینرسی بزرگترین دشمن بهبود مستمر است. با استفاده از این معیار ها در ترکیب با روش علمی حل مسئله TOC به مدیران برای تمرکز بر موضوعات بحرانی و دلایل ریشه ای حل مسائل اجازه می دهد .

اسلاید 5: ابزارهای مرتبطنظریه محدودیت‌ها Theory of Constraints Goldratt مزایا• کاهش زمان تولید • بهبود کیفیت محصولات و خدمات • افزایش سریع در سود آوری • کاهش سطوح موجودی • کاستن اثرات گلوگاه و یافتن گلوگاه اصلی • محدودساختن و کنترل نوسانات آماری • بهبود موقعیت رقابتی • تسهیل در اتخاذ تصمیمات عملیاتی و استراتژی بازاریابی • بکارگیری بهبود مستمر در سطوح زنجیره تامینمعایب• تاثیر منفی بر روی قسمت‌های غیرمحدود• نادیده گرفتن ملاحضات بلند‌مدت• ممکن است سازمان را از استراتژی‌هایش دور کند.• نمی‌توان به عنوان جایگزین برای دیگر روش‌ها استفاده کرد.• عدم توجه به عملکرد‌های غیرمالی

اسلاید 6: کاربردها• کاربرد تئوری محدودیت ها در برنامه ریزی خطی : هدف تئوری محدودیت ها در زمینه های تولیدی علاوه بر پیداکردن گلوگاه ها، مشخص کردن ترکیب محصولات به منظور به حداکثر رساندن سود است.• پیوند نرخ تولید برای منابع با ظرفیت محدود به هر منبع غیرمحدودیتی.دیگر کاربردهای این نظریه :فعالیت های عملیاتیخطوط تولید تمام خودکار با سرعت بالالجستیک و زنجیره تامینحسابداری و موضوعات مالیمدیریت پروژهبازاریابی و فروش

اسلاید 7: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 8: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

دانلود رایگان