مدیریت و رهبری

تبدیل به اوراق بهادارسازی Securitization

Securitization

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تبدیل به اوراق بهادارسازی Securitization”

تبدیل به اوراق بهادارسازی Securitization

اسلاید 1: تبديل به اوراق بهادارسازي Securitization

اسلاید 2: عنوانتبديل به اوراق بهادارسازي نوعابزارمراحل استفادهاجراموضوعمالی و سرمایه گذاریسطحسازمانیپیچیدگیزیاد

اسلاید 3: تبديل به اوراق بهادارسازي مکانيزمي است که دارايي هايي که قابليت نقدشوندگي ندارند مانند وام ها را به ابزارهاي قابل معامله در بازار سرمايه تبديل مي نمايد. به طور ويژه، برخي از حساب هاي دريافتني (دارايي) ناشر در يک بسته از ابزارهاي مالي قرار مي گيرند و به شرکت با هدف خاص يا SPV فروخته مي شوند. شرکت SPV اين بسته از ابزارهاي مالي را به وسيله انتشار ابزار بدهي (مانند اوراق به پشتوانه دارايي يا (ABS در بازارهاي سرمايه تا دليل ماهيت پيچيده تبديل به اوراق بهادارسازي، اين روش هزينه هاي مبادله ايجاد مي نمايد. به ويژه اينکه براي بانک هاي کوچک، هزينه تبديل به اوراق بهادارسازي به طور قابل ملاحظه اي بالاباشد که غير قابل اجتناب است. بخش دولتي از طريق وضع خط مشي استاندارد مي تواند اين هزينه را به طور قابل ملاحظه اي کاهش دهد: استانداردسازي و تکرار مبادلات به ارائه دهندگان خدمات مانند شرکت هاي رتبه بندي، مشاوران قانوني و شرکت هاي تامين سرمايه اجازه مي دهد تا به طور کارآمدتر فعاليت نمايند. خط مشي عمومي مي تواند از بازدهي در مقياس بهره برداري نمايد و به لحاظ اقتصادي تبديل به اوراق بهادارسازي شود كه براي ذي نفعان در بازارهاي مالي جذابيت داشته باشد. صرفه جويي در هزينه يکي از با اهميت ترين مباحث براي ناشراني است که معامله اوليه خود را انجام مي دهند يا ناشراني که پرتفوي کوچکي دارند. زماني که خط مشي استاندارد کيفيت اعتباري يا رتبه اعتباري بالايي را مي خواهد، اين مساله سيگنال مثبتي به سرمايه گذاران ارسال مي نمايد و به قدرت نقدينگي آن اشاره مي نمايد. نمونه موفق در اين زمينه خط مشي PROMISE شرکت KFWو برنامه FTPYMEاسپانيا است. که هر دو به تبديل به اوراق بهادارسازي وام هاي SMEها پرداخته اند. نقطه شروع بخش عمومي اين است که بايد ريسک پذير باشد. شرکت هاي دولتي در ارنچ هاي داراي اولويت سرمايه گذاري مي نمايند. سرمايه گذاري بخش دولتي مي تواند جذابيت تمام مبادله را تقويت نمايد. به طور کلي افزايش حمايت دولت، موجب تقويت تبديل به اوراق بهادارسازي و در نتيجه دسترسي آسان تر SMEها به منابع مالي مي شود.

اسلاید 4: تبديل به اوراق بهادار نمودن دارايي ها را مي توان ناشي از عوامل ذيل دانست: 1- وجود برخي محدوديت ها: فشار نهادهاي نظارتي موجب شده تا شرکت ها مجبور شوند در قسمت هاي مطمئن و امن تري سرمايه گذاري کنند. اين محدوديت ها ايجاد هزينه مي کند و مي تواند به صورت افزايش هزينه هاي مستقيم يا کاهش حجم فعاليت ها باشد. تبديل به اوراق بهادار کردن، کمک مي کند تا شرکت ها بتوانند دارايي هاي خود را به پول نقد تبديل کنند و وجوه نقد به دست آمده را مجددا سرمايه گذاري نمايند. 2- کاهش هزينه سرمايه: تبديل به اوراق بهادار کردن به موسسه يا بنگاه کمک مي نمايد تا سرمايه هاي راکد يا کم ارزش خود را از ترازنامه خارج نموده و به جاي آن سطح دارايي ها را افزايش دهند. 3- کاهش ريسک اعتباري و ريسک نقدينگي: در حال حاضر بسياري از بازارهاي سرمايه با از بين رفتن موانع، به سمت يکي شدن پيش مي روند؛ در اين ميان تمام بخش هاي اقتصاد بدنبال به دست آوردن يک سرمايه کارآ با هزينه تامين مالي کم، در رقابت هستند. بنگاه هاي کوچک و متوسط مي توانند با استفاده از اين فرآيند، علاوه بر کاهش ريسک اعتباري و ريسک نقدينگي، اقدام به خلق پول نموده و قدرت اعطاي تسهيلات خود را افزايش دهند. 4- پيشرفت تکنولوژي: SMEها همواره به دنبال استفاده از تکنولوژي هاي جديد براي تسريع و تسهيل خدماتي که به عموم ارائه مي نمايند، مي باشند. تبديل به اوراق بهادارسازي به عنوان روشي نو مي تواند موجبات همگامي SMEها با پيشرفت تکنولوژي را فراهم نمايد. 5- خارج نمودن برخي دارايي ها از ترازنامه: با پيشرفت تکنولوژي، توليد و به کارگيري اطلاعات راحت تر و سريع تر شده است. اين امر براي تجارت تبديل به اوراق بهادار کردن دارايي هاي SMEها يک مزيت مهم به حساب مي آيد. در حال حاضر اين امکان وجود دارد که بتوان اطلاعات کافي در مورد دارايي هاي SMEها به دست آورد. اين اطلاعات به SMEها کمک مي کند تا برخي دارايي از دارايي هاي خاص را از ترازنامه خود خارج کنند.

اسلاید 5: ابزارهای مرتبطاوراق بهادار Securityمزایا مزيت اصلي تبديل به اوراق بهادارسازي در بنگاه هاي کوچک و متوسط اين است که اين روش به پشتيباني و حمايت بيشتر در مورد قدرت استقراض SMEها کمک مي نمايد. تبديل به اوراق بهادارسازي کمک مي نمايد تا محدوديت هاي سرمايه اي و تامين مالي وام دهندگان اوليه کاهش يابد. کاربردهادر اين روش، با پشتوانه قرار دادن انواع دارايي ها که توانايي ايجاد جريان نقدي را دارند و افزايش رتبه اعتباري آنها با استفاده از روش ها و مکانيزم هاي مختلف سعي مي شود که هم ريسک دارايي ها به سرمايه گذاران منتقل گردد و هم تامين مالي با شرايط مطلوب تري انجام گيردمعایب

اسلاید 6: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 7: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت Mgtools.ir مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان