تحلیل دانشگاه آزاد هنرهای اسلامی تبریز
اسلاید 1: تحلیل دانشگاه آزاد هنرهای اسلامی تبریزاستاد علیخانیپروژه تحلیل پلان فضای آموزشی تمرین معماری 2دانشکده فنی بقیه ا... اعظم (عج) ترم 3بسم الله الرحمن الرحیمدانشجو : مریم بختیاری ها
اسلاید 2: اقلیم استان تبریز آب و هوای آذربایجانشرقی به طور کلی سرد و خشک است ولی بهعلت تنوع توپوگرافیکی از اقلیمهای متفاوتی برخوردار است. این استان همواره تحت تأثیر بادهای سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس قرارگرفته است به علاوه، بادهای محلی نیز تحت تأثیر شرایط طبیعی استان از سوی کوهستانهای بلند و دریاچههای ارومیه و خزر به سوی دشتها و جلگهها میوزند. آذربایجانشرقی یک منطقه سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیمبندیهای اقلیمی جزو مناطق نیمهخشک به حساب میآید. بادهای شرقی: این بادها به زبان محلی «مه یلی» (باد مه) خوانده میشوند. بادهای شرقی در تمام فصول سال، از سوی شرق استان میوزند. بادی است سرد و مرطوب که غالباً در فصول گرم موجب ریزش باران و در زمستان سبب ریزش برف میشود.بادهای غربی: باد غربی را در محل «آق یلی» (باد سفید) و یا «گرمیج» مینامند. این باد برخلاف بادهای شرقی، از غرب استان میوزد که در تبخیر و خشکانیدن زمین مؤثر بوده و به دنبال آن حرکت ابرهای بارانزا شروع شده و منجر به ریزش باران میشود. باد غربی رطوبت دریای مدیترانه را با خود به همراه میآورد.بادهای محلی: در نواحی مختلف آذربایجان شرقی، شرایط طبیعی محل، موجب پیدایش بادهای محلی گردیده که مشخصات و ویژگیهای متفاوتی دارند مانند: مراغه یلی (باد مراغه)، هشتری یلی (باد هشترود)، باد ده روزۀ ملکان، وعده یلی (باد وعده) که در اهر و تبریز میوزد، قره یلی (باد سیاه) در سراب، گچی قران یلی (باد بزکش) که در ارتفاعات سهند میوزد.
اسلاید 3: تحلیل دانشگاه آزاد هنرهای اسلامی تبریز
اسلاید 4: دانشگاه هنر اسلامی تبریز یکی از دانشگاههای شهر تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی است. این دانشگاه، که اولین دانشگاه تخصصی ایران در حوزه هنرهای اسلامی است، در مهرماه سال ۱۳۷۸ خورشیدی با پذیرش ۲۴۱ نفر دانشجو در رشتههای تحصیلیطراحی صنعتی و فرش و معماری تأسیس شده و شروع به فعالیت نمود.این دانشگاه دارای دو مجموعه به نام های مجموعه پردیس و مجموعه مقصودیه است. مجموعه پردیس مجموعهٔ پردیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز در ضلع جنوبی چهارراه حکیم نظامی و در محل سابق کارخانه چرم سازی خسروی قرار گرفتهاست؛ مساحت این مجموعه ۳۶٬۰۰۰ مترمربع شامل ۸ ساختمان سهطبقه و یکطبقه میباشد. مرمت مجموعهٔ پردیس از سال ۱۳۷۶ خورشیدی شروع شده و در همین راستا ساختمانهای فرسوده به آمفیتئاتر، ساختمان اداری، سالن ورزشی، سلف سرویس و کتابخانه تغییرکاربری دادهاند؛ همچنین توربینها و ژنراتورهایی که در بخش تأسیسات کارخانهٔ چرمسازی باقیماندهاند، مرمت و بازسازی شده و بهعنوان موزهٔ صنعتی مورداستفاده قرار خواهند گرفت.مجموعه مقصودیهمجموعهٔ مقصودیه یکی از مجموعههای دانشگاه هنر اسلامی تبریز است که در خیابان مقصودیه واقع شدهاست. مساحت این مجموعه ۷٬۳۸۲ متر مربع شامل ساختمانهای تاریخی بهنام، قدکی و گنجهایزاده میباشد که این ساختمانها هماکنون بهطور کامل مرمت و بازسازی شده و در اختیار دانشگاه قرار گرفتهاند؛ همچنین ساختمان صدقیانی نیز پس از واگذاری، مرمت شده و به این مجموعه ملحق خواهد شد.تحلیل دانشگاه آزاد هنرهای اسلامی تبریز
اسلاید 5: ساختمان بهنام یکی از ساختمانهای تاریخی دانشگاه هنر اسلامی تبریز است که قدمت آن به اواخر دورهٔ زندیه میرسد. مساحت این بنا ۱٬۹۰۰ متر مربع است و بخش اداری دانشکدهٔ معماری و شهرسازی را در خود قرار دادهاست. تالار مرکزی ساختمان بهنام بهدلیل نقاشیشده بودن دیوارها و شومینهها از مهمترین آثار معماری دوره زندیه بهشمار میرود.ساختمان بهنامساختمان قدکیساختمان قدکی یکی از ساختمانهای تحتتملک دانشگاه هنر اسلامی تبریز است. قدمت این بنا به اواسط دورهٔ قاجاریه میرسد و مساحت آن ۱٬۳۴۰ متر مربع شامل دو طبقهٔ زیرزمین و همکف و دو حیاط اندرونی و بیرونی است. ساختمان قدکی پس از مرمت و بازسازی بخشهای مختلف دانشکدهٔ معماری و شهرسازی نظیر تعدادی از آتلیه هاو نمایشگاه را در خود گنجاندهاست. طبقهٔ زیرزمین این ساختمان بهجهت جایدادن حوضخانه و حوض سنگی تاریخی در خود، نسبت به سایر طبقهها اهمیت بیشتری پیدا کردهاست و غالباً آثار دانشجویان در این محل به نمایش گذاشته می شود.
اسلاید 6: 3) دانشکده هنر های اسلامی2) دانشکده فرش1) دانشکده معماری و شهرسازی4)دانشکده هنرهای کاربردی1234عملکرد فرمتحلیل دانشگاه آزاد هنرهای اسلامی تبریز
اسلاید 7: قرار گیری حجم در سایتتحلیل دانشگاه آزاد هنرهای اسلامی تبریز
اسلاید 8: تحلیل دانشگاه آزاد هنرهای اسلامی تبریزقرار گیری حجم در سایت
اسلاید 9: تحلیل دانشگاه آزاد هنرهای اسلامی تبریزتحلیل پلان دانشکده معماری طبقه اولاموزشی (نظری )کارگاهکارگاهکارگاهکارگاهکارگاهNاداری
اسلاید 10: تحلیل دانشگاه آزاد هنرهای اسلامی تبریزتحلیل پلان دانشکده معماری طبقه سوماموزشی (نظری )کارگاهکارگاهکارگاهمرکز مطالعهN
اسلاید 11: تحلیل پلان دانشکده معماری طبقه دومنمایشگاه و آرشیوتحلیل دانشگاه آزاد هنرهای اسلامی تبریزN
اسلاید 12: تحلیل دانشگاه آزاد هنرهای اسلامی تبریزهمجواری هاقسمت آموزش نظری نیازمند سکوت است از قسمت کارگاه ها جدا شده است. بخش اداری دارای ورودی جداگانه است ک مانع از ورود افراد غیر مرتبط به این بخش و همچنین قسمت اداری میشود.قسمت نمایشگاه در طبقه جداگانه در نظر گرفته شده است ک تداخل در کار بخش اموزش و کارگاه ایجاد نکند.مرکز مطالعه نیازمند سکوت است ب همین دلیل قسمت رفت و /امد ان از کارگاه ها جدا شده که در آرامش آن تداخلی ایجاد نشود.
اسلاید 13: تحلیل دانشگاه آزاد هنرهای اسلامی تبریزتحلیل نورگیری طبقه اولNنور جنوب (بهترین نور)بهترین نور،نور جنوب و نامناسب ترین نور، نور غرب است ب همین دلیل سعی شده حداکثر بازشوها در قسمت جنوبی ساختمان و کمترین ان در قسمت غرب قرار بگیرد. این نکته در طبقه دوم هم رعایت شده است.اموزشی (نظری )کارگاهکارگاهکارگاهکارگاهکارگاه
اسلاید 14: اداریآموزشیورودیورودیورودیکارگاه هاتحلیل دانشگاه آزاد هنرهای اسلامی تبریزدیاگرام ارتباطی فضاهاقرار دادن ورودی جداگانه برای قسمت اداری مانع از ورود افراد غیر مرتبط به آن میشود.
اسلاید 15: اموزشیکارگاهمطالعهمطالعهکارگاه کارگاهتحلیل دانشگاه آزاد هنرهای اسلامی تبریزدیاگرام ارتباطی فضاها
اسلاید 16: تحلیل دانشگاه آزاد هنرهای اسلامی تبریزسیرکولاسیون طبقه اولاموزشی (نظری )کارگاهکارگاهکارگاهکارگاهکارگاهN
اسلاید 17: تحلیل دانشگاه آزاد هنرهای اسلامی تبریزتحلیل پلان دانشکده معماری طبقه دوماموزشی (نظری )کارگاهکارگاهکارگاهمرکز مطالعهN
اسلاید 18: تحلیل نورگیری طبقه سومنمایشگاه و آرشیوتحلیل دانشگاه آزاد هنرهای اسلامی تبریزN
اسلاید 19: تحلیل دانشگاه آزاد هنرهای اسلامی تبریزمسیرها و دسترسی
اسلاید 20: مسیرها و دسترسیتحلیل دانشگاه آزاد هنرهای اسلامی تبریزدسترسی سوارهدسترسی سوارهدسترسی سوارهدسترسی پیاده
اسلاید 21: تحلیل دانشگاه آزاد هنرهای اسلامی تبریزورودی
اسلاید 22: تحلیل دانشگاه آزاد هنرهای اسلامی تبریزنمای جنوبی نمای شمالینمای شرقینمای غربی
اسلاید 23: تحلیل دانشگاه آزاد هنرهای اسلامی تبریزبادهاباد غرب : رطوبت دریای مدیترانه را به همراه خود می آورد. باعث ریزش باران میشوند.باد شرق :در تمام فصول سال می وزد ، بادی سرد و مرطوب است که از شرق استان می وزد
اسلاید 24: تحلیل مدرسه باوهاوس آلماندانشجو : مریم بختیاری هاترم 3
اسلاید 25: اقلیم کشور آلماناین كشور دارای آب و هوای قاره ای با زمستان های سرد و مرطوب، و تابستان های معتدل بوده و وضعیت خاك آن برای كشاورزی بسیار مناسب می باشد. در ناحیه شمال غربی آلمان، آب و هوای اقیانوسی، حاكم است. بادهای غالب این کشور از جانب غرب می وزند .این کشور دارای ۱۶ ایالت است. بزرگترین ایالت بایرن یا باواریا در جنوب و کوچکترین برمن در شمال غربی است. آلمان ترکیبی از دشت و جنگل و کوه و ساحل و تعدادی جزیره و مجموعهای از باتلاقها و دریاچهها است. در شمال این کشور سرزمینهای پست قرار دارند که سواحل آن سدبندی شدهاست. دشتهای پست شمالی به دشتهای مرکز آلمان وصل میشوند. بزرگترین دشتهای آلمان دشتهای راین بالا، وستفالن و دشتهای منطقه لایپزیگ هستند. در شمال آلمان تعداد زیادی برکه و دریاچه یافت میشود. در قلب آلمان رشتهکوههای مرکزی قرار دارند، این رشتهکوهها شمال و جنوب آلمان را از هم جدا میکنند. کوههای هارتس، ارتس، فیشتل، هونسروک و جنگلهای باواریا از شمال به جنوب کشیدهشدهاند. بلندترین کوه آلمان تسوگ اشپیتسه، در قسمت آلمانی رشتهکوه آلپ در جنوب این کشور با ارتفاع ۲۹۶۲ متر است.
اسلاید 26: 26 26تحلیل مدرسه باوهاوس آلمان
اسلاید 27: والتر گروپیوس معمار برجسته آلمانی و بنیانگذار مدرسهٔ مشهور باهاوس بود.از ۱۹۱۰ تا ۱۹۲۵ با آدولف مایِر همکار بود. حاصل فعالیت وی در این سالها کارخانه فاگوس بود که از شاخصترین نمادهای جنبش مدرن به شمار میآید. در ۱۹۱۹ باوهاوس را در وایمار تأسیس کرد که والاترین دستاورد فعالیتهای آموزشی او به منظور تلفیق خلاقیت هنری با مقتضیات تولید صنعتی بود. تغییر مکان مدرسه به دِسائو در ۱۹۲۵ آغاز عصر فناوری در معماری مدرن بود که از معماران معاصر هلند تأثیر میپذیرگروپیوس پس از تحصیل در مونیخ (۱۹۰۳-۱۹۰۴) و برلین (۱۹۰۵-۱۹۰۷) به دفتر پِتِر بِه رِنس پیوست و نزد او به اهمیت و شکوه پیشرفت صنعتی به عنوان نمودی از ظهور یک فرهنگ تازه پی برد. فت و به آفرینش چندین اثر دارای اهمیت بینالمللی انجامید. گروپیوس در ۱۹۲۸ باوهاوس را ترک کرد و به آزمودن اندیشههای جدیدی در شهرسازی و تیپولوژی خانه مشغول شد. با روی کار آمدن نازیسم به انگلیس، و سپس در ۱۹۳۷ به بستن مهاجرت کرد، در آنجا به تدریس در دانشگاه هاروارد پرداخت و به فعالیتهای حرفهای خود نیز ادامه داد.2727تحلیل مدرسه باوهاوس آلمانمعمار بنا
اسلاید 28: 28ایده فرم بنا از علامت نازی های آلمانی در جنگ جهانی اول گرفته شده است. تحلیل مدرسه باوهاوس آلمانایده
اسلاید 29: 29عملکرد فرم1.کارگاه ها2.آمفی تئاتر و رستوران3.خوابگاه های دانشجویی4.مدیریت ( اداری)5.دانشکده فنی2912345تحلیل مدرسه باوهاوس آلمان
اسلاید 30: 30 نحوه قرارگیری توده در سایتتحلیل مدرسه باوهاس آلمانشمال
اسلاید 31: 31تحلیل مدرسه باوهاس آلمانپلان زیر زمین
اسلاید 32: 1223455تحلیل مدرسه باوهاس آلمانپلان همکف
اسلاید 33: 33پلان طبقه اولتحلیل مدرسه باوهاس آلمان
اسلاید 34: 34 34تحلیل مدرسه باوهاس آلمانپلان طبقه دوم
اسلاید 35: 35پلان طبقه چهارم35تحلیل مدرسه باوهاس آلمان
اسلاید 36: 36 *آمفی تئاتر و رستوران دارای دید و منظر به خیابان و فضای باز*فضای آموزشی که نیازمند سکوت می باشد در نزدیکی بافت مسکونی است*قرارگیری فضای اداری بر روی خیابان (درارتفاع) مانع ورود افراد غیر محصل به آن حوزه.تحلیل مدرسه باوهاس آلمانهمجواری
اسلاید 37: 37 نورگیریتحلیل مدرسه باوهاس آلمانشمالنور جنوب
اسلاید 38: 38نورگیری38تحلیل مدرسه باوهاس آلمان
اسلاید 39: 39کارگاهدانشکده فنیاداریآمفی تئاتر و رستورانخوابگاه دانشجویانارتباط عمودیارتباط عمودیتحلیل مدرسه باوهاس آلماندیاگرام ارتباطی
اسلاید 40: 40 40تحلیل مدرسه باوهاس آلمانسیرکولاسیون
اسلاید 41: 41مسیرهای دسترسیتحلیل مدرسه باوهاس آلمان
اسلاید 42: 42 42تحلیل مدرسه باوهاس آلماندسترسی سوارهدسترسی پیادهمسیرهای دسترسی
اسلاید 43: 43 *ورودی منظم و ساده از نظر هندسی شاید تا حدی بیان کننده تفاوت فضای داخل مدرسه و خارج آن باشد. تحلیل مدرسه باوهاس آلمانورودی
اسلاید 44: 44 تحلیل مدرسه باوهاس آلماننماها
اسلاید 45: 4545تحلیل مدرسه باوهاس آلمانبرش
اسلاید 46: 46 باد هاتحلیل مدرسه باوهاس آلمانشمال
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.