مدیریت و رهبری

سازمان رسمی Formal Organization

Formal-Organization

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “سازمان رسمی Formal Organization”

سازمان رسمی Formal Organization

اسلاید 1: سازمان رسمیFormal Organization

اسلاید 2: عنوانسازمان رسمینوعابزارمراحل استفادهاجرا / طراحیموضوعتغییرات و سازمان سطحسازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: سازمان رسمی، ساختاری برنامه‌ریزی‌شده از نقش‌ها است؛ که به‌صورت رسمی سامان یافته‌است. به‌عبارت دیگر، سازمان رسمی، عبارت است از سیستم یا شبکه‌ای از ارتباطات و اختیار، که افراد و گروه‌هایی که وظایف مهمی انجام می‌دهند، را به‌هم مرتبط می‌سازد. سازمان رسمی دربردارنده قوانین و مقررات و دستورالعمل ها و بخشنامه‌ها و آیین نامه‌ها می‌باشد که از طریق مجاری قانونی در هر سازمان جاری می‌شود تا همه امور در چارچوب نظم و قانون صورت پذیرد.این مجموعه قوانین خوب می‌باشند اما باید فراموش نکنیم که نباید آنقدر به وضع قوانین مختلف بپردازیم که در اصطلاح سازمان را سردرگم و پیچیده کنیم .سازمان غیررسمی که به نام سازمان سایه هم مشهور می‌باشد، در دل سازمان رسمی شکل می‌گیرد .این سازمان‌ها به خاطر آن ایجاد می‌شوند که اصولاً سازمان رسمی نمی‌تواند برطرف‌کننده تمامی نیازهای کارکنان خود باشد، بنابراین کارکنان در سازمان‌ها به طرق مختلف (تیم فوتبال – گردش دسته جمعی – کوهنوردی – میهمانی‌های خانوادگی و ... ) گردهم می‌آیند تا پوشش دهنده این نیازها باشد .اما نکته قابل ملاحظه آن است که مدیران سازمان‌ها نمی‌توانند از ایجاد سازمانهای غیررسمی جلوگیری نمایند و همچنین، نمی‌توانند آنها را از بین ببرند. بنابراین هنر یک مدیر توانا در آن است که سازمانهای غیررسمی را در سازمان شناسایی نماید و آنها را به سمت و سوی سازمان رسمی سوق دهد. در سازمان‌های رسمی موارد ذیل اهمیت دارد: روی شغل تاکید دارند و با انسانها کاری ندارند.خواص و نه عوام جایگاه دارند.روابط از روی جبر و الزام است.عامل تحریک بیرونی است.اختیار و قدرت از بالا به پائین است.تمام تلاشها برای حفظ روابط شخصی است.ارتباطات مکتوب است.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطچارت سازمانی Organizational Chartمزایا• قوانین و مقررات به خوبی تعریف شده• اهداف و سیاستهای تعیین‌شده• محدودیت در فعالیت‌های فردی• رعایت دقیق اصل هماهنگی• بهترین راه جهت رسیدن به اهداف سازمانی• توزیع کار سلسله مراتبی یا بخش روشنی از کارکاربردهااین سازمان بطور قانونی بنیان‌گذاری و تصویب می‌شود. تعداد مشاغل و حدود وظایف و اختیارات و نحوه انجام فعالیت‌ها در آن مشخص می‌گردد. معایب

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت Mgtools.ir مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان