کسب و کار مدیریت و رهبری

تفکر طراحی – Design Thinking

78-Design-Thinking

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تفکر طراحی – Design Thinking”

تفکر طراحی – Design Thinking

اسلاید 1: تفکر طراحیDesign ThinkingMGTools.ir

اسلاید 2: عنوانتفکر طراحینوعابزارمراحل استفادهطراحیموضوعتصمیم گیری و حل مساله / رهبری و مدیریتسطحگروهی / سازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: تفکر طراحی از شیوه‌های نوین مدیریت بشمار می‌آید، که روشی خلاق برای حل مشکلات، با رویکردی انسان محور می‌باشد. هدف تفکر طراحی، تطبیق نیازهای مردم با الزامات فنی و تکنیکی، همچنین با استراتژی کسب‌وکار است. فرضیه مقدم آموزش تفکر طراحی این است که چگونه افراد و سازمان‌ها بتوانند مهارت خودشان در حل مسئله را بهبود دهند، تا بتوانند برای مسائل دشوار و چند وجهی شان، راه حل‌های مؤثر بیابند. واژه تفکر طراحی از اینجا سرچشمه می‌گیرد که به دغدغه‌های غیرقابل کنترل انسان از طریق طراحی می‌پردازد. تفکر طراحی روشی رسمی برای راه حل‌های عملی و خلاقانه با نیت کسب نتایج بهتر در آینده است. از این رو، تفکر طراحی، تفکری راه حل محور یا متمرکز بر راه حل است که با تمرکز بر یک هدف (یا یک وضعیت بهتر در آینده) شروع می‌شود، به جای اینکه یک مسئله مشخص را حل کند. تفکر طراحی جنبه‌های معلوم و مبهم موقعیت جاری را مورد شناسایی و بررسی قرار می‌دهد، تا پارامترهای پنهان و مسیرهای باز جایگزین که ممکن است به هدف منجر شوند را کشف کند. از آنجایی که تفکر طراحی، بر مبنای تکرار است، راه حل‌های آنی پدید آمده این پتانسیل را دارند که مسیرهای جایگزین را مشخص کنند و چه بسا، مسئله نیز دوباره تعریف شود. تفکر طراحی دارای هفت مرحله است: تعریف، تحقیق، گزینه یابی، طرح اولیه، انتخاب، اجرا و یادگیری. در این هفت مرحله مسائل شکل می گیرند، پرسش های درست را می توان پرسید، ایده ها بیشتری می تواند خلق شود، و بهترین جواب ها می تواند انتخاب شود. این مراحل خطی نیستند، می تواند به طور همزمان انجام شود و یا تکرار شود. تعریف: - مشخص کنید که چه موضوعی را سعی دارید حل کنید. - توافق کنید که چه کسی مخاطب شماست. - پروژه را بر اساس فوریت، اولویت بندی کنید. - معین کنید که چه چیزی این پروژه را موفق می کند. - فهرست لغات مورد استفاده را دایر کنید تحقیق - تاریخ موضوع را بررسی کنید، تمام موانع موجود را مرور کنید. - نمونه دیگر تلاش هایی که برای حل همین مسئله صورت گرفته است را جمع آوری کنید. - به حامیان پروژه، سرمایه گذاران و منتقدان پروژه، توجه داشته باشید. - با کاربر نهایی صحبت کنید زیرا او بهترین ایده های پربار را برای طرح بعدی به شما می دهد - دیدگاه های مغزهای متفکر را مد نظر داشته باشید. گزینه یابی - نیازهای و مشوق های کاربران نهایی خود را تعیین کنید. - تا آنجایی که ممکن است برای این نیازهای تعیین شده، ایده تولید کنید. - ایده های تولید شده در جلسه طوفان ذهنی خود را یادداشت کنید. - درمورد ایده ها، قضاوت و یا بحث نکنید. - در هنگام جلسه طوفان ذهنی، در هر مقطع از زمان، تنها یک گفتگو داشته باشید. طرح اولیه - ایده ها را ترکیب، منبسط و پالایش کنید. - طرح های چندگانه خلق کنید. - در جستجوی بازخورد از گروه های گوناگون مردم، شامل کاربران نهایی باشید. - منتخبی از ایده ها را برای کارفرما، ارائه دهید. - قضاوت را کنار بگذارید و بی طرفی تان را حفظ کنید. - طرح های اولیه اجرایی را خلق و ارائه دهید. انتخاب - اهداف را بازنگری کنید. - حس مالکیت و دوست داشتن ایده ها را کنار بگذارید. - از تلاش برای کسب رضایت عمومی و اتفاق نظر، اجتناب کنید. - به یاد داشته باشید که عملی ترین ایده الزاما بهترین ایده نیستند. - ایده های قدرتمند را انتخاب کنید. اجرا - شرح وظایف را مشخص کنید. - برنامه ریزی اجرایی داشته باشید. - منابع را تعیین کنید. - وظایف را مقرر کنید. - اجرا کنید. - به کارفرما تحویل دهید. یادگیری - از مصرف کنندگان، بازخورد بگیرید. - مشخص کنید که آیا راه حل ها به اهدافشان رسیده اند یا نه. - در مورد آنچه که می تواند بهبود یابد، بحث کنید. - موفقیت را اندازه بگیرید؛ داده ها را جمع آوری کنید. - مستندسازی کنید.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطاستدلال معکوسAbductive Reasoning (Pierce) مزایامزایای اصلی تفکر طراحی به شرح ذیل می باشد : به شما این فرصت را میدهد که یک مشکل را از دیدگاه های مختلفی مشاهده نمایید. امکان بررسی عمیق یک مشکل برای پیدا کردن راه حل اساسی آن تشویق تفکر خلاق و حل خلاقانه مسئله نتیجه نهایی براساس هدف و نیازهای مشتری می باشد. به شما این امکان را میدهد که بطور مستمر دانش خود را گسترش دهیدکاربردهاتفکر طراحی به ذهن جهت‌گیری خاصی می‌دهد تا بتوانید هر آنچه قصد طراحی دارید را بر اساس مسئله و نیاز مشتریان ایجاد کنید.این تفکر در مهندسی، کسب و کار، هنر و معماری استفاده میشود.معایب

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

دانلود رایگان