مدیریت و رهبری

توسعه رهبری Leadership development

Leadership-development

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “توسعه رهبری Leadership development”

توسعه رهبری Leadership development

اسلاید 1: توسعه رهبریLeadership development

اسلاید 2: عنوانتوسعه رهبرینوعمدلمراحل استفادهطراحی / اجراموضوعارتباطات و مهارت هاسطحفردی / گروهیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: توسعه رهبری ظرفیت افراد را برای اجراکردن نقش‌های رهبری در سازمان‌ها گسترش می‌دهد. نقش‌های رهبری آنهایی هستند که اجرای راهبرد شرکت را تسهیل می‌کنند، از طریق: ایجاد هم‌ترازی، نزدیک کردن اشتراکات ذهنی و رشد قابلیت‌های دیگران. نقش‌های رهبری ممکن است رسمی باشد، با اختیارات تفویض‌شده‌ای که منجر به تصمیم‌گیری یا گرفتن مسئولیت می‌شود، و آنهایی که ممکن است نقش‌های غیررسمی با اختیارات سازمانی اندکی باشد (مانند عضوی از تیم که بر تعاملات، اهداف و جهت‌گیری آن تاثیر می‌گذارد؛ یک همکار جانبی که باید با نفوذی که دارد گوش نموده و مذاکره کند.)توسعه رهبری کلید موفقیت در کسب و کار است. یک مطالعه بوسیله مرکز رهبری خلاق نشان داد که 65 درصد از شرکت‌هایی که برنامه‌های توسعه رهبری کاملی داشتند، به طور موثری نتایج کسب و کار آنها بهبود پیدا کرد، و در مقابل تنها 6 درصد از شرکت‌هایی که چنین برنامه‌هایی نداشتند به این موفقیت رسیدند. به طور مشابه، 86 درصد از شرکت‌هایی که برنامه‌های توسعه رهبری داشتند به سرعت نسبت به تغییرات شرایط بازار واکنش نشان دادند، در حالی‌که تنها 52 درصد از شرکت‌هایی که برنامه‌های کاملی نداشتند توانستند چنین رفتار کنند.توسعه رهبران فردیبه طور سنتی، توسعه رهبری بر روی گسترش‌دادن توانایی‌ها و نگرش‌های رهبری افراد تمرکز نموده است.صفات و ویژگی‌های شخصی متفاوت می‌تواند به تاثیرگذاری رهبری شخصی کمک کند یا مانع آن شود و نیاز به برنامه‌های رسمی برای توسعه‌دادن شایستگی‌های رهبری دارد.آموختن سبک کلاس‌داری و خواندن همراه با آن، جهت کمک به رهبران در مورد آنچه که باید در مورد یک رهبری مناسب بدانند، موثر است. با این حال، دانستن آنچه باید انجام شود، و انجام دادن آنچه فردی می‌داند، دو پیامد بسیار متفاوت از یکدیگر است، متخصص مدیریت؛ هنری مینتزبرگ یکی از افرادی بود که این معضل را برجسته نمود. تخمین زده شده است که حداقل 15 درصد یادگیری ناشی از آموزش سبک کلاس‌دارس سنتی منجر به حفظ تغییرات رفتاری در محل کار شده است.موفقیت تلاش‌های توسعه رهبری به سه متغیر وابسته است:

اسلاید 4: موفقیت تلاش‌های توسعه رهبری به سه متغیر وابسته است:1- ویژگی‌های یادگیرنده فردی2- کیفیت و ماهیت برنامه توسعه رهبری3- پشتیبانی واقعی از تغییر رفتار توسط سرپرست رهبری آکادمی‌های آموزش افسر نظامی، از قبیل آکادمی نظامی رویال سندهورست، سابقه طولانی در پذیرش از تنها افرادی دارند که پتانسیل‌های برجسته‌ای برای رهبری مناسب از خود نشان می‌دهند. ویژگی‌های شخصی که با توسعه رهبری موفق‌آمیز همراه شده اند، شامل انگیزه رهبر برای یادگیری، یک همت بسیار بلند، و خصوصیات شخصی از قبیل پذیرابودن تجربه، تمرکز دورنی کنترل، و خودنظارتی می‌شوند. به منظور توسعه رهبران فردی، سرپرستان یا مافوقان باید یک ارزیابی فردی انجام دهند.توسعه به احتمال فراوان زمان طراحی برنامه توسعه محقق خواهد شد:• ادغام طیفی از تجارب توسعه‌ای برای تنظیم در طول یک دوره زمانی (مانند 6 تا 12 ماه). این تجارب ممکن است شامل بازخورد 360 درجه، برنامه‌های سبک کلاس‌داری تجربی، دوره سبک مدرسه کسب و کار، مربیگری اجرایی، خبرنگاری بازتاب‌دهنده، نظارت‌کردن و غیره.• تعیین هدف‌گذاری، پیگیری تخمینی از نیازهای توسعه‌ای کلیدی و سپس ارزشیابی از دستیابی به اهداف پس از دوره زمانی مقررشده.در میان مفاهیم کلیدی در زمینه توسعه رهبری به موارد زیر بر می‌خوریم:• یادگیری تجربی: موقعیت‌یابی فرد در تمرکز بر فرآیند یادگیری، از طریق پیمودن چهار گام یادگیری تجربی که بدین صورت توسط دیوید کلب تنظیم شده است:

اسلاید 5: 1- تجربه‌های منسجم و سخت2- نظارت و انعکاس3- تشکیل مفاهیم انتزاعی4- آزمایش در شرایط جدید• خودکارآمدی: آموزش و مربیگری صحیح باید سبب تقویت «خودکارآمدی» در آموزش‌دیده شود، همان‌گونه که آلبرت بندورا بیان نمود: اعتقاد یک فرد در مورد توامندی‌هایش تاثیراتی را ایجاد می‌کند.• چشم‌انداز: توسعه توانایی تنظیم نمودن یک تصویر روشن از آینده درخشان یک واحد سازمانی.• نگرش: نگرش نقش مهمی را وجود یک رهبر بازی می‌کند.توسعه رهبری در سطح جمعیرهبری همچنین می‌تواند بوسیله تقویت ارتباطات بینابینی، و هم‌ترازی تلاش‌های رهبران فردی و سیستم‌هایی که بر عملیات سازمان‌ها تاثیرگذارند، توسعه یابد. این امر منجر به تمایز میان توسعه رهبر و توسعه رهبری می‌شود.توسعه رهبری می‌تواند منجر به توسعه افراد (از جمله پیروان) برای تبدیل‌شدن به رهبران گردد. علاوه بر این، این امر نیاز به تمرکز بر روی ارتباطات بین‌فردی میان افراد تیم نیز دارد.پیگیری این اعتقاد که مهمترین منابعی که یک سازمان در اختیار دارد، افرادی است سازمان در اختیار دارد، و برخی سازمان‌ها بر همین مبنا به توسعه این منابع (و از جمله رهبران) همت گماشته‌اند.در مقابل، مفهوم «کشتی کارمندان» این دیدگاه را به رسمیت می‌شناسد که آنچه که یک رهبر مناسب را ایجاد می‌کند، خیلی بی‌شباهت به آنچه که یک کارمند خوب را ایجاد می‌کند نیست. بنابراین، ایجاد مفهوم رهبری جمعی، در کنار تیم و کشف شباهت‌های آنها (بیشتر از تمرکز بر روی تفاوت‌ها) نتایج مثبتی را به ارمغان دارد. این رویکرد به خصوص در سوئد که فاصله قدرت میان مدیر و تیم اندک است، موفق‌آمیز بوده است.

اسلاید 6: ابزارهای مرتبطمدل بازخور 360 درجه Degree- Feedback 360 رهبری خدمتگذار Servant-Leadership Greenleafقدرت خبرگی (رهبری پیشتاز ) Winning Expert Powerرهبری کاریزماتیک Charismatic Leadership سبک های رهبری Leadership Stylesمزایادر این مدل بر سه رکن اساسی توسعه رهبری یعنی فرد یادگیرنده، برنامه آموزش و سرپرست رهبری تاکید دارد که می‌تواند افق روشن‌تری را در مورد برنامههای توسعه رهبری در سازمان ایجاد نماید.کاربردهااین مدل برای توسعه رهبری در سازمان‌های بزرگ و شرکت‌هایی که اصولا فاصله قدرت و رهبری نقش برجسته‌ای را ایفا می‌کند کاربرد دارد.معایببرخلاف رویکردی که در آن بر توسعه رهبری بر روی افراد با ویژگی‌های خاص تمرکز می‌کند، الگوی موفق توسعه رهبری جمعی در یک تیم با این رویکرد در تناقض است.

اسلاید 7: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 8: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت Mgtools.ir مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان