کسب و کار مدیریت و رهبری

تولید به هنگام Just-in-time

Just-in-time

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تولید به هنگام Just-in-time”

تولید به هنگام Just-in-time

اسلاید 1: تولید به هنگامJust-in-time

اسلاید 2: عنوانتولید به هنگامنوعابزارمراحل استفادهبرنامه ریزیموضوعزنجیره تامینسطحسازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: تولید به موقع یك فلسفه ی مدیریت ژاپنی است كه از اوایل دهه ی 1970 در بسیاری از مؤسسات تولیدی ژاپن مورد استفاده قرار گرفت . این فلسفه نخستین بار توسط تائیچی اونو در شركت تویوتا به عنوان ابزاری برای بر آورده ساختن خواسته ی مشتری با حداقل تاخیر معرفی و به كار گرفته شد . به همین دلیل ، تائیچی اونو اغلب پدر سیستم تولید بهنگام نامیده می شود .تعریف عمومی JIT« سیستمی جامع برای کنترل موجودی ها ی تولید است. در این سیستم هیچ موجودی مواد اولیه خریداری نمی شود و هیچ محصولی ساخته نمی شود مگر هنگامی که ضرورت ایجاب کند. این سیستم اساسا بر کاهش هزینه ها از طریق حذف موجودی های انبار تمرکز دارد.» به عبارت دیگر ، نظام (سیستم ) تولید به موقع، تفكر و نگرش نوین در اداره سازمانهای صنعتی است كه با اصول، تكنیكها و روشهای خاصی، به دنبال حذف كامل اتلاف و افزایش بهره وری در تمامی فعالیتهای داخل و خارج سازمان می باشد .به طورخلاصه میتوان گفت كه اهداف اجرای سیستمJIT عبارتند از:1- حذف تمام فعالیتهایی كه هیچ گونه ارزش افزوده ای به محصول اضافه نمی كند.2- كیفیت مطلوب تولید - در سیستم JIT انجام درست هرفعالیت ، لازم ، ضروری و حیاتی است و همچنین كیفیت تولید باید تضمین شده باشد.3- تأكید بربهبود مداوم - فلسفه كایزن یا بهبود مداوم در سیستم تولیدی JIT در حد اعلای آن استفاده می شود.4- تأكید بر ساده سازی عملیات - در سیستم JITسعی بر این است كه عملیات در ساده ترین شكل خود انجام شوند. ساختار برنامه ریزی سیستم JIT :الف- آگاهی و مطالعه پیرامون سیستم تولید به موقعب- تشكیل كمیته راهبریج- تشكیل گروه ارزیابید- برنامه مشاركت كاركنانه- در این مرحله ارزیابی استراتژیك سازمان می بایست صورت پذیرفته و فرصتهای به وجود آمده تعیین گردد . پس از این طراحی فعالیتها و اقدامات اصلاحی به شكل كامل برای پروژه بهبود در شركت شكل خواهند گرفت. زمان ، یکی از عوامل بسیار مهم در سیستمJIT است . بنابراین اندازه گیری زمان می تواند راهنمایی درجهت اطمینان از انجام وظایف و عدم وجود موانع بر سر راه تولید باشد.

اسلاید 4: مدت زمانی كه لازم است یك محصول فرآیند تولید را طی كند تا به محصول نهایی تبدیل شود، سیكل زمانی تولید نامیده می شود. این سیكل زمانی شامل چهار عنصر جداگانه است :- زمان پردازش و تولید محصول ;- زمان انبارداری و نگه داشته شدن محصولات پشت ماشین آلات ;- زمان حركت و نقل و انتقالات تولیدات بین واحدهای تولیدی ;- زمان بازرسی و كنترل كیفیتبنابراین می توان گفت سیستمJIT عبارت از سیستمی است که مواد به موقع و به حد نیاز خریداری و همزمان در فرآیند تولید ، مصرف و به کالای ساخته شده در طی روز تبدیل شود و بلافاصله بسته بندی ، بارگیری و برای مشتریان ارسال گردد. چنین سیستم بسیار دقیق ، مستلزم برنامه ریزی دقیق ، هماهنگی موثر ، همکاری صمیمانه بین کارکنان و مدیران است و هنگامی تحقق پیدا می کند که فرهنگ سازمانی مطلوب و وجدان کاری واقعی و انضباط پذیری داوطلبانه و خود کنترلی در یک کار گروهی وجود داشته باشد.

اسلاید 5: ابزارهای مرتبطپنج سطح تولید Five Product Levelsمزایااگر سیستم JITبا موفقیت اجرا شود ، مزیتهای مهمی را به دنبال خواهد داشت که اهم آنها عبارتند از:۱) کاهش میزان موجودی(مواد – کالای در جریان ساخت – کالای ساخته شده).۲) کاهش فضای مورد نیاز (نظیر انبار).۳) افزایش کیفیت تولید و کاهش دوباره کاری و ضایعات.۴) کاهش زمانهای تاخیر ساخت.۵) افزایش بهره وری و شاخص زمانی استفاده از ماشین آلات.۶) داشتن رابطه حسنه با فروشندگان.۷) کاهش نیاز به کارگر غیر مستقیم نظیر انباردار ، بازرس مواد و غیره.۸) ﺑﻬﺒﻮدرواﺑﻂ ﮐﺎری ﺑﯿﻦ ﮐﺎرﮐﻨﺎن۹) ﺳﻮد ﺑﯿﺸﺘﺮ و ﺑﻬﺒﻮد رﺿﺎﯾﺖ ﻣﺸﺘﺮی.کاربردها JIT را میتوان جهت دستیابی به موارد زیر انجام داد :کاهش موجودی کالاتولید در اندازه و مقیاسهای کوچکترکنترل کیفیتکاهش پیچیدگی و ایجاد شفافیتساختار سازمانی مسطح تر و تفویض اختیاربه حداق رساندن ضایعاتهدف JIT تسریع پاسخگویی به مشتریان در حالی است که موجودی کالا در حداقل ممکن باشد.معایبدر صورت رسیدن سفارشات غیرمنتظره، دیگر محصولی برا ی عرضه وجود ندارد چرا که همه محصولات ساخته شده برای سفارشات واقعی است.

اسلاید 6: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 7: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان