hosn-makan

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
این پاورپوینت بدون نیاز به هیچگونه ادیت و ویرایش قابل ارائه بوده و سعی شده به شیوه‌ای خلاقانه از نظر بصری تهیه و تنظیم شود (در صورت لزوم امکان ویرایش فایل وجود دارد). تا حد امکان سعی شده کلیدواژه‌های مهم هایلایت شود و از نمودار و اینفوگرافیک جهت بهتر رساندن منظور مطالب بهره گرفته شود. منابع استفاده شده در این تحقیق، که شامل کتاب و مقالات مختلف می‌باشد، در پایان فایل آورده شده است. این پاورپوینت برای دروسی نظیر مبانی نظری معماری، آشنایی با مبانی برنامه‌ریزی کالبدی و تحلیل فضاهای شهری و همچنین سایر دروس نظری رشته معماری قابل استفاده می‌باشد.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
525 بازدید, 5 خرید

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “حس مکان”

حس مکان

اسلاید 1: حس مکان

اسلاید 2: فهرستمقدمهپیش‌درآمدی از حس مکانتفاوت مفهوم فضا و مکانواژه‌شناسیمعنای لغوی حس مکانبرداشت‌های دیگر حس مکانمبانی نظری عوامل تشکیل‌دهنده حس مکانسطوح حس مکانسطوح آشنایی با مکانحس مکان و دیدگاه پدیدار شناسیحس مکان و دیدگاه روانشناسی محیطحس تعلق به مکانعوامل تشکیل‌دهنده حس تعلقهویتابعاد هویترابطه هویت با حس تعلقپیشنهاداتی در جهت ایجاد حس مکانمعیارهای ارزیابی فضاهای شهریآنچه برای تأمین نیازها باید در یک محیط عمومی باشد.جمع‌بندیجدول هویت مکان – حس مکانجداول حس مکانمنابع

اسلاید 3:

اسلاید 4: فضاهای شهری، مکان‌هایی برای برقراری ارتباطات و تعامل جوامع انسانی هستند که افراد با علایق و خواسته‌های متفاوت وادراک مختلف گرد هم می آیند و در مکان بایکدیگر تعامل دارند. با توسعه جوامع انساني و تغيير شيوه زندگي و سكونت مردم، توجه معماران، طراحان و برنامه‌ريزان به كيفيت فضاها و محيط‌هاي ساخته‌شده افزايش يافته و نقش طراحي به عنوان ابزاري براي شكل‌دادن به محيط زندگي و پاسخ‌گويي به توقعات و نيازهاي انسان اهميت بيشتري يافته است.پژوهش‌هاي زيادي درباره چگونگي تأثير متقابل محيط يا فضاي ساخته شده بر ذهنيات و رفتارهاي انسان، انجام شده است. این پژوهش‌ها نشان مي‌دهد كه محيط علاوه بر عناصر كالبدي شامل پيام‌ها، معاني و رمزهايي است كه مردم براساس نقش‌ها، توقعات، انگيزه‌ها و ديگر عوامل آن را رمزگشايي و درك و درمورد آن به قضاوت مي‌پردازند.اين حس كلي كه پس از ادراك و قضاوت نسبت به محيط خاص در فرد به‌وجود مي‌آيد، حس مكان ناميده مي‌شود كه عاملي مهم در هماهنگي فرد و محيط، باعث بهره برداري بهتر از محيط، رضايت استفاده‌كنندگان و در نهايت احساس تعلق آن‌ها با محيط و تداوم حضور در آن مي‌شود.(مقاله مفهوم حس مكان و عوامل شكل‌دهنده آن - دكتر محمدصادق فلاحت)#فضاهای_شهری#حس_مکان#حس_تعلق

اسلاید 5: یکی از مسائلی که در شهرهای امروزی مورد توجه قرار گرفته، بحران هویت و پایین بودن سطح کیفی زندگی شهروندان است. این بحران هویت یا به عبارتی دقیق‌تر، بحران هویت مکان، ناشی از نبود مکان به معنای واقعی آن می‌باشد. مکانی که انسان را در ارتباط با لایه‌های دیگر وجود خویش قرار می‌دهد و این لایه‌ها به شناخت انسان از محیط پیرامون و خویشتن خود کمک می‌کنند. شناخت از محیط و خویشتن باعث ایجاد معانی و تصاویر گوناگون از مکان‌های متفاوت در ذهن انسان می‌شود (معانی و تصاویر ذهنی که ناشی از ادراک و احساس است) که این معانی و تصاویر ذهنی، به مکان هویت می‌دهند.(مقاله تبیین مدل هویت مکان - حس مکان و بررسی عناصر و ابعاد مختلف آن - حسین کاشی)#هویت_مکان#بحران_هویت#شناخت

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید