دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد
اسلاید 1: موضوع: دانشگاه علوم پزشکی شهرکردتهیه کننده: رضا مقصودی استاد مربوطه: محمد اسماعیلیدانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد
اسلاید 2: معرفیبا توجه به نقش پر اهمیت تحقیقات پزشکی در ارتقاء سلامت وتوسعه جوامع انسانی مهمترین وظیفه معاونت پژوهشی، فراهم نمودن بستر مناسب برای محققین است که با انجام پژوهش وتولید دانش نو، موجبات ارتقاء سلامت برای آحاد مردم را فراهم می نمایند. در این راستا تدوین وابلاغ اولویتهای پژوهشی، ارتقاء کمی وکیفی تحقیقات کاربردی، توانمند سازی محققین وانتشار نتایج تحقیق به ذی نفعان از مهمترین مأموریت های این معاونت می باشد.
اسلاید 3: معاونت های دانشگاه علوم پزشکی شهرکردمعاونت آموزشیمعاونت بهداشتیمعاونت تحقیقات و فناوریمعاونت توسعه مدیریت و منابع معاونت دانشجویی و فرهنگیمعاونت درمانمعاونت غذا و دارو
اسلاید 4: معاونت پژوهشیاهدافمعاونت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در راستای رسالت این دانشگاه که همانا تأمین و ارتقا سلامت برای آحاد مردم استان چهارمحال ومحال است. با اقدامات زیر دانشگاه را در جهت ماموریت خویش یاری می نماید. 1- تولید دانش وارائه آن 2- اطلاع رسانی 3- توانمند سازی پژوهشگران در انجام امور تحقیقاتی 4- تأمین منابع علمی 5- فراهم آوردن شرایط وامکانات لازم به منظور تسهیل انجام پژوهش 6- تشویق به انجام تحقیقات تیمی وچند مرکزی
اسلاید 5: بخش ها بخش های معاونت شامل: اطلاع رسانی پزشکی ، مجله علمی پژوهشی ، انتشارات ، (HSR) تحقیقات نظام سلامت ،طرحهای تحقیقاتی ،واحد فن آوری اطلاعات ، کتابخانه ، همایش ها وسمینارها ، کمیته تحقیقات دانشجویی ، روابط بین الملل
اسلاید 6: دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی شهرکرددانشکده بهداشتدانشکده پرستاری و ماماییدانشکده پرستاری بروجندانشکده پزشکیدانشکده پیراپزشکی
اسلاید 7: دانشکده بهداشت تاریخچهدانشگاه علوم پزشکی شهرکرد فعالیت آموزشی خود را از سال ۱۳۶۵ با پذیرش دانشجو در رشته های پزشکی ، پرستاری و مامایی آغاز نمود. در سال ۱۳۷۰ پذیرش اولین گروه از دانشجویان بهداشت در رشته کاردانی بهداشت محیط در دانشکده پزشکی شهرکرد آغاز شد و به ترتیب در سالهای بعد نیز رشته های کاردانی بهداشت خانواده و مبارزه با بیماریها در قالب گروه آموزشی بهداشت در دانشکده پزشکی پذیرش گردید.
اسلاید 8: با تصویب دانشکده بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در سال ۱۳۸۳ ، گروه بهداشت از دانشکده پزشکی جدا شده و به صورت مستقل دانشکده بهداشت فعالیت آموزشی خود را در قالب سه گروه آموزشی آمار زیستی و اپیدمیولوژی، گروه بهداشت محیط و گروه بهداشت عمومي آغاز نمود.درسال ۱۳۸۳ دوره کارشناسی ناپیوسته مهندسی بهداشت محیط و درسال ۱۳۸۹ کارشناسی پیوسته مهندسی بهداشت محیط و کارشناسی ارشد مهندسی بهداشت محیط و کارشناسی پیوسته بهداشت عمومی و در سال ۱۳۹۰ کارشناسی ارشد آمار زیستی به دوره های آموزشی دانشکده اضافه گردید. در مجموع ، اين دانشكده تا پایان نیمه دوم ۹۱-۹۰ تعداد ۱۶۹۹ نفر دانشچوی فارغ التحصیل داشته است.
اسلاید 9: IEQM(IEQM (Iranian Education Quality Management بر اساس مدل کیفیت مالکوم بالدریچ ابزاري براي خودارزيابي دانشگاه هاست كه بازنگري منظم، سيستماتيك و جامع از فعاليتهاي دانشگاه ها را فراهم مي سازد. اين خودارزيابي به دانشگاه ها اجازه ميدهد بطور شفاف نقاط قوت و زمينههاي قابل بهبود خود را شناسايي كند و برنامههايي جهت بهبود ابعاد مختلف خود تدوين نمايد. در این راستا معاونت آموزشی وزارت متبوع ، در قالب طرح (EQM) این برنامه را جهت اجرا به دانشکده هایی از دانشگاههای علوم پزشکی شهيد بهشتي ، ايران ، مازندران ، اصفهان ، جهرم ، چهارمحال و بختياري ، همدان ، قزوين و تبريز که داوطلب اجرای این طرح بوده اند واگذار نموده است.
اسلاید 10: اهداف IEQM ۱- رشد و ارتقاي سطح دانشگاه ها در تمامي ابعاد۲- كسب رضايتمندي كليه ذينفعان۳- ايجاد تعادل بين خواسته ها و انتظارات ذينفعان۴- تضمين موفقيت دانشگاه ها در بلند مدت۵- حفظ پويايي دانشگاه ها۶- ارتقاي كيفيت خدمات آموزشي
اسلاید 11: مزاياي استقرار IEQM۱- برخورداري از ديدگاه سيستماتيك و فراگير۲- مديريت مبتني بر فرآيندهاي آموزشي۳- توجه ويژه به نتايج۴- ارزيابي مبتني بر واقعيات۵- مشاركت گسترده كاركنان۶- شناسايي نقاط قوت و ضعف۷- ارائه تصوير واقعي از فعاليتهاي دانشگاه ها۸- تبادل تجارب دروني و بيروني دانشگاه ها با يكديگر۹- استفاده از رويكرد خودارزيابي به منظور تعالي دانشگاه ها
اسلاید 12: اصول اساسي مورد تاكيد در IEQM رهبري آينده نگر در موسسات آموزشي ، تعالي مبتني بر توجه به مشتريان موسسات آموزشي ، يادگيري فردي و سازماني در موسسات آموزشي ، ارج نهادن به كاركنان و ذينفعان موسسات آموزشي ، تمرکز بر آينده موسسات آموزشي ، مديريت نوآوري در موسسات آموزشي ، مديريت بر مبناي واقعيت در موسسات آموزشي ، تمرکز بر نتايج درموسسات آموزشي ، نگاه سيستماتيك در موسسات آموزشي .
اسلاید 13: معيارهاي اساسي مورد تاكيد در IEQMرهبري ، خط مشي و استراتژي ، تمركز بر دانشجويان ، ذينفعان و بازار ، اندازه گيري ، آناليز و مديريت دانش ، تمركز بر نيروهاي كاري ، مديريت فرآيندها ، تمركز بر نتايج. اجرای کامل این معیار ها منجر به اخذ ۱۰۰۰ امتیاز مورد انتظار مدل مدیریت کیفیت در محیط اجرا می گردد.
اسلاید 14: كاربردهاي IEQM۱- ابزاري براي خودارزيابي دانشگاه ها به منظور تعيين موقعيت دانشگاه ها در مسير تعالي، كمك به درك فاصله بين اهداف و واقعيتها و ترغيب به يافتن راه حلهاي بهبود۲- مبنايي براي ايجاد زبان و تفكر مشترك در بين دانشگاه ها در تمامي حوزه هاي عملكردي۳- چارچوبي براي درك وضعيت فعلي دانشگاه ها ، حذف دوباره كاريها و تشخيص انحرافات۴- جهت دهي دانشگاه ها به سمت استانداردهاي مديريت آموزش
اسلاید 15: تاريخچه دانشكده پرستاري و مامائي شهرکرددانشكده پرستاري و مامائي شهركرد وابسته به دانشگاه علوم پزشكي شهركرد در سال ۱۳۶۵ با پذيرش ۴۸ نفردانشجو دررشته كارداني پرستاري و ۸۰ نفر دانشجو در رشته كارداني مامائي در ساختمان قديمي ، واقع در خيابان ملت ، نرسيده به ميدان انقلاب كار خود را آغاز نمود و در سال تحصيلي ۶۷ – ۶۶ با پذيرش ۴۹ نفر دانشجو در رشته هاي كارداني اتاق عمل و هوشبري به كار خود ادامه داد و در نيمسال اول سال تحصيلي ۶۶ رشته كارداني پرستاري به كارشناسي تبديل گرديد.
اسلاید 16: با توجه به بهره برداري از ساختمان دانشكده در سال ۱۳۷۶ دانشكده از مكان قبلي به محل جديد واقع در رحمتيه انتقال يافت و در حال حاضر (سال تحصيلي ۸۶ – ۸۵) اين دانشكده داراي رشته هاي كارشناسي پرستاري پيوسته و ناپيوسته (دوره روزانه و شبانه) – کارشناسی مامايی (دوره روزانه)كارداني مامائي (دوره روزانه و شبانه) – كارداني تكنسين اتاق عمل مي باشد و طبق آمار گرفته شده تا پايان نيمسال دوم سال تحصيلي ۸۶ – ۸۵ تعداد دانشجويان مشغول به تحصيل در دوره روزانه ۲۶۸ نفر و در دوره شبانه ۱۷۶ نفر مي باشد.
اسلاید 17: تاریخچه دانشکده پزشکی تاریخچه دانشکده پزشکی : دانشکده پزشکی شهرکرد از سال ۱۳۶۵ با پذیرش ۱۱۰ دانشجوی پزشکی آغاز به کار کرد و از سال ۱۳۶۶ به طور مستقل و به عنوان اولین دانشکده دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد به فعالیت آموزشی خود ادامه داد۰ در حال حاضر در دو نیمسال دانشجوی پزشکی می پذیرد. این دانشکده دارای معاونت های آموزشی علوم پایه و بالینی ، معاونت اداری – مالی و معاونت پژوهشی می باشد ۰ همچنین علاوه بر رشته پزشکی ، این دانشکده دارای رشته های تحصیلات تکمیلی از جمله کارشناسی ارشد انگل شناسی ، میکروب شناسی ، ژنتیک انسانی و ایمنی شناسی و دوره های تخصصی داخلی ، اطفال ، زنان می باشد در حال حاضر بیش از ۹۰ عضو هیئت علمی تمام وقت در قسمت علوم پایه و بالینی مشغول کار هستند. مراکز تحقیقاتی سلولی و مولکولی و گیاهان دارویی و ۸ آزمایشگاه و یک سالن تشریح در این دانشکده فعال هستند.
اسلاید 18: مركز كامپيوتر دانشکده پزشکی مركز كامپيوتر دانشكده پزشكي شهركرد داراي سايت كامپيوتر جهت استفاده دانشجويان با تعداد ۳۰ دستگاه كامپيوتر و سايت كامپيوتر جهت استفاده اعضاي هيئت علمي با تعداد ۳۰ عدد كامپيوتر و تمامي امكانات جانبي مي باشد.اين مركز داراي ISP بوده و با در اختيار داشتن خطوط اينترنت پرسرعت در جهت خدمات آموزشي و پژوهشي به دانشجويان و اساتيد محترم ايفاي نقش مي كند.پشتيباني از شبكه كامپوتري و كامپيوتر هاي دانشكده ها نيز بر عهده اين مركز مي باشد.
اسلاید 19: دانشكده پيراپزشكي در يك نگاهبا تصويب دانشكده پيراپزشكي در سال ۱۳۸۷ رشته هاي پيراپزشكي ازدانشكده پزشكي جدا گرديد و اين دانشكده فعاليت مستقل خود را شروع كرد. در سال تحصيلي ۸۷-۸۸ براي رشتههاي كارشناسي پيوسته هوشبري ، علوم آزمايشگاهي و راديولوژي پذيرش دانشجو آغاز گرديد و دوره كارشناسي ناپيوسته هوشبري نيز از سال تحصيلي ۸۹-۸۸ شروع شد. تاسيس دوره هاي كارشناسي كاردرماني، گفتار درماني وفيزيوتراپي و نيز دوره تحصيلات تكميلي در رشته هوشبري در دست بررسي است.
اسلاید 20: در حال حاضر رشته هاي موجود دانشكده پيراپزشكي و مقاطع تحصيلي مربوطه به قرار زير است: رشته هاي دانشكده پيراپزشكي
اسلاید 21: مراکز تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد سلولس و مولکولیگیاهان داروییبیوشیمی بالینیعوامل اجتماعی تعیین کننده سلامت
اسلاید 22: بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی شهرکردبیمارستان امام رضا(ع) اردلبیمارستان امام جواد ناغانبیمارستان آیت الله کاشانی شهرکردبیمارستان سیدالشهدا فارسانبیمارستان سینا جونقانبیمارستان شهداء لردگانبیمارستان ولی عصر بروجنبیمارستان هاجر(س) شهرکرد
اسلاید 23: تاريخچه بيمارستان آیت الله کاشانیتأسيس بيمارستان : سال ۱۳۵۱بازسازي بيمارستان : سال ۱۳۸۸بيمارستان آيت ا... كاشاني شهركرد با فعاليت آموزشي- درماني در۷ طبقه وزير بناي كل ۲۵۰۰۰ متر مربع و مساحت كل30000 متر مربع به عنوان يكي از بيمارستانهاي هيأت امنايي كشور انتخاب شده است.
اسلاید 24: تعداد پرسنل بيمارستاني در مجموع ۸۳۰ نفر مي باشد كه شامل پزشكان عمومي و متخصص ، نيروهاي رسمي، پيماني، طرحي و كليه نيروهاي شركتي بيمارستان مي باشد. ميانگين درصد اشغال تخت بيمارستان ۷۰% مي باشد.بيمارستان با دارا بودن ۱۳ اتاق عمل فعال ماهانه به طور ميانگين ۱۵۰۰ عمل اورژانس و الكتيو انجام مي دهد. بيمارستان آيت ا... كاشاني شهركرد به عنوان مركز ارجاع بيماران ترومائي در استان آماده ارائه به بيماران و مراجعين عزيز مي باشد.
اسلاید 25: نام بخش هاي ارائه دهنده خدمت-بخش هاي بستري - اورژانس - جراحي زنان و مردان - ارتوپدي زنان و مردان - ارولژي زنان و مردان - چشم پزشكي - ENT (گوش و حلق و بيني) - نروسرجري(جراحي مغز و اعصاب) - نرولوژي(داخلي اعصاب)- فوق تخصص داخلي - سوختگي - ICU۱-۲ (مراقبتهاي ويژه)نام بخش هاي فعال پاراكلينيكي- راديولوژي - سونوگرافي - سي تي اسكن - آزمايشگاه - پاتولوژي - بانك خون- داروخانه - نوار قلب - نوار مغز - مدارك پزشكي - كلينيك ويژه
اسلاید 26: بيمارستان هاجر (س) شهرکردشروع عمليات ساختماني ۱۳۶۵سال بهره برداري ۱۳۷۱تعداد تخت اوليه ۱۲۸ با بخشهاي زنان- جراحي زنان- داخلي زنانتوسعه ساختمان ۱۳۷۹ بلوك C با سه طبقه و افزايش تخت هاي بيمارستان به ۲۲۰ تخت و انتقال بيمارستان اطفال علي اصغر (ع) به بيمارستان هاجر (س) و از سال ۱۳۷۷ با انتقال بخشهاي داخلي مردان- روانپزشكي- قلب- نوزادان- CCU - از بيمارستان آيت ا... كاشاني به هاجر (س) تعداد تخت هاي فعال به ۲۴۰ و از سال ۷۹ به ۳۲۲ تخت افزايش يافت و در حال حاضر بيمارستان با۳۴۸تخت فعال و بيش از ۳۰ بخش و واحد به مراجعين و بيماران خدمات رساني انجام مي دهد.
اسلاید 27: نام بخش هاي ارائه دهنده خدمت 1. فوریتها و اورژانس 2.قلب 3.داخلی 4.CCU 5.آنژیوگرافی 6.ICU 7.جراحی زنان 8.زنان 9.اتاق عمل 10.زایشگاه 11.خون و انکولوژی 12.عفونی 13.اطفال 14.اعصاب و روان 15.نوزادان 16.آندوسکوپی 17.دیالیز 18.تالاسمی
اسلاید 28: پایان
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.