کسب و کار مدیریت و رهبری

رهبری کاریزماتیک – Charismatic Leadership

25-Charismatic-Leadership

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “رهبری کاریزماتیک – Charismatic Leadership”

رهبری کاریزماتیک – Charismatic Leadership

اسلاید 1: رهبری کاریزماتیکCharismatic LeadershipMGTools.ir

اسلاید 2: عنوانرهبری کاریزماتیکنوعابزارمراحل استفادهاجراموضوعرهبری و مدیریتسطحسازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: رهبری کاریزماتیک در اصطلاح سیاست به حکومت مبتنی بر فرمان‌برداری غیرعادی و استثنایی از یک فرد به خاطر تقدس دینی و الگو بودن وی می‌باشد. عنصر مهم در کاریزما بودن، داشتن شخصیت تاثیرگذار است. در دوران‌های مختلف این نظریه و مدل توسعه پیدا کرد و سال‌ها بعد اینگونه بیان شد که علاوه بر دنیای سیاست در سازمان‌ها نیز می‌توان یک نوع رهبری کاریزماتیک داشت. هم‌اکنون این مدل رهبری و مدیریت در سازمان‌ها به عنوان یکی از انواع مدل‌های مدیریت محسوب می‌شود.مراحل تبدیل یک شخص به شخصیتی کاریزماتیک عبارت است از:ارزیابی مستمر از محیط زیست و تدوین یک چشم اندازاستفاده از بحث‌های انگیزشی و اقناعیایجاد اعتماد و تعهد بین اطرافیان و زیردستاندستیابی به چشم‌اندازبه طور کلی، دیدگاه زیر در مورد عوامل ظهور رهبری کاریزماتیک وجود دارد: شرایط اجتماعی و تاریخی: بعضی محققان علم مدیریت گفته‌اند شرایط اجتماعی و تاریخی عوامل اصلی بحرانی در ظهور رهبران کاریزماتیک هستند. وبر، رهبری کاریزماتیک را پدیده‌ای می‌داند که اغلب در شرایط و وضعیت‌های منحصر بفرد و نادر ظهور می‌کند (حداقل از نظر آماری این چنین است). آقای آبربچ براساس تحلیل‌هایی که در زمینه بسیاری از رهبران کاریزماتیک صورت گرفته است، می‌گوید: رهبران کاریزماتیک، پیش از بحران‌هایی که آنها را به قدرت می‌رساند، اغلب نالایق، معمولی و کم‌جاذبه به نظر می‌رسند.وی معتقد است پیوند عمیق احساسی پیروان با رهبران کاریزماتیک، احتمالاً از موقعیت‌ها و وضعیت‌هایی خاص در سازمان سرچشمه می‌گیرد. روچ معتقد است زمان اوج شکوفایی رهبران کاریزماتیک اغلب در خلال زمان‌هایی است که ناآرامی و نارضایتی اجتماعی، بویژه داخل شرکت وجود دارد. در چنین مواقعی، بی‌تجربگی و ارزش‌های ضدانسانی سازمان‌ها باعث می‌شود تا پیروان، از رهبران اطاعت کنند و واکنش‌های روانی تازه‌ای از خود نشان دهند. از نظر آنها، وجود بحران، عامل اصلی رفتارهایی است که به شخصیت رهبر کاریزما (به عنوان هسته مرکزی) پیوند می‌خورد.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطسبک‌های رهبری Leadership Styles مزایاساده بودن فرآیند تبدیل مدیریت به یک رهبری کاریزماتیک و در عین حال سخت بودن طی فرآیندقابلیت اجرای کلیات این مدل رهبری در هر سازماناگر دیدگاه رهبری درست باشد، این نوع رهبری بسیار می‌تواند موثر باشد.کاربردهااطاعت‌پذیری در سازمانجاری‌سازی استراتژی بین کارکنانایجاد انگیزه در افراد مدیریت تغییرات سازمان و مدیریت بحرانبه طور کلی تمامی رهبران انقلاب‌ها در سراسر جهان، شخصیت کاریزماتیک دارند. از معروف‌ترین رهبران کاریزماتیک قرن بیستم می‌توان به لنین رهبر انقلاب ۱۹۱۷روسیه، ماهاتما گاندی و آدولف هیتلر و مائو اشاره کرد. از شخصیت‌های کاریزماتیکی که رهبر انقلابی نبودند می‌توان به استالین از روسیه و شخصیتهای بسیاری از ملیت‌ها وجناح‌های مختلف سیاسی اشاره کرد. از مهمترین شخصیت‌های کاریزماتیک دنیای تکنولوژی نیز می‌توان به استیو جابز اشاره کرد.معایباشتباهات و خطاهای رهبر سازمان و تبعیت بقیه موجب انحراف کل سازمان خواهد شد.یک رهبر کاریزماتیک می‌تواند دارای یک شخصیت مثبت و یا یک شخصیت منفی باشد.غیرقابل پیشبینی و خطرناک بودن.کم بودن مدیرانی که دارای این خصو.صیت هستند و یا می‌توانند این خصوصیت را کسب کنند.در فرایند عادی سازی شرایط، قدرت کاریزماتیک ممکن است به نوعی از انواع سلطه معمولی به ویِژه پاتربمونیال یا بوروکراتیک ختم شود. این فرایند بدون نزاع و کشمکش هم نیست. به ویژه رویارویی دو نوع جانشین، یکی کاریزمای ارثی یا انتخاب شده از طرف کاریزمای قبلی یا تعدادی از رهبران جنبش و دیگری قدرت کاریزمای جدید، چنین درگیری ای به کرات در تاریخ مشاهده شده است پس از مرگ رهبران، معمولاً سیاست جنبه غیر کاریزمایی پیدا می کند و عنصر شخصیت حذف و عنصر پیام اهمیت می یابد.

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان