مدیریت و رهبری

روش‌های جذب نیرو Methods of Recruitment

Methods-of-Recruitment

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “روش‌های جذب نیرو Methods of Recruitment”

روش‌های جذب نیرو Methods of Recruitment

اسلاید 1: روش‌های جذب نیروMethods of Recruitment

اسلاید 2: عنوانروش‌های جذب نیرونوعابزارمراحل استفادهاجراموضوعمنابع انسانیسطحسازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: روش های استخدام اشاره به وسیله ای است که توسط یک سازمان به جویندگان کار بالقوه می رسد. بعبارت دیگر اینها راههای برقراری ارتباط با نامزدهای بالقوه می باشد. ذکر این نکته مهم است که روش های استخدام از منابع استخدام متفاوت می باشد. برخی از مهمترین روش های استخدام و جذب نیرو عبارتند از : 1. روش مستقیم در این روش، نمایندگانی از سازمان به نامزدهای بالقوه در موسسات آموزش و پرورشی فرستاده می شوند. آنها با نامزدهایی که بدنبال شغل هستند ارتباط برقرار می کنند. این نمایندگان در همکاری با موسساتی هستند که در زمینه های مدیریتی، مهندسی، پزشکی و ... افراد را آموزش می دهند و از این طریق فرد مورد نظر خود را پیدا می کنند. گاهی اوقات برخی از شرکتهای کارفرما، با استادان و مربیان افراد بطور مستقیم صحبت کرده و از آنها اطلاعات و سوابق فرد را جویا می شوند. همچنین در این روش می توان از تماس مستقیم به جای رفتن پیش فرد موردنظر استفاده کرد و از این طریق با وی ارتباط برقرار نمود. 2. روش های غیر مستقیمروش های غیر مستقیم شامل تبادل اشتغال، تبلیغات در روزنامه ها، در رادیو و تلویزیون، در مجلات حرفه ای، مجلات فنی و غیره می باشد. این روش زمانی مفید است که:•سازمان کاندیدای مناسبی برای پر کردن پست های بالاتر پیدا نکند.•هنگامی که سازمان می خواهد به قلمرو گسترده‌ای دست یابد.•هنگامی که سازمان می خواهد پست های علمی، فنی و حرفه ای را تکمیل نماید.

اسلاید 4: 3. روش شخص ثالثاین شامل استفاده از سازمان های خصوصی اشتغال، مشاوران مدیریت، نهادهای / انجمن های حرفه ای ، ارجاع / توصیه های کارمند، سازمان های داوطلبانه، اتحادیه های کارگری، بانک داده ها، پیمانکاران کار و غیره، به برقراری تماس با جویندگان شغل می باشد. سوالی که مطرح می شود اینست که سازمان ها از کدام روش باید برای جذب نیرو استفاده کنند. در پاسخ می توان گفت سازمان ها می بایست با توجه به وضعیت درونی خود و نیروی کار، مقررات و سیاستهای دولتی و نیز وضعیت اتحادیه های کار، مناسب‌ترین روش جذب را برای خود برگزینند. در زیر چند روش سنتی استخدام نیز معرفی گردیده است : 1- نوشتن درخواست کار بطور مستقیم به شرکت در پاسخ به یک موقعیت آگهی 2- نوشتن درخواست شغل به آژانس های استخدام کننده و کاریاب3- ثبت نام با یک استخدام شغلی / آژانس های کاریابی4- ثبت نام با شرکت جستجوی کار5- استخدام گروهی مستلزم مصاحبه های تلفنی

اسلاید 5: ابزارهای مرتبط غربالگری پیش از استخدام ((Pre-Employment Screeningاستخدام( (Employabilityمزایااز طریق این روشها می توان مناسبترین افراد را برای استخدام و جذب انتخاب نمود.کاربردهادر هر جایی که به نیرو انسانی نیاز داشته باشد این روشها قابل استفاده می باشد. معایب

اسلاید 6: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 7: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت Mgtools.ir مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان