سایر تحقیق و پژوهش

روش های تحقیق در مدیریت (مقدمات پژوهش)

ravesh_haye_tahghigh_dar_modiriyat_moghaddamate_pajhuhesh

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “روش های تحقیق در مدیریت (مقدمات پژوهش)”

روش های تحقیق در مدیریت (مقدمات پژوهش)

اسلاید 1: فصل اوّلمقدمات پژوهشروش های تحقیق در مدیریّت

اسلاید 2: روش های تحقیق در مدیریّتفصل اوّلمقدّمات پژوهش تحقیق چیست؟ انواع تحقیق لزوم آگاهی مدیر از تحقیق تحقیق علمی و ویژگی های آن دو روش اجرای تحقیق روابط همبستگی – روابط علّی مدیران، محقّقان و مشاوران و ارتباط آنهاآنچه در این فصل می آموزیم: بنیاد های تحقیق علمی

اسلاید 3: فصل اوّلمقدّمات پژوهشتحقیق چیست ؟جست و جو یا بررسی سازمان یافته، منظّم، متّکی به داده ها، نقّادانه، علمی در زمینه ای مشخّص با هدف یافتن پاسخ و راه حل مناسبروش های تحقیق در مدیریّت

اسلاید 4: روش های تحقیق در مدیریّتفصل اوّلمقدّمات پژوهشتحقیق چیست ؟Inquiry (noun)A systematic search for the truth or facts about somethingSynonyms delving, disquisition, examine, examination, exploration, inquest, inquisition, probation, probe, probing, research, studyInvestigate(verb)To observe or study by close examination and systematic inquirySynonyms : delve(into), dig (into), examine, inquire(into), explore, look(into), probe, research

اسلاید 5: فصل اوّلمقدّمات پژوهشمثالهایی از تحقیقدر حسابداری : كارآيي نظام های کنترل بودجه در مجموعه اي از شرکت ها مقایسه روش های هزینه يابي موجودی کالا روش محاسبه ذخیره استهلاک براي انواع منابعروش های تحقیق در مدیریّت

اسلاید 6: فصل اوّلمقدّمات پژوهش در امور مالی مقایسه سیستمها ادغام، تملّک و خرید شرکتها كوچك، متوسّط و بزرگ مشکلات عملیّات اعطا تسهیلات موسّسات ماليه مقایسه وضعیّت بازار بورس در چند کشورمثالهایی از تحقیقروش های تحقیق در مدیریّت

اسلاید 7: فصل اوّلمقدّمات پژوهشدر مدیریت : نگرش کارکنان نسبت به شرایط كار الگوی تدوین استراتژی در صنعت لوازم خانگی شیوه هاي بکارگیری نظامهای اطّلاعات در تصمیمهای مدیرانمثالهایی از تحقیقروش های تحقیق در مدیریّت

اسلاید 8: فصل اوّلمقدّمات پژوهشدر بازاریابی :مسائل مرتبط با تصویر ذهنی(برداشت مردم) از محصولسیستم مناسب توزیع فرآورده از نظر خرده فروشانمقایسه بسته بندي فرآورده های لبنی بررسی تمایلات و ترجيحات مصرف کنندهمثالهایی از تحقیقروش های تحقیق در مدیریّت

اسلاید 9: فصل اوّلمقدّمات پژوهشروش های تحقیق در مدیریّتمثالهایی از پایان نامه های دانشجویانارئه مدل شایستگی برای انتخاب وزرا محمداسماعیلی، ندا 1389 کارشناسی ارشدمطالعه خودشیفتگی مدیران دانشگاهی و عملکرد مدیران فاخری، سمیرا، 1386کارشناسی ارشددر حوزه مدیریت دولتی:در حوزه مدیریت صنعتی: ارائه یک مدل ریاضی برای بهینه سازی ترکیب تولید در شرکت تلویزیون سازی شهابحسیرچی ، امیر ، کارشناسی ارشد1378برآورد تولید نیشکر و شکر در صنعت شکر هفت تپهدریساوی بهمن شیر ، حسی، کارشناسی ارشد 1380

اسلاید 10: فصل اوّلمقدّمات پژوهشروش های تحقیق در مدیریّتمثالهایی از پایان نامه های دانشجویانبررسی ابعاد نمایندگی شورایان در ارتباط با ذینفعان محله بهار مختاری 1389در حوزه مدیریت شهری:در حوزه مدیریت مالی:بررسی رابطه فرا اعتمادی و ویژگی های پورتفولیوی انتخابی مجید شاکری 1389 کارشناسی ارشد

اسلاید 11: فصل اوّلمقدّمات پژوهشانواع تحقیق :1) تحقیق کاربردی2) تحقیق بنیادیروش های تحقیق در مدیریّت

اسلاید 12: فصل اوّلمقدّمات پژوهش1) تحقیق کاربردیبراي دست يابي به نتایج و راه حل در مورد مسائل موجود در سازمانمثال: تحقیق براي تصمیم گيري درباره بهبود محصول يا تولید محصول جدید.انواع تحقیق :روش های تحقیق در مدیریّت

اسلاید 13: روش های تحقیق در مدیریّتفصل اوّلمقدّمات پژوهش2) تحقیق بنیادیبراي بهبود درک خود درباره مسائل عمومی مشترک در محیط هاي سازمانی به منظور ارائه نظریه بر پايه نتایج تحقیقهدف اين نوع پژوهش، تولید دانش بیشتر است.مثال:تحقيق درباره چگونگی اثر بخشي نظام هاي اطلاعاتی - پژوهش در مورد تغيير ساختار نهادي پول و بازار سرمایهانواع تحقیق :

اسلاید 14: فصل اوّلمقدّمات پژوهشتحقیق علمی چیست؟روش گام به گام، منطقي، منظّم و دقيق براي شناسائي مشكلات،گردآوري داده ها، تجزيه و تحليل داده ها و استنتاجهاي معتبر از آنهاروش های تحقیق در مدیریّت

اسلاید 15: فصل اوّلمقدّمات پژوهشویژگی های تحقیق علمی1. هدفمندي(purposiveness)2. صحّت و استحکام(Rigorness) 3.آزمون پذيري(Testability)4. تكرار پذيري(Replicability)5. دقّت و اعتماد(Precision and confidence)6. عينيّت(Objectivity)7. تعميم پذيري(Generalizability)8. محدودگرائي(صرفه جويي)(Parsimony)روش های تحقیق در مدیریّت

اسلاید 16: روش های تحقیق در مدیریّتفصل اوّلمقدّمات پژوهشموانع اجرایی تحقیق علمی در حوزه ی مدیریت مشكلات در اندازه گيري ، کمّی سازی و گردآوري داده ها در حوزه ی رفتار انسانی مانند احساسات،عواطف،نگرش ها و برداشت ها دشواري در دستيابي به گروه نمونه مناسب كه باعث محدود شدن تعميم پذيري يافته ها مي شود.

اسلاید 17: موانع اجرایی تحقیق علمی در حوزه ی مدیریتروش های تحقیق در مدیریّتفصل اوّلمقدّمات پژوهشمثال فیل !

اسلاید 18: AttitudesNON-OBSERVABLEOBSERVABLEEventsBehaviorInstrumentationInstrumentationDataموانع اجرایی تحقیق علمی در حوزه ی مدیریتروش های تحقیق در مدیریّتفصل اوّلمقدّمات پژوهشمثال فیل !

اسلاید 19: فصل اوّلمقدّمات پژوهشبنیاد های علمی تحقیقمشاهدهشناسایی مسالهچارچوب نظری یا شبکه روابطفرضیه ها سازه هامفاهیمتعاریف عملیاتیطرح تحقیقگردآوری داده هاتحلیل داده هاتفسیر داده هاشفاف كردن نظريه(تحقيق بنيادي)بكارگيري يافته ها(تحقيق كاربردي)روش های تحقیق در مدیریّت

اسلاید 20: فصل اوّلمقدّمات پژوهشدو روش اجرای تحقیقروش های تحقیق در مدیریّت

اسلاید 21: 1. روش استقرایی (Hypothesis Generating)(Induction) : آغاز كردن كار با داده هاي موجود و ساختن فرضيه و نظريه اي در اين زمينه. چنانکه Mill(1843)میگوید: روش استقرایی روشی است که در آن با توجه به داده های موجود و مواردی(case) که از صحت و سقم آنها اطمینان داریم در صدد هستیم تا حقیقتی را تعمیم دهیم.روش های تحقیق در مدیریّتفصل اوّلمقدّمات پژوهشدو روش اجرای تحقیق

اسلاید 22: 2. روش فرضی- قیاسی(Hypothesis Testing):(Deduction)تنظيم فرضيه در ابتدا، و سپس تهيه طرح تحقيق براي آزمون فرضيه و نتيجه گيري اينكه فرضيه درست بوده يا خير از روي يافته هاي بدست آمدهروش های تحقیق در مدیریّتفصل اوّلمقدّمات پژوهشدو روش اجرای تحقیقA classic example of DeductionAll men are mortalSocrates is a manSocrates is mortal

اسلاید 23: روش های تحقیق در مدیریّتفصل اوّلمقدّمات پژوهشدو روش اجرای تحقیقمشکلات روش های اجرای تحقیق:روش فرضی – قیاسی :احتمال دارد که از مثال غلط بتوانیم نتیجه درست بگیریم و هیچ گاه به غلط بودن مثال مان نیز پی نبریم.مثال : طوطی، ارسطو، انسانروش استقرا :این احتمال وجود دارد که فرضیه مان از ابتدا غلط باشند و عاملی خارجی از بیرون کنترل را به دست گیرد.مثال : بوقلمون پروفسور

اسلاید 24: فصل اوّلمقدّمات پژوهشروابط همبستگی و روابط علّی1. روابط همبستگی:2. روابط علّی:مطالعات همبستگي صرفاً بررسي مي كنند كه چه متغيرهایي بر پديده مورد نظر تاثير و با آن ارتباط دارند. در مطالعات علّی سعی بر آن است که روابط علّت و معلولی بررسی شود.روش های تحقیق در مدیریّت

اسلاید 25: فصل اوّلمقدّمات پژوهشلزوم آگاهی مدیر از تحقیق شناسائي و حلّ مشکلات کوچک در محيط کار توانائي تشخيص تحقيق خوب از بد و توانائي استفاده از نتايج تحقيق توجه پيوسته به تأثيرات و نفوذ عواملي که هر موقعيّت را در بر مي گيرد. خطرپذيري حساب شده در تصميم گيري و آگاهي از احتمالاتي که بر پيامد ها مترتّب استجلوگيري از تاثير برخي تمايلات و خواست هاي نفوذيايجاد ارتباط نزديک و اثربخش تر با محقّقان و مشاورانروش های تحقیق در مدیریّت

اسلاید 26: روش های تحقیق در مدیریّتفصل اوّلمقدّمات پژوهشآيا سازمان ها در فرآیند تحقیق همواره يك فرآيند گام به گام و انعطاف ناپذير را پي مي گيرند؟خير،در صورت سادگي مسئله اضطرار زمان بي ميلي به مصرف منابع گزافپژوهش به صورت گام به گام انجام نمي گيرد. اما در اين موارد احتمال تصميم گيري نادرست زياد است.

اسلاید 27: فصل اوّلمقدّمات پژوهشمدیرانمحقّقین مشاورمدير هنگام استخدام محقق يا مشاور از موارد زير اطمينان دارد از: وضوح نقش ها و انتظارات دو طرف روشن بودن فلسفه و نظام ارزشي در رابطه با موضوع و محدوديّت هاي ويژهبرقراري حسن رابطه ميان محققان و كاركنان به طوري كه كاركنان همكاري لازم را در زمينه كارهاي پژوهشي خواهند كرد.روش های تحقیق در مدیریّت

اسلاید 28: فصل اوّلمقدّمات پژوهشمدیرانمشاوران و محققان برون سازمانیمشاوران و محققان درون سازمانیروش های تحقیق در مدیریّت??

اسلاید 29: روش های تحقیق در مدیریّتفصل اوّلمقدّمات پژوهشنقاط قوّت :پذيرش آسان ایشان از سوي كاركنان سازماندرك سريعتر ساختار، فلسفه و محیط سازمان و وظايف و نظام هاي كاريدر دسترس بودن براي اجراي توصيه های لازم، پس از پذيرش يافته هاي تحقيقات در سازمانتحمیل هزينه كمتر به سازمانمشاوران و محقّقان درون سازمانی

اسلاید 30: روش های تحقیق در مدیریّتفصل اوّلمقدّمات پژوهشنقاط ضعف :نگاه قالبي و كليشه اي به سازمان و مسائل آن به علّت حضور طولانی مدت در سازمان پنهان سازي يا تحريف واقعيّات به خاطر وجود برخي ائتلاف هاي قدرتمند در سازمان“ متخصّص“ پنداشته نشدن از سوي كاركنان و مديريّت و عدم توجّه لازم به يافته هاي آنهامشاوران و محقّقان درون سازمانی

اسلاید 31: روش های تحقیق در مدیریّتفصل اوّلمقدّمات پژوهشمشاوران و محقّقان درون سازمانیموارد ترجیح مشاوران و محققان درون سازمانی :جزئي بودن مسئلهالزام به صرف زمان طولاني براي حل مسئلهضرورت سازماني ايجاب كند كه رويه ها و خط مشي ها با ماهيتي نسبتاً روزمره استوار شوند.

اسلاید 32: روش های تحقیق در مدیریّتفصل اوّلمقدّمات پژوهشمشاوران و محقّقان برون سازمانینقاط قوّت :داشتن تجربه و تفكر واگرا(ديدن مسائل از زواياي مختلف)و همگرا(ارزيابي منتقدانه نكات و حذف گزينه هاي با قابليت دسترسي كمتر و تمركز بر راه حل هاي عملي)داشتن دانش و تخصّص در زمينه الگوهاي پيشرفته حل مشكل به خاطر گذراندن دوره هاي آموزشي مستمر

اسلاید 33: روش های تحقیق در مدیریّتفصل اوّلمقدّمات پژوهشنقاط ضعف :مشاوران و محقّقان برون سازمانیتحمیل هزينه زیاد به سازمانپذيرش سخت آنها از سوي كاركنان سازمانوارد كردن هزينه بيشتر به هنگام همكاري در اجزا و ارزيابي پرو‍ژه ها

اسلاید 34: روش های تحقیق در مدیریّتفصل اوّلمقدّمات پژوهشموارد ترجیح مشاوران و محقّقان برون سازمانی :پيچيده بودن مسئلهدر خطر بودن موجوديّت سازمانوجود احتمال نفوذ

اسلاید 35: روش های تحقیق در مدیریّتفصل اوّلمقدّمات پژوهش اکنون میتوانیم شرح دهیم : تحقیق چیست؟ انواع تحقیق کدامند ؟ لزوم آگاهی مدیر از تحقیق چیست ؟ تحقیق علمی چیست و ویژگی های آن کدامند ؟ بنیاد های تحقیق علمی چیستند ؟ دو روش اجرای تحقیق کدامند ؟ روابط همبستگی – روابط علّی کدامند ؟ ارتباط مدیران ، محقّقان و مشاوران چگونه باید باشد ؟

اسلاید 36: روش های تحقیق در مدیریّتفصل اوّلمقدّمات پژوهشSir Karl Raymond Popper(28 July 1902 – 17 September 1994)نگاهی بر کتاب زندگی حل مسأله هاست.دیدگاه تکامل گرایی و منطقی در توسعه علم

اسلاید 37: روش های تحقیق در مدیریّتفصل اوّلمقدّمات پژوهش سرآغاز یا نقطه عزیمت شاخه های مختلف علم : مسأله ها در واقع نقطه شروع علم ، شگفتی ماست روش علم برای حل مسائل : روش عقل سلیم روش عقل سلیم = روش آزمون و خطا رفتار حیوانات و گیاهان نیز نشان میدهد که جانداران با قواعد و قوانینی همساز و همراه‌اند، به نحوی که آنها به طور مادرزادی انتظار وقوع یک قاعده یا قانون در محیط زیست را می‌کشند. برای حیوان زمانی مسأله بروز میکند که انتظار آن برآورده نشود. از این جا سعی و خطا بر حل مسأله شروع میشود. اگر آزمایش ها در زمان طولانی پاسخ مطلوب را ایجاد نکند، جاندار از بین خواهد رفت.حل مسئله در طبيعت

اسلاید 38: روش های تحقیق در مدیریّتفصل اوّلمقدّمات پژوهشالگوی آزمون و خطا( با مقدمات بالا) :1.مسأله 2. آزمون راه حل ها3. حذف کردننکته یک : مرحله دوم با صیغه جمع آمده ( آزمون راه حل ها)نکته دوم: حذف کردن یک عمل سلبی است. در مرحله حذف کردن، مسأله حل نشده باقی می ماند ولی جا برای آزمون جدید باز میشود. برخی تصور میکنند نقطه عزیمت علم ، مشاهده و یا ادراک است. حال آنکه بدون مسأله مشاهده ای وجود نخواهد داشت.این اشتباه ناشي از این نگرش عقل سلیم است که شناخت جهان خارج برآمده از تحریک احساسات و در نتیجه ادراک واقعیّات بیرونی است.آزمون و خطا: الگوي طبيعي حل مسئله

اسلاید 39: روش های تحقیق در مدیریّتفصل اوّلمقدّمات پژوهشچرا عقل سلیم این اشتباه را میکند؟این نکته که از طریق اندام حسی از پیرامون آگاه میشویم = شناخت در مرحله بعد ، کار اندام حسی = کمک به ذهن برای حذف گزینه ها. بنابراین ، مسأله مقدم بر مشاهده یا دریافت حسی است . با نگاه مجدد به الگوی سه سطحی مسأله 2.آزمون3. حذف کردن ویژگی خاص علم را میتوانیم کاربرد روش انتقادی به صورت آگاهانه بدانیم. ماآگاهانه به شکل انتقادی در حذف خطاها عمل میکنیم. پس شناخت ماقبل علم جزئی است. شناخت علمی غیر جزئی و توأم با انتقاداست.مقارنت شناخت علمي و انتقاد

اسلاید 40: روش های تحقیق در مدیریّتفصل اوّلمقدّمات پژوهشعيني بودن علم در كليه مراحل توسعهدر روش انتقادی باید اجزای پدید آمده در مراحل مختلف توسعه علم (آزمون راه حل ها، فرضیه ها، صورت بندی مسأله) به شکل عینی تابع ما باشند یا بتوان آگاهانه و غیر شخصی آنها را نقد کرد( یعنی علم باید بتواند به صورت نوشتار در بیاید که منظور از نوشتار توصیف زبانی است)اگر طرح سه سطحی را در نظر بگیریم در کسب دانایی در نتیجه حذف کردن انسان و حیوان اشتراک دارند . اما در حذف کردن توسط حیوان و انسان قبل از دوران علم محیط کار حذف را برای ما انجام میدهد و ما منفعل هستيم. در شیوه علمی، انسان فعالانه و با علاقه در کار حذف کردن شریک میشود.چون قصد داریم فعال برخورد کنیم از محیط برای حذف تئوری ها پیشی میگیریم و خود سعی میکنیم تا حد امکان تئوری ما نامناسب شود . فرضیه های خود را به سخت ترین آزمون ها میگذاریمحیوان همراه با ابطال تئوری خود میمیرد. ولی انیشتین با عینیت دادن به فرضیه خود، آن را مورد انتقاد قرار میدهد. فرضیه (تئوری) به جای انيشتین میمیرد .

اسلاید 41: پس از ابطال یک تئوری ، ما می‌آموزیم که :روش های تحقیق در مدیریّتفصل اوّلمقدّمات پژوهشالگوي چهارسطحي شناخت علميالف ) چرا این تئوری غلط استب) مسأله ای جدید و با عمق مفهومی بیشتر را می یابیم و یاد آور شویم که مسأله جدید یعنی سرآغازی برای پیشرفت علم.حالا میتوانیم طرح چهار سطحی را در نظر بگیریم :1.مسأله................ تشکیل مسأله پیشین2. آزمون راه حل ها .......... تشکیل تئوری های آزمونی 3. حذف ........... آزمون حذف ها از راه گفتگوی انتقادی از جمله آزمایش تجربی4. مسأله تجربی ........... (حاصل گفتگوی انتقادی تئوری)در عمل این طرح چهار سطحی حاکی از چرخه پویای علم است( بازگشت از 4 به 1) و البته میتوان در این چرخه از هر جایی شروع کرد.

اسلاید 42: روش های تحقیق در مدیریّتفصل اوّلمقدّمات پژوهشموفق و پیروز باشید !

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید