کسب و کار استارتاپ و کارآفرینی

سازمان مجازی راهکاری برای تحقق راهبردهای اقتصاد مقاومتی

eghtesade_moghavemati

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “سازمان مجازی راهکاری برای تحقق راهبردهای اقتصاد مقاومتی”

سازمان مجازی راهکاری برای تحقق راهبردهای اقتصاد مقاومتی

اسلاید 1: سازمان مجازی راهکاری برای تحقق راهبردهای اقتصاد مقاومتی1 علی اکبر حدادی هرندی، 2 دکتر رضا رادفر ، 3 سحر اسماعيلي، 4حسنعلي حدادي هرندي1 کارشناس ارشد سیستم های اطلاعاتی پژوهشکده حمل و نقل(نویسنده رابط) 2 عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم تحقيقات تهران 3 كارشناس ارشد و مدرس فناوري اطلاعات آموزش و پروش شهرتهران 4كارشناس فناوري اطلاعات سازمان بازنشستگي شهرداري تهران

اسلاید 2: با نگاهي به جوامع درحال توسعه و شيوه زندگي انسان­ها، مسائل و معضلاتي از قبيل توليد انبوه، مصرف بي­رويه، كمبود انرژي و آلودگي­هاي زيست محيطي از جمله اثرات عدم برنامه‌ريزي و هدايت صحيح منابع به شمار مي روند. در ايران به­عنوان يك كشور در حال توسعه كه همواره با تهديد تحريم مواجه بوده است نيز مصرف نامتعارف در تمام سطوح را مي توان مشاهده كرد. يكي از بارزترين و پرهزينه­ترين سطوح نامتعارف مصرف در ايران، مصرف حامل­هاي انرژي است. بطوريكه متوسط مصرف روزانه فرآورده‌های نفتی در كشور از ابتدای سال 93 تاکنون ۷۳.۵ میلیون لیتر مي باشد كه عمدتاً صرف جابجايي افراد از منزل به محل كار يا انجام ماموريت هاي كاري و يا شخصي مي شود. از مسئله‌ى مديريت مصرف به مفهوم مصرف متعادل و پرهيز از اسراف و تبذير، به عنوان يكى از اركان اقتصاد مقاومتى نام برده شده است كه تحقق آن از سوي دستگاه‌هاى دولتى، غير دولتى و آحاد مردم و خانواده‌ها يك حركت جهادى تلقي مي شود.مقدمه2

اسلاید 3: با ایجاد و توسعه وسایل و ابزارهای نوین اطلاعاتی و ارتباطی، این امکان فراهم شده که فناوری جای فضاهای فیزیکی واحدهای اداری را گرفته و کارکنان متحرک جایگزین کارکنانی شوند که به محل کار ثابت نیاز دارند. انعطاف پذیری و توانایی پاسخگویی سریع به نیازها و تغییرات، استقلال بیشتر کارکنان در کار که به افزایش انگیزه شغلی آنان منجر می شود، و نیز کاهش هزینه ها ازجمله مزایای اداره مجازی است.ریموند مایلز و چارلز اسنو(1978) معتقدند که سازمانها برای اینکه بتوانند در ایجاد هماهنگی میان خود و محیط توفیق یابند، باید سه مسئله مرتبط به هم را حل کنند: مسئله خلاقیت و کارآفرینی، انتخاب قلمرو فعالیت سازمان مسئله فنی و مهندسی و فناوری و سیستم سازمانمسئله اداری سازماندهی، شیوه های کنترل و الگوی ارتباطات از این رو می توان گفت که سازمانهای مجازیدست کم بخشی از مسائل اداری و مهندسی خود را ازطریق «اداره مجازی» حل می کنند....مقدمه3

اسلاید 4: با توجه به فرهنگ لغت آکسفورد واژه مجازی((virtual چنین تعریف می شود :چیزی که برای اهداف عملی است، هر چند با نام و یا مطابق تعریف دقیقی نباشد. فیرچلد(2004) می گوید که یک سازمان ممکن است متشکل از تعداد افرادی باشد که به طور سیستماتیک و نظامند برای برخی از اهداف و یا کارها متحد شده باشند. او بیان می کند که یک سازمان مجازی ممکن است به صورت تعداد افرادی مشاهده شود که با یک هدف عملی و یا یک هدف عملی برای قرن 21متحد شده باشند و بایکدیگر همکاری کنند.  مفهوم مجازی4

اسلاید 5: استفاده از واژه مجازی برای سازمانها توسط ونکاترامان و هندرسون، (1996)مطرح شد و به تشریح مفهوم مجازی برای سازمان ها پرداختند: مجازی بودن توانایی سازمان در فراهم و هماهنگ کردن مدوام صلاحیت های مهم از طریق طراحی فرآیندهای ارزش افزوده کسب و کار و مکانیسم های اداری آن شامل حوزه های خارجی و داخلی برای ارائه ارزش افزوده، برتر در بازار است....مفهوم مجازی5

اسلاید 6: جنبه های کارکردینقش فناوري در VO ها، مسائل قانونی، مسائل اجتماعی – اقتصادی جنبه های مفاهیم کسب و کارمدیریت دانش، شبکه های منعطف و یا پویا، رقابت سریع، طراحی مجدد فرایند کسب و کار و شبکه های تامین ارتباطاتتمرکز برVOرا می توان به دو دسته اصلی تقسیم نمود:مفهوم سازمان مجازیچشم انداز فرآیند.تمرکز بر رفتار و عملتغییر همیشگی یا متداولرویکرد استراتژیکرویکرد مدیریتکار یا تواناییچشم انداز ساختاریتمرکز بر اجزای تشكيل دهنده VOشبکهاتحادیهشکل گیری همکاریترکیبی از مهارت های اصلیترکیبی از فعالیت ها6

اسلاید 7: تعریف سازمان مجازی7

اسلاید 8: از دیدگاه ساختاری :یک شبکه موقتی از شرکت های مستقل - تامین کنندگان، مشتریان و حتی رقبا- است که با استفاده از فن آوری اطلاعات بایکدیگر ارتباط برقرار گرده و ویژگی های ممتاز خود و هزینه ها به اشتراک گذاشته و به بازارهای دیگر وصل می شوند. از دیدگاه فرآیندی و توسعه سازمانی: سازمانی که به طور مداوم در حال تحول، تعریف دوباره و نوآفرینی خود برای اهداف کسب و کار های عملی باشد. سازمانهای مجازی اشاره به یک شکل سازمانی جدید است که با گردآوری موقت یا دائم از افراد به لحاظ پراکندگی جغرافیایی، گروه ها یا بخش های یک سازمان دیگر برای فرآیند تولید خود وابسته به ارتباطات الکترونیکی می باشند....تعریف سازمان مجازی8

اسلاید 9: سازمان مجازی: مزایا9

اسلاید 10: سازمان مجازی: معایب 10

اسلاید 11: تاثير دورکاری بر اصلاح الگوي مصرف11

اسلاید 12: نظرخواهی امکان دورکاری روزهای هفته در شركتهاي دولتي ايران:از نظر كارمندان، 27 درصد از نظر مدیران 31 درصددر صورتي كه اگر با استفاده از تجارت الکترونیک، آموزش مجازی و استفاده از كارمندان دوركار فقط 10 درصد اين سفرها حذف شوند وبا فرض 8 میلیون سفر کاری در روز و در نظر گرفتن 7 كيلومتر متوسط هر سفر درون شهري، مي­توان انتظار داشت در هر روز 800 هزار سفر كاري كاهش پيدا كرده و5.600.000 كيلومتر كمتر توسط اشخاص پيموده شود كه اين ميزان برابر با 400 هزار ليتر صرفه جويي در مصرف بنزين در روز و فقط در شهر تهران مي­باشد. بايد توجه داشت 400هزار ليتر صرفه­جويي از محل واردات با توجه به قيمت 10 هزارريالي آن در هر ليتر، معادل 4 میلیاردریال در روز و سالانه بالغ بر 1460 ميليارد ریال خواهد شد كه رقم قابل توجهي خواهد بود.... تاثير دورکاری بر اصلاح الگوي مصرف12

اسلاید 13: زيرساختهاي ارتباطي  اينترنتتلفن ثابتتلفن همراه201331.40%38.33%84.25%201227.50%37.63%76.10%201121%34.67%74.30%ضریب نفوذ زيرساختهاي ارتباطي از لحاظ تعداد مشتركان13

اسلاید 14: تغییرات سازمانهاگذشتهتبديلبهحالتاكيد بر جذب و بدست آوردن مشتريتبديلبهتاكيد بر نگهداري و محافظت مشتريتاكيد بر كالا و جنستبديلبهتاكيد بر خدماتاز بازار انبوهتبديلبهبه بازار خصوصياز تمركز روي توليد و فرآيندتبديلبهتمركز بر مشتريتغییر نگرش سازمانها به مشتریويژگيهاسازمانهاي كنونيسازمانهاي مجازيتوقعات شغليامنيترشد فرديموجودي انبارماهانهساعتيمنابعدارائيهاي فيزيكياطلاعات و متفكرانسبك مديريتثابتانعطاف پذيرانگيزهرقابت كردنسازندگي و بالندگياستراتژيبالا به پايينپايين به بالاامورماليفصليدر زمان حقيقيتفاوت سازمانهای کنونی و مجازی14

اسلاید 15: 1 - سرعت2 - نيروي انساني ماهر3 - آزادي عمل 4 - مهارتهاي همكاري 5 - نظم 6 - ارتباطات خوب 7 - مديريت رضايتمندي8 - تمركز بر نياز مشتري 9 - مديريت دانش 10 - رهبري از طريق نظارت مدیریت اثربخش سازمانهای مجازی15

اسلاید 16: در ادبیات از علم اقتصاد به عنوان علم اداره منابع کمیاب و تخصیص بهینه آنها در تولید و مصرف یاد مي شود. انسان اقتصادی می کوشد برای رفع نیازهای مادی خود محدودیت در برخورداری را تبدیل به فرصت کند.جامعه اقتصادی عقلانی رفتار می کند و در برابر محدودیت های منابع تولید و مصرف، رفتار بهینه ای را در پیش می گیرد تا به شاخص های بهینه دست یابد.در سطح کلان، برخورد با مشکلات از طریق سیاست گذاری در جهت تقویت بنیه ی اقتصادی و افزایش درجه مقاومت در نظام اقتصادي صورت مي پذيرد.اقتصاد مقاومتی با هدف تأمین رشد پویا و بهبود شاخص‌های مقاومت اقتصادی و دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز بیست‌ساله، سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی با رویکردی جهادی، انعطاف پذیر، فرصت ساز، مولد، درون‌زا، پیشرو و برون‌گرا در تاريخ 29 بهمن ماه 1392 ابلاغ گرديد اقتصاد مقاومتي16

اسلاید 17: توسعه كارآفرينيساماندهی نظام ملی نوآوریافزایش سهم تولید و صادرات محصولات و خدمات دانش‌بنیانرشد بهره‌وریارتقاء شاخص‌های عدالت اجتماعیارتقاء آموزش، مهارت، خلاقیتمدیریت مصرف با تأکید بر اجرای سیاست‌های کلی اصلاح الگوی مصرفصرفه جویی در هزینه‌های عمومی کشور با تأکید بر تحول اساسی در ساختارها، منطقی سازی اندازه دولت و حذف دستگاه‌های موازی و غیرضرور و هزینه‌های زاید....اقتصاد مقاومتی17

اسلاید 18: سرعت شاید مهمترین ثروت در هزاره سوم و عصر جدید موسوم به عصر اطلاعات باشد. برای کاستن زمان پاسخگویی و بهبود انعطاف‌پذیری، باید شکل کاملا جدیدی از سازمانها بوجود آیند. تحول الکترونیکی به طرق مختلف تجارت را تغییر داده است . ساختارهای سازمانی سنتی، دیگر نمی‌توانند با این تحولات سازگار باشند. بازار جدید نیازمند سازگاری مداوم و واکنشهای فوری است. سرعت هم‌اکنون یک شاخص رقابتی است و در نتیجه مدل قدیمی و کلاسیک تجارت رنگ خواهد باخت. در این شرایط تنها بخشی از شبکه های مشترک پایدار خواهند بود که به عنوان محیط های پرورش شکل گیری سازمان های مجازی پویا، عمل می کنند چراکه سازمان مجازی توانایی پاسخگویی سریع به تغییرات محیطی را به عنوان هدف کلیدی وجهه همت قرار داده است.جمع بندی18

اسلاید 19: تاثیر قابل توجه سازمانهای مجازی بر همکاری اعضای یک سازمان که می توانند بدون موانع زمانی و مکانی فعالیت کنند. می تواند راه حلی برای حل مشکلات داخلی (مصرف بهینه منابع) و مشکلات ناشی از تحریم و سختی ورود به بازارهایی باشد تا با بازمهندسی فرایندهای سازمانی و کاهش هزینه های ورود به بازار اطلاعات و صنایع تکنولوژی محور فرصت های جدیدی را در اقتصاد کشور خلق نمود.از طرفی باتوجه تاکید سازمانهای مجازی بر سهیم بودن اعضا در فلسفه سازمان از طریق فرهنگ و ارزشهای مشترک، به منظور کنترل سازمان می توان الگوی اقتصاد مقاومتی را برای اعضا تبیین نمود تا رعایت آن بتوان مشکلات را به حداقل رساند....جمع بندی19

اسلاید 20: ابلاغيه سياستهاي كلي اقتصاد مقاومتي http://farsi.khamenei.ir/news-content?id=25370احمدپوران جلال الدین، ویژگی های سازمان مجازی http://www.fekreno.org/articlefekreno/arfek366.htmاطلس كلانشهر تهران http://atlas.tehran.ir/Default.aspx?tabid=40حدادی هرندی، علی اکبر؛ رادفر، رضا؛ غفاری، فرهاد و طلوعی اشلقی، عباس(1391)، بررسی اثر همزمان عوامل موثر بر پیاده سازی دورکاری درسازمانهاي دولتی، فصلنامه پژوهش های مدیریت سرمایه انسانیطیبی، سید کمیل؛(1391)اقتصاد مقاومتی؛ مفهوم سازی و مصداقها، نشريه اتاق بازرگاني اصفهان شماره 59-60ممدوحي، اميررضا؛ نقش دوركاري در مديريت تقاضاي حمل و نقل، اولين كنگره ملي مهندسي عمران، دانشگاه صنعتي شريف، ارديبهشت ماه 1383کریمی غلامرضا؛ نظارت در سازمانهای مجازی ماهنامه تدبیر-سال چهاردهم-شماره141Kristoffer Jacobsen(2004), A Study of Virtual Organizations - in mobile computing environments -, Norwegian University of Science and Technology Department of Computer and Information Science, NTNU http://www.itu.int/en/ITU-D/Statistics/Pages/stat/default.aspx?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter.co.jpHaddadi Harandi, A. A. & Ghafari, F. (2012). Investigation of the Requirement and Constraints Affecting Teleworking in Government Institutes; Case Study: Research Institutes of Ministry of Roads and Urban Development. International Journal of Information, Security, and Systems Management, 1(2), 96-103. Fairchild, A. M. (2004). Technological Aspects of Virtual Organizations: Enabling the Intelligent Enterprise, Kluwer Academic Publishers, ISBN 1-4020-1732-4.Grimshaw, D. J. and Kwok, F. T. Sandy (1998). The Business Benefits of the Virtual Organization, in: The Virtual Workplace, Idea Group Publishing.Hale, R. and Whitlam, P. (1997). Towards the Virtual Organization, London:McGraw-Hill, ISBN 0077092937.مراجع و منابع20

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید