سبکهای تسهیلدهی – Facilitation Styles Heron
اسلاید 1: سبکهای تسهیلدهیFacilitation Styles HeronMGTools.ir
اسلاید 2: عنوانسبکهای تسهیلدهینوعمدلمراحل استفادهتجزیه و تحلیل / اجراموضوعمدیریت دانش و اطلاعاتسطحفردی / گروهی / سازمانیپیچیدگیمتوسط
اسلاید 3: هرگونه فعالیتی که باعث شود وظایف برای دیگران آسان شود و یا در انجام کار به آنها کمک کند را تسهیل مینامند که انواع مختلفی دارد: تسهیل در کسبوکار سازمانی, تسهیل عصبی در علوم اعصاب, تسهیل محیط زیست. چارچوب سبکهای تسهیلدهی John Heron بین 6 ابزار ممکن از تجزیه و تحلیل، طیف وسیعی از تعاملات درمانی احتمالی بین مشتری و کمککننده را متمایز میکند. John Heron پیشگام در ایجاد یک روش پژوهش مشارکتی در علوم اجتماعی بوده است. Heron مداخله را بعنوان یک بخش قابل شناسایی از رفتار کلامی/غیر کلامی معرفی میکند که بخشی از خدمات مشاور(پزشک) به مشتری است. این 6 تجزیه و تحلیل مداخله عبارتند از: مداخلات معتبر که خود شامل مداخله دیدگاهی، مداخله آموزنده و مقابله با مداخله میباشد. مداخلات تسهیل کننده که شامل مداخله مسهل، کاتالیزوری و حمایتی میباشد. این 6 تجزیه تحلیل به دو دسته تقسیم میشود: الف ) مداخله معتبر: نقش غالب و اساسی را تمرینکننده به عهده دارد, گرفتن مسئولیت برای و به عنوان نمایندگی از مشتری. 1 - مداخله تجویزی: هدایت مشتری با دادن مشاوره و جهت . 2 - مداخله آموزنده است: به دنبال ارائه دانش، اطلاعات و معنا به مشتری، با دادن آموزش . 3 - مقابله با مداخله: رفتار چالش و یا نگرش مشتری توسط بازخورد مستقیم . ب ) مداخله تسهیل: تمرینکننده برای مستقلتر شدن و گرفتن مسئولیتهای بیشتر به دنبال مشتریان فعال است . 1 – مداخله مسهل: برای بیان و غلبه بر افکار قوی و احساسات یه مشتری کمک میکند, همدردی ! 2 - مداخله کاتالیزوری: به مشتری کمک میکند تا کشفها و یادگیریهای خود را منعکس کند , سوال بپرسد! 3 – مداخله حمایتی: اعتمادسازی برای مشتری, ستایش و پشتیابی از مشتری.
اسلاید 4: ابزارهای مرتبطتحلیل موانع و تسهیلات Barriers and Aids Analysis مدیریت دانش کولیسون و پارسل Knowledge Management Collison Parcellراهنمایی و هدایت Facilitation مزایامزیتها عبارتند از:ایجاد آگاهی از سبکهای کمکی فعلی و امکانپذیرچارچوبی برای برقراری ارتباط و بحث در مورد آموزش و سبکهای مشاوره.در هردو سطح فردی و گروهی میتواند انجام شود.کاربردهاقابل استفاده جهت آموزش دادن، یادگیری، مدیریت دانش، مشاوره، هدایتکننده و میانجیگر معایبمحدودیتها و معایب عبارتند از:بمنظور تغییر در سبک تسهیل دهی نسبت به حالتهای مستقل، نیاز به ایجاد تغییر در ارزشها، مهارتها و رفتار میباشد.تمام مردم برای رسیدن به راههای پیشرفته کمک آماده نخواهند بود. در واقع بسیاری تنها بفکر کارههای حال حاضر میباشند و بدنبال رفع مشکلات پیشرو نیستند.
اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز
اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت امجیتولز مراجعه نمایید...
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.